Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Dpf Sorunu


ismail orçan

Soru

Uzun bi süredir arabanın 2bin devir üstü isteksizliginden  sikayetciydim 1 ay önce buji değişimi sirasinda DPF sorun olarak pcde gorunuyordu ama ariza isigi yakmiyordu masraf olmasin diye onemsemedik bizde. depoya würt koyup yüksek devirde 20 dakika kadar gitmemizi çözüm olmazsa tekrar gelmemezı istedi usta. Anlamadığımız şekilde  Würt koymamizla birlikte ekrana motor arıza yazısı geldi. Ustaya götürdük komple dpf sistemini söküp temizliğini yapacağını egzoz danda dpf sivisi konulacağıni söyledi. Bu arada kendisinin kullandigi dpf temizleme cihazının buluşu kendisine ait patentini almış yurt içi ve yurt dışına satışıni yapıyor. Bizim aracın komple dpfsini söküp makineye bağladi ve temizledi egzoz altındanda dpf sivisi koyuldu ve pcden tek tek arizalari halledip rejenresyonunu yaptı bu işlem sırasında araba 3500 devir civarında 5-10dakika kadar kendisi gaza basıp temizliği yapıyor. İşlem sonunda arabanın gaz tepkisi motor sesi ve gidişi ciddi şekilde iyileşti araci kullanirken keyif aliyorum artik ☺Serviste  bu islemlerin fiyati nasıldır tahmin bile edemiyorum ama uygun fiyata bu sorundan kurtuldum bu arada rejeneresyon sonrası yağ degisimi olmasını tavsiye ediyor usta.

Screenshot_2018-04-01-23-34-45.png

Screenshot_2018-04-01-23-34-51.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
45 dakika önce, ismail orçan yazdı:

Serviste  bu islemlerin fiyati nasıldır tahmin bile edemiyorum

Serviste dpf araç üzerinden sökülür makinasına bağlanır ve temizliği yapılır. Bunu yapan özel servislerde vardır.

49 dakika önce, ismail orçan yazdı:

rejeneresyon sonrası yağ degisimi olmasını tavsiye ediyor usta

Bu çok ilginç.:wacko:

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, ANIL Ö. yazdı:

Bence dpf yi yanlışlıkla ucuza temizlediğini düşündü ve yağ bakımı yaptırtıp kendini mutlu edecek :):D 

Amcam Hatay Dörtyol sanayisinde 30 yıllık İveco,isuzu ustası akliniza gelecek herşeyin tamirini yapıyor. Bu islemi yapanda yakın bi arkadaşı.Dpf ve egrnin sökülüp temizlenmesi için herhangi bir ücret ödemedim ben? DPF sivisi için 100 TL yağ filtre değişimi için 200TL para ödedim yağ değişiminede 4ay 6bin km vardı o yüzden hiç sıkıntı yapmadim.  Bundan daha uyguna güvendiğiniz bir yere yaptirabiliyorsaniz sizde mutlu olabilirsiniz bence.

11 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Sırf bunu söylediği için ne çeşit bir "usta" olduğunu anlamış bulunduk :)

Bu islem sirasinda yuksek sicakliga ciktigi icin fikrini soyledi kararıda bize bıraktı 8bin gitmistik eski yag ile zaten.yağ ve filtreleride disaridan kendimiz alıp değiştirdik satışıni yapmadıkları için.

2 saat önce, Seçkin Kaçar yazdı:

senin arabada buji mi var.

 

Varmış 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, ismail orçan yazdı:

Bu islem sirasinda yuksek sicakliga ciktigi icin fikrini soyledi kararıda bize bıraktı 8bin gitmistik eski yag ile zaten.yağ ve filtreleride disaridan kendimiz alıp değiştirdik satışıni yapmadıkları için.

Tamirhanelerde en dertsiz ve karli is yag degisim bakimidir. Araba kendi kendine regenerasyon yapiyor, oldu hepsinde degistirelim yag, 300-500km de bir :) Mantikli geldi mi sana?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Tamirhanelerde en dertsiz ve karli is yag degisim bakimidir. Araba kendi kendine regenerasyon yapiyor, oldu hepsinde degistirelim yag, 300-500km de bir :) Mantikli geldi mi sana?

300-500km için mantıksız tabiki,focus 2.5 titanium pcden regenerasyon istiyor yoksa ekrandaki motor ariza yazısı Egr-Dpf temizliği yapılsa bile gitmiyor bizdede gitmedi arıza isigi Pcye bağlayıp tüm işlemleri tek tek yaptirmaniz gerekiyor.bu işlem sırasında araç kendisi gaza basıp 4bin devir civarı 7-10dakika arası çalışıyor ve yüksek bi ısı ortaya çıkıyor.Yağ değişiminide bu işlem için öneriyor degistirip değiştirmemek size kalmış. Alalı 4 yil 52 bin km oldu ilk kez bu işlemler yapıldı yine olsa yine değiştiririm bu islemden sonra yağı☺

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1
1 saat önce, ismail orçan yazdı:

300-500km için mantıksız tabiki,focus 2.5 titanium pcden regenerasyon istiyor yoksa ekrandaki motor ariza yazısı Egr-Dpf temizliği yapılsa bile gitmiyor bizdede gitmedi arıza isigi Pcye bağlayıp tüm işlemleri tek tek yaptirmaniz gerekiyor.bu işlem sırasında araç kendisi gaza basıp 4bin devir civarı 7-10dakika arası çalışıyor ve yüksek bi ısı ortaya çıkıyor.Yağ değişiminide bu işlem için öneriyor degistirip değiştirmemek size kalmış. Alalı 4 yil 52 bin km oldu ilk kez bu işlemler yapıldı yine olsa yine değiştiririm bu islemden sonra yağı☺

 

 

DPF rejenerasyonu sadece bilgisayardan(diagnostic) yapılmaz.

DPF dolu olduğunda(doluluğunu giriş-çıkış basınçları arasındaki farktan ölçüyor) motor beyni rejenerasyona geçer.

Rejenerasyonda püskürtme zamanlaması-tipi ve miktarı değiştirilir, yanmanın kısmen egzozda yapılması amaçlanır.

 

Ve en verimli rejenerasyon motor yük altındayken yani araçla seyir halindeyken olur.

Diagnostic ile araca bağlanıp, motor yükü çok azken 4000 devire kadar gaz vermesindense, araç seyir halinde, özellikle yüksek viteslerde yapılması daha efektiftir.Hatta ki bazı araçlara diagnostic üstünden rejenerasyon programlaması yapıldığında araçtaki bazı donanımları devreye sokuyor.

Devreye giren donanımlar  akım çektiği için şarj dinamosu motora ek yük bindiriyor ve motor yükü artmış oluyor.

 

 

Sağlıklı bir araçta rejenerasyon sırasında yağ sıcaklığı 110 derecenin üstüne çıkmaz.

Rejenerasyon yapılmazken normal seyir halinde de 100 derecelerde gezer yağ sıcaklığı

 

Yani rejenerasyon yapıldı diye yağ değişimine gerek yok.

 

Servet Bey'in de dediği gibi araç 1.6 tdci 16 valf 109 ps DPF'li motorlarda zaten çok sık rejenerasyon oluyor seyir halinde iken.Her rejenerasyondan sonra yağ ve yağ filtresi değişilseydi  dizel aracı almanın ekonomik mantığı kalmazdı.

 

Fakat yağ değişimi kötü müdür?

-Tabiki değil.Kaliteli yağ ve kaliteli yağ filtresi ile yapılacak her değişim aracın motorunun daha uzun soluklu olmasını sağlar.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.