Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

merhaba hocam,

İlk mesajımı atmak bugüne kısmet olsada bir focus kullanıcı olcarak forumu yaklaşık 1,5 senedir takip ediyorum. Paylaştığınız herhaberi zaten okuduğumdan böyle bir serzenişte bulundum. Yeni kasa avrupa değilde amerikada tanıtılsa 2019 jetta gibi bardaklıkların ve öndeki cep telefonu yuvasının kapaklı olmamasını anlayabilirdim ama avrupada tanıtılması bende soru işaretleri oluşturdu. Benim gibi herşeyi derli toplu sevenler için umarım kapaklı bölme ile gelir, hemde araca daha premium bir hava katmış olur.

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

yeni kasayı genel olarak beğendim ama, bardaklık bölümlerinde st-line dışında kapak olmayışı ve koltuk arkalarındaki ceplerin file oluşu arabayı ucuz göstermiş,

Cep telefonu konulan yerde yok evet, siz bardaklık dediniz ben buna istinaden demiştim :)  Ön kısımda kapak olsa söylerlerdi evet.

--0 dakika sonra eklendi--
4 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

merhaba hocam,

İlk mesajımı atmak bugüne kısmet olsada bir focus kullanıcı olcarak forumu yaklaşık 1,5 senedir takip ediyorum. Paylaştığınız herhaberi zaten okuduğumdan böyle bir serzenişte bulundum. Yeni kasa avrupa değilde amerikada tanıtılsa 2019 jetta gibi bardaklıkların ve öndeki cep telefonu yuvasının kapaklı olmamasını anlayabilirdim ama avrupada tanıtılması bende soru işaretleri oluşturdu. Benim gibi herşeyi derli toplu sevenler için umarım kapaklı bölme ile gelir, hemde araca daha premium bir hava katmış olur.

Sürekli bekliyoruz :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Diz pedleri ve kapı içi kumaş döşeme gerçekten verimli iyileştirmeler olmuş bu arada... Fiyat konusuna Yakup değinmiş, ki katılıyorum, da Ekim - Kasım'a kadar kur falan filan mevcut Focus acaba kaça çıkacak... Bazen tahminler bile yersiz olabiliyor çünkü, tam 1 yıl önce bu hafta 123bine sipariş verdiğim Kuga olmuş 163bin...:blink: Ülkenin ciğeri sökülüyor, bir güruhun ruhu duymuyor yahu......

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Mehmet Yavuz yazdı:

kol dayamanın arka kısmında usb,klima kanalları,priz ve benzeri birşey hakkında bilgi varmı acaba

Siz sorunca biraz daha araştırdım. Bakın neler çıktı ortaya.

 

Sedanda havalandırma var, fakat SW ve HB'de bu yoktu en azından tanıtım gününde sunulan araçlarda.

12V hepsinde var, alt kısımda.

 

 

Focus mk4 arka.png

Focus mk4 arka3.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim de çorbada tuzum olsun. Hatta tuz fazla bile kaçabilir :) Başlıklara böleceğim:

Pazarlama - Tanıtım

Çok ustaca yapıldı.

İlk günden planlı bir yapılanma içinde ucundan azıcık göstere göstere, kamuflajı değiştirerek, gerekli fotoların basında yayılmasını sağlayarak, lansmanın bir fuarda arada kaynamasını önleyerek, baştan itibaren merak ve beklenti uyandırarak (bkn. bizim halimiz), stratejisi çok iyi düzenlenmiş ve kolayca pazarlamaya dönüşebilecek bir tanıtım programı vardı. 

Lansman etkinliği de baştan sona çok iyi organize edilmişti. İnsan faktörünü ön plana alan, somut şahıslarla "biz müşterilerimizin ihtiyaçlarını biliyoruz" anlayışını vurgulayan, spor dünyasının ikonlarını aracın başarısına tanık eden ve üst düzey yöneticilerin medya ile samimi bir havada buluştuğu, net, açıklayıcı, hatta fazlası ile göz boyayıcı bir lansman izledik. Ben canlı olmasa da tümünü sonradan seyrettim ve etkinliği çok beğendim. Özellikle Nicky Grist'in McRae ile Akropol rallisi macerasını anlatışı müthiş keyfili idi. 

Yani bu başlığın puanı 10/10.

Tasarım

Şu sıralarda otomobil firmaları, özellikle Avrupa'ya hitap ediyorlarsa, sakiyi fazla kaçıran Japonları bir kenara bırakırsak, oldukça tutucu davranıyorlar. Kuşkusuz değişik nedenleri var ve ayrıntılara burada girmeyeceğim. Ama değişim değil de gelişim ana akımının yaratcısı VW diğer markalar tarafından taklit edilir oldu. Eksiklerini gider, ana tasarım öğelerini değiştirme, ufak tefek rötüşlar, bazı iyileştirmeler, al sana yeni model.

Yanlış anlaşılmasın bu akımla bir alıp veremediğim yok. Hatta ben bunu sıkıcı olsa bile mantıklı buluyorum. Sonuç ne, hem değişik segmentlerde birbirine benzeyen ama farklı ölçeklerde modeller, hem de markalar arasında bakınca yedi farkı bulunuz tarzı bir benzetme yarışı. 

Ford'dan bazılarımız -20 sene önce Focus'un çıkışını hatırlayarak- bu kadar fırtına koparılınca, en azından yirminci yıldönümüne özgü değişik bir heyecan beklediler. Ama olmadı. Oradan bakınca "Mercedes A serisine", buradan bakınca "Volvo sedana", "aaa, yoksa Mazda mı", "yahu biraz da Astra"ya, "yok yok Megane"a benzeyen/benzetilen bir model oldu gördüğümüz. Rengi de BMW'den kopyalamışlar dedi birisi. İlkinden alıştığımız yenilikçi ruh yok, soğuk bir mükemmeliyetçilik var. Bu pazarlama için iyi olabilir elbette, ama işte, marka/model fanatiği olanlar daha farklı bir beklenti içindelerdi gibi geldi bana. Eleştiri değil, saptama.

HB'de tasarıma bakarsak kaput üzerindeki dört boğum, yuvarlatılmış çamurluklar, büyük far ve stoplar, kama şeklinden uzaklaşma aracı daha heybetli ve göz alıcı gösteriyor. Kişisel olarak genelinde bir çekincem yok. Uzamış dingil mesafesi önemli bir işlevsellik de sağlamış, iç mekanın genişlemesi, arka iniş-binişin kolaylaşması gibi. Aerodinami tasarımda öncelikli bi faktör olmuş ve HB örnek nitelikte cw değerine sahip. Pek güzel. ST Line ve Vignale ön ve arka tasarımları gayet dinamik/şık, arka diffüzörler müthiş (hala alttan egzoz göz kırpsa da).

Güzel olmayan ne var? ST Line ön sis farları, fren balatalarının hava mazgalları kapatılmış da yerine oturtulmuş gibi, bir de küçük kalmışlar ki sormayın gitsin, Titanium'daki sis farları da gamzeleri süslemek için sanki, zaten o gamzeli uzun burun görüntüsüne hiç alışamadım, ne Fiesta'da ne de bunda, yani olacaksa ST Line olsun deyip geçerim. 

SW'da genel tasarım çizgileri açısından farklı değil, kullanışlı bir bagaj sistemi olması güzel de bunu yeni bir keşif gibi sunmaları komik.

Sedanla ise barışık değilim, bu boyuta sedanı yakıştıramıyorum, ayrıca özellikle arkasını fazla oynanmış buldum. Daha fazla yorum yapmamı istemesin lütfen kimse.

8/10

İç mekan

Kokpit başarılı, 10 cm geriye çekilmesi, insanın üstüne üstüne gelen havasından kurtulmuş olması ve ferahlık hissine katkıda bulunması güzel. Kumandalar kolay erişilebilir ve kullanışlı bir dizilimde. Ortaya oturtulmuş tabletin katlanıp kaybolma özelliğine sahip olması makyaj için belki de tek dileğim. Bir de lütfen hepsine 8" gelsin, kaç paraysa verelim. Trendlerdeki fare televizyonu gibi komik plastik parça şu andaki öforide gözden kaçsa bile berbat (ötesi hatta). HUD hiç aramam, ama bu sınıfa koymaları iyi. Göstergelerle de sorunum olmaz. Ben mekanik alışılmış göstergeleri, hele sade ve kolay okunur ise seviyorum, bkn. BMW kopmadı hala ikili büyük klasik göstergeden. Düğmeden kontrollu otomatik vites de bence güzel bir özellik.

Görünen ve izlenimlerden anlaşılan iç mekanda oturma alanında da ciddi bir iyileşme sağlanmış. Bunda uzayan dingil mesafesi kadar küçülen (incelen ön, kısalan arka) koltukların da rolü var. Bagaj hacminde aynı derecede çarpıcı bir büyüme hissedileceğini zannetmiyorum.

8/10

Motor ve şanzımanlar

Pek yeni bir şey yok. Üç silindir teknolojisini hacim büyüterek kullanmışlar. ST ve RS için daha güçlü motorlar da gelecektir. Hibritin çok geçmeden piyasaya çıkacağını düşünüyorum. Silindir kapama teknolojisi de yeni değil ve önemli bir avantaj olduğunu da düşünmüyorum. 

Beklentim motorların kolay devirlenen, kullanışlı ve akıcı sürüşe izin veren özellikte olsalar da tutumluluk konusunda lider olamayacakları yönünde. 

Sekiz ileri otomatik çok şey beklenen bir şanzıman, verimli çalışır ve hızlı olursa çok ilgi görür. Ama tüketime olumsuz yansıması ve yavaş/kararsız kalması da çok şey götürür. Bekleyip göreceğiz ama umutluyum.

8/10

Yol tutuş ve konfor    

Torsiyon mu bağımsız mı tartışmasını gereksiz görüyorum, kullananların %95'i farkı asla anlamayacaktır. Güvenlik işini de zaten iyi tasarlanmış bir ESP sistemi devralacaktır. Adaptif süspansiyonun bir opsiyon olarak sunulması da güzel, ama bizim gibi faniler için erişilebilir olması zor. Konfor konusunda konuşmak için erken ama 19" jant takmaya cesaret ediyorlarsa konforu özünde yeterlidir derim. Zaten Ford, Fiesta'nın MCA ve son nesli ile MCA Focus'ta yol tutuş ile konfor arasında başarılı bir denge tutturabileceğini ve sessizliği de sağlayabildiğini kanıtladı. Kaportanın ve süspansiyon bağlantı yerlerinin sağlamlaştırılmış olması, hafifleme sürüş dinamizmine olumlu katkıda bulunacaktır.

9/10

Elektronik yardım sistemleri

Otomatik parktan şerit takibine, internal modemden adaptif hız kontrol sistemine yok yok. Lansmanda otonom sistemlere bolca vurgu yapıldığı düşünülürse bu da gereklilikten çok bir pazarlama aracı olarak kullanılıyor gibi geliyor bana. Açıkçası hiçbiri beni heyecanlandırmyor, ben ne gerekiyorsa yaparım, kendi kendine gidecek arabaya ihtiyacım yok. Bütün bu donanımlarda iki sorun var: 1. Gerçekten ne kadar verimli kullanılacak, 2. Fiyatı ne kadar şişirecek.

8/10

Son söz: Yenileşim mi (innovasyon), değişim mi, gelişim mi? Bence hepsinden biraz, ilki en az, sonuncusu en çok. Çığır açacak bir araba değil, aksaklıkları görünürde giderilmiş, sınıf lideri Golf'e hayatı zorlaştırmayı başaracak gibi görünen olgun ve yeterince çağdaş bir araç. Elbette iyi satacak, zaten güçlü bir mirasla geliyor. Ama pazar başarısını fiyat politikası belirler. Ve tanıdığım Ford ve Otosan bu donanım ve opsiyon listesinde bizi ciddi bir sınava sokar, arzular Vignale, gerçekler Trend X olur, orta ekranlar da anca seneye büyür. Şu anda ağzınızın suyunu akıtan modeller de 160-180.000 aralığından kapı açar. Kahrolsun dövizi yükselten dış mihraklar. 

 

Gücüm yeterse bunu almak isteyebilirim:

image.png

image.png

image.png

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
  • Teşekkür 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Adaptif süspansiyonun bir opsiyon olarak sunulması da güzel, ama bizim gibi faniler için erişilebilir olması zor.

Yanlış anlayıp yorumlamadıysam eğer, şu aşamada bağımsız arka süspansiyonla standart birlikte gelecek bu arkadaş. 

 

Ford da bir garip bilgileri eksik vermeyi alışkanlık edindi, yine pazarlama için olabilir tabii :D Sıcak kalsın muhabbet diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

49 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yanlış anlayıp yorumlamadıysam eğer, şu aşamada bağımsız arka süspansiyonla standart birlikte gelecek bu arkadaş. 

Ford da bir garip bilgileri eksik vermeyi alışkanlık edindi, yine pazarlama için olabilir tabii :D Sıcak kalsın muhabbet diye.

"Refinement of five-door models equipped with SLA suspension is further enhanced with the first introduction of Ford's CCD technology for Focus, which every 2 milliseconds monitors suspension, body, steering and braking inputs, and adjusts damping responses for outstanding ride quality.

The technology also helps reduce the impact of driving through potholes, by detecting the edge of a pothole and adjusting the damper so that the wheel doesn't fall as far into it. Because the tyre and wheel don't drop as far, they don't strike the opposite side of the pothole as harshly. The rear suspension can respond even faster, with a signal from the front wheel providing a pre-warning to the rear wheel well before it reaches the pothole.

The CCD system also supports Drive Mode technology. Normal, Sport and Eco modes are offered for the first time on a Ford Focus, enabling drivers to immediately adjust throttle pedal, eight-speed automatic gearbox, Electronic Power Assisted Steering (EPAS) and ACC characteristics to match the driving situation. When equipped with CCD, Focus also offers Comfort and Eco-Comfort Drive Modes, and will adjust the suspension character accordingly."

 

İster beraber ister opsiyon olarak gelsin, bunun acıtacak bir bedeli olur. 

Ben opsiyon olacağını düşünüyorum. 

Düzenleme: Alman sitelerinde CCD'nin opsiyonel olacağı yazılmış.

Henüz Almanya konfigüratöründe yok. 

Pek çok başka şey gibi. 

Bu arada kendime bir dizel otomatik ST Line yaptım 32.000 Avroyu geçti. Açılı tavan bile yoktu. Eyvah eyvah...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Haha 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus her zaman tutar her zaman satar. Bizim milletin aklında focus her zaman için iyi sağlam arabadır.Ben çok beğendim herşeyiyle yerli yerinde derli toplu bi araç olmuş. Hb versıyonu Focus 1 den sonrakı en güzel hb. Sedan ise daha ağırbaşlı duruyor. Bu araba satar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, H. Cenk yazdı:

auto hold'u da koymuşlar . Joystick vites de güzel ama kardeşim o göstergeler nedir. Yok yok asla öğrenemiyorlar bence :( 

mk6da filan gelir abi, yavaş yavaş sindire sindire :D biraz sabır ama aa ne bu acele :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bagaj değerini öğrendim, tamir kiti ile 375 lt olmuş HB bagajı, Mk3'te 363 lt idi.
Mini stepne ile 341 lt olmuş. (Mk3'te 316 lt idi.)
Sedanı da yarın tespit etmiş oluruz :yeah: 

 

İleri kayıyor. 

Screen Shot 2018-04-12 at 02.15.46.png

 

Ön kapılar yumuşak kaplamalı, arkalar sert plastik.

--26 dakika sonra eklendi--

Adaptif far videosu, bunun olayı yol ve tabela okuyup önceden aksiyon alması. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kabin içinde güzel şeyler olmuş... Abartılı girinti çıkıntılardan daha kullanışlı bir tasarıma geçilmiş hissi var... Benzer otomatik vites kumandasını başka markalarda görmüş olsakta; orta konsoldaki kalabalığı azaltmış, şık ve kullanışlı olmuş.

 

Dışına bakar bakmaz Yeni Corsa'nın ağabeyi fikri geldi aklıma...

 

 

opel-corsa-nm-enjoy-70--12536701.jpg

 

Kötü diyemem ama bana kalırsa Focus MK 2.5 tan sonra dış tasarımındaki kendine özgü başarılı karakteri yitirdi... İlk kasadaki gibi çok güzel bir çizgi yakalandıktan sonra radikal değişiklik yapılmadan gidebilmeliydi ancak MK3 ile büyüyü bozdular... 

 

 

 

 

 

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Uykum kaçtı, değerlendirelim...

Yeni Focus'unuzu hangi renk alırsınız?

Mk4_renkler.jpg

Yeni Golf gözükmeden ve piyasada fiyatlar döviz sebebiyle böyle iken sıfır araç ihtiyacı çok elzem değilse şahsen bu aracı almam.

 

Ama herşeye rağmen alacak olsam şıklık ve kullanışlılık dengesini Kutup Gümüş'te görür gibiyim... Yine de dünya gözüyle açık havada görmeden emin olmak zor...  

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.