Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

27.06.2018 - 15:49 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

İç hacimle ilgili görseller (bu arkadaş 1,90'a yakın)

 

image.png.7b2f8159960d59d7967fcec76ac44d81.png.2e591d4997d533c477b4b06e1d8bf524.png

 

 

Iste karsinizda Ford kalitesi!!!!

 

Gerci bircok firma koltuk konusunda kalitesini cok bozdu ama bu kadar degil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 dakika önce, Erdinç IL yazdı:

Bu arac 1.0 ecoboost 125 bg ile harika olucak ???

Bence de 1.5EB 182 PS ile harika olacak.

Tabii Otosan ne kadar destekler bilinmez.

Kaç kişinin yenisini alacak parası kalacak o da ayrı bir bilinmez...

1 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Gerci bircok firma koltuk konusunda kalitesini cok bozdu ama bu kadar degil.

E ama makyaja da bir şeyler kalsın değil mi?

Ayrıca bunlar ön üretim modeller. 

Sergi alanına bir gelsinler öyle değerlendirelm. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

E ama makyaja da bir şeyler kalsın değil mi?

Ayrıca bunlar ön üretim modeller. 

Sergi alanına bir gelsinler öyle değerlendirelm. 

2

Gorucuye cikan modeli buysa eve geldiginde gri pijama giymis permali abla modeli gibi gelir. Dusunemedim bile...

Hah, makyaja gidince farlar biraz daha eblehlesip icerideki donanimi azaltmaktan baska bir gelisim soz konusu olsa dedigin dogru ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

           

3 saat önce, sinan yücel yazdı:

St diyorum ama gönlüm Vignale de, aklımda Active diyor, bir taraftanda Rs yi arzuluyorum. Hoş sedalı yaman bir çelişki içindeyim. Acaba bunların bir karışımı çıkar mı?

          RS varken hiçbirisine bakmam. ST kullandım biliyorum, müthiş bir araçtı. RS'i düşünemiyorum bile. Maniobra de Esquiva 'da izlemiştim youtube'de araç resmen yola yapışıyor viraj testinde. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

           

          RS varken hiçbirisine bakmam. ST kullandım biliyorum, müthiş bir araçtı. RS'i düşünemiyorum bile. Maniobra de Esquiva 'da izlemiştim youtube'de araç resmen yola yapışıyor viraj testinde. 

Evet aynı düşüncedeyiz, Rs nin yanından hiç biri geçemez. Fakat neyazık ki mercedes a amg ve audi rs3, focus rs yi geçiyor teslerde. En üzüldüğüm taraf bu. Hep fordun bir adım önünde gidiyorlar. Fakat yenin kasadan 400bg+ bekliyorum ve kaliteli bir otomatik şanzıman artık manuel yakışmıyor, düz vites sadece amerikada satılmalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, sinan yücel yazdı:

Evet aynı düşüncedeyiz, Rs nin yanından hiç biri geçemez. Fakat neyazık ki mercedes a amg ve audi rs3, focus rs yi geçiyor teslerde. En üzüldüğüm taraf bu. Hep fordun bir adım önünde gidiyorlar. Fakat yenin kasadan 400bg+ bekliyorum ve kaliteli bir otomatik şanzıman artık manuel yakışmıyor, düz vites sadece amerikada satılmalı.

               Virajlarda geçemez; ama motor gücünle geçebilir. Bir de burada fiyatlarına da bakmak gerekiyor. Focus RS, Türkiye'de  77.000 Euro fiyatla satılırken AMG A45 serisi 2016 modeli bile 100.000 Euro civarında.  Audi RS3 ile ilgili bir fiyat bilgisine rastlamadım. Fakat Focus RS'in beygir gücünü gerçekten yükseltmek isterse Ford, 500 beygirlik te bir RS yapabilir ama bu sefer de sanırım Impreza, Civic gibi klasman üstüne çıkmak istemediği için böyle bir şeye girişmiyorlar. Dolayısıyla fiyat farklarına göre bence bu aradaki farklar normaldir. Ama virajlarda yine de bir Focus RS kadar iyi değillerdir bu dediğiniz araçlar. Focus RS 'in 80 km hızla girdiği viraja Mercedes AMG GT bile 82 ile girince çıkamıyor. Aralarındaki fark 1-2 km hızla daha iyi AMG GT 'de. Kaldı ki AMG GT'nin yüksekliğini ve genişliğini hesaplarsak bana göre Focus RS çok iyi değerlerde.

               Otomatik şanzıman bence sürüş keyfini azaltan birşey. Ben karşıyım spor otomobilde.

Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

               Virajlarda geçemez; ama motor gücünle geçebilir. Bir de burada fiyatlarına da bakmak gerekiyor. Focus RS, Türkiye'de  77.000 Euro fiyatla satılırken AMG A45 serisi 2016 modeli bile 100.000 Euro civarında.  Audi RS3 ile ilgili bir fiyat bilgisine rastlamadım. Fakat Focus RS'in beygir gücünü gerçekten yükseltmek isterse Ford, 500 beygirlik te bir RS yapabilir ama bu sefer de sanırım Impreza, Civic gibi klasman üstüne çıkmak istemediği için böyle bir şeye girişmiyorlar. Dolayısıyla fiyat farklarına göre bence bu aradaki farklar normaldir. Ama virajlarda yine de bir Focus RS kadar iyi değillerdir bu dediğiniz araçlar. Focus RS 'in 80 km hızla girdiği viraja Mercedes AMG GT bile 82 ile girince çıkamıyor. Aralarındaki fark 1-2 km hızla daha iyi AMG GT 'de. Kaldı ki AMG GT'nin yüksekliğini ve genişliğini hesaplarsak bana göre Focus RS çok iyi değerlerde.

               Otomatik şanzıman bence sürüş keyfini azaltan birşey. Ben karşıyım spor otomobilde.

Viraj testlerinde rakipleriyle ilgili bir kıyaslama hakkında bilgim yok, dedikleriniz doğrudur elbette.

fordun şasesi, alt yapısı, sürüş dinamikleri gerçekten başarılı olduğunu düşünüyorum, dünyada öncü markalardan benim gözümde. Tabi düz vites zevk meselesi bişey diyemem. Fakat dediğiniz fiyatlara çıkıncada araç iç dışda daha güçlü estetik bir tasarıma sahip olmalı ne yazık ki fort bunu hissettiremiyor. Fakat yinede otomatik vites aracı daha bir lüx gösterir kaldıki şimdiki otomotikler çok seri. Sanırım ford bu güce motorla senkrone edebilecek  otomatik şanzıman koymakta zorlanıyor. Benim bildiğim rakiplerinin hepsi otomatik. Gerekirse otomatik de Kulakçıklardan manuel kullanmakta zevkli olur ve aynı hissi verir diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Km77 kanalının yaptığı Maniobra de Esquiva, diğer adıyla geyik testleri yol tutuşu, yani viraj hız limitini belirlemek için yapılmıyor yalnız. O geyik testlerinden hangi aracın hangi virajı daha yüksek hız limitinde dönebileceği gibi sonuçlar çıkarırsanız otomobiller hakkında yanılırsınız. Geyik testi, olası bir acil durumda engelden kaçış, yani manevra testidir. O testlerde bir otomobilin sahip olması gereken yegane şey çevikliktir. Çevik olabilen otomobiller o testte muhakkak yüksek hız sonuçları çıkarıyor. Dediğim gibi viraj hız limiti karşılaştırması yapmak doğru değil o testlere bakarak. Çünkü o yönde bir değerlendirme yaparsanız o kanalın testine katılmış tüm araçlar içinde en iyi yol tutan, en iyi viraj hız limiti çıkaran araç 85 kmh ile Honda Jazz demektir. Yani Honda jazz, amg gt'den, type r'dan, focus rs'den daha yüksek hızda viraj alabilir anlamı çıkar.

 

Bununla beraber Ford araçlarının genelde o testten iyi sonuç alması pek şaşırtıcı değil. Bu konuda mühendisler yeterince çalışıyorlar zaten. Mk3,5 kasa focus'u geyik testine sokmadılar ama girseydi bile hız limiti + gövdenin tepkilerinde ki kararlılık konusunda mk4 focus'un aşağısında kalacaktı. Mk4 focus'u o teste sokarlar, muhtemelen de güzel sonuçlar çıkaracaktır. Ben en çok torsiyonlu versiyonla tam bağımsız süspansiyonlu versiyonun hız ve gövde hareketleri konusunda ne derece farklılaşacağını merak ediyorum.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fordun 8 ve 10 vites otomatiğini uzun zamandır takip ediyorum. Zaten ford gt ye de ayrıca merakım var. En çok nette takip ettiğim F serisi, Explorer,  expedition.

Ben sadece viraj performansıyla düzdeki max hızlarını ayrı değerlendirdim araçlar için böyle testler vardır. Viraj performansı hızlı olan en iyi araç demedim. Bknz. nürnberg pisti testleri.

sinan yücel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus Vignale, 8 ileri otomatik 150 hp, 0 -100 km/s

Focus Vignale, 8 ileri otomatik 150 hp, yakıt tüketimi ( kısa mesafe testi perk gerçekçi olmayabilir ama yinede görmek isteyenler olabilir )

 

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Focus Vignale, 8 ileri otomatik 150 hp, 0 -100 km/s

Focus Vignale, 8 ileri otomatik 150 hp, yakıt tüketimi ( kısa mesafe testi perk gerçekçi olmayabilir ama yinede görmek isteyenler olabilir )

 

Yine çok yakıyor. 1 yıl 1.6 ecoboost kuga kullandım, kuga ağır ve 4 çeker diye çok yakıyor diye düşünüyordum. Meğerse ecoboost motormuş esas sorumlu. Bu ağırlık ve bu şanzıman ile bu yol koşullarında bana yine fazla geldi. Benim kuganın tüketimi çok dik yokuşlar ile işe ulaşmama rağmen 11lt civarındaydı ki daha ağır, 4 çeker ve daha ilkel şanzıman ile.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

37 dakika önce, Kemal Güllü yazdı:

Yine çok yakıyor. 1 yıl 1.6 ecoboost kuga kullandım, kuga ağır ve 4 çeker diye çok yakıyor diye düşünüyordum. Meğerse ecoboost motormuş esas sorumlu. Bu ağırlık ve bu şanzıman ile bu yol koşullarında bana yine fazla geldi. Benim kuganın tüketimi çok dik yokuşlar ile işe ulaşmama rağmen 11lt civarındaydı ki daha ağır, 4 çeker ve daha ilkel şanzıman ile.

Focus Mk4'ün ağırlığı, WLTP Kuga ve Focus değerlerini iletiyorum. Bu video ile kıyaslamak büyük hata. WLTP şu an elinizdeki en doğru veri olur. 

 

Bu Kuga ve yazılımının ellenmiş haliyle tüketim değerleri

https://www.focusclubtr.com/topic/13017-15-tdci-powershift-kuga-teknik-değerleri-wltp-eklendi-ve-bol-resimli/?do=findComment&comment=472747

Bu da Focus Mk4 ağırlık ve tüketim değerleri (Videodaki biraz daha fazla olur çünkü full donanım)

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/

 

Okumaya üşenenlere sonuç: Söylediğiniz Kuga ile bu Focus arasında ş.içindeki tüketim farkı %60 karmada %50. Buradan kendi kullanım koşullarına göre çevirebilirsiniz tüketimi. Yani 11/2=5.5L

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Focus Mk4'ün ağırlığı, WLTP Kuga ve Focus değerlerini iletiyorum. Bu video ile kıyaslamak büyük hata. WLTP şu an elinizdeki en doğru veri olur. 

 

Bu Kuga ve yazılımının ellenmiş haliyle tüketim değerleri

https://www.focusclubtr.com/topic/13017-15-tdci-powershift-kuga-teknik-değerleri-wltp-eklendi-ve-bol-resimli/?do=findComment&comment=472747

Bu da Focus Mk4 ağırlık ve tüketim değerleri (Videodaki biraz daha fazla olur çünkü full donanım)

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/

 

Okumaya üşenenlere sonuç: Söylediğiniz Kuga ile bu Focus arasında ş.içindeki tüketim farkı %60 karmada %50. Buradan kendi kullanım koşullarına göre çevirebilirsiniz tüketimi. Yani 11/2=5.5L

WLTP ile ilgili çok şey okumuş ve bu forumda bilimsel makalesine kadar birşeyler paylaşmış birisiyim. Az çok neyin ne olduğunu inceleyerek öğrendim. Elbette koşullar bire bir değil, benim de burada belirtmek istediğim, focus kuga kadar yakıyoru söylemek değil. Focus yine rakiplerine göre çok yakacak, bunu görüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Tanıtıldı olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.