Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Ağırlık - Bagaj - Tüketim ve Teknik Değerler / Özellikler


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Tüketim Değerleri

 

Tüm bilgiler-> https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/

 

Motor karşılaştırmasında daha mantıklı bir kıyaslama olması adına Mk3’ün makyajlı (MCA) versiyonlarını yazdım. Ayrıca Mk4’ün tüketim değerleri WLTP olarak verilmiştir bu sebeple birebir karşılaştırma yanıltacaktır. Mk3 Mca’nın tüketim değeri ise NEDC standardındadır. Mk4’ün NEDC değerleri -motora göre değişken- %10-15 arasında daha düşüktür.

 

Screen Shot 2018-04-16 at 19.07.09.png

 

Not: Linkteki tablolar günceldir, buradakiler eski. Dikkat.

Ağırlık konusunda sadece genel bir bilgi mevcut olduğu için, değerler en iyimser şekilde hesaplanıp tabloya eklenmiştir. Bazı modeller biraz daha ağır olacaktır. Bu güncellemeler için de biraz bekleyeceğiz. Hafiflik, hızlanmaya katkı sağlamış ayrıca tüketimde de yaklaşık %10’luk iyileştirme mevcut.

 

Screen Shot 2018-04-16 at 19.07.16.png

 

2018 Ford Focus İkinci Sıra Alanı.jpg

 

2018 Ford Focus İkinci Sıra Görünürlük.jpg

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Ağırlık deyince aklıma hemen 0-100 ivmelenmesi ve keyifli kullanım geliyor.. :) Gerisi bonus...

Varolan verilere bakarsak

 

Focus Mk3

1.0 EB 125 PS

Manüel

Focus Mk4

1.0 EB 125 PS

Manüel

0-100 hızlanma 11,0 10,0
Son hız 193 km/h 200 km/h
Tüketim 5,7-4,1-4,7 5,9-4,2-4,8

 

 

 

Focus Mk3

1.5 TDCi 120 PS

Manüel

Focus Mk4

1.5 Econlue 120 PS

Manüel

0-100 hızlanma 10,5 10,0
Son hız 193 km/h 196 km/h
Tüketim 4,3-3,4-3,8 4,7-3,9-4,2
   
     
     
 

Focus Mk3

1.5 TDCi 120 PS

Powershift

Focus Mk4

1.5 Ecoblue 120 PS

Otomatik

0-100 hızlanma 10,8 10,2
Son hız 191 km/h 193 km/h
Tüketim 4,2-3,6-3,8 4,7-3,9-4,2


Bu verilere bakınca söylenebilecekler:

- Hafiflik performansa yansımış

- Tüketim biraz hepsinde artmış 

- Otomatik vites yeni modelde tüketimi arttırmasa da bir miktar güç kaybı yaşatıyor

Varsayımsal olarak 1.5 EB 150 PS otomatik 9,0 ve 210, 1.5 EB 182 PS manüel 8,4-8,5 ve 220-225 gibi değerlerle gelir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Varolan verilere bakarsak

 

Focus Mk3

1.0 EB 125 PS

Manüel

Focus Mk4

1.0 EB 125 PS

Manüel

0-100 hızlanma 11,0 10,0
Son hız 193 km/h 200 km/h
Tüketim 5,7-4,1-4,7 5,9-4,2-4,8

 

 

 

Focus Mk3

1.5 TDCi 120 PS

Manüel

Focus Mk4

1.5 Econlue 120 PS

Manüel

0-100 hızlanma 10,5 10,0
Son hız 193 km/h 196 km/h
Tüketim 4,3-3,4-3,8 4,7-3,9-4,2
   
     
     
 

Focus Mk3

1.5 TDCi 120 PS

Powershift

Focus Mk4

1.5 Ecoblue 120 PS

Otomatik

0-100 hızlanma 10,8 10,2
Son hız 191 km/h 193 km/h
Tüketim 4,2-3,6-3,8 4,7-3,9-4,2


Bu verilere bakınca söylenebilecekler:

- Hafiflik performansa yansımış

- Tüketim biraz hepsinde artmış 

- Otomatik vites yeni modelde tüketimi arttırmasa da bir miktar güç kaybı yaşatıyor

Varsayımsal olarak 1.5 EB 150 PS otomatik 9,0 ve 210, 1.5 EB 182 PS manüel 8,4-8,5 ve 220-225 gibi değerlerle gelir. 

Aynı beygirde ve hacimde gözüken motorların mapping inde yahut aktarmalarda hissedilir değişiklikler var. Bunu tescilleyen durum şu; Araç hafiflemiş, sürtünme azalmışsa aracın 0-100 değerinin iyileşmesi gayet normal ancak bununla birlikte tüketim her koşulda artmışsa ivmelenme karakteri değişmiş demektir.

 

Tahminim o ki; Eski ve yeni tip eşdeğer motorların tork/güç grafiklerini yan yana koysak yüksek güç/tork değerleri sağlanan bandı genişletmişlerdir diye düşünüyorum. Eğer bu durum birebir aynıysa aktarma oranlarında ve kayıplarında fark var demektir.

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Tahminim o ki; Eski ve yeni tip eşdeğer motorların tork/güç grafiklerini yan yana koysak yüksek güç/tork değerleri sağlanan bandı genişletmişlerdir diye düşünüyorum. Eğer bu durum birebir aynıysa aktarma oranlarında ve kayıplarında fark var demektir.

Ölçüm standartı değişmiş olabilir. Eylül 2017'den itibaren tüm yeni modellerin tüketim ölçümleri WLTP'ye göre yapılıyor. Bu 2018 Eylül'den sonra tüm modeller için geçerli olacak. 

WLTP ile daha yüksek çıkması olası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Ölçüm standartı değişmiş olabilir. Eylül 2017'den itibaren tüm yeni modellerin tüketim ölçümleri WLTP'ye göre yapılıyor. Bu 2018 Eylül'den sonra tüm modeller için geçerli olacak. 

WLTP ile daha yüksek çıkması olası. 

 

Evet bu da bi ihtimal... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

başka biryerde yazmıştım özetle, detaya girersem;

hyundai era aracımın karması 6.5, ş.içi 7.8 di sanırım ve 5 yıl 7 lt ile bindim.

focus 3 1.0 karma 5.4, ş.içi 6.4 diye hatırlıyorum ve 6 lt ile biniyorum...

kısaca karma ve ş.içi arası bir değer... eğer wltp değeri gerçek sürüş karekterine daha yakın ölçümse ki tablodan öyle gözüküyor,

f4 1.0 karma değeri 4.8, ş.içi 5.9..eski sistem olsa 5.5 lt ile binerim derdim ama wltp daha doğru ise ve max 5.2 ile binersem çok güzel bir tüketim değeri ki euro 6.2 karşılayan ve 88 kg hafifleyen aracında bunu yakması lazım zaten.

hele 5 lt yakarsa bende süper bir değer olurdu

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Ölçüm standartı değişmiş olabilir. Eylül 2017'den itibaren tüm yeni modellerin tüketim ölçümleri WLTP'ye göre yapılıyor. Bu 2018 Eylül'den sonra tüm modeller için geçerli olacak. 

WLTP ile daha yüksek çıkması olası. 

 

2 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

 

Evet bu da bi ihtimal... 

Diğer başlıkta değerleri yazmıştım ama ben de sizin gibi %100 emin değildim fakat şimdi yetkili ağızdan Focusun yeni sisteme tabii tutulduğunu öğrendim bu da yetmezmiş gibi bugün Avrupa'ya mail attım, "Almanya verileri neyi temsil ediyor?" diye, yarın cevabı gelir diye umuyorum. Oradan da teyit gelince tekrar yazarım.

 

EK: Eskiye göre kıyas yapmak isteyenler Focus MK3'ün benzer motorlarından %10 tüketimi düşürüp MK4'ün NEDC değerini görebilir bu da Ford'un kendi yaptığı testler sonucu çıkardığı veri, bir bağlayıcılığı yok aslında sadece kıyas yapmak için :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Diğer başlıkta değerleri yazmıştım ama ben de sizin gibi %100 emin değildim fakat şimdi yetkili ağızdan Focusun yeni sisteme tabii tutulduğunu öğrendim bu da yetmezmiş gibi bugün Avrupa'ya mail attım, "Almanya verileri neyi temsil ediyor?" diye, yarın cevabı gelir diye umuyorum. Oradan da teyit gelince tekrar yazarım.

 

EK: Eskiye göre kıyas yapmak isteyenler Focus MK3'ün benzer motorlarından %10 tüketimi düşürüp MK4'ün NEDC değerini görebilir bu da Ford'un kendi yaptığı testler sonucu çıkardığı veri, bir bağlayıcılığı yok aslında sadece kıyas yapmak için :)  

Doğru bilgiye ulaşma metodun saygı duyulmayacak gibi değil.

 

Emeklerin için teşekkürler... ;)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, Tuğra Yanık yazdı:

MK 3 MCA nın tüketimi eskiden 4.7-3.9-4.2 olarak veriliyordu. Güncel belgelerde daha düşük değerler yazıyor.

--0 dakika sonra eklendi--

1.5 tdci powershift için...

Aynen öyle, ilk öyle verilmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Tuğra Yanık yazdı:

Sonra daha düşük değerler verildi. Yeni yazılım ile tüketim mi azaltıldı acaba? Yoksa hesaplama yöntemi farkı mı? Öyle olsa yeni yöntem daha gerçekçi olacağından artması gerekirdi.

Niyesini bilmiyorum Ford’a sormak lazım ilk değerler tahmini olabilir veya bi ara güncelleme almış olabilir emisyon için. 

Eğer yazdıklarımı okursanız :) MCA için yeni ölçüm demediğimi göreceksiniz zaten. Bu tür araçlar Ocak 2019’da yeni veriye geçmek zorundalar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus Mk4 1.5L 123 ps'te Hangi Şanzıman Sistemi Var? olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.