Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Ağırlık - Bagaj - Tüketim ve Teknik Değerler / Özellikler


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

15 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Görünen o ki; Türkiye'de 1.5L atmosferik 120 ps + 6 ileri eski tam otomatik, motor seçeneği Türkiye'de olacak. Hayırlı olsun ? 

Olmaz 1.6 atmosferik isteriz.

İmha edilecek, çöpe atılacak ne varsa göndersinler, ateş pahasına satarız bu millete...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Cankut Bulut yazdı:

@Yakup ÇağatayPeki 182 beygirlik turbolu ünite gelecek mi?

Şu an bilmiyorum. Sormak da istemiyorum bu ay kendileri ile tanışma yapabiliriz o zaman öğreniriz en kötü ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ülke ve bireyler olarak içinde bulunduğumuz ekonomik şartlara bakarsak, yeni ecoboost motorlu (1.0,1.5) focusların ülkemize gelmesi ya da gelmemesi büyük çoğunluk için bir anlam ifade edemeyecek malesef(ekonomik anlamda). Bu açıdan bakarak benzin fiyatlarındaki zamları ÖTV'den karşılama işinin yıl sonunda biteceğinide hesaba katarak olası benzin fiyatının 7 - 7,5 arasında olacağını tahmin etmek güç değil. Bizim dizel ve LPG'li otomobillere genel olarak bir sempatimiz olduğuda bir gerçek. Şimdi bu Otosan ne yapsın? İlk kez kızamıyorum kendilerine ?.

Ama tabiki böyle olmasını bende istemiyorum. :Bu şekilde elde kalan ürünlerle toplanmış arabaları kakalama mantığını bizim insanımızın hak ettiğini düşünmüyorum. Ben 1.0 ecoboost motor ile 150.000 km'ye geldim. Kendi hesabım (tabi ekonomik gelişmeler böyle değilken) yeni gelecek focuslarda atmosferik motor olmayacağından dolayı, 1.0 ve 1.5 ecoboostların 3 silindirli olarak daha çok yaygınlaşacağına göreydi. Böylelikle bu motorlar daha çok tanınacaktı. Araçlarımız en azından değer olarak dahada hakkettikleri bir seviyeye gelecekti.

Ne diyelim...hayırlısı olsun.....

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 dizelin filo satışları için zaten getirileceğini hesap edersek onu mevzu dışı tutmak lazım. Benzinli modellerde sadece 1.0 ecoboost motorun getirilmesi Mk4'ü yerle bir eder. Bizim ülkemizde öyle bir algı var ki Türkiye'ye getirilecek modellerin sadece torsiyonla satılması, bağımsız - torsiyon farkını doğru düzgün bilmeyen, ne kadar işine yarayıp yaramayacağını bile düşünmeyen kitle için dahi büyük dedikodu mevzusu olacaktır. Aracın test videolarının altına yazılan ' focus torsiyona geçmiş, o eski sürüş zevkini torsiyonla alamazsın ' gibi yorumlar otomobil için hem prestij kaybı hem de kötü reklam olacak. Şuan bile bunun dedikodusu yapılıyor ve ' focus bitmiş algısı ' oluşturuluyor. Ayrıca pazarda ki en büyük rakibi golf'ün 125 ve 150'lik motorlarının Türkiye'ye geldiği, hatta gayette sattığı, yine civic rs'in 182'lik, Leon Fr'ın 150'lik motorla da oldukça sattığı düşünüldüğünde 150 ve 180'lik motorun getirilmemesi büyük kayıp olur. Evet, fiyatlar fazla. Ama fiyatlar sadece focus için değil tüm rakipleri için fazla. Bu sadece focus'un dezavantajı olmayacak.

 

Ek olarak dürüst olmak gerekirse torsiyonlu bir focus'u 5 kez Ford aracı almış biri olarak ben de almam. En azından bu kadar para verip almam. Bu hamle tamamen maliyet azaltımı için yapılmıştır. Torsiyonlu versiyonun bozuk yollarda da viraj kasmayı seven kitle için mk3,5 kadar stabil hareket etmesi zor. Yeni yaylarla bu işi kotarmaya çalışsalar da süspansiyonların fiziksel yapısı itibariyle bu zor. Zaten yabancı incelemelerde de görülüyor ki SLA süspansiyonlu versiyonların testinden sonra torsiyonlu versiyonlara dair yapılan yorumlar hep ' iyi ama.. ' ile başlayan geciştirme cümleleriyle dolu.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Evet, fiyatlar fazla. Ama fiyatlar sadece focus için değil tüm rakipleri için fazla. Bu sadece focus'un dezavantajı olmayacak.

Hepsi için dezavantaj olduğu doğru. Ancak yanlış bilmiyorsam vw grubunda atmosferik motor yok. Sanırım Otosan içinde olunan şartları göz önünde bulundurarak, hem lpg opsiyonu olabilecek hemde maliyeti düşük olacağından dolayı (eski otomatik şanzıman bu sebeple getiriliyor olsa gerek) ÖTV'de en alt dilime göre bir fiyatlama yapmak istiyor. Rakiplerinin 5.000 ya da 10.000 TL bile altında kalabilse satışlarda avantajlı konuma gelebilir. Hesaplar eminimki bu yazdığım duruma göre yapılıyordur...

Bu arada Otosan'ı savunuyo gibi görenmek istemem ? aman yanlış anlaşılmasın zira kendileriyle halledemediğimiz konular mevcut. Satış stratejilerini her zaman eleştirmişimdir. Bu yazdıklarımı sadece bu zamanın şartlarına göre değerlendiriyorum.

 

--7 dakika sonra eklendi--
7 dakika önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Bu yeni gelecek atmosferik motor direkt enjeksiyonlu ise lpg ye de uyumlu olmayacaktır. Fsi motorlar gibi olursa atmosferik olmasının da bir anlamı olmaz bence.

Emin değilim ama sanırım şu linkteki motor olsa gerek "http://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/191686-close-look-fords-new-1-5l-3-cylinder-dragon-petrol-engine.html

 

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

Hepsi için dezavantaj olduğu doğru. Ancak yanlış bilmiyorsam vw grubunda atmosferik motor yok. Sanırım Otosan içinde olunan şartları göz önünde bulundurarak, hem lpg opsiyonu olabilecek hemde maliyeti düşük olacağından dolayı (eski otomatik şanzıman bu sebeple getiriliyor olsa gerek) ÖTV'de en alt dilime göre bir fiyatlama yapmak istiyor. Rakiplerinin 5.000 ya da 10.000 TL bile altında kalabilse satışlarda avantajlı konuma gelebilir. Hesaplar eminimki bu yazdığım duruma göre yapılıyordur...

 

Atmosferik hamlesi yanlış değil. Mümkün olduğunca alt fiyattan satış yapmayı planlamaları da doğru. Ama sen Ford olarak ' şöyle araba ürettik, böyle sürüş zevkine getirdik ' diye reklam yaptığında o sürüş zevkini vermeyi başaran bu yeni SLA süspansiyonlu modelleri en azından siparişle getirilebilecek bir noktada tutmazsan, bu süspansiyona sahip araçları test aracı olarak getirmezsen o zaman yaptığın reklamın bir anlamı kalmıyor. Mesela benim hacim ihtiyacımı mk3,5 karşılıyor. Yakıtından da memnunum, sürüşünden de memnunum. Fiyat konusunu bir kenara bırakırsak bu kadar memnun olduğum bir aracın torsiyonlu versiyonunu bana nasıl sattırabilirsin ? Yani bana bunun reklamını nasıl yapabilirsin galeriye gittiğimde ? Daha geniş desen ihtiyacım yok, daha iyi iç mekan malzemeleri var desen mk3,5 zaten yeterince iyi, daha az yakıyor desen zaten az yakıyorum. Yani insanlar otomobil seçerken sadece hacim, tüketim, oyuncak gibi şeylere bakmayabiliyor. Çok tanıdığım var 180'lik focus'u bekleyen. Rs'in cvt şanzımanını hiç sevmiyorum keşke manuel olsaydı alırdım diyen. Bu kitleyi Ford olarak senin çalman lazım. O sebeple en azından 150 ve 180'lik versiyonları Türkiye'de siparişe açman lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor ti-vct, mk2 mk3 ile gelen 115+ ps ne ise bu da aynı. Türkiye’ye özel bir motor değil.  Avrupa’da bazı pazarlarda olacak. Yeni 1.5 EB ile aynı mimaride 3 silindirli. Eko fiyatlı satış için 6 ileri ile birleştirilmiş, tabii ki manuel de var. Özel durum çıkmazsa bizim için banttan ST-Line, Active ve Vignale ile inmeyecek. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Atmosferik hamlesi yanlış değil. Mümkün olduğunca alt fiyattan satış yapmayı planlamaları da doğru. Ama sen Ford olarak ' şöyle araba ürettik, böyle sürüş zevkine getirdik ' diye reklam yaptığında o sürüş zevkini vermeyi başaran bu yeni SLA süspansiyonlu modelleri en azından siparişle getirilebilecek bir noktada tutmazsan, bu süspansiyona sahip araçları test aracı olarak getirmezsen o zaman yaptığın reklamın bir anlamı kalmıyor. Mesela benim hacim ihtiyacımı mk3,5 karşılıyor. Yakıtından da memnunum, sürüşünden de memnunum. Fiyat konusunu bir kenara bırakırsak bu kadar memnun olduğum bir aracın torsiyonlu versiyonunu bana nasıl sattırabilirsin ? Yani bana bunun reklamını nasıl yapabilirsin galeriye gittiğimde ? Daha geniş desen ihtiyacım yok, daha iyi iç mekan malzemeleri var desen mk3,5 zaten yeterince iyi, daha az yakıyor desen zaten az yakıyorum. Yani insanlar otomobil seçerken sadece hacim, tüketim, oyuncak gibi şeylere bakmayabiliyor. Çok tanıdığım var 180'lik focus'u bekleyen. Rs'in cvt şanzımanını hiç sevmiyorum keşke manuel olsaydı alırdım diyen. Bu kitleyi Ford olarak senin çalman lazım. O sebeple en azından 150 ve 180'lik versiyonları Türkiye'de siparişe açman lazım.

 

Bence haklısınız. Bende daha iyi mimarisi olan bir sistem kullanıyorken, daha eskisini istemem. Ancak benzer uygulamayı VW grubuda yapıyor. Yanılmıyorsam 1.0 tsi motorlu Golfler ile 1.4 150'liklerin durumuda focusla aynı. Bu maliyet düşürme meselesi aslında dünya genelinde üreticileri zorlayan bir konu. Herkez ucuza mal edip karlılığı arttırmanın peşinde. Araçlar ülkemize gelecektir. Ancak, almak isteyenler muhtemelen bekleyecekler ve alabilecekler. Ama bu bekleme sırasında isterseniz elimizde 1.5 motorlu olanı var bunu hemen teslim edebiliriz şeklinde tekliflerle karşılaşacaklar ?. Sanırım Ford ülke stratejilerine fazla karışmıyor. Yani buradaki kuralları Otosan belirliyor. 

Bu arada bu torsiyon konusunda Ford çok karamsar değil ? . Normal kullanıcıların aradaki farkı hissetmeyeceklerini belirtiyorlar. Ne diyelim, denemeden bilemeyiz...

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Dragon 1.5L motor LPG ve CNG ile uyumlu. 

The new engine does sound like a typical three-cylinder unit, but is highly-refined, when compared to other three-cylinder engines in general. The engine also comes with another industry-first feature, which is its hydraulic tappets that are equipped with finger followers with self-adjusting feature, which minimises friction and is also compatible with alternate fuels like LPG and CNG.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus Mk4 1.5L 123 ps'te Hangi Şanzıman Sistemi Var? olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.