Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2017 1.6 Beygir Yükseltme


Korkut Tahaoglu

Soru

Herkese selamlar,

 

Merakımdan kaynaklı bu soruyu yazmak istedim.

Bazı yerlerde yazılım ile araçların beygir arttırımı gibi bi durum olduğunu gördüm/duydum.

 

Benim aracım için böyle bir şey mümkün müdür? 1.6, 125 beygir, 2017 model Focus Titanium aracım bulunuyor.

 

Ayrıca bu aracımın motorunda turbo özelliği bulunmuyor değil mi?

 

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
3 dakika önce, Semih O. yazdı:

Yanlış yerden bakıyorsunuz konuya. Gaz tepki arttırıcıların vaad ettikleri şey tepki süresini kısaltarak elde edilecek maksimum güce daha kısa sürede ulaşmak.Örnek olsun diye atıyorum, sizin aracınız 4000 rpm'e 5 saniyede çıkıp 120 beygir güç üretiyorsa, siz gene 4000 rpm'e çıkıp 120 beygir güç üreteceksiniz bunu 4.9 saniyede yapacaksınız. 

       Araçtaki hantallı, devir düşme, rampada bayilma gibi bir çok işlemi ortadan kaldıran bir cihazdır otomobillerin potonsiyometresi ile boğaz kelebeği arasında tepkime süresini hızlandırır diyorlar. Bu da performansa etki eden bir olay olduğu için böyle düşündüm. Aslında atladığım nokta beygir gücü maksimum hıza, hızlanma torka etki eden bir olay. Onu atladım. Pedalbox'ın hızlanmaya etkisi olduğunu düşündüğüm için böyle düşündüm. 

--6 dakika sonra eklendi--
5 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bu da geçerli değil. Yukarıda açıklamaya çalıştım.

Sıfırdan tam gaz kalkışta HİÇ fark etmez.

Ara hızlanmalarda ise az basıp çok gidince araba güçlenmiş gibi "hissediliyor".

Hoş o his de fena değil ama o kadar paraya değmez bence.

   Abi konu biraz modifiyeden, pedalbox'a kaydı sanırım. Ama doğru bilgileri de öğreniyoruz. Adamlarla konuştum ben. Araçta oluşan hantallık devir düşme, rampada bayilma gibi bir çok işlemi ortadan kaldıran bir cihazdır otomobillerin potonsiyometresi ile boğaz kelebeği arasında tepkime süresini hızlandırır bu sayade aracınızın daha hızlı daha aktif oluyor dediler. Kısacası torka etki ediyor diyor. Yani hızlanmaya etki eder diyor. Tabii bilemem ne kadar doğrudur. Ama sen açıklamışsın olayı. Senin dediğine göre aynı tokadı yiyoruz; ama birinde el hızlı geldiği için daha etkili gibi görünüyor. Aslında uygulanan şiddet aynı ! 

--9 dakika sonra eklendi--
11 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Biz buna kısaca gaz tepkisi diyoruz. Sprint booster ve benzeri cihazlar aracı kandırıp gaz tepkisini artırırlar. Hp ya da tork la alakalı durumları yoktur.  Stage 1 ancak turbo beslemeli motorlarda karşılık verir size. Atmosferiik araçlarda söylediklerinizin çoğu sonuç vermeyecektir. Yapılmış örnekleri forumda mevcuttur. Örnek benim aracım. 1.0 eb motor. orj hp125 tork 200nm dir. Yazılım kn filtre ve sprint booster (STAGE 1 ) sonucunda 149hp ve 250nm tork ile değişimi sağlandı.

       Tabii kendi düşüncelerim söylediklerim. Anlatılanlara göre söz gelimi aklıma gelenler. Tabii söylenenlerle ile yapılanlar birbirini tutmayabilir. Sonuçta biraz da pazarlama tekniği bu pohpohlomolar. O zaman sonuç olarak Cem abinin dediklerinden sonra da pedalbox denilen şey şehir efsanesi gibi birşey ? 

--11 dakika sonra eklendi--
14 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bu da geçerli değil. Yukarıda açıklamaya çalıştım.

Sıfırdan tam gaz kalkışta HİÇ fark etmez.

Ara hızlanmalarda ise az basıp çok gidince araba güçlenmiş gibi "hissediliyor".

Hoş o his de fena değil ama o kadar paraya değmez bence.

  Pedal boyu kısalıyor yani ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bu da geçerli değil. Yukarıda açıklamaya çalıştım.

Sıfırdan tam gaz kalkışta HİÇ fark etmez.

Ara hızlanmalarda ise az basıp çok gidince araba güçlenmiş gibi "hissediliyor".

Hoş o his de fena değil ama o kadar paraya değmez bence.

SB'li ve SB'siz aynı gaza basma oranlarında diye düşenelim Cem abi ? Başka türlü anlatamadım. Haklısın elbette.

Semih O. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:

Fındıkta beğenmiştin ama abi ? ?

E ben de kullanıyorum ve hala da "iyi" bir aldatmaca olduğunu düşünüyorum.

Zaten hayat kendini aldatma sanatıdır.

9 dakika önce, Serdar yaman yazdı:

@Servet Ö. ateş seni çağırıyor ?

Çocuk yolda, taciz etme, gerekli açıklamalar yapıldı zaten. 

Kaynakça da eklendi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğru değildir.Arabanız ORJİNAL kaç beygir ise o beygirdir.Buna müdahale etmeden güç artışı sağlayamazlar.Müdahale ediliyorsada orjinalliği bozuluyor demektir.Fiyat kısmına değinmiyorum bile.

Mehmet Çallı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27 dakika önce, Ahmet Yerebakan yazdı:

250tl karşılığında beygir gücünü orjinalliği bozmadan yükseltebildiğini söyleyen bir kardeşimiz var acaba bu doğru mudur ?

Anlamanın tek yolu 250 TL vermek...

Şaka bir yana, böyle şaklabanlıklara inanmayın. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

özellik açtığı programdan yapıyormuş bana söylediği bu, orjinal program diyor özellik açtığım programdan yapabiliyorum diyor titanium kasa ile aynı motora sahip araç zaten diyor vs vs focccusss veya forscan ile bunu yapmanın mümkün olmadığını bildiğim için bi siz büyüklerime sorayım dedim. Ben 2016 kasa arabamda foccuss programını çalıştıramadım kendisi özellikleri aktif edebildiğini söyledi sonrada bunu dedi anlam veremedim 

16.07.2019 - 18:43 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Anlamanın tek yolu 250 TL vermek...

Şaka bir yana, böyle şaklabanlıklara inanmayın. 

 

16.07.2019 - 18:59 tarihinde, Mertcan Çelik yazdı:

box'tan bahsediyor olmasın?

Takılıp çıkartılabildiği için öyle demiş olabilir de o da yazılımla benzer işler yapıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.