Korkut Tahaoglu Oluşturma zamanı: Mayıs 3, 2018 Raporla Share Oluşturma zamanı: Mayıs 3, 2018 Herkese selamlar, Merakımdan kaynaklı bu soruyu yazmak istedim. Bazı yerlerde yazılım ile araçların beygir arttırımı gibi bi durum olduğunu gördüm/duydum. Benim aracım için böyle bir şey mümkün müdür? 1.6, 125 beygir, 2017 model Focus Titanium aracım bulunuyor. Ayrıca bu aracımın motorunda turbo özelliği bulunmuyor değil mi? Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Mayıs 3, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 3, 2018 Turbo yok maalesef. Safkan beygir hepsi ? Gücü çok cüzi (%10) şekilde artar onu da her şartta anlamazsınız sadece üst devirde etkili olur. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 125 beygirlik araç yaptırdığınız yazılıma göre artış sağlar. 140 ve üzerine çıkar. Benzinli olduğu için aracınız benim tavsiyem remus egzoz, pedal kiti ve yazılımdır. Bunlarla birlikte 160 beygiri bulur. Yazılım olarak DimSport tavsiye ederim. İtalyandır. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih O. Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 17 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: 125 beygirlik araç yaptırdığınız yazılıma göre artış sağlar. 140 ve üzerine çıkar. Benzinli olduğu için aracınız benim tavsiyem remus egzoz, pedal kiti ve yazılımdır. Bunlarla birlikte 160 beygiri bulur. Yazılım olarak DimSport tavsiye ederim. İtalyandır. Atmosferik motorda nasıl yapmayı düşünüyorsunuz bunu merak ettim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 2 dakika önce, Semih O. yazdı: Atmosferik motorda nasıl yapmayı düşünüyorsunuz bunu merak ettim. Sanırım turbo da taktırıp yapacak. Ya da turbosuz olduğunu atladı. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih O. Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Şimdi, Doğan Kurban yazdı: Sanırım turbo da taktırıp yapacak. Ya da turbosuz olduğunu atladı. Shark anten +5 hp en önemlisi o abi. Açık hava filtresi, katalizör, manifold vs. de 10 verse... ? 1 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 23 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: 25 beygirlik araç yaptırdığınız yazılıma göre artış sağlar. 140 ve üzerine çıkar. Benzinli olduğu için aracınız benim tavsiyem remus egzoz, pedal kiti ve yazılımdır. Bunlarla birlikte 160 beygiri bulur. Yazılım olarak DimSport tavsiye ederim. İtalyandır. Hayal görmeyelim. Yazılım üst devirlerde belli belirsiz gelen 10 PS, egzoz 2-3 PS, pedal 0 PS. Benzinli motorda güce yönelik modifiye için hiç bir harcama yapamyın, bu amaçla ayrıdığınız aparaları bir köşeye koyup turbolu bir araca geçiş yaparken kullanın. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 (düzenlendi) 1 saat önce, Semih O. yazdı: Atmosferik motorda nasıl yapmayı düşünüyorsunuz bunu merak ettim. Remaps yazılımla Stage-1 ile 10-12 beygir artışı olup, 137 beygir olabiliyor. Yapanlar var. ( Mehmet G.. ) Bizim araçlar zaten normalde bu beygir gücünde, sadece motor geliştirme ve arge masraflarından kısmak için düşük beygire göre yazılım yapılıyor. Egzoz ile 3-5 beygir alır. 140 ve üstü dedim zaten bende. Bunlarla birlikte dediğim bundan sonrası için K&N hava filtresi, dereceli egzantrik, vs 150-160'ı bulur; ama bunları yapabilecek ustayı bulmak zor. İntercooler büyütmek, turbo takmak ; bunlara girersek o kadar masrafa gerek yok. Satıp Impreza almak mantıklı. Ve yapılan her ek arabada ekstra değişim ( yeni diskler, yeni fren sistemi, vs. ) demek. Sadece yazılım yapsanız yeter. 136-137 beygir olur. Dimsport ta kaliteli bir yazılım. --7 dakika sonra eklendi-- 1 saat önce, Cem Boneval yazdı: Hayal görmeyelim. Yazılım üst devirlerde belli belirsiz gelen 10 PS, egzoz 2-3 PS, pedal 0 PS. Benzinli motorda güce yönelik modifiye için hiç bir harcama yapamyın, bu amaçla ayrıdığınız aparaları bir köşeye koyup turbolu bir araca geçiş yaparken kullanın. Cem abi pedal için 0 yazmışsın. Bizim araçlarda elektronik gaz pedal sistemi yok mu ? Öyleyse neye göre yazdın 0 beygiri ? Telli sistemlerde işe yaramaz pekala ama elektronik olanlarda en az yarım saniye farkeder hızlanmaya pedalbox. Yanlışım varsa düzeltiniz. Mayıs 4, 2018 Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih O. Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Yazıp yazıp siliyorum 10 dakikadır. Daha kısa sürede daha çok gaza basmış olmakla, beygir gücü arasında nasıl bir bağlantı kurdunuz bilmiyorum ama fantastik fikirler bunlar. Neyse üstadlar varken kıt bilgimle bana daha fazlasını demek düşmez. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 10 dakika önce, Semih O. yazdı: Yazıp yazıp siliyorum 10 dakikadır. Daha kısa sürede daha çok gaza basmış olmakla, beygir gücü arasında nasıl bir bağlantı kurdunuz bilmiyorum ama fantastik fikirler bunlar. Neyse üstadlar varken kıt bilgimle bana daha fazlasını demek düşmez. ? Şöyle aslında gaza kısa sürede basmıyorsunuz. Gaza basıp, tepki vermesi arasındaki süre kısalıyor. Elektronik pedal sistemi olduğu için böyle. Eski tip araba olsaydı haklısın,o zaman pedallar tele bağlıydı, hızlı basan hızlı kalkardı ? Ben de ilk okuduğumda sizin gibi düşünmüştüm, okuduğumda anladım. Ama genel olarak modifiyeye karşıyım. Eğer fayda sağlayacaksa yapılmalı. Atıyorum mesela rüzgarlık bence çok işe yarıyor. ÖZellikle kışın yağmurlu havalarda bazen araç içi sıcak olunca biraz camı aralamak iyi oluyor. Ya da mercekli far taktırmak. Daha iyi bir görüş açısı ve netlik kazandırıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih O. Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 1 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Gaza basıp, tepki vermesi arasındaki süre kısalıyor Aynı şeyden bahsediyoruz ve bunun beygir gücüyle bir alakası yok. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 (düzenlendi) 7 dakika önce, Semih O. yazdı: Aynı şeyden bahsediyoruz ve bunun beygir gücüyle bir alakası yok. Şöyle söyleyeyim. Gaza bastınız, arabanın hareket etmesi şu an 1 saniye aldıysa, bu işlemden sonra 0,5 saniye sürecek demektir diye düşünüyorum. Bunu da şuna göre söylüyorum. Bunun bir artısı yoksa neden o zaman pedalbox taktırsın adam ? Daha iyi bir tepkime vermesi demek, daha çabuk bir tepkime vermesi oluyorsa,o halde işlemin süresi kısalmaz mı ? Mevcut olan motor gücünü ve beygir gücünün tamamını doğru zamanda kullanmamızı sağlıyorsa aracın beygir gücünü arttırır diye düşünüyordum ama değilmiş. Sadece aracın beygir gücünün tamamının kullanımını sağlıyormuş. Mayıs 4, 2018 Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Semih O. Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 2 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Şöyle söyleyeyim. Gaza bastınız, arabanın hareket etmesi şu an 1 saniye aldıysa, bu işlemden sonra 0,5 saniye sürecek demektir. Bu da kalkışa etki eder bence toplam sürede. Şayet etki etmiyorsa o zaman bu pedalbox firmaları hepsi dolandırıcı. Milleti aldatıyor. Böyle düşünmek gerekmez mi o zaman ? Yanlış yerden bakıyorsunuz konuya. Gaz tepki arttırıcıların vaad ettikleri şey tepki süresini kısaltarak elde edilecek maksimum güce daha kısa sürede ulaşmak.Örnek olsun diye atıyorum, sizin aracınız 4000 rpm'e 5 saniyede çıkıp 120 beygir güç üretiyorsa, siz gene 4000 rpm'e çıkıp 120 beygir güç üreteceksiniz bunu 4.9 saniyede yapacaksınız. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 52 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Cem abi pedal için 0 yazmışsın. Bizim araçlarda elektronik gaz pedal sistemi yok mu ? Öyleyse neye göre yazdın 0 beygiri ? Telli sistemlerde işe yaramaz pekala ama elektronik olanlarda en az yarım saniye farkeder hızlanmaya pedalbox. Yanlışım varsa düzeltiniz. 0 Beygir çünkü gücü arttırmıyor. 0-100 hızlanmada da hiçbir fark yaratmaz. İkisi de kalkışta kökler ve gaz kelebeği eş zamanlı tam açılır. 10 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Şöyle aslında gaza kısa sürede basmıyorsunuz. Gaza basıp, tepki vermesi arasındaki süre kısalıyor. Elektronik pedal sistemi olduğu için böyle. Yok öyle bir şey. Gaz pedalına bastiğinda bir elektronik devre pozisyon sensörü ile belli bir voltaj üretiyor. Söz gelimi kökledin ve 4,5 V akım üretildi, ECU bunu görünce gaz kelebeğini tam açmalıyım bu herif manyak hızlanmak iztiyor diye eylem düzenliyor. Sprintbooster ne yapıyor, sen normal pedalde sonuna kadar bastiğinda 4,5V üreiyorken SB devredeyken 2/3 bastığında aynı voltajı gösteriyor, pedalı sonrası boş, bir şey değişmiyor. Yani az basarak tam basmış gibi hızlanıyorsun. Hepsi bu. Bunun ötesi yok. 3 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Şayet etki etmiyorsa o zaman bu pedalbox firmaları hepsi dolandırıcı. Milleti aldatıyor. Böyle düşünmek gerekmez mi o zaman ? Evet, konuyu iyi bilmeyenleri aldatıyorlar, ama tanıtım kelimelerini çok ustaca kullanıyorlar, bu nedenle dava edilemezler. Konuyu doğru dürüst incelemek istersen bunu sıkılmadan oku: http://www.crosslake.net/~dbipes/sprintbooster/SprintBooster.pdf 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 4 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Şöyle söyleyeyim. Gaza bastınız, arabanın hareket etmesi şu an 1 saniye aldıysa, bu işlemden sonra 0,5 saniye sürecek demektir Biz buna kısaca gaz tepkisi diyoruz. Sprint booster ve benzeri cihazlar aracı kandırıp gaz tepkisini artırırlar. Hp ya da tork la alakalı durumları yoktur. Stage 1 ancak turbo beslemeli motorlarda karşılık verir size. Atmosferiik araçlarda söylediklerinizin çoğu sonuç vermeyecektir. Yapılmış örnekleri forumda mevcuttur. Örnek benim aracım. 1.0 eb motor. orj hp125 tork 200nm dir. Yazılım kn filtre ve sprint booster (STAGE 1 ) sonucunda 149hp ve 250nm tork ile değişimi sağlandı. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0 Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Mayıs 4, 2018 5 dakika önce, Semih O. yazdı: sizin aracınız 4000 rpm'e 5 saniyede çıkıp 120 beygir güç üretiyorsa, siz gene 4000 rpm'e çıkıp 120 beygir güç üreteceksiniz bunu 4.9 saniyede yapacaksınız. Bu da geçerli değil. Yukarıda açıklamaya çalıştım. Sıfırdan tam gaz kalkışta HİÇ fark etmez. Ara hızlanmalarda ise az basıp çok gidince araba güçlenmiş gibi "hissediliyor". Hoş o his de fena değil ama o kadar paraya değmez bence. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Soru
Korkut Tahaoglu
Herkese selamlar,
Merakımdan kaynaklı bu soruyu yazmak istedim.
Bazı yerlerde yazılım ile araçların beygir arttırımı gibi bi durum olduğunu gördüm/duydum.
Benim aracım için böyle bir şey mümkün müdür? 1.6, 125 beygir, 2017 model Focus Titanium aracım bulunuyor.
Ayrıca bu aracımın motorunda turbo özelliği bulunmuyor değil mi?
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 29 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap