Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Alt Takım Sorunları Hk.


Furkan Çiçek

Soru

Herkese hayırlı ramazanlar,

Esnaf girişi yaptıktan sonra soruma geçeyim ?

Daha önce forumda bahsetmiştim, vites geçişlerin de küt diye ses geliyor diye. Servis bana şanzumanda ya da benzer bir yerde bir mekanizma var falan filan bir şeyler saçmalamış arabamıda duvara vurmuşlardı belki hatırlayan olur ? Şimdi sorun çoğaldı, hatta önceleri 3'ü vites de dahil gazdan ayağımı çekip geri gaza basınca küt yapıyordu şimdi 6. vitesde bile bu sesle karşı karşıyayım. 

İkinci problemim, arabayı geri ya da ileri çok hafif oynatınca gıcır gıcır diye bir ses geliyordu. Sanki öküz arabasını hafif yerinden oynatır gibi. Aktarma elemanlarındandır diye tahmin ederken boşdayken de durmak için hafif frene basınca durmaya yakın aynı sesi duyduğu, hatta direksiyonu sağa sola oynatınca da bir kaç kere daha benzer sesi aldım. Direksiyon kutum bir kere garantiden, bir kere de ücretiyle değiştirildi. İki değişimde de makyajlı dirksiyon kutusu takıldı.

Üçüncü soruma geçince, geçen hafta arabayı çok sıkıştırdım. Aynı gün akşam, 120 ve üzerinde hareket halindeyken pıtır pıtır pıtır diye sesler duymaya başladım. Yani önceden de arada geliyordu ama bariz sürekli çıkmaya başladı. Bazen kafasına göre düşük hızlarda da yapıyor. Gazlarken, vitesde gazdan çekip yavaşlarken ya da boştayken de aynı şeyleri yapıyor. Motor kulağım 60 bin de değişti. Kaputu açıp vitese takıp ileri geri yitiyorum önceleri gıcırtı gibi bir ses vardı, artık o ses de hiç yok. 

Şimdi, ben aracı mecbur sanayiye sokacağım. Yalnız, alt takım hakkında bilgim sıfır. O yüzden, sanayide parça değişerek sorunu bulma problemi olduğu için bana önerileriniz neler olabilir? Mesela nerelerini kontrol ettirebilirim. Ayrıca bu iki gündür vites geçişlerindeki ses azaldı, diğer problemler hiç yok. 
O yüzden yol testinde denk gelemeyebiliriz ustalarla. Bu arada aracın yaklaşık 80 bin km dir alt takımından değişen bir şey olmadı. 
Yani son 80 bin km'dir pek fazla derelerden ırmaklardan, yol olmayan dağlardan gitmiyorum ?
Yani 80 bin km'dir az eziyet gören bir arabada bu sorunlar neden olabilir?

Bonus soru ; Artık sıcak havada bile araç ilk çalıştırmada 0.9 ve 1 lt arasında ? Belirli bir süre sonra 0.3'lere düşüyor. 180 bin km'ye dayanmanın bir getirisimidir? Carbon clean vs. 20-30 bin km önce yaptım. Mazot filtresi de 30 bin km falan geçti.
( Bu arada, epey bir süre sorunlarımı biriktirip all in one tadında başlık açmak istedim, sizi yorduysam affedin ? )

 

Edit : Yukarıda bahsettiğim öküz arabası sesinin çok daha abartılı halleri olduğunda (paslı metal kapıyı açarken çıkan ses gibi) direksiyon kutum değişmişti. Şimdi şöyle bir sorun var, diyeilm epey eğimli bir yerde park ettiniz daha sonra eğime ters yön geri geri direksiyonu kırıp hareket edince aynı kapı sesi tekrar çıkıyor. Özellikle geri geri yokuşa ters zorlayınca direksiyon kırılmış vaziyette. 3. sefer mi direksiyon kutum değişcek ? ?

Furkan Çiçek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Buradan ne kadar yardım alabilirsin bilemedim.

Kapı gıcırtısı sesi iki kez direksiyon kutusu değiştiğine göre belli ki ondan gelmiyor. 

Masum bir balata sürtme sesi olabilir mi acaba?

Anlık tüketimin ilk çalıştırmada yüksek olması anormal değil. Sonradan düştüğü değer ise yeterince düşük. Tüketimde bir sıkıntı yoksa dert etmenin anlamı yok. 

Onun dışında bence iyi bir usta bulman ve sesleri dinletmen lazım.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Sonradan düştüğü değer ise bir hayli düşük.

Benim de 0,3 te sabitleniyor ısınınca. 

Geri gelirkenki gıcırtı sesi benim arabamda da var, ama sizinki kadar rahatsız edici değil, en fazla camı açarkenki ses kadar geliyor. 

Seslerle alakalı da sizinkisi kadar rahatsız edici bir ses gelmedi hiç, ya da gelen bir takım sesleri artık kâle almıyor olmalıyım ki rahatsız da olmuyorum açıkçası. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vites geçişleri ya da gaz verip çekince hissettiğiniz sarsıntı ve ses benim araçta da vardı. Şanzıman kulağını değiştirdik sesler ve sarsıntı kayboldu. Ön kısımda bu sese sebep olabilecek akslar var belki rot başları filan. Baktırmak lazım. İnşallah kısa sürede çözersiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Uğur Akdaş Bizim Cellat usta da öyle dedi ama volant ile baskı değişirken kontrol ettiler sorun yok dediler.

@Mehmet Akpunar Bir hafta sonu beraber bakalım ?

Genel olarak cevaplar için teşekkür ederim, aks fiyatlarına baktım 

Sağ Aks Orjinal (1628.40TL)

Sağ Aks İthal (312.70TL)

Sol Aks Orjinal (1534.00TL)

Sol Aks İthal (236.00TL)

 

Bu şekilde fiyatlar buldum. Orjinal ile ithal arasında ki fark hissedilebilir bir fark mı? Her iki aksın toplamında 2.615,00 TL gibi bir fark var.

İthal taksak ne olur ? Gugıl'da aradığımda şöyle bir yorum gördüm "İthal takmaktansa orjinali tamir ettirmek daha iyi vsvs.)

2.600,00 TL gibi bir fark yolda giderken tekerlek fırlar gider mi diye düşündürmedi değil yani ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yiğidom, senin durumun şu: tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok. 

Diyeceksinki neden? 

Yahu arabanda bir çok şey olduğunu söylüyorsun fakat götürüp göstermeden aks fiyatlarına bakıyorsun. Ne gerek var?

 

Benden sana tavsiye, önce düzgün bir Rot atölyesi ve ustası bul. Alt takımları gözden geçirt. Z rot veya taşıyıcı çıkacak muhtemelen. Ben taşıyıcıya koyarım bahsi. Herneyse. Muhtemel tıkırtı gıcırtı sesleri alt takımdan çözülecek. Gaza bastığında gelen ses bu bile çıkabilir. Motor kulağı da çıkabilir ama değiştirdim diyorsun. Yeniden bozulmuş olabilir veya başka kulak olabilir, mesela şanzıman kulağı gibi. De ki rot bozuldu, yahu tornacılar ekmek yemesin mi, yaptır geç. Yok benim param çok diyosan al yenisini. 

 

Velhasılı adına türküler yakmadan önce düzgün teşhisleri yaptırmaya koyul derim. Buralarda düzgün iş yapan yok diyorsan, yapıştır Kayseri yolundan gel Ankara çözdürelim burada. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

Buralarda düzgün iş yapan yok diyorsan, yapıştır Kayseri yolundan gel Ankara çözdürelim burada. 

Yukarıdaki tüm sekmeleri kapattım ? Ramazan bitince, gelip sizi rahatsız etmek şart oldu ?
Sivas'ta hiç bir şey yaptıramıyorum, en son servis rolantideki sesten dolayı bana dışarda volant ve baskı değiştirtmek zorunda kalmıştı. Değişen adam dalga geçti resmen, sağlam parçaları söktürdüm diye. O yüzden Sivas'tan huylandım bu konuda ? (Ses halen duruyo)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.