Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk2 1.6 TDCI Rolanti Sorunu Hk


Emre Şener

Soru

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Maf sensörü,egr,enjektörler veya volan bunun sebebi olabilir.Maf ve Egr yi ilk olarak temizletin.Temizliği de,bu iki sensörü sökerek spreyle hallediyorlar.Maf sensörünü siz bile temizleyebilirsiniz.Youtube da videoları var.Egr biraz zor olabilir.Bu iki sensörü temizledikten sonra devam ediyorsa volan veya enjektörlerden olabilir.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

             

Bir saat önce, suat coşkun yazdı:

Maf sensörü,egr,enjektörler veya volan bunun sebebi olabilir.Maf ve Egr yi ilk olarak temizletin.Temizliği de,bu iki sensörü sökerek spreyle hallediyorlar.Maf sensörünü siz bile temizleyebilirsiniz.Youtube da videoları var.Egr biraz zor olabilir.Bu iki sensörü temizledikten sonra devam ediyorsa volan veya enjektörlerden olabilir.

 

           EGR'yi bilmeyen bir ustaya temizletmesini tavsiye etmem. Hele ki içini açarsanız kesinlikle yerine oturtamazsınız. O yüzden burada uyarmak isterim

           Kelebek boğazının ve maf sensörünün temizlenmesini öneririm. Bunlar çözecektir bence olayı. Çözmezse o zaman enjektörlerde bir problem olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

              Bunu bilen, daha önce yapmış ve netice almış birisine yaptır yalnız. Bilmeyen birisi yaparsa başına daha kötü açmasın. Sanayilerde hava filtresini oturtamayan adamlara denk geliyoz bazen ! 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

maf sensörünü alkol ile güzelce temizledim fakat bir değişiklik olmadı. aracın enjektörlerini kontrol ettirdim, değerler normal çıkıyor.  baskı balata ve volant yakın zamanda değişmişti.  benim aklıma gelen boğaz kelebeği ve üzerinde bulunan sensörler olarak düşünüyorum. işin kötü tarafı da bilgisayara bağlanınca herhangi bir arıza ile karşılaşamıyor olmamız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Emre Şener yazdı:

benim aklıma gelen boğaz kelebeği ve üzerinde bulunan sensörler olarak düşünüyorum. işin kötü tarafı da bilgisayara bağlanınca herhangi bir arıza ile karşılaşamıyor olmamız.

Aynı sorunla benzinlilerde çok sık karşılaşıyoruz.Boğaz kelebeğinin pislenmesinden yapıyor ve arıza lambası yakmıyor.Benim ne zaman böyle olsa boğaz kelebeğini söktürüp temizletirim.Bazıları sökmeden üzerinde temizlemeye kalkıyor.Bu şekilde temizlik tam olmuyor malesef.Siz zaten birçok şeyi kontrol etmişsiniz.Boğaz kelebeğinide temizlettirin.Sökmesi,temizlemesi ve takması yarım saat bile sürmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
08.06.2018 - 16:44 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

EGR ve varsa DPF derim ben.

Asil konu su, bizler neden mekanik teknisyen moduna girip bunlari merak ediyoruz. Arabayi servise goturup baktirsak ya. 

  Servise götürdüğün zaman bazı uyanık servisler hesaba farklı şeyleri de katıyor. Temelinde güvensizlik yatıyor. 1 tane güvenilir ustan olacak dürüst, gerisi tamam. Öyle usta bulmak ta zor

--16 dakika sonra eklendi--

 Boğaz kelebeğini temizletecekseniz onun sonradan ayarlanması lazım. Ustanızda bilgisayar yoksa, sonra ileride rölanti sorunu yaşamanız yüksek ihtimal. Boşa aldığınızda araçta titreme varsa yüzde 90 o'dur. Ama ustanızı iyi seçin ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Servise götürdüğün zaman bazı uyanık servisler hesaba farklı şeyleri de katıyor. Temelinde güvensizlik yatıyor. 1 tane güvenilir ustan olacak dürüst, gerisi tamam. Öyle usta bulmak ta zor

Yani güvenilir usta/servis bulmak zor olmasa gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Yani güvenilir usta/servis bulmak zor olmasa gerek.

   zor...  Bu işlerden anlamıyorsa o insan, anlamaz bile kazıklandığını. En basitinden klimacılar örnek veriyorum. Gaz lazım der, gazı basar, boru da değişmesi gerekir der gibi. Boru değişmezse yine aynı sorun yapar der, boruyu da değiştirir. Borunun neden değiştiğini bilmezseniz hesaba o da katılır. Gazı basar, eksik basar, bi işe yaramaz mesela. Ama ben şanslıyım ki güvenilir, dürüst ustalara denk geldim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
08.06.2018 - 16:44 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

EGR ve varsa DPF derim ben.

Asil konu su, bizler neden mekanik teknisyen moduna girip bunlari merak ediyoruz. Arabayi servise goturup baktirsak ya. 

gereksiz parça değişimi yeterlidir.          tekleme sorunu yapan araca    pompa-enjektör değişimi ve  bilimum sensör değişecek reçetesi çıkardılar :)

fakat aracın arızası   galerideki yakıt basınç sensörü ( rail müşürü)  çıktı.  bu parçanın bedeli de 180 tl.   

servisin dediğine uysak...........

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.