Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 1 dakika önce, Menderes Urun yazdı: 16- kısa mesafe uçuşlar hiç de süreyi kısaltmıyor Aynen doğru. Misal Ankara-İstanbul (Sabiha gökçen) arası kıyaslayalım. Uçakla gidecem ve uçuştan en az 1 saat önce alanda olmalıyım. 1 saat de öncesinde evden çıktım diyelim. Güvenlik noktalarının doluluğunu da yarım saat alalım. e daha uçağa binmeden 2.5 saat gitti. 1 saat de havadaki süre. 3.5 indim alandan çıktım desek yarım saat. oldu 4. Arabayla gidersem bu kadar uğraşmaya gerek kalmadan evimden sabiha gökçen e kadar 4-4.5 saate zaten gidebiliyorum. Ha tek gidince git-gel maliyet arabayla 300tl . Uçakla çok daha uygun ücretler var. Fakat çoğumuzun düşüncesi şu. O kadar havaalanında uğraşana kadar biner arabama giderim. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 (düzenlendi) 3 saat önce, Doğan Kurban yazdı: Şimdi sorum şu. Yukarıdaki şartlarda bir insan seyahat edeceği zaman neden otobüsü tercih ediyordur. Uçak korkusu diyecekler lütfen bunu önlemenin yolunu da yazsınlar. Bunları mesleğim gereği merakımdan soruyorum. Ha uçak bileti pahalı o yüzden demeyin. Ben otobüsle uçak biletinin birbiriyle aynı ya da en yakın ücretlerin olduğu haliyle tartışalım istiyorum. Hepinize saygılar. Amaç seyahat etmekse, otobüsle gider. Bana göre hayattaki en önemli şey zamandır. Zamandan daha kıymetli birşey yoktur. Ne parayla alabilirsiniz ne de iade edebilirsiniz ! Dolayısıyla ben olsam uçakla giderim 2 saate. Ayrıca o kadar otobüs yolculuğundan sonra yorulmanız da cabası. O kadar oturuyorsun, daha sonra dinlenmek için de oturup dinleniyorsun ? ? Dolayısıyla ne için gideceğinize bağlı. İkisinin fiyatlarının aynı olma sebebine gelince. Bu biraz iktisattaki elmas-su paradoksuna benzemiş. Yani insan için su daha değerli ve hayati iken ucuz, elmasın öyle bir hayatiliği yokken pahalı olması. Çünkü biri azdır, diğeri çoktur. Dolayısıyla bu açıdan bakarsak, bir uçağın saat başına uçarak kazandığı para ile bir otobüsün saat başına gittiği yolda kazandığı para aynı değildir. O yüzden aynıdır diye düşünüyorum. Haziran 20, 2018 Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 4 dakika önce, Menderes Urun yazdı: olur mu hiç kaç kat x ray den geçiyor onlar uçağa varmadan önce ... Bunlar olabilecek/olan şeylerdi yaklaşık 5-10 yıl öncesinde. Uçuşlarda sıvı kısıtlamaları-bagajda taşınabilecek şeyler için kısıtlar getirilmesinin olumlu taraflarını da ele alalım dedim. Ama gözden kaçırabiliyorlar inanın. Bir keresinde uçak başına gelip elinde silahını gösterip bunu nereye teslim edeceğim diye soranla bile karşılaştım. Fakat 10yılda cidden çok gelişti havayolu taşımacılığımız. Aslında çekinilen birçok soruna çözüm bile bulundu. Online check in yapıp alana gelince o koca kuyruğa girmeden direk valiz teslim edip hızlıca uçağa geçebiliyorsunuz en basit örneği. --7 dakika sonra eklendi-- 2 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Amaç seyahat etmekse, otobüsle gider. Bana göre hayattaki en önemli şey zamandır. Zamandan daha kıymetli birşey yoktur. Az evvel kontrol ettim. X bir otobüs firması Van-Sabiha gökçen arasına 25saat seyahat süresi vermiş. Uçak 2 saat. Hadi rötar yapsın 3 saat olsun. 22 saat hayatınızda yaşayacak fazladan süre (paha biçilemez bir değer bence). Şimdi ben size uçağın usd üzerinden maliyetini söyleyim. 9700usd. tek kalkış iniş için. Hadi biraz daha detaya inelim. Maksimum satış yaptığımız ücret 300tl her şey dahil. 9700x4,75 =46 000 tl benim tek konma maliyetim düz hesap. Maksimum 300 tl bilet fiyatı (bunun sebebi biraz gizli). Bunun vergilerin tamamı çıkınca elime kalan miktarı 240tl. 46000/240tl = 192 bilet satmalıyım maliyeti çıkartabilmek için. E benim 189 koltuğum var. Hem hepsini 300 e satsam bana yolcu olarak kızarsınız ki hem dimi. Otobüs ne kadardır hiç fikrim yok. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mesut ç Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 19 dakika önce, Doğan Kurban yazdı: Ya düşünün bir. Uçağa biniyorsunuz. Valizlerinizi kargo kompartmanına veriyorsunuz. İçinde gittiğiniz yerdeki sevdiklerinize aldığınız hediyeler var. Uçaktan iniyorsunuz ve valizi teslim alırken bir de bakıyorsunuz valiz peynir suyuyla-turşu suyuyla vb.. kaplanmış. İçindeki eşyalar mahfolmuş. Şimdi bunda havayolunun ya da sizin suçunuz var mı? Valizin içini göremez havayolu teslim alırken. Sadece kilosunu tartabilir ve beyana göre içerisinde olanı kabul etmekle yükümlü. birde kg konusu var. uçakta kişi başı 15 kg hakkınız var.gectiğinizde sizden bi bidon peynir parası daha alıyolar ? ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Şimdi, Mesut ç yazdı: birde kg konusu var. uçakta kişi başı 15 kg hakkınız var.gectiğinizde sizden bi bidon peynir parası daha alıyolar ? ? Bir seferinde bir teyzemiz yurt dışına gidiyordu. 30kg fazla bagajı vardı. 150 usd gibi bişey ödeyecek düşünün. Teyze ne var bu kadar para ödeyeceğin bunun içinde dedim. Cevabı pirinç bulgur bakliyat. Ama buradakinin lezzetini vermiyor diye devam etti. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mesut ç Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 o kadar para verdikten sonra tadından yenmez haklı teyze 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 12 dakika önce, Doğan Kurban yazdı: Bunlar olabilecek/olan şeylerdi yaklaşık 5-10 yıl öncesinde. Uçuşlarda sıvı kısıtlamaları-bagajda taşınabilecek şeyler için kısıtlar getirilmesinin olumlu taraflarını da ele alalım dedim. Ama gözden kaçırabiliyorlar inanın. Bir keresinde uçak başına gelip elinde silahını gösterip bunu nereye teslim edeceğim diye soranla bile karşılaştım. Fakat 10yılda cidden çok gelişti havayolu taşımacılığımız. Aslında çekinilen birçok soruna çözüm bile bulundu. Online check in yapıp alana gelince o koca kuyruğa girmeden direk valiz teslim edip hızlıca uçağa geçebiliyorsunuz en basit örneği. --7 dakika sonra eklendi-- Az evvel kontrol ettim. X bir otobüs firması Van-Sabiha gökçen arasına 25saat seyahat süresi vermiş. Uçak 2 saat. Hadi rötar yapsın 3 saat olsun. 22 saat hayatınızda yaşayacak fazladan süre (paha biçilemez bir değer bence). Şimdi ben size uçağın usd üzerinden maliyetini söyleyim. 9700usd. tek kalkış iniş için. Hadi biraz daha detaya inelim. Maksimum satış yaptığımız ücret 300tl her şey dahil. 9700x4,75 =46 000 tl benim tek konma maliyetim düz hesap. Maksimum 300 tl bilet fiyatı (bunun sebebi biraz gizli). Bunun vergilerin tamamı çıkınca elime kalan miktarı 240tl. 46000/240tl = 192 bilet satmalıyım maliyeti çıkartabilmek için. E benim 189 koltuğum var. Hem hepsini 300 e satsam bana yolcu olarak kızarsınız ki hem dimi. Otobüs ne kadardır hiç fikrim yok. Her koltuğun fiyatı aynı değil ama, Business ve First Class gibi koltuklar da var. Ayrıca Pilotların ve hosteslerin maaşlarını da düşünelim. Bunların 1 saatlik uçuş ücretleri ne kadara denk geliyor. Onu da hesaplamak lazım. Ayrıca uçak saati yaklaştıkça bilet fiyatları da yükseliyor. Şu an da baktığımda evet 321 tl yi gören fiyatlar bile var ama bu şu an için. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 1 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Her koltuğun fiyatı aynı değil ama, Ama ben dedim ya maksimum satabildiğimiz ücret 300tl ile sınırlı diye. Ve tüm 189 koltuğu bu ücretten satalım dedim. 300 tl nin sadece vergileri çıkınca elimize 240tl kalıyor. Yani siz 300 e bilet aldığınızda bizim elimize geçen 240tl. 45360 tl en fazla elimize gelen para. Maliyet 46000tl. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 3 dakika önce, Doğan Kurban yazdı: Ama ben dedim ya maksimum satabildiğimiz ücret 300tl ile sınırlı diye. Ve tüm 189 koltuğu bu ücretten satalım dedim. 300 tl nin sadece vergileri çıkınca elimize 240tl kalıyor. Yani siz 300 e bilet aldığınızda bizim elimize geçen 240tl. 45360 tl en fazla elimize gelen para. Maliyet 46000tl. Bence bu sorunun cevabını bu işi yapanlar verebilir. Uçak firmaları zarar eder o zaman bu hesapla Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Ha ekleyim. 320 ye de alabilirsiniz bu bileti ama o acenteden aldığınız ücret oluyor. Acente alıyor yani 20tl yi. --1 dakika sonra eklendi-- Şimdi, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı: Uçak firmaları zarar eder o zaman bu hesapla Usd böyle giderse zarar etmeyen tek bir kişi kalmayacak ki zaten. Şimdi çok detay var aslında bu sektörde. Benim Van dan götürdüğüm kişi Ankara dan aktarma yapıp zararımı telafi edebilir. En asit örneği bu . 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağdaş Kolcuoğlu Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 2 dakika önce, Doğan Kurban yazdı: Ha ekleyim. 320 ye de alabilirsiniz bu bileti ama o acenteden aldığınız ücret oluyor. Acente alıyor yani 20tl yi. --1 dakika sonra eklendi-- Usd böyle giderse zarar etmeyen tek bir kişi kalmayacak ki zaten. Şimdi çok detay var aslında bu sektörde. Benim Van dan götürdüğüm kişi Ankara dan aktarma yapıp zararımı telafi edebilir. En asit örneği bu . Valla bu konuda dediğiniz gibi çok ince noktalar var. Otobüs firmaları sanırım bu konuda saat başına da olsa, toplamda da olsa daha iyi para kazanıyor bu mantıkla o halde. Bu arada bu uçakların, havalimanlarına ödediği para dahil mi dediğiniz maliyete ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Olcay Sert Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 bence gemi daha uygun olur varsa güzergahta ? 1 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
suat coşkun Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 165-150 =15 15 kişi boğulabilir mi ya da 7 çift karı koca sarılın birbirinize tek yelekle idare edin mi diyorlar? 2 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Olcay Sert Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 2 dakika önce, suat coşkun yazdı: 165-150 =15 15 kişi boğulabilir mi ya da 7 çift karı koca sarılın birbirinize tek yelekle idare edin mi diyorlar? 15 kişi zaten gelmez diyerek fazla bilet kesilmiş bence Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Z. Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 20, 2018 10 saat ve üzeri kara yolu ulaşım süresi olan durumlarda uçak belki tercih edilebilir ama kendi aracım daima ilk seçeneğim olur. Otobüs asla tercihlerim arasında yer almaz. Adana-Ankara için uçak süre avantajı kesinlikle sağlamıyor mesela. 7.10 uçağı için 4'te kalkmak ve saat 5 gibi yollara düşmek hiç de konforlu değil. Varış için de aynı çile dikkate alındığında hiç gerek yok. Sabah 5'te kalkar 5.30'da kendi arabamla yola çıkar 5 saatte yolculuğu tamamlarım. Eşimle benim gidiş-dönüş uçak biletimiz 208 lira tutmuştu. Esenboğa'dan Talim Terbiye Kurulu Başkanlığına kadar 115 lira taksi ücreti ödedik. ☺ Ayrıca uçak koltuklarının diz mesafesi de evlere şenlik. Daha geniş alan sunan köy minibüsleri var. Buna maruz kalmamak için 1A ve 1B'yi alabilmenin ekstra bedeli de toplamda 70 lira. Dönüşte Kızılay'dan alana kadar 2 kişinin servis ücreti sonra Adana'dan Tarsus'a kadar 2 kişinin servis ücreti ve nihayet Tarsus'ta eve ulaşım için taksi ücreti derken hesap bayağı kabarıyor. "En güzeli bin arabana keyfine göre git kardeşim." seçeneği en mantıklı tercih oluyor. 2 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap