Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Lastik Basınç Tavsiyesi Ve Araç Performansı


Korkut Tahaoglu

Soru

Herkese selamlar,

 

Focus 2017 titanium sedan aracım var. 205 r15 16 lastikler var üzerinde. Hava olarak lastikçi 34 dedi, araç 1-3 kişi için kendi kapısında 32 yazıyor. Bayi 33 dedi. Bunun ortalamasını alıp 33 basmak ideal midir? Geçenlerde araç yokuş yukarı çıkarken bayağı bi pati attı, biraz lastik havasından şüphelendim.

 

Ayrıca araçta 1.6 motor ve 125bg olmasına rağmen performans olarak bir önceki aracım olan Fiesta titanium 2015 modele göre sanki geri de kalıyor. Araba hızlı gitmek dahi istemiyor, 120 ye çıkarmak bi dert gibi geldi bana. 120 nün üstü ise 140 lara doğru araç bağırıyor gibi hissediyorum. Bağırmasa bile zorlanıyor gibi hissettim. Bu normal midir, aracı D de sürüyorum bu tip bi performans beklentisi için S de mi aracı sürmek gerekir?

 

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Kapıda yazana uyunuz. Daha hızlı olmak için S uygundur çünkü devirleri daha yüksekte tutar yani 125 ps'e ulaşmanıza olanak sağlar.

 

Ayrıca beygirleri değerlendirirken ağırlık oranını da dikkate alın. Örneğin 210 ps Edge ile 75 ps Fiesta benzer değerlere sahip.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dikkat edilmesi gereken bir noktada verilen değerler soğuk lastik içindir. özellikle frende kısa mesafede ısınıyor lastikler. bir miktar konfor kaybını göze alarak bir miktar performans için biraz daha yüksek basabilirsiniz. Detaylarını Cem abi yazmıştı diye hatırlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Havaya doğru yanlış diyemeyiz, uygun veya uygun değildir. Kimse markadan daha iyi ağırlık dengesini de bilemez ? Bu sebeple tavsiye edilen değeri benzer oranda ağırlığa veya talebe göre azaltıp yükseltebilirsiniz. Ayrıca 1 psi farkı detaylı anlayıp önerenleri de tebrik ediyorum ? 

https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-focus-mk3-dogru-lastik-basinci-2011-2018/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

image.png

  1. Lastik basınç değerleri için üretici önerilerine uyunuz
  2. Hız ve/veya yük arttıkça basınçların da arttırılması gerekir
  3. Focus için normal kullanım koşullarında soğuk lastikte ( en fazla 5 km yol yapmış) uygun lastik havası yaygın ebadlar için 30-32 arasıdır (2.1 Bar = 30.5 Psi) . 
  4. Hızlı viraj kullanımı ve 160 km/h üzerinde uzun süreli hızları hedefliyorsanız 34-35 Psi'ye çıkabilirsinz.
  5. Birkaç Psi fazla hava diş açıklığını belirginleştirir, tutunmayı olumlu etkiler, lastikte yanak üzerine yatmayı da azaltır, ancak fazlaya kaçarsanız taban temas alanı azalır ve her şey tersine döner. Tabii artan hava basıncı konforu olumsuz etkiler.
  6. Ön ve arka hava basınçlarını farklı tutarsanız sürüş dinamikleri etkilenir, düşük basınçlı lastiklerin olduğu aks daha fazla kayma eğilimine girer. Yani ön 34 arka 30 olan araç kıç atmaya yatkınken, ön 30 arka 34 olursa burundan kayar. 
  7. Yük arttıkça hava basınçları da arttırılmalıdır (yukarıdaki tablo fikir verir). Beş kişi ve dolu bagajla uzun yolda önler 35 arkalar 40 gerektirecektir.
  8. 1-2 Psi farkı hissetmek olsa olsa yanılsamadır. Zaten kullanılan basınç kontrol saatleri ancak ±1-2 Psi duyarlılıktadır. 

Patinaj konusuna gelince önden çekişli araçlar rampa yukarı ağırlık noktası arkaya kaydığı için patinaja yatkındır, bunda anormal bir durum yok.

Performans konusuna ise pek girmemekte yarar var.

Ağır araç, vasat motor gücü ve otomatik vites sakin ve heyecansız kullanmaya zorlar. Manüel veya S modunda kullanırsanız canlanma olur, ama hem motor gürültüsü hem de yakıt tüketimi artar.

Son söz: Bu araçta kendinizi terbiye etmek motoru terbiye etmekten kolaydır. 

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ön ve arka eşit basılır ama ön ve arka arasında ki basınçlar arasında fark uygulanacaksa, aracın ağırlığının fazla olduğu kısmın basıncının diğerine göre fazla olmasında ayda vardır. Bu da bizim araçlarımızın ön tekerleridir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 saat önce, Korkut Tahaoglu yazdı:

Arkaya hep 1 fazla basın derler ama bu durumda sanırım o yanlış bi bilgi oluyor?

Kalibrasyonu düzgün yapılmamış pnömatik benzinlik hava tabancalarının eksik psi sunduğu sonucuna ulaşmak aracınızı iyi tanıyorsanız zor değil. Yani 31 psi uygulayınca bana 30 psi gibi geliyor bu yüzden tüm lastikler için 32 psi en makulü gözüküyor. Tabi cihaz düzgünse hepsine fabrika değerleri olan 31 psi hava basılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, Koray Demir yazdı:

Yani 31 psi uygulayınca bana 30 psi gibi geliyor bu yüzden tüm lastikler için 32 psi en makulü gözüküyor.

İşte zaten buna yanılsama diyorum. 

Son derece öznel bir hissiyat üzerinden hiç bir nesnel referans olmadan değerlendirme yapmak bana göre pek anlamlı değil. Başarabiliyorsanız ne ala size. 

 

--3 dakika sonra eklendi--
13 saat önce, Bülent Aydemir yazdı:

Bu da bizim araçlarımızın ön tekerleridir.

Bu sadece Focus için değil, arkadan ya da ortadan motorlu, ya da elektrikli  olmayan hemen tüm araçlar için geçerli.

Ne zaman kadar aracı yüklediğiniz ya da römork taktığınız ana kadar. Bu koşullarda arka aks ağırlığı artacaktır. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Senelerce 32de kullandim balon gibi lambir lumbur gezdim. Basiyorum 34 bakiyorum keyfime. Benim kullanimim icin en uygunu. 

 

Kisacasi yuk, yol ve kullanim aliskanliklarina gore referans degerler icerisinde kaldiginiz surece lastik basinci 31 olmus 35 olmus pek sizi uzmez. Siz karar vereceksiniz buna.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Ben anlamadı, 34 olunca daha da lambur lumbur olmuyor mu?

Yok hayir. 31-32 de iken sonumlemesi cok gec kaliyor. Balon ustunde gidiyormus gibi oluyor. 

Lastikler Pilot Sport4 16", yaylar Eibach

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
51 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Senelerce 32de kullandim balon gibi lambir lumbur gezdim. Basiyorum 34 bakiyorum keyfime. Benim kullanimim icin en uygunu. 

 

Kisacasi yuk, yol ve kullanim aliskanliklarina gore referans degerler icerisinde kaldiginiz surece lastik basinci 31 olmus 35 olmus pek sizi uzmez. Siz karar vereceksiniz buna.

235x35x19 nokıan zline 34 basılı 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.