Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Powershift Subap Yakma


Ugur.Gungor

Soru

Merhaba arkadaşlar dun uzun yola giderken 150 km hızla lpg ile giderken motor ikaz Işığı sari renkte yanıp söndü daha sonra hızını dusurdum geçti bi müddet sonra tekrar yanıp söndü ve sabitlendi lpg den  olduğunu düşünüp surduk.  Kırşehir de araç performansı inanılmaz düştü ve rolantide abuk subuk çalışmaya başladı devir düşüp topluodu.  Sanayiye goturdum cihaza bağladılar 4. Silindir hatası veriodu usta atesleme bobini degdi ve degistik o an icin düzeldi ama 50 km gittik yine ayni ankaraya geldik tüm ustalar subap gitmis dediler anlamadim araç 55 bin km de suan subaplari değişiyor sizce neden bu km de subap yakar araç aracın 4. Silindir odası kararmış foto ekte.  Bir baska usta ise benzinle lpg ayni anda. Yanmış olabilir dedi sizce sorun nedir yolda kaldık bilen biri varsa allah rızası icin yardim etsin...  Araç ısınınca bu Dediklerim oluyor gaz yememe sarsıntılı çalışma hem lpg hem benzinde yapio sizce sorun nedir 

IMG-20180626-WA0009.jpg

IMG-20180626-WA0008.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Geçmiş olsun. Eğer acil bir yere yetişmek zorundaysanız sadece benzinde devam edin ve aracı 3000 devirin üstüne çıkartmayın. 

Eğer durum böyle değilsi direkt çekici çağırıp aracı servise çektirin ve subap değişim sürecini başlatın. Ki resimden anladığım kadarıyla zaten silindir kapağı sökülmeye başlamış. 

Nedeni zaten LPG sisteminin kendisi, aşırı yüksek sıcakta yanan bir yakıt olduğu için ve subapların bu ısıya dayanımı yetersiz olduğu için bir süre sonra her LPG li aracın başına gelebilecek bir durum bu. Yaklaşık 2000/2500TL civarında bir maliyet olur. 

LPG tesisatını yapan ustanın işçilik kalitesinden tutun da, aracın LPG de kullanım zamanına göre bir çok etken var. Özellikle sürekli yüksek devirlerde kullanılması bu subap eritme sürecini hızlandırıyor. Hatta bazı kişiler aracı neredeyse hiç benzinde kullanmıyor.

Çelik subap bir çözüm mü? Evet dayanımı yüksek olduğu için daha uzun süre kullanılması açısından öyle olabilir fakat magnezyum alaşımlı orjinal subapların kullanılması bence tercih edilmeli. Sonuçta motorunuz Euro 5 özelliğinde bir motor ve orjinali magnezyum alaşımlı subaplar. 

Forumda bu konuda birçok bilgi var. Araştırırsanız LPG li araç nasıl kullanılmalı konusanda bilgiye erişebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorunuzun cevabı evet.Yani bu sorun tekrar başınıza gelecek.Kullanıma bağlı olarak belki yine 50.000 km sonra belki 80.000 km sonra.Ne kadar sonra olur bilemeyiz ama lpg li araçların hepsi subap değiştirmeye mahkum.Ben focus 2 aracımda 2 kere değiştirtdim.İlk 160.000 km civarında,daha sonra 260.000 km civarındayken değişti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Önceki aracım focus 2 LPG liydi. 2. el 45000 km de aldım hemen LPG taktırdım Teleflex marka. yaklaşık 90.000 km yaptım ama hiç sorun yaşamadım. Biraz daha kullansam yaşamıydım bilmiyorum tabiki ama marka ve montaj şekli bir etken olabilir belki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.