Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus 1.0 125 Ps Ecoboost "motor Sesi" - Türkiye'de


Ekrem Kayacan

Önerilen Mesajlar

3 silindirli fındık kadar motordan ancak turbonun hüp sesi çıkar heralde. Hatta fındık büyük kalır ay çekirdeği kadar desek daha iyi :)

Ses olarak pek heyecanlandırmadı beni ancak hayal kırıklığınada uğramadım. Özellikle ilk 10 saniye çok itici geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haklısın abi ancak bu videoyu çeken yabancı arkadaşlarımız, o motoru boşta bağırtıp sesini çekerek neyi amaçlamış ? Bence motorunun sesi güzel gelmiş sanırım arkadaşlara. Bastıkça basmışlar gaza.(ekonomide yalan olmuş) Ama belki bi filtre kitiyle şöle homurdanan güzel bir ses ortaya çıkabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haklısın abi ancak bu videoyu çeken yabancı arkadaşlarımız, o motoru boşta bağırtıp sesini çekerek neyi amaçlamış ? Bence motorunun sesi güzel gelmiş sanırım arkadaşlara. Bastıkça basmışlar gaza.(ekonomide yalan olmuş) Ama belki bi filtre kitiyle şöle homurdanan güzel bir ses ortaya çıkabilir.

Aslında sürüş izlenimlerini internet ortamında yayınlayan hemen tüm profesyoneller motor sesinden ve sessizliğinden olumlu bahsediyorlar.

Videoyu dinlerken de bir ara (10.saniye civarı) yarım 6 silindiri derinden duyar gibi oldum (hani var ya şu meşhur BMW sesi), üstüme çullanmayın bu açıklamadan sonra özellikle "duyar gibi" yazdım. :)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Amaç belli: Ekonomi...

Ses, gürültü vs.: Olması gerektiği gibi.

Ancak unutmayalım ki, dışarıdan duyduğumuz bu "kuru gürültü" aracın içinde bambaşka bir havaya bürünecektir. Biliyorsunuz ki EcoBoost araçlarda akustik symposer bulunuyor. Bu yüzden arabanın içinde ne duyduğumuz çok daha önemli.

Kaldı ki amacı ekonomi olan bir motordan da fazla şey beklenmemeli tabiki.

Symposer'ın işe yarayıp yaramadığını Cem Hocamız çok daha iyi tarif eder diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında sürüş izlenimlerini internet ortamında yayınlayan hemen tüm profesyoneller motor sesinden ve sessizliğinden olumlu bahsediyorlar.

Videoyu dinlerken de bir ara (10.saniye civarı) yarım 6 silindiri derinden duyar gibi oldum (hani var ya şu meşhur BMW sesi), üstüme çullanmayın bu açıklamadan sonra özellikle "duyar gibi" yazdım. :)

Estağfurullah abicim. öyle şey olmaz.

E kulaktan kulağa fark var. Buda aslında kişisel bir keyif meselesi. oilk 10sny bana çokitici geldi. Ama dediğin gibi 10.saniyeden sonra BMWnin o metalik sesini anımsatan bir ses gelsede senfoni 3 tane eksik silindir yüzünden tamamlanamıyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Symposer'ın işe yarayıp yaramadığını Cem Hocamız çok daha iyi tarif eder diye düşünüyorum...

"Symposer" ilginç bir aygıt.

Focus’un 180 PS gücündeki 1.6L EcoBoost motoru, sürüş keyfinin daha da üst seviyelere çıkartılması için özel akustik çalışmalarına tabi tutulmuş.

Küçük, hafif ve ekonomik olmasına rağmen, EcoBoost’a büyük motorların gücünü ve torkunu sağlayan motorun turboşarj ünitesi, motorun doğal sesini kaçınılmaz şekilde kesiyor, özellikle de yüksek devir aralıklarında. Turboşarj özelliğine sahip bir otomobilde gaz pedalına yüklenilse bile, turbonun ıslığı andıran sesi sürücüye keyif veren motor sesini bastırabiliyor, ayrıca kabin içi ses izolasyonu motor sesinin algılanmasını zorlaştırıyor.

Ford mühendisleri bu işitsel zaafı “ses symposer” adı verilen, küçük bir cihaz ekleyerek aşmaya çalışmışlar.

"Symposer" motordan çıkan güzel frekansları hava giriş sisteminden toplayan ve daha sonra da bu frekansları doğrudan kabine gönderen bir ses kutusu.

Ralf Heinrichs bu sistemi şöyle açıklıyor: “Bütün motorların kendi ses karakteri vardır ve bu karakteri belirleyen egzoz ve/veya emme sistemidir. Tipik olarak düşük devirlerde motor sesini egzoz sistemi belirlerken yüksek devir aralıklarında motorun kendine özgü sesini ortaya çıkar.

Turboşarjlı motorlarda turbo, emme sisteminin entegre bir parçasıdır ve turbo yüksek hızlara çıktığında ıslık sesi baskın hale geldiği için indüksiyonun sesini kapatır.

Heyecan verici indüksiyon sesini yeniden yakalamak veya yeniden yaratmak zorundaydık ve symposer ile yaptığımız, emme sistemi içinde turbodan gelen motor titreşimlerini yakalayarak doğrudan kabine gönderip güzel ve spor bir kükreme sesi elde etmek oldu.”

"Symposer" sadece 60 x 50 x 40 mm boyutlarında ve içinde dört bölme bulunuyor - Motor tarafında iki ve çıkış kısmında da iki bölme. Bölmeler hareketli bir kapakla birbirinden ayrılıyor. Ani hızlanmalarda emme sistemi veya motor tarafında oluşan titreşimler döner kapakla buluşarak ses dalgaları oluşturuyor ve bu ses dalgaları çıkış bölmelerine aktarılıyor. Bu titreşimler daha sonra bir ses borusu aracılığıyla motor ile kabin arasındaki bölme panelini geçip kabine ulaşıyor.

Heinrichs, “Basit anlatımla symposer, sinyal gürültü oranını değiştirerek, motor sesini yeniden üretiyor. Symposer cihazımız; titreşim frekansı, yani ses dalgalarının frekansı 250 ile 450 Hz arasında olduğu zaman harekete geçiyor” diye ekliyor.

Heinrichs şöyle açıklıyor: “Bu teknolojiyi başlangıçta 2005 model Focus ST için geliştirmiştik. Focus RS ve Focus RS 500’de de bu özellik bulunuyor. Bu araçların her ikisinde, symposer ayarının agresif seviyelerde olmasından dolayı çok yüksek bir ses geri bildirimi, yani geniş bir ses penceresi bulunuyor. Yeni Focus’ın 1.6L EcoBoost motoru daha mütevazı bir seviyede ayarlandı ama, mevcut Focus’a göre çok daha fazla geri bildirim sağlıyor.”

Ford’un ses symposer cihazının en büyük avantajı, sesin saflığından ödün vermemesi. Gerçekten de motorun sesi çalışma koşullarının çoğunda çok düşüktür.

Heinrichs ve ekibi, son derece hassas ekipmanlar kullanarak ses symposer'ın sadece gerektiğinde devreye girmesini ve verdiği gürültü sesinin keyifli olmakla birlikte rahatsız edici olmamasını sağladılar.

Heinrichs, “Felsefemiz her zaman otomobilin düşük ve orta devirlerde rafine bir ses vermesi; ancak yüksek devirlerde ise spor ve güçlü bir ses vermesi gerektiğidir… Motor sesi hiçbir zaman kulakları zorlamamalıdır. Ses symposer cihazımız sadece yüksek devirlerde devreye giriyor ve otoyol hızlarında bile motor sesi asla zorlayıcı değil. Ses symposer’ı her türlü sesi üretecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Bizim kendi cihazımızı nasıl ayarladığımız ise çok iyi korunan bir sırdır.”

Ford'dan gelen bu iştah kabartıcı açıklamalar gerçek hayatla ne kadar bağdaşıyor?

Motor gerçekten sessiz çalışıyor ve sabit gazda giderken ses almıyorsunuz, gaza güçlü basınca tok bir ses artışı oluyor, kulağa kötü gelmiyor, ama kükreme falan değil ve motor performans hissini arttıran bir özelliği de yok. Hani bastım gidiyorum sürecine mütevazi bir fon sağlıyor.

Olmasa çok sessiz kalır ortam, yani bence de gerekli, ama akustik olarak keyif verici olmaktan çok rahatsız edici olmamak olarak tanımlanabilir.

Bir ara kaydedeyim ve dinleteyim.

1.0 EB için buna gerek var mı emin değilim, donanım olarak varlığından da kuşkuluyum...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben 1.0 ecoboost u kastetmiştim.

Direk enjeksiyonlu benzinli araçların enjektörleri LPG enjektörü gibi sesli çalışıyor..

Benim eski F2'deki Teleflex'in enjektörleri aracın orijinal enjektörlerinden daha sessiz çalışırlardı... çok fark var enjektörden enjektöre sanırsam?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.