Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2017 Kuga 1.5tdci Titanyum Titreme


Muhammed Mustafa

Önerilen Mesajlar

Selamünaleyküm aracım 2017 model ford kuga 1.5 tdci powershift 2800 km de iken yokuş çıkarken sabit hızla tam yüke bindiğinde gaz yemeyip titreme yapıyordu.Servise verdim  ve otosandan araç değişimi istedim (bu kadar km bu arızanın olmaması gerektiğini ve  aracın fabrikadan hatalı olduğunu belirttim ama nafile)yaklaşık 2-3 hafta araç parça değişimi için onayımı beklediler en sonunda parça değişimini kabul ettim volan parçası değişti sorun giderildi dediler.Aracı aldım 1 hafta içinde  şanjuman kullanımı ile ilgili ekranda hata verdi servise götürdüm ve sorunun aracın 1 ay yattığını ve akü sebebiyle bu hatayı verdiğini belirttiler;akü 1 gün şarj oldu aldım aracı servisten. Aradan 1 ay bile geçmeden bayram da otobanda araç yine rampada(cok ahım şahım bir rampa degil)araç gaz yemeyip titreyip titreyip motor arıza ışığı yandı aracı sağa çekip eve döndüm.Ertesi gün servise verdim aracı incelediler yazılım atıp sanjıman da bir problem olmadığını belirttiler.Servisdeki baş ustayla aynı otobanda 2 saat yolculuk yaptık sorun yoktu.Şimdi benim anlamadığım şanjımanda sıkıntı olsa her daim yapmaz mı?Arada sırada yapmasını anlamıyorum.

 

Cevapverecek arkadaşlar alıntı yapmadan cevaplarsa sevinirim

Muhammed Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Muhammed  Bey,

 

3000-4000 km'deki aracınızda bu kadar parçanın değişmesi normal bir durum değil.

Yetkili servislerin bazıları! maalesef çok deneyimsiz ve bilgisiz, rastgele parça değişimi yapıp aracı kobay gibi kullanıyorlar.

 

Başka bir yetkili servise gitmenizi öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16.08.2018 - 09:13 tarihinde, Çağlar Sertan KASIMOĞLU yazdı:

Muhammed  Bey,

 

3000-4000 km'deki aracınızda bu kadar parçanın değişmesi normal bir durum değil.

Yetkili servislerin bazıları! maalesef çok deneyimsiz ve bilgisiz, rastgele parça değişimi yapıp aracı kobay gibi kullanıyorlar.

 

Başka bir yetkili servise gitmenizi öneririm.

Yetkili servis pek birşey yapmıyor otosana bildiriyor Otosan mühendisleri geri dönüş yapıp şu parça değişecek bildiriyor onlarda bu şekil işlemi yapıyor bende anlamadım bu durumu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...

sonuç ne oldu merak ettim.aynısı bana oldu bugün.yokuşa başlayınca araç acaip titremeye başladı.yokuş düzelince geçti.kronik sorun sanırım.

sonuç hakkında bilgi verebilirseniz en azından servis sürecini hızlandırabiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21.03.2019 - 14:21 tarihinde, Yaşar Büyükoğlu yazdı:

sonuç ne oldu merak ettim.aynısı bana oldu bugün.yokuşa başlayınca araç acaip titremeye başladı.yokuş düzelince geçti.kronik sorun sanırım.

sonuç hakkında bilgi verebilirseniz en azından servis sürecini hızlandırabiliriz.

sizin araçta PS şanzıman mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Enes Bektaş yazdı:

sizin araçta PS şanzıman mı?

evet powershift şanzuman,ama 1 haftadır olmadı,servisede gitmedim,bekliyorum bakalım ne zaman yolda kalacam o zaman giderim artık.

Yaşar Büyükoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Herkes hayırlı günler.Benimde aracım 2017 kuga powershift otomatik vites bende devamlı aynı sorun olmaya başladı yokuş başlangıcında gaza yüklenince titretme başlıyor siz gaza daha çok yüklenirseniz araç hepten sallanmaya başlıyor ve arıza kodu verip stop ediyor ilk seferinde bende servise çektirdim arabayı sorun bulamadılar yazılım yenileyip arabamı teslim ettiler ilk arızası 3000 km de olmuştu şimdi 20000 km ye geldi arabam.ben artık yokuşlarda titremeyi hissettiğim anda gazdan ayağımı çekiyorum ara ara gaza hafif yüklenerek yokuşu bitiriyorum ama bu her yokuşta olmuyor nedense bazen çok dik yokuşlarda full gaz basıyorum araç çok güzel hız alıyor ve hiç bir sorun hissettirmiyor.Uzun yazdım biraz affedin benim başıma gelenler ve yaptıklarım böyle kendinize iyi bakın selamlar kazasız belasız yolculuklar dilerim herkese.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16.04.2019 - 10:02 tarihinde, Can Çelenk yazdı:

Herkes hayırlı günler.Benimde aracım 2017 kuga powershift otomatik vites bende devamlı aynı sorun olmaya başladı yokuş başlangıcında gaza yüklenince titretme başlıyor siz gaza daha çok yüklenirseniz araç hepten sallanmaya başlıyor ve arıza kodu verip stop ediyor ilk seferinde bende servise çektirdim arabayı sorun bulamadılar yazılım yenileyip arabamı teslim ettiler ilk arızası 3000 km de olmuştu şimdi 20000 km ye geldi arabam.ben artık yokuşlarda titremeyi hissettiğim anda gazdan ayağımı çekiyorum ara ara gaza hafif yüklenerek yokuşu bitiriyorum ama bu her yokuşta olmuyor nedense bazen çok dik yokuşlarda full gaz basıyorum araç çok güzel hız alıyor ve hiç bir sorun hissettirmiyor.Uzun yazdım biraz affedin benim başıma gelenler ve yaptıklarım böyle kendinize iyi bakın selamlar kazasız belasız yolculuklar dilerim herkese.

Bahsettiğiniz sorun büyük olasılıkla kavrama ile ilgili. Umarım kısa sürede çözülür.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

 

--1 dakika sonra eklendi--
16.04.2019 - 10:02 tarihinde, Can Çelenk yazdı:

Herkes hayırlı günler.Benimde aracım 2017 kuga powershift otomatik vites bende devamlı aynı sorun olmaya başladı yokuş başlangıcında gaza yüklenince titretme başlıyor siz gaza daha çok yüklenirseniz araç hepten sallanmaya başlıyor ve arıza kodu verip stop ediyor ilk seferinde bende servise çektirdim arabayı sorun bulamadılar yazılım yenileyip arabamı teslim ettiler ilk arızası 3000 km de olmuştu şimdi 20000 km ye geldi arabam.ben artık yokuşlarda titremeyi hissettiğim anda gazdan ayağımı çekiyorum ara ara gaza hafif yüklenerek yokuşu bitiriyorum ama bu her yokuşta olmuyor nedense bazen çok dik yokuşlarda full gaz basıyorum araç çok güzel hız alıyor ve hiç bir sorun hissettirmiyor.Uzun yazdım biraz affedin benim başıma gelenler ve yaptıklarım böyle kendinize iyi bakın selamlar kazasız belasız yolculuklar dilerim herkese.

Ustam aynı şeyleri yaşıyoruz ne bileyim 40 yılında başı bir aracımız oldu oda böyle.sorunun neden kaynaklı hala anlamadım

Muhammed Mustafa tarafından düzenlendi
eksiklik
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayırlı günler herkese.Benim arabada (2017 dizel pw 1.5 kuga titanium donanım) oluşan titretme sorunu ile ilgili olarak yakın zamanda otomobil arızaları konusunda uzman sayılacak bir arkadaşla seyahat ederken yine bir yokuş çıkma esnasında araç titremeye başladı arkadaşın tespiti şu oldu bu sorun dedi turbo boşluğu oluşmasından kaynaklanıyor dedi 1500 devir in altına düşünce oluşur bu sorun dedi artı + eksi - tuşlarına basarak titretme esnasında elle vites arttırıp manuel olarak kullanıp vites düşürüp 1.vites ve 2.vites kararsızlık yaşama sorununu halledebilirsin dedi denedim bende titretme olmadan yoluma devam ettim sarıyer maden mahallesi yokuşunda bilen bilir aşırı dik bir yokuştur burda manuel vitesle hareket  ederek bu yokuşu hiç titreme hisssetmeden çıktım.Biraz turbo boşluğu sorunu nedir diye araştırdım şu yazılara ulaştım sizede bilgi amaçlı aşağıya ekliyorum.Hayırlı yolculuklar herkese.

 

(Turbo motorlu otomobillerde, gaza basıldıkça turbo panelleri çok hızlı bir şekilde döner, devir arttıkça dönme hızı da artar, gazdan ayağınızı çektiğinizde ise gaz kelebekleri kapanır ve turbonun basmakta olduğu hava kelebekte takılı kalır ve geri döner. haliyle dönünce turbo panellerini durdurur. siz o esnada gaza bastığınızda, işte turbo panellerinin yeterli hava basması için hızlanması gerekmektedir, ama bu arada motor devri artmış olduğu için turbo panellerinin hızlanması vakit alır. turbo boşluğu yahut turbo lag denen olay kısaca budur.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

02.05.2019 - 15:19 tarihinde, Can Çelenk yazdı:

Hayırlı günler herkese.Benim arabada (2017 dizel pw 1.5 kuga titanium donanım) oluşan titretme sorunu ile ilgili olarak yakın zamanda otomobil arızaları konusunda uzman sayılacak bir arkadaşla seyahat ederken yine bir yokuş çıkma esnasında araç titremeye başladı arkadaşın tespiti şu oldu bu sorun dedi turbo boşluğu oluşmasından kaynaklanıyor dedi 1500 devir in altına düşünce oluşur bu sorun dedi artı + eksi - tuşlarına basarak titretme esnasında elle vites arttırıp manuel olarak kullanıp vites düşürüp 1.vites ve 2.vites kararsızlık yaşama sorununu halledebilirsin dedi denedim bende titretme olmadan yoluma devam ettim sarıyer maden mahallesi yokuşunda bilen bilir aşırı dik bir yokuştur burda manuel vitesle hareket  ederek bu yokuşu hiç titreme hisssetmeden çıktım.Biraz turbo boşluğu sorunu nedir diye araştırdım şu yazılara ulaştım sizede bilgi amaçlı aşağıya ekliyorum.Hayırlı yolculuklar herkese.

 

(Turbo motorlu otomobillerde, gaza basıldıkça turbo panelleri çok hızlı bir şekilde döner, devir arttıkça dönme hızı da artar, gazdan ayağınızı çektiğinizde ise gaz kelebekleri kapanır ve turbonun basmakta olduğu hava kelebekte takılı kalır ve geri döner. haliyle dönünce turbo panellerini durdurur. siz o esnada gaza bastığınızda, işte turbo panellerinin yeterli hava basması için hızlanması gerekmektedir, ama bu arada motor devri artmış olduğu için turbo panellerinin hızlanması vakit alır. turbo boşluğu yahut turbo lag denen olay kısaca budur.)

Bu açıklama benzinli araçlar için doğru fakat dizellerde gaz kelebeği yoktur. Turbo lag sebepleri farklı nedenlerden kaynaklanır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.