Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Merhaba , uzun zamandır yazmamıştım bu forma. Şu an 2015 yılında aldığım 2012 focus 3 1.6 TCDİ Titanium 115 ps (88.000km) arabamdan çok memnunum. Fakat mayıs 2018 tarihinde seyir halindeyken akü şarj lambam yandı. Aracı 3-5 km sürüp eve geldim istop ettim ve sonra tekrar marşa bastım akü lambası yanmadı. Bu olay ara ara olmaya başladı ve bende bunun sebebini araştırma yoluna gittim. Sonuç olarak ilk akla gelen araç çalışır vaziyette akü lambası yanarken bir elektrikciye aküyü kontrol ettirdim 14 volt civarında ölçüm yaptı dedi ki akü şarj oluyor. Sorun şarj dinamosunda olabilir dediler. Bende ara ara yanan lamba için pek önemsemedim. Taki köyde gezmeye gittiğimde araba istop vaziyette çocuklar radyoyu açmaları ve aküyü bitirmeleri sonucu ki ( araba sıfırdan beri kullanılan orjinal aküsü idi) bu en fazla 10-15 dk radyo açık kalmıştır. Marşa basınca (anahtarsız çalıştırma var) tık tık diye ses gelip göstergeler sıfırlanıp araba daki tüm elektriğin kesilmesi sonucu köyde kala kaldım. Sonra takviye işe yaramadı vurdurarak meçbur çalıştırdım ve istop etmeden 150 km yol yaparak ankaraya geldim. Ankara girer girmez ilk işim iskitlerde bir akücüye gidip aküyü ölçtürmek oldu. sonuç akü bitik dedi marşa basarken 8 volta kadar voltaj iniyor akü bitmiş dediler. Ford serviste 60 amper aküyü 72 amper orjinal ford aküsü ile değiştirdim. şarj dinamosunda bir sıkıntı yok galiba sadece akü den dediler sevindim bir akü ile kurtardık diye. Üç gün geçti Araç haraket halindeyken gene akü lambası yandı. Genelde iş ev arası 10-12 km gibi kullanım var. Arabayı 2015 den beri yaklaşık 3 yıl bu şekilde kullandım. Son 4 aydır bu sıkıntı çıktı.
Forumları araştırdım şarj dinamosunda ki konjektör ve diyot değişse bile yani tamir olsa bile bir süre sonra akü lambası gene yanıyormuş. Focus 1 kullanıcısı bazı kişiler bu problemin beyindeki 162 numaralı dirençlerin arızalanması ve bu iki direncin yenilenmesi durumunda önce şarj dinamosunun sonra beyin tamirinin sonucunda sıkıntılarından kurtulduklarını beyan etmekteler. Acaba bu yöntem focus 3 lerde de işe yararmı ki ? Aküyü değiştirdik sorun çözülmedi bir sonraki aşama şarj dinamosunu kontrol ettirmek olacaktır.
Bu sıkıntı hakkında tecrübesi olan ve çözüm bulan forum üyeleri varmıdır? Şarj dinamosunu tamir ettirmem sorunumun kesin çözümümüdür?
Soru
Şahin Kavlak
Merhaba , uzun zamandır yazmamıştım bu forma. Şu an 2015 yılında aldığım 2012 focus 3 1.6 TCDİ Titanium 115 ps (88.000km) arabamdan çok memnunum. Fakat mayıs 2018 tarihinde seyir halindeyken akü şarj lambam yandı. Aracı 3-5 km sürüp eve geldim istop ettim ve sonra tekrar marşa bastım akü lambası yanmadı. Bu olay ara ara olmaya başladı ve bende bunun sebebini araştırma yoluna gittim. Sonuç olarak ilk akla gelen araç çalışır vaziyette akü lambası yanarken bir elektrikciye aküyü kontrol ettirdim 14 volt civarında ölçüm yaptı dedi ki akü şarj oluyor. Sorun şarj dinamosunda olabilir dediler. Bende ara ara yanan lamba için pek önemsemedim. Taki köyde gezmeye gittiğimde araba istop vaziyette çocuklar radyoyu açmaları ve aküyü bitirmeleri sonucu ki ( araba sıfırdan beri kullanılan orjinal aküsü idi) bu en fazla 10-15 dk radyo açık kalmıştır. Marşa basınca (anahtarsız çalıştırma var) tık tık diye ses gelip göstergeler sıfırlanıp araba daki tüm elektriğin kesilmesi sonucu köyde kala kaldım. Sonra takviye işe yaramadı vurdurarak meçbur çalıştırdım ve istop etmeden 150 km yol yaparak ankaraya geldim. Ankara girer girmez ilk işim iskitlerde bir akücüye gidip aküyü ölçtürmek oldu. sonuç akü bitik dedi marşa basarken 8 volta kadar voltaj iniyor akü bitmiş dediler. Ford serviste 60 amper aküyü 72 amper orjinal ford aküsü ile değiştirdim. şarj dinamosunda bir sıkıntı yok galiba sadece akü den dediler sevindim bir akü ile kurtardık diye. Üç gün geçti Araç haraket halindeyken gene akü lambası yandı. Genelde iş ev arası 10-12 km gibi kullanım var. Arabayı 2015 den beri yaklaşık 3 yıl bu şekilde kullandım. Son 4 aydır bu sıkıntı çıktı.
Forumları araştırdım şarj dinamosunda ki konjektör ve diyot değişse bile yani tamir olsa bile bir süre sonra akü lambası gene yanıyormuş. Focus 1 kullanıcısı bazı kişiler bu problemin beyindeki 162 numaralı dirençlerin arızalanması ve bu iki direncin yenilenmesi durumunda önce şarj dinamosunun sonra beyin tamirinin sonucunda sıkıntılarından kurtulduklarını beyan etmekteler. Acaba bu yöntem focus 3 lerde de işe yararmı ki ? Aküyü değiştirdik sorun çözülmedi bir sonraki aşama şarj dinamosunu kontrol ettirmek olacaktır.
Bu sıkıntı hakkında tecrübesi olan ve çözüm bulan forum üyeleri varmıdır? Şarj dinamosunu tamir ettirmem sorunumun kesin çözümümüdür?
Not: Resim ekleyemedim
Şahin Kavlak tarafından düzenlendiYorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 3 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap