Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Debriyajda Boşluk Hissi Ve Pedalın Yerine Kademeli Gelmesi


Kerem B.

Soru

Merhaba,

 

gece Ankara’dan Çorum’a geçerken debriyaja bastığımda farklılık olduğu hissine kapıldım. Normale göre daha yumuşak gelmeye başladı bastığımda. Çorum’a 20km kala falan da vites değişimlerinde debriyajı bırakırken pedal yarıda bi yerde kalıp yarım saniye içinde yukarı gelmeye başladı. Sanki yarıda kalacak gibi oluyor ama hemen ardından yukarı, yerine geliyor. Evin önüne gelince biraz boşta pompaladım. Normale döndü gibi oldu yine boşluk var gibi de oldu.

 

bu sorunun neden kaybaklandığına dair bilgisi ya da fikri olan var mı?

 

garanti şubatta bitti. 60bin bakımına 500km kaldı ama henüz yapılmadı. Önceki tüm bakımlar yetkili serviste yapıldı.

 

Parça değişimi olacaksa sizce iyi niyet garantisi olur mu?

 

bu arada 60bin bakımını doşarıda yaptıracağım, malzemeleri aldım er-ol otodan.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Güncel durum;

 

Pedalın dibe yakın kalmasını çok daha sık yaşamaya başladım. ARtyık çoğu zaman ayakla alttan dürtersem yerine geliyor yoksa olduğu yerde kalıyor. Yani dipten birkaç cm yukarıda kalıyor. Enteresan olarak o 2-3 cmde vites değiştirme yapabiliyorum. Yani basıyorum kavrama ayırıyor, bırakıyorum kavrama yapıyor ve pedal düşük seviyede kalmasına rağmen motordan tekere güç aktarımında sorun olmuyor. Tabi o kadar kısa mesafede debriyaj kullanım konforu berabt. o yüzden kavrama ayırdıktan sonra gaz kesilene kadar biraz bağırma, kavrama yaparken de ani kavrama durumları olabiliyor.

 

Haftasonu 1000km mesafeye, Mersin'e seyahat var. Çoluk çocuk beraber. Umarım yolda vites değiştiremez hale geleceğimiz bir durum yaşanmaz. Çıkmadan önce bu konuyla ilgilenebileceğim zaman da pek yok.

 

 

Bir de yabancı kaynakları googleladığımda ford'un 6 ileri manuel şanzımanlı focuslarda debriyaj kaynaklı geri çağırma yaptığını gördüm. Problem benim yaşadığım problem mi onu anlayamadım ama bir geri çağırma programı var. Tabi Otosan bunu Türkiye'de yapacak mı orasını bilmiyorum..

 

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ralli arabası gibi kısa kısa debriyaj yaparsın ralli arabalarında öylemi bilmiyorum bu arada sallıyorum  bi yandan da en çabuk zamanda problemi çözdürmeni dilerim. yada otomatik al kurtul.ben bu manuel yüzünden otomatik aldım

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
28 dakika önce, Osman Türkol yazdı:

ralli arabası gibi kısa kısa debriyaj yaparsın ralli arabalarında öylemi bilmiyorum bu arada sallıyorum  bi yandan da en çabuk zamanda problemi çözdürmeni dilerim. yada otomatik al kurtul.ben bu manuel yüzünden otomatik aldım

Araba satılıp alınacak dönem değil abi.

 

Satsan değerinde satamazsın, alsan ederine alamazsın..

 

Bu sıralar araba satmaya kalkarsam sinir bozacak tekliflerle karşılaşırım gibi geliyor. Zaten arabadan memnunum, debriyaj problemini çözüp devam etmek istiyorum. Bir süredir fırsat bulup ilgilenemedim.

 

Küçük sanayide önerebileceğin yer var mı debriyaja bakabilecek yetenekte? Hatta debriyaj/fren hidroliğini değiştirebilecek olan varsa daha iyi. 2-3 frenciyi aradım, debriyajın hidrolik olduğunda bi haberler, telli o diyorlar. Fren hidroliğini de değişmeye gerek yok, eksikse tamamlarız diyorlar. Çok başka kafalar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

Başka bir yorum da;

Debriyaj hidroliği bitmiş olabilir,
Debriyaj ana merkezi yağ kaçırıyor olabilir, yağ kaçırdığı için de hidroliği boşalmış olabilir.

Hidrolik yağ kabındaki seviye normal.

 

Max ve min arasında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16.01.2019 - 15:44 tarihinde, Kerem Bozdoğan yazdı:

Hatta debriyaj/fren hidroliğini değiştirebilecek olan varsa daha iyi. 2-3 frenciyi aradım, debriyajın hidrolik olduğunda bi haberler, telli o diyorlar. Fren hidroliğini de değişmeye gerek yok, eksikse tamamlarız diyorlar. Çok başka kafalar...

belki fikir verir. havasını almayı anlatıyor.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akşam hava alma nipelini bulma amacıyla bakarken şanzımanın yağ kaplanmış olduğunu gördüm. Nipel ve çevresi de yağlı. Ya alt merkeze gelen boruda ya da alt merkezin kendisinde kaçak olabilir. Haznede eksilme olmaması enteresan. Uzun yola gidip girmemeye bugün karar vereceğim ama dönüşte mutlaka bu konuyu çözmek için iyi bir şanzımancı bulacağım. Bursa’da tavsiye edebileceğiniz yer varsa tavsiyelere açığım.

 

Servisten de kabaca fiyat almayı düşünüyorum ama abdürd fiyatlar vereceklerini tahmin ediyorum. Aslında piyasa durgun, biraz makul olsalar servisi tercih ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
24 dakika önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Akşam hava alma nipelini bulma amacıyla bakarken şanzımanın yağ kaplanmış olduğunu gördüm. Nipel ve çevresi de yağlı. Ya alt merkeze gelen boruda ya da alt merkezin kendisinde kaçak olabilir. Haznede eksilme olmaması enteresan. Uzun yola gidip girmemeye bugün karar vereceğim ama dönüşte mutlaka bu konuyu çözmek için iyi bir şanzımancı bulacağım. Bursa’da tavsiye edebileceğiniz yer varsa tavsiyelere açığım.

 

Servisten de kabaca fiyat almayı düşünüyorum ama abdürd fiyatlar vereceklerini tahmin ediyorum. Aslında piyasa durgun, biraz makul olsalar servisi tercih ederim..

Bursa otomobil sanayiinin başını çeker. Her hangi bir sanayi sitesindeki mekanik ustası halledebilir. Umarım basit bir conta sorunudur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Güncel durum:

 

Yağlanmış dediğim yerlerdeki yağ, bakımlarda yağ filtresi değişirken filtreden akan yağ. herhangi bir kaçak yok. (zaten hiçbir yağ eksilmesi olmadığından kaçak ihtimali zayıftı)

 

Mersin'de Dostlar Ford isimli bir özel serviste debriyaj üst merkez değişti. FTE marka, orijinali olduğu söylendi. Hazır vesile olmuşken debriyaj ve freni besleyen tüm hidrolik Ferodo marka dot4 hidrolik ile yenilendi. (2*500ml hidrolik kullanıldı)

 

Şimdilik sorun yok ama değişimin olduğu günden bugüne çoook yavaş bir yumuşama eğilimi var gibi. Belki de ben psikolojik olarak böyle hissediyorum. Zaman gösterecek.

 

Problem tekrar ederse sırasıyla alt merkez(bilya), baskı-balata (bilya değişimi yaparsam bunları da o sırada değiştiririrm muhtemelen, hazır sökülmüşken değişsin.) ve hala sorun çözülmemiş olursa volan değişecek. (umarım iş buna varmaz. yoksa masraf 3-4 bin civarına ulaşacak)

 

Şimdilik üst merkez değişim + hidrolik değişim maliyeti 550 tl noktasındayım. umarım sorun tekrar etmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

En güncel durum:

 

üst merkez değişiminden 1 hafta sonra eskisi kadar yoğun olmasa da tekrar sıkıntı başladı.

 

Bugün sorun çözüldü. Yani umarım sıkıntı tekrarlamamak üzere bazı parça değişimleri yapıldı.

 

Ne değişti?

baskı, balata, bilya(alt merkez), volan.

 

A8C61145-8592-410A-A02C-C96B9BCCDDEF.thumb.jpeg.f6297a4db274b8a9013cc320fe2c79b3.jpeg

 

çıkan parçalar; (alt merkezi çekmeyi unuttum)

 

BAF60727-7BCF-4342-84BB-A37EB2866477.thumb.jpeg.dd51bd8f590dcdcca4be9e1e5facabb3.jpeg

 

B61CF1D8-38D9-4324-B70A-FC448D026597.thumb.jpeg.cb27c0d50d20a7592d650f2a961e3782.jpeg

 

ACA70F4B-7C61-42E0-B1A9-A5FAD4B4DEC7.thumb.jpeg.8ce3361f941ff6e929aa9ea0ecef5eeb.jpeg

 

 

 

 

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.