Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Performansı Ve şanzıman ilişkisi


BurakHAN

Soru

Arkadaşlar merhaba. Bir süredir kafamda bu soru var. Motordaki bir sorun, bakımsızlık, yağ, filtre, yakıt kalitesi gibi problemlerin şanzıman ve vites geçişlerine etkisi var mıdır ? Özellikle de Çift kavrama otomatik araçlar için. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Şanzımanın kendisinde direkt bir değişim olmadıktan sonra klasik bakımlar şanzımanı etkilemez. Ancak bakım aracın genel performansını toparladığı için dolaylı yoldan size daha iyi bir performans sunuyormuş gibi gelebilir.

 

Çift kavramada, yağın, kavrama setinin, keçelerin ve yazılımın değişmesi şanzıman karakterini etkiler.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Lutfi Ergün yazdı:

Bence var arabanın yağ ve filtresi değiştirilince  araçın vites geçişleri yumaşadı. Ayrıca gazda kırmızı ışık yanıncada vites geçişleri yumuşuyor. Bununla yakıtla mı yoksa başka birşeyle alakası var bilmiyorum.

4.000 km önce şanzıman komple değiştirmiştim. Ufak ufak sorunlar tekrarlamaya başladı. Alt devirlerde seyir halindeyken aracı frenliyorsun sonra trafik açılıyor gaz veriyorsun araç bi silkeliyor ve arkasına bi şakırtı sesi. Şanzıman çoğu kez kararsız kalıyor. Yakında şanzıman benimle beraber yan koltukda seyahat edicek kadar ses yapacak gibime geliyor. Isınınca zaten şangur şungur gidiyoruz ? Nereye götürsem kuru kavrama normaldir diyor. Bakalım bakımdan sonra neler olacak. 

BurakHAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
32 dakika önce, BurakHAN yazdı:

4.000 km önce şanzıman komple değiştirmiştim. Ufak ufak sorunlar tekrarlamaya başladı. Alt devirlerde seyir halindeyken aracı frenliyorsun sonra trafik açılıyor gaz veriyorsun araç bi silkeliyor ve arkasına bi şakırtı sesi. Şanzıman çoğu kez kararsız kalıyor. Yakında şanzıman benimle beraber yan koltukda seyahat edicek kadar ses yapacak gibime geliyor. Isınınca zaten şangur şungur gidiyoruz ? Nereye götürsem kuru kavrama normaldir diyor. Bakalım bakımdan sonra neler olacak. 

vallahi geçmiş olsun.

 

normaldir diyenin suratına o şanzımanın kavramasını kaynatırım ? öyle terbiyesizlik olmaz... Bizde kullandık aynı arabayı, aynı sorunlar bizimde başımıza geldi. Modifiyeli kavrama kiti değişimi yapıldı ve sonrasında hiç bir sorun yaşamadan kullandım. 

 

Size işi bilen bir servis lazım. İstanbulda olsanız Şahsuvaroğlu bu işi çözer. Gerçi böyle kritik bir sorun için adanadan istanbula arabayı getirmeye üşenmezdim ben.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
40 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

vallahi geçmiş olsun.

 

normaldir diyenin suratına o şanzımanın kavramasını kaynatırım ? öyle terbiyesizlik olmaz... Bizde kullandık aynı arabayı, aynı sorunlar bizimde başımıza geldi. Modifiyeli kavrama kiti değişimi yapıldı ve sonrasında hiç bir sorun yaşamadan kullandım. 

 

Size işi bilen bir servis lazım. İstanbulda olsanız Şahsuvaroğlu bu işi çözer. Gerçi böyle kritik bir sorun için adanadan istanbula arabayı getirmeye üşenmezdim ben.

Modifiyeli kavrama kiti nedir tam olarak. Herkesin yapabildiği bir şey değil sanırsam ? Şu sorunu en azından ses gelmeyecek şekilde çözebilen biryer bulursam titreme tekleme sirkelemesine de razıyım ? Sanki PSA grubunun otomatikleştirilmiş şanzımanları geliyor aklıma artık arabama binince. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam otomatik şanzımanlarda bulunan  tork konvertörden dolayı  motor performansının şanzıman konforuna etkisi büyük.

Mesela  2.0 TDCI Modeo'da EGR bozulup çekiş düşmüştü ve şanzımanda vites geçişleri vuruntulu olmaya başlamıştı. EGR arızasını giderdikten sonra vites geçişleri düzeldi.

 

Ayrıca çift kavramalı şanzımanlarda vites geçişlerinde  ateşleme-püskürtme kesme işlemi olabiliyor.

Volkswagen'de ve Porsche'de mevcut böyle bir sistem, vites değişim hızını arttırmak dolayısıyla daha performanslı bir sürüş yaratmak için püskürtme-ateşleme kontrolü yapılıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, BurakHAN yazdı:

Modifiyeli kavrama kiti nedir tam olarak. Herkesin yapabildiği bir şey değil sanırsam ? Şu sorunu en azından ses gelmeyecek şekilde çözebilen biryer bulursam titreme tekleme sirkelemesine de razıyım ? Sanki PSA grubunun otomatikleştirilmiş şanzımanları geliyor aklıma artık arabama binince. 

fabrika çıkışı şanzımanda bulunan kavrama kitlerinin daha fiyakalısı ? 

bu işi servis çözer, dışarıda arama boşuna

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

fabrika çıkışı şanzımanda bulunan kavrama kitlerinin daha fiyakalısı ? 

bu işi servis çözer, dışarıda arama boşuna

Dışarda 8.000 lik olduk. Servisde ne kadarlık oluruz ?  Bir ara uğrarım belki çözüm vardır ama buradaki servislerden hiç umudum yok. Uçuk bir rakam çıkartır ve üstüne de arıza tespit parası 200 lira alır gönderir beni eve. Alıştım artık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, BurakHAN yazdı:

Dışarda 8.000 lik olduk. Servisde ne kadarlık oluruz ?  Bir ara uğrarım belki çözüm vardır ama buradaki servislerden hiç umudum yok. Uçuk bir rakam çıkartır ve üstüne de arıza tespit parası 200 lira alır gönderir beni eve. Alıştım artık.

geçmiş olsun.

 

2015 model araba, garantisi varken servise götürmek yerine sanayide açtırırsan şanzımanı yapacak fazla bir şey kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
28 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

geçmiş olsun.

 

2015 model araba, garantisi varken servise götürmek yerine sanayide açtırırsan şanzımanı yapacak fazla bir şey kalmıyor.

Zaten ilk servise başvurdum. Garantiside yok. Otokoçta 24.000 Lira karşılığında şanzıman değişimi için kayıt açtılar. O kadar ücret ödeyemem yok mu çözümü dediğimde başka çare yok dendi. 200 lira arıza tespit bedeli ödeyip çıkmıştım.

BurakHAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, BurakHAN yazdı:

Zaten ilk servise başvurdum. Garantiside yok. Otokoçta 24.000 Lira karşılığında şanzıman değişimi için kayıt açtılar. O kadar ücret ödeyemem yok mu çözümü dediğimde başka çare yok dendi. 200 lira arıza tespit bedeli ödeyip çıkmıştım.

vallahi çok üzüldüm, mındar etmişler arabayı. Otosan şikayet hattını ara, şikayet beyanını bırak. Biraz uğraşsınlar.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

vallahi geçmiş olsun.

 

normaldir diyenin suratına o şanzımanın kavramasını kaynatırım ? öyle terbiyesizlik olmaz... Bizde kullandık aynı arabayı, aynı sorunlar bizimde başımıza geldi. Modifiyeli kavrama kiti değişimi yapıldı ve sonrasında hiç bir sorun yaşamadan kullandım. 

 

Size işi bilen bir servis lazım. İstanbulda olsanız Şahsuvaroğlu bu işi çözer. Gerçi böyle kritik bir sorun için adanadan istanbula arabayı getirmeye üşenmezdim ben.

Bak hele bak fiyakalı laflara bak.. modifiyeli kavrama kiti.. breh breh breh

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.