Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Merhabalar aranıza yeni katıldım. Katılmam ile birlikte bu ay başımdan geçen sorun ve devam eden sorun ile affınıza sığınarak uzun bir yazı yazmak istedim. Şimdiden teşekkür ederim.
2011 Focus 1.6 TDCI 109 HP 142.000 KM de aracım bulunmaktadır. Araç 50.000 KM den beri yakın akrabalarımda olup 140.000 KM den beri de bende bulunmaktadır. Aracı aldıktan sonra ufak bir talihsiz olaydan dolayı " intercooler " i değiştirmek zorunda kaldım ( Otobanda seyir halinde iken inşaat demiri intercoolar a denk gelip delmiştir). Daha sonra bayram ziyareti için Konya ya gittiğim zaman 5. Viteste 120-130 civarında gaz yememeğe ve hantallaşmaya başladı. Vites düşürmeme rağmen böyle devam etti. Kenara çekip stop edip devam ettiğim zaman hiç bir şey olmamış gibi devam etti.
Konya dan İzmit e geri döndüğüm zaman şehir içinde yokuş yukarı yolda 4bin devir de 30 metre kadar çıktığım sıra da arıza lambası yandı fakat çekiş de veya motor sesinde herhangi bir sorun yoktu. Bir gün sonra aracı özel servise filtre ve yağ değişimleri için bıraktım ve ilgili hata kodunun EGR den yandığını iletti ve hata kodunu silerek binmeye devam etmekteydim. Fakat ilk aldığım zamanlarda ful depo ile yaklaşık 1.000-1.100 Km yol yapmaktaydım ( Her gün İzmit Tuzla arası otoban üzerinden 110-120 KM hızla işe gidip gelmekteyim. Genellikle sakin kullanmaktayım.) Fakat bu intercooler değişiminden sonra araç yakıt tüketimi 6-6,5 civarında yakmaya başladı. Depoyu ful doldurduğum zaman menzil 800 – 850 göstermekte olup Litre hesabı ile ortalama tüketim 6-7 litre arasına çıktı. Çekiş düşüklüğünü ilk başta selenoid den şüphelendik fakat turboya hava verdiğinden dolayı ve çalıştığı için sıkıntı yoktu. Tüm turbo hortumları ve kelepçeleri kontrol edildi, kaçırma olmadığı da teyit edildi.
Araba da ki çekiş düşüklüğü devam ettiği için artık arabayı biraz devirli kullanmaya başladım ve turbonun üzerinde yer alan “ Turbo dağıtıcısı “( Resimde olarak ekledim) olarak yer alan hortum patlamaya başladı. 3 kere patlatıp değiştirdikten ( Yan sanayi kullanılmıştı hortum) sonra DPF nin tıkalı olduğundan dolayı olabileceğini düşünüldü. DPF nin açılması için yüksek devirde sürmem gerektiği söylenildi ve Otobana çıkarak 4 bin devirde sürmeye başladım 20 KM ye yakın gitmeme rağmen hiç bir hareket ( Duman atma ) yoktu daha sonra ciddi derecede beyaz duman atmaya başladı. Duman atması devam ederken duman azalmaya başladı ve daha önce değiştirdiğimiz turbo üzerinde ki hortum patladı. Çekiş düştü ve stop etti. Ne yazık ki aracı çekici ile ustaya geri götürdüm.
Turbo ve partikül filtresi söküldü ve partikül filtresi için herhangi bir bakım yapılmadığından dolayı tamamen kurum bağlamış ve arabayı sıkıştırdığım sıra havayı atamadığı için turboda ki hortumu tekrardan patlatmış.
Partikül filtresi temizletilerek, yazılımsal olarak EGR ve partikülün iptal işlemine başlanıldı. Partikül temizlense bile 2-3 ay içinde tekrardan tıkanması söz konusu olacağından dolayı ve yenisinin ekonomik sebeplerden dolayı değiştiremeyeceğimden dolayı yazılımsal iptal edildi. “ Turbo dağıtıcısı “ olarak yer alan hortumda orijinaliyle değişti.
Aracı teslim aldım ve çekiş de hiçbir problem olmadan 1 haftadır mutlu mesut sürmekteyim.
Ama teslim aldığımdan beri arabanın turbosunun ıslık sesine benzer bir ses gelmeye başladı. Bu ses turbo ömrünün artık yitirdiğinden dolayı mı yoksa turbonun pervanesinin ayar gerektiğinden dolayı mı oluşmaktadır. ? ( Bazı forum yazılarında ilgili ıslık sesinin turbo pervanesinin ayarının bozulduğundan kaynaklandığı ile ilgili paylaşımlar okumuştum)
Ayrıca işe otoban üzerinden gidip gelmekteyim ( Uzun yol trafiksiz olarak). Fakat araç yakıt tüketimim litre hesabı ile 6.5 Litrelere yakın yakmaktadır. Tüketim fazla değil mi? (Yanılmıyorsam Maf sensörünün arızası sebebi ile yakıt tüketimini etkiledikleri söylenildi.)
Soru
Ömer Faruk Yayla
Merhabalar aranıza yeni katıldım. Katılmam ile birlikte bu ay başımdan geçen sorun ve devam eden sorun ile affınıza sığınarak uzun bir yazı yazmak istedim. Şimdiden teşekkür ederim.
2011 Focus 1.6 TDCI 109 HP 142.000 KM de aracım bulunmaktadır. Araç 50.000 KM den beri yakın akrabalarımda olup 140.000 KM den beri de bende bulunmaktadır. Aracı aldıktan sonra ufak bir talihsiz olaydan dolayı " intercooler " i değiştirmek zorunda kaldım ( Otobanda seyir halinde iken inşaat demiri intercoolar a denk gelip delmiştir). Daha sonra bayram ziyareti için Konya ya gittiğim zaman 5. Viteste 120-130 civarında gaz yememeğe ve hantallaşmaya başladı. Vites düşürmeme rağmen böyle devam etti. Kenara çekip stop edip devam ettiğim zaman hiç bir şey olmamış gibi devam etti.
Konya dan İzmit e geri döndüğüm zaman şehir içinde yokuş yukarı yolda 4bin devir de 30 metre kadar çıktığım sıra da arıza lambası yandı fakat çekiş de veya motor sesinde herhangi bir sorun yoktu. Bir gün sonra aracı özel servise filtre ve yağ değişimleri için bıraktım ve ilgili hata kodunun EGR den yandığını iletti ve hata kodunu silerek binmeye devam etmekteydim. Fakat ilk aldığım zamanlarda ful depo ile yaklaşık 1.000-1.100 Km yol yapmaktaydım ( Her gün İzmit Tuzla arası otoban üzerinden 110-120 KM hızla işe gidip gelmekteyim. Genellikle sakin kullanmaktayım.) Fakat bu intercooler değişiminden sonra araç yakıt tüketimi 6-6,5 civarında yakmaya başladı. Depoyu ful doldurduğum zaman menzil 800 – 850 göstermekte olup Litre hesabı ile ortalama tüketim 6-7 litre arasına çıktı. Çekiş düşüklüğünü ilk başta selenoid den şüphelendik fakat turboya hava verdiğinden dolayı ve çalıştığı için sıkıntı yoktu. Tüm turbo hortumları ve kelepçeleri kontrol edildi, kaçırma olmadığı da teyit edildi.
Araba da ki çekiş düşüklüğü devam ettiği için artık arabayı biraz devirli kullanmaya başladım ve turbonun üzerinde yer alan “ Turbo dağıtıcısı “( Resimde olarak ekledim) olarak yer alan hortum patlamaya başladı. 3 kere patlatıp değiştirdikten ( Yan sanayi kullanılmıştı hortum) sonra DPF nin tıkalı olduğundan dolayı olabileceğini düşünüldü. DPF nin açılması için yüksek devirde sürmem gerektiği söylenildi ve Otobana çıkarak 4 bin devirde sürmeye başladım 20 KM ye yakın gitmeme rağmen hiç bir hareket ( Duman atma ) yoktu daha sonra ciddi derecede beyaz duman atmaya başladı. Duman atması devam ederken duman azalmaya başladı ve daha önce değiştirdiğimiz turbo üzerinde ki hortum patladı. Çekiş düştü ve stop etti. Ne yazık ki aracı çekici ile ustaya geri götürdüm.
Turbo ve partikül filtresi söküldü ve partikül filtresi için herhangi bir bakım yapılmadığından dolayı tamamen kurum bağlamış ve arabayı sıkıştırdığım sıra havayı atamadığı için turboda ki hortumu tekrardan patlatmış.
Partikül filtresi temizletilerek, yazılımsal olarak EGR ve partikülün iptal işlemine başlanıldı. Partikül temizlense bile 2-3 ay içinde tekrardan tıkanması söz konusu olacağından dolayı ve yenisinin ekonomik sebeplerden dolayı değiştiremeyeceğimden dolayı yazılımsal iptal edildi. “ Turbo dağıtıcısı “ olarak yer alan hortumda orijinaliyle değişti.
Aracı teslim aldım ve çekiş de hiçbir problem olmadan 1 haftadır mutlu mesut sürmekteyim.
Ama teslim aldığımdan beri arabanın turbosunun ıslık sesine benzer bir ses gelmeye başladı. Bu ses turbo ömrünün artık yitirdiğinden dolayı mı yoksa turbonun pervanesinin ayar gerektiğinden dolayı mı oluşmaktadır. ? ( Bazı forum yazılarında ilgili ıslık sesinin turbo pervanesinin ayarının bozulduğundan kaynaklandığı ile ilgili paylaşımlar okumuştum)
Ayrıca işe otoban üzerinden gidip gelmekteyim ( Uzun yol trafiksiz olarak). Fakat araç yakıt tüketimim litre hesabı ile 6.5 Litrelere yakın yakmaktadır. Tüketim fazla değil mi? (Yanılmıyorsam Maf sensörünün arızası sebebi ile yakıt tüketimini etkiledikleri söylenildi.)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 2 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap