Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kaynağını Anlayamadığım Yağlanma


Kerem B.

Soru

Merhabalar,

 

Bugün spontane motor incelemesi yaparken fotoğraflarda görülen yağlanmayı farkettim. Turbo geri dönüş borusunun bağlantı kelepçesi civarı bir hayli yağlı. Yine o cviarda alttan geçen bir boru galiba o da tamamen yağ kaplı. Fotoğraflardan bölgeyi ve parçaları anlayan varsa bana oralarda olabilecek yağlanmamın sebebini söyleyebilir mi? İlk fırsatta servise de uğrayıp baktıracağım. 

 

Bir süredir motorun daha kaba sesli çalıştığını düşünüyordum ama psikolojik galiba diyordum. Bu yağlanma bir soruna işaret ediyorsa ses değişimi paikolojik değil sanırım ?

 

bu arada yakın zamanda servis harici yerde bakım yaptırdım ve 4 lt kutu yağın tamamı koyuldu. Fotoğraf almadım ama yağ çubuğunda sarı plastiğin tamamı yağ geliyor kontrol ettiğimde. Bu fazlalık sıkıntı olur mu?

 

83FA2463-3752-4DAF-BD4D-77A6A1471427.thumb.jpeg.3d24a5b817b6cb7cfadd8de14208ea7a.jpeg841B7E40-0D2D-44F3-A69A-B6533591882D.thumb.jpeg.53c0c23311e0b9f6dd55f43d03b39698.jpegB81B6AC7-B7A4-4BC2-87CF-8F41AEFFB370.thumb.jpeg.933b196db8f713f6a5f2fd1299af2c05.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

yaglanan parcanin ne oldugunu bilmiyorum lakin fazla yag en az az yag kadar zararli oldugunu dusunuyorum cunku ic basinc arttigindan dolayi hem motorun daha zor calismasina neden olir hemde sekmanlar contalar tipalar ne varsa patlamaya zorlar bunun nedeni ise havanin sikisma katsayisinin yagdan fazla olusudur ve buda aracin sesinin degismesine neden olabilir akil vermek degildir haddim lakin nacizane fikrim bir benzincide ki yagcilara git cubukla fazlaligi ceksinler ve yaglanan yerlere bi balata sipreyi yardimi ile temizle belki yag kacaginin nedeni fazla yagdir 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracımın bakımları hep serviste yapıldı. Ben de yağ çubuğunu çektiğimde sarı plastiğin tamamı yağ içinde. Normal gelmedi bu durum ama servisin vardır bir bildiği diye düşündüm. Yani en azından yağ değiştirmeyi düzgün yapabilirler heralde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Ozan Kar yazdı:

çok iyimsersiniz ? %99 4lt koyup geçiyorlar.

+1

 

9 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Kerem ilk olarak turbo borusunda yağ oluyorsa fazla yağ yada km olabilir. Yağ tuzaklama yapabilirsin. Birde 4 lt yağın hepsi konulmaz 0.250 lt kadar bidon da kalıyor. Ustana yada servise danış derim. 

Yağ tuzaklama ne abi? Eczaneden serum hortumu ve şırınga alıp bir miktar yağ çekmek geldi aklıma. Sarı çubukta olması gereken seviye gelene kadar yağın fazlasını almayı düşünüyorum; yağ kontrol çubugunun yuvasından şırınga ve serum hortumuyla çekerek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

image.png.450c21d5e671d4e0581dc043a96d5025.pngişaretlediğin yer gaz kelebeğinden gelen borunun emme manifodu ile birleştiği yer tavsiyem  önce güzelce söktür balata spreyi ile yıkattır içini etrafını altını daha sonra vidalarını uygun tork değerlerinde sıktırıp takipte kalman bir süre aynı terleme veya yağlanma olacakmı bunun içinde illet bir tırnak var o oturmadan sıkmışlarsa kaçak yapıyor böyle ...

Bu işlemleride yetkili servis veya aracı tanıyan orayı daha önceden bir sökmüş usta yaparsa daha iyi olur gerçi ben olsam orayı sökmüşken gaz kelebeğinide söktürür içini bir temizletip kontrol ettirirdim ...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

image.png.450c21d5e671d4e0581dc043a96d5025.pngişaretlediğin yer gaz kelebeğinden gelen borunun emme manifodu ile birleştiği yer tavsiyem  önce güzelce söktür balata spreyi ile yıkattır içini etrafını altını daha sonra vidalarını uygun tork değerlerinde sıktırıp takipte kalman bir süre aynı terleme veya yağlanma olacakmı bunun içinde illet bir tırnak var o oturmadan sıkmışlarsa kaçak yapıyor böyle ...

Bu işlemleride yetkili servis veya aracı tanıyan orayı daha önceden bir sökmüş usta yaparsa daha iyi olur gerçi ben olsam orayı sökmüşken gaz kelebeğinide söktürür içini bir temizletip kontrol ettirirdim ...

1-2 yıl önce garantiden motor üzerine uzanan boru (emme manifoldu galiba) değişmişti. O zaman serciste belki düzgün oturtmadılar bahsettiğin tırnağı.

 

terlemeden olacak yağlanmaya göre çok daha yoğun yağlanmış gibi görünüyor oralar. Somunlar, bağlantı noktası falan yıllardır yağ içinde kalan yağ kaçağı olan motorlar gibi görünüyor. Servise mutlaka uğrayacağım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Terlemenin sebebi intercooler dan çıkan biraz yağlı basınçlı hava gaz kelebeğine ordanda emme manifolduna giriyor burda muhtemelen bir oturmayan yer veya gevşeklik var ordaki vidalarda ondan muhtemelen kuvvetle terleme yağ kaçağı sebebi ?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konuyu okuyunca bende yağ seviyesine dikkat ettim,

bende de sarı kısım tamamen yağlı çıkıyor.

Yağ seviyesi,

sarı kısmın içinde çizgiler var,

onların bittiği yere kadar mı olmalı.

Arkadaşın sızıntı olduğu eklenti yerine,

benim arabada da baktım çok hafif,

belli belirsiz sızıntı var.

Yağ seviyesini düşürmek gerekiyor o zaman. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benimde son yağ değişimim yetkili serviste yapılırken fazla koyulmuş, çubuğun üst çentiğinden yaklaşık 1 cm üstünde, kendim fazla yağı çekebilirmiyim?

genelde ara sıra kontrol ederdim ama bu sefer fırsat bulamadım ve birazda üşengeçlikten geç baktım 8 9bin km oldu yağ koyulalı ve fazla yağ ile bu kadar km yaptım ? iticilere vs zararı olur mu acaba?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konuda nasıl ilerledim?

 

Motordan ufak bir kavanoz dolusu (200ml civarı olduğunu tahmin ediyorum) yağ çektim.

 

Ertesi gün yağlanma görünen bölgelerde elimin ulaştığı yerleri kuru peçete ile sildim. Fotoğraflarda görünen yağlı yerler aslında yağ tozu diyebileceğim bi kıvamdaymış. peçete üzerinde hiç ıslaklık oluşmadı. tamamen kömür tozu gibi bişeydi sildiğim.

 

Servise gitmeden bir süre takip etmeyi düşünüyorum. Temizlediğim yerlerin ne kadar sürede bu hale geldiğini anlamaya çalışacağım. Eğer kısa sürede aynı durum olursa servise gideceğim. 1-2 yılda tekrar aynı duruma gelirse hamle yapar mıyım bilmiyorum.

 

@Serkan Karakoca kelepçeyi sökmeden elle kontrol yaptığımda bağlantı noktaları pek kaçak yapacak durumda gibi gelmedi. vidalama, kelepçeleme olarak da yerine oturmamış tırnak var gibi bir izlenim edinmedim. kelepçeyi sökmeden, boruyu ayırmadan anlayamayacağım bir durum mu acaba yerine oturmayan tırnak ihtimali? ya da kelepçe fazla sıkıldığı için nasıl kaçak olmasına sebep olabilir? (eğer fazla sıkmışlarsa nasıl anlayabilirim?)

 

 

20 dakika önce, Özgür Yıldız yazdı:

kendim fazla yağı çekebilirmiyim

 

Hiç yokun bir tık üzeri el becerisi olan herkes yağı kendisi çekebilir bence.

 

Eczaneden serum hortumu ve şırınga alınacak.

 

Serum hortumunun bir ucunda sarı lastik var. şırınga ucu ona tam oturuyor. Diğer ucundan da uygun olduğunu düşündüğünüz mesafeden hortumun fzlasını kesip yağ kontrol çubuğu yuvasından içeri hortumu uzatın. Kartere ulaşınca yağ çekmeye başlayabilirsiniz. ilk seferde belki sadece havayı çeker ama sonrakinde mutlaka yağ gelir.

 

Eldiven de kullanınca hiçbir yere yağ bulaştırmadan hallettim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konuda küçük bir güncelleme;

 

Aracımdaki terleme/yağ buharı atması adı her neyse bunun normal olmadığı kesin. Şirket araç havuzunda aynı araçtan var. Onu kontrol ettiğimde aynı bölgelerde sadece tozlanma vardı. Yağ ya da yağ renginde hiçbir kirlilik yoktu.

 

Üzerine bir de dün bu araçla seyahat ettim ve debriyajı benim arabamın debriyajından sert.(daha normal hissettiriyor) Fren daha fazla tepkili. Vites değişimlerinde vites kolu daha yumuşak kayıyor. Motordan gelen ses daha az. Bu kadar ezilerek kullanılan şirket aracının bu durumda olması beni şaşırttı. Km olarak da yakınlar.  Benim araba 63k şirket aracı 59k km'de. Yakınlarda fren balataları değişmiş ve belki baskı balata da değişmiş heralde diye avuttum kendimi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.