Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Vites geçişlerinde ve gazdan ayağımı çekip geri gaza basınca bir vuruntu sesi vardı. Forumda daha önce bahsetmiştim ve aks ile ilgili olabileceği konusunda cevaplar almıştım. Bu konuyu hem bir geri bildirim olsun diye (malum google var) hem de aklıma takılan bir kaç bir şey oldu diye açıyorum.
Öncelikle şanzuman takozu değişti. Ama 90 TL'lir bir para ödedim parçaya. V şeklinde bir şeydi. Daha sonra bir tane Z rot değiştik. Ustam tablaları değiştirmeye gerek yok presslerim ben onları kurtarırım dedi. Ayrıca aksları söktü, sağ ön aksta biraz boşluk vardı. O ara tabiri caizse akslardan sümük gibi bir şey aktı. Resmen sarı yeşil karışımı ve sümük kıvamında bir sıvı. Dedi ki yağ bu hale gelmiş. Uç tarafında ki bilyeleri söktü ve özel bir gres yağı ile komple aksları yağladı ve gitti özel bir kelepçe aldı. Sanırım taylap vardı daha önce. Ford yetkili servisinde aksların değişmesi gerektiğini söylemişti ustalar (yüzeysel bakıp)
Açıkçası düzelmesini hiç beklemiyordum, ama resmen tüm sorunlar düzeldi. Bendeki vuruntu sesi tee 50 Bin Km civarında başlamıştı ki, o ses bile gitti.
Akslarında cenavar gibi maşallah dedi ustam.. Epey bir götürürmüş.
Toplamda 500 TL gibi cuzzi bir rakam ödedim. Servise göre binlerce TL harcamam gerekiyordu.
Aklıma takılan ise, bu akslar açılıp yağlanarak boşluğu alınabilecek bir malzememi ? Ayrıca bilyelerin içinde uzun uzun pimler vardı, hepsini çıkardı yağladı falan. O içinden akan sümük gibi sıvı normalmiydi? resmen 2-3 bardak akan sıvının yerine konulan gres yağ uzun vadeli bir çözüm mü?
Gibi gibi sorunlar var aklımda.
* Son olarak da şanzuman takozu sağlam diyen Ford teknisyeni ısrarım üzerine sinirli bir şekilde test etmek için arabamı servisin duvarına vurması olayını "tekrardan" hatırlayıp o teknisyene hürmetlerimi "tekrardan" sunuyorum :))
Ford Focus mk3 2012 vites geçişlerinde çıkan vuruntu sesi, gazdan ayağı çekip geri gaza basınca çıkan ses gibi sorunlar yaşayan arkadaşlar için yukarıdaki verdiğim bilgiler bir ön bilgi olur umarım ?
Ayrıca araç 188 bin Km'de artık şanzuman yağını castrol syntrans multivehicle 75w-90 yağ ile değiştirsem mi? Vites geçişlerinde yukarıdaki bahsettiklerimin dışında bir sertlik yaşıyorum zira.
Soru
Furkan Çiçek
Merhaba,
Vites geçişlerinde ve gazdan ayağımı çekip geri gaza basınca bir vuruntu sesi vardı. Forumda daha önce bahsetmiştim ve aks ile ilgili olabileceği konusunda cevaplar almıştım. Bu konuyu hem bir geri bildirim olsun diye (malum google var) hem de aklıma takılan bir kaç bir şey oldu diye açıyorum.
Öncelikle şanzuman takozu değişti. Ama 90 TL'lir bir para ödedim parçaya. V şeklinde bir şeydi. Daha sonra bir tane Z rot değiştik. Ustam tablaları değiştirmeye gerek yok presslerim ben onları kurtarırım dedi. Ayrıca aksları söktü, sağ ön aksta biraz boşluk vardı. O ara tabiri caizse akslardan sümük gibi bir şey aktı. Resmen sarı yeşil karışımı ve sümük kıvamında bir sıvı. Dedi ki yağ bu hale gelmiş. Uç tarafında ki bilyeleri söktü ve özel bir gres yağı ile komple aksları yağladı ve gitti özel bir kelepçe aldı. Sanırım taylap vardı daha önce. Ford yetkili servisinde aksların değişmesi gerektiğini söylemişti ustalar (yüzeysel bakıp)
Nihayet fordun rezil sıyrılan orjinal bijonlarıda komple değiştirdim.
Açıkçası düzelmesini hiç beklemiyordum, ama resmen tüm sorunlar düzeldi. Bendeki vuruntu sesi tee 50 Bin Km civarında başlamıştı ki, o ses bile gitti.
Akslarında cenavar gibi maşallah dedi ustam.. Epey bir götürürmüş.
Toplamda 500 TL gibi cuzzi bir rakam ödedim. Servise göre binlerce TL harcamam gerekiyordu.
Aklıma takılan ise, bu akslar açılıp yağlanarak boşluğu alınabilecek bir malzememi ? Ayrıca bilyelerin içinde uzun uzun pimler vardı, hepsini çıkardı yağladı falan. O içinden akan sümük gibi sıvı normalmiydi? resmen 2-3 bardak akan sıvının yerine konulan gres yağ uzun vadeli bir çözüm mü?
Gibi gibi sorunlar var aklımda.
* Son olarak da şanzuman takozu sağlam diyen Ford teknisyeni ısrarım üzerine sinirli bir şekilde test etmek için arabamı servisin duvarına vurması olayını "tekrardan" hatırlayıp o teknisyene hürmetlerimi "tekrardan" sunuyorum :))
Ford Focus mk3 2012 vites geçişlerinde çıkan vuruntu sesi, gazdan ayağı çekip geri gaza basınca çıkan ses gibi sorunlar yaşayan arkadaşlar için yukarıdaki verdiğim bilgiler bir ön bilgi olur umarım ?
Furkan Çiçek tarafından düzenlendiAyrıca araç 188 bin Km'de artık şanzuman yağını castrol syntrans multivehicle 75w-90 yağ ile değiştirsem mi? Vites geçişlerinde yukarıdaki bahsettiklerimin dışında bir sertlik yaşıyorum zira.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 3 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap