Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

41 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

çünkü vw gibi en üst donanımda bile arabanın yarısını opsiyon olarak satmıyorlar

Müsait zamanda Golf konfigüratöre bakar mısın? Özellikle Titanium Focus’un fiyatına eş değer olan Comfortline’a ? Arkadaşlar biraz mantıklı kıyaslamak yapmak gerek. ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Müsait zamanda Golf konfigüratöre bakar mısın? Özellikle Titanium Focus’un fiyatına eş değer olan Comfortline’a ? Arkadaşlar biraz mantıklı kıyaslamak yapmak gerek. ?

Yanlış anlaşılma olmasın, vw için en üst donanımda bile arabanın yarısı opsiyon dedim.

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lansmana 150 hp'lik versiyonların yetişmemiş olması açıkçası üzdü. Daha önce de belirttiğim gibi focus'un st-line haricinde iç ve dış tasarımı pek beğenilmedi genel yorumlar itibariyle. Buna yine genel otomobil fiyatlarının yüksek olmasının eklenmesiyle birlikte sadece torsiyonlu versiyonlarla lansman çekimlerinin yapılıp servis edilmesinin otomobilin algısını düşürdüğünü görüyorum yorumlarda. Torsiyonlu versiyon tipik torsiyon kadar kötü değil fakat mk3,5'un bağımsız süspansiyonu seviyesinde de değil. Bazı basın mensuplarının belirttiği üzere özellikle aracın üstüne binildiğinde bozuk yollarda 1-2 defa sağa sola arka tarafın atması, dip frende tipik torsiyon özelliği olarak bağımsız süspansiyonlu versiyonlara göre öne daha fazla yük bindirmesi beklenen tepkilerdi. Zaten torsiyonun sürüş yapısı bu şekilde. Fakat en başta ve daha önce dediğim gibi lansmana 150 hp'liklerin yetişmemiş olması ve otomobile dair argümanların sadece torsiyonlu sürüşten ibaret kalması algıyı kötü etkiledi. Otomobil sürüş anlamında kesinlikle başarılı ama kamuoyunda sürüşüyle anılan ' focus ' algısını bu arka süspansiyona sahip versiyonlar veremedi.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yahu ağzımı açmayayım diyorum da ? 50 km bile arabayı kullanmaya fırsat bulamayan basının sözleriyle algı oluşuyorsa o tüketiciye çok da üzülmemeli, ne yaparsa yapsın ? Ya da bende öyle beceri yok, arabayı sürmeden yorum yapan kişi kadar. Arkadaşlar 2 saatten fazla arabayla vakit geçiren tek insan yok. Ben akşam bizi teslim eden çocuklardan rica ettim 1 saat daha sürdüm ki iki yorum yapabileyim diye bir de yemeğe geç gittim 1 saate oradan ekledim . Bu kısa sürede video çekip detaylı yorum bırakan adamları çıkarın hayatınızdan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yahu ağzımı açmayayım diyorum da ? 50 km bile arabayı kullanmaya fırsat bulamayan basının sözleriyle algı oluşuyorsa o tüketiciye çok da üzülmemeli, ne yaparsa yapsın ? Ya da bende öyle beceri yok, arabayı sürmeden yorum yapan kişi kadar. Arkadaşlar 2 saatten fazla arabayla vakit geçiren tek insan yok. Ben akşam bizi teslim eden çocuklardan rica ettim 1 saat daha sürdüm ki iki yorum yapabileyim diye bir de yemeğe geç gittim 1 saate oradan ekledim . Bu kısa sürede video çekip detaylı yorum bırakan adamları çıkarın hayatınızdan. 

Torsiyonun vereceği tepkiyi ölçmek için saatler geçirmeye lüzum yok ki ? Hafif bozukluğu olan bir yolda bir kaç deneme yapman zaten tepkiler açısından kendini belli edecektir. Tüketim değil ki bu vaktim olmadı da yapamadım diyelim. Konuştuğum insanlar zaten lansmana gelen bazı kanal sahipleri. Üstelik direkt videolarından izlediğim bir bilgi değil bu. Henüz videosunu yayınlamayıp sohbet ettiklerim de oldu. Genel kanı gayet iyi olduğu ama alıgılarda yer eden focus seviyesinde olmadığı ki bu zaten beklenen bir şeydi diyorum. Ama beklenmeyen şu ki araçla ilgili argümanların maalesef sadece bu versiyondan ibaret kalmış olması. Şuan kimse eskisinden daha da kaliteli sürüş vaat edecek olan double wishbone'lu versiyonu konuşmuyor farkındaysanız. Bu imaj adına çok olumsuz bir durumdur. Çünkü Focus'un bireysel tüketicide ki imajı sürüştür. Bunu aracı genişletsen de donanımlar yağdırıp piyasaya sürsen de böyledir.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Torsiyonun vereceği tepkiyi ölçmek için saatler geçirmeye lüzum yok ki ? Hafif bozukluğu olan bir yolda bir kaç deneme yapman zaten tepkiler açısından kendini belli edecektir. Tüketim değil ki bu vaktim olmadı da yapamadım diyelim. Konuştuğum insanlar zaten lansmanda önde gelen kanal sahipleri. Üstelik direkt videolarından izlediğim bir bilgi değil bu. Henüz videosunu yayınlamayıp sohbet ettiklerim de oldu. Genel kanı gayet iyi olduğu ama alıgılarda yer eden focus seviyesinde olmadığı ki bu zaten beklenen bir şeydi diyorum. Ama beklenmeyen şu ki araçla ilgili argümanların maalesef sadece bu versiyondan ibaret kalmış olması. Şuan kimse eskisinden daha da kaliteli sürüş vaat edecek olan double wishbone'lu versiyonu konuşmuyor farkındaysanız. Bu imaj adına çok olumsuz bir yaklaşımdır.

Tamam ? Efsane imajlı Golf’ün de çoğu Torsiyon. Daha önce de dediğim gibi piyasa YouTube yorumları ile belirlenmiyor sadece bu kadar takılmayın. 

Cenkcim o ana akım kanal dediğin insanlarla zaman geçirdim ? kimin ne yaptığını nerede ne kadar kullandığını görüyorum. Belli ki hipnoz etkisi var ne dersek diyelim sonuç değişmeyecek. ? Ben de 18’li yaşlarımda çok temiz sanıyorum herkesi ve dergi okuyordum o zaman YT yoktu malum. Şimdi elime dergi almam için ciddi sıkılmam gerek. Arada mutlaka fark vardır, zaten olmasa üretilmeye lüzum görülmez. Bu konudaki algı jantlardan daha az ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Tamam ? Efsane imajlı Golf’ün de çoğu Torsiyon. Daha önce de dediğim gibi piyasa YouTube yorumları ile belirlenmiyor sadece bu kadar takılmayın. 

Cenkcim o ana akıl kanal dediğin insanlarla zaman geçirdim ? kimin ne yaptığını nerede ne kadar kullandığını görüyorum. Belli ki hipnoz etkisi var ne dersek diyelim sonuç değişmeyecek. ? Ben de 18’li yaşlarımda çok temiz sanıyorum herkesi ve dergi okuyordum o zaman YT yoktu malum. Şimdi elime dergi almam için ciddi sıkılmam gerek.

Şundan bahsediyorum. Mk4 Focus gerçekten hemen hemen çoğu anlamda geliştirilmiş olsa da çoğu golf kullanıcısına hitap edecek yapıda değil. Çünkü Türkiye'de ki algısı böyle değil. Bu araç 20 yıldır Türkiye piyasasında ya reprezant otomobili olarak anıldı ya da sürüş keyfi arayan bireysel kesimin aracı olarak anıldı çoğunlukla. Haliyle bu algıya torsiyonlu Focus sunduğun vakit o algı tersine döner ki hemen her yaştan tüketicilerin yaptığı yorumlara bakarsak eğer bunu görebiliriz. Yurt dışı testlerini de zaten defalarca paylaştı herkes. Çoğumuz da bunları okuduk. Torsiyonlu versiyon bilindik torsiyon sürüşünden uzak ve daha kaliteli hale getirilmiş olsa da bağımsız süspansiyonlu versiyonların seviyesinde değil. He isteyen de gider bağımsız versiyonlu daha iyi sürüş vaat eden modeli alır. Ama aracın Türkiye'de ki argümanları ve motor seçimleri arasında maalesef daha kaliteli sürüşü sunan bağımsız süspansiyonlu versiyonun olmayışı, iç ve dış tasarımının da genel anlamda beğenilmemiş olması torsiyonlu versiyonun da gayet iyi şekilde kotarılmış olmasının önüne geçiyor algılarda. Eğer bu lansmanda bağımsız süspansiyonlu versiyonların da denemeleri ve yorumları olsaydı inan bana algılar şuan ki gibi olmayacaktı. Bunu anlatmaya çalışıyorum. Yoksa aracın başarısız olduğunu düşünmemden değil. Geçen gün de anlatmaya çalıştığım buydu zaten ?

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ama bunları hala arabayı kullanmadan yapıyorsun ? Ben bu arada hala anlamadım, sadece bağımsız süspansiyon olması herhangi bir torsiyondan daha iyi yol tuttuğu anlamına mı geliyor ? Eğer öyle diyorsan sen ciddi bir yanılgı içindesin ? Megane RS gerçeğini veya bağımsız sunup yol tutuşta sadece vasatı geçemeyen birçok model var. Araba dediğimiz şeyin sadece 20 parçadan oluşmadığını ve salt kağıt üzerinden bakılmaması gerektiğini söylemeye gerek yok değil mi?  Yineliyorum bunları idrak edemeyen kişiye istediğin kadar algı sok ne önemi var? Kendimi mi kandırmak olay ? 

Velhasıl sürün deneyin, kıyaslayın ve karar verin. Onbinlerce TL harcanın şey için başkasının iki dudak arasından çıkan sözüne bağlanmaya gerek yok.

Ford diyor ki, 150 180 ps gücündeki araçlar şu an sandığınız gibi sürekli aranan veya firmalar tarafından stok tutulan ürünler değil. Eğer bu talebin olduğunu görürsek yarın getiririz. Ok? 

Çevrenizde bu arabaya sanalda değil reelde alacak kişiler varsa bayilere söylesinler sürekli olarak taleplerini. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ama bunları hala arabayı kullanmadan yapıyorsun ? Ben bu arada hala anlamadım, sadece bağımsız süspansiyon olması herhangi bir torsiyondan daha iyi yol tuttuğu anlamına mı geliyor ? Eğer öyle diyorsan sen ciddi bir yanılgı içindesin ? Megane RS gerçeğini veya bağımsız sunup yol tutuşta sadece vasatı geçemeyen birçok model var. Araba dediğimiz şeyin sadece 20 parçadan oluşmadığını ve salt kağıt üzerinden bakılmaması gerektiğini söylemeye gerek yok değil mi?  Yineliyorum bunları idrak edemeyen kişiye istediğin kadar algı sok ne önemi var? Kendimi mi kandırmak olay ? 

Velhasıl sürün deneyin, kıyaslayın ve karar verin. Onbinlerce TL harcanın şey için başkasının iki dudak arasından çıkan sözüne bağlanmaya gerek yok.

Ford diyor ki, 150 180 ps gücündeki araçlar şu an sandığınız gibi sürekli aranan veya firmalar tarafından stok tutulan ürünler değil. Eğer bu talebin olduğunu görürsek yarın getiririz. Ok?

Diyorum ki benim araç hakkında ki düşüncemin bir önemi yok. Bu aracın Türkiye piyasasında bireysel tüketici tarafından satın alınması, kullanılması, daha doğrusu tercih edilmesi konusunda yapılan yorumlar, belirtilen fikirler ve ilk izlenimler adına konuşuyorum. Torsiyon olup bağımsızdan daha iyi sürüş vaat eden otomobiller olduğunu ben de biliyorum fakat Focus özelinde konuşursak böyle bir durum mümkün değil. Çünkü aynı spesifikasyonlara sahip modelin bağımsız ve torsiyonlu versiyonu üzerinden yorum yapıyoruz. Yoksa bağımsız süspansiyonlu  her aracın misal i30, Ceed gibi araçların torsiyonlu Focus gibi sürüş zevki vermeyeceğini ben de biliyorum.

 

Dediğin gibi bunları idrak edemeyen müşteriye ne istersen söyle bir işe yaramaz. Ama neticede o potansiyel müşteri ve bu aracın Türkiye piyasasında satın alınarak tutulmasını sağlayacak kişi. Bu kişi de lansmandan ötürü ilk izlenim olarak yukarıda bahsettiğim dezavantajları yaşadığında iş biter. Ford olarak elinde ki en iyi silahı göstermen gerekiyor derken bunu kastediyordum. O sebeple keşke lansmana 150'lik de yetişseydi dedim.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Bu aracın Türkiye piyasasında bireysel tüketici tarafından satın alınması, kullanılması, daha doğrusu tercih edilmesi konusunda yapılan yorumlar, belirtilen fikirler ve ilk izlenimler adına konuşuyorum.

Bence bu grup müşteri kitlesinin küçük bir kısmını oluşturuyor. Yorum yapanlarında çoğu yorum yapmak için yapıyor bence (sana böyle yapıyorsun demiyorum, çoğunluğun böyle olduğunu düşünüyorum).

Potansiyel alıcılar arasında anket yapılsa, çoğunluk "artiz ne arar la pazarda" der bence.

Ayrıca çoğunluğun kullanarak torsiyon veya bağımsız olduğunu kullanarak anlayamayacağını da iddia ediyorum ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Youtube videolarına göre kimsenin araba tercihi yaptığını da sanmıyorum ben. Ama toplumun nasıl tepki vereceği konusunda ipucu olabilir. Focusun pazar payı için ben de torsiyonun etkisinin sıfıra yakın olduğuna inanıyorum. Focus sedan alıp da, kimse keşke bu arabada bağımsız süspansiyon olsaydı demeyecek. Ama "kocaman ekran koymuşlar, içinde hiç bir şey yok" şikayetini kullanıcıların en az yarısı belirtecek. Ya da neden bunda dijital gösterge yok diyen binlerce insan olacak. Otomatik vitesine bayılacak herkes (ilerde kronik bir sorun olmaz ise), çok iyi reklam olacak focus için. Sanırım aracın en albenili noktası da orası oldu. Genel olarak iç tasarım oldukca iyi arabada. Gösterge hariç tabi. Bence gösterge tasarımı çok kötü. Jantlar da tez zamanda değişir diye dileyelim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Full elite elantra dizel 138, f4 trendx 135 ben buna bakıyorum şimdilik ?

Megane a baktım o da bayağı pahalı..

Belki F3 üme daha çok binip emeklilikten önce İ20 gibi birşey alınabilir. Bu ben, parası olan istediğini alır. Ölçer tartar terazide basar alır.. Bari cüzzi bir fiyata trendx e yağmur sensörü ve lararan dikiz aynası koysalardı. Otomatik far var yağmur sensörü yok. Bakalım F3 te bile daha 1. Senede bir sürü şey değiştirmişlerdi. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.