Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

1. Bence en geç makyaj göreceği vakit-daha evvel de olabilir- bu bağımsız süspansiyon işi yumuşatılacak. Mesela dizellerde st line ile de standart olarak alınacak.

2. Yalnızca kocaman bir paketi satın aldığınızda almanızın mümkün kılındığı bazı küçük donanımlar bu paketlerden çıkarılacak ve yine üst versiyonlarda standart olarak sunulacak.

3. Rakipleri içeride türlü oyuncaklar sunarken bu kadar gösterişsiz ve kuru bir iç tasarıma mecburen makyaj gördüğünde ilaveler yapacaklar.

Standart kullanıcı farkına varır mı yolda bilemem ama eski kasanın bağımsız süspansiyonlu olduğunu bilip de bunun ondan daha geride bir teknoloji ile kendisine satıldığını bildiği sürece bu araba yola 2 kat daha fazla yapışsa bile tatmin edici gelmeyecektir. Hele ki 2. eldeki algıyı büyük oranda etkileyen galericilere gün doğdu.

Galericilerden duyulması muhtemel cumleler:

Ford ucuza kaçtı.

Arka kol dayamayı bile koymaya kıyamamış.

3,5 kasa efsaneydi. Bunlarda yol tutuş sıfır.

Eski 1,6 benzinliler daha güçlüydü, 123 beygir bu arabayı çekmiyor. 

Kocaman ekran var içinde hiçbir şey yok. Şarkının adını okumak için bu ekrana mı gerek var?

Birisi çıkar da Ama kablosuz şarj var, gibi cümlelerle arabayı savunmaya kalkarsa da Ohoooo, yıllardır herkeste var, deyip hunharca karalayacaklar. Çünkü galericiler için VW'ler  Hyundailer ile birlikte en makbul grubu oluşturuyor. Ekmeklerine yağ sürüldü. Bir de Otosan pazarlama müdür yardımcısı, Donanımlar bizim görüşlerimiz doğrultusunda şekillendirildi,  demiş. Müdahale şansı varken böyle donanımlar oluşturulması resmen intihar olmuş. Bir Ford aşığı olarak umarım ben yanılırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu torsiyon meselesi gereğinden fazla abartıldı ve abartılacak gibi görünüyor. 

Çevremde Focus kullanan 7 kişi var, son iki günde hepsine arka aks yapısını sordum, bilemediler.

Konu bu şekilde abartılıp sıcak tutuldukça amacını aşacak ve çok kollu yapıya ve yokluğuna gereğinden fazla önem yüklenecek. 

Yabancı incelemeleri ben de iyi-kötü takip ediyorum ve torsiyon yapısının SIRADAN KULLANICI İÇİN FAZLASI İLE YETERLİ VE FOCUS'TAN BEKLENEN DÜZEYDE BİR YOL TUTUŞ SUNUYOR diye yazmayan yok. Geyik testi sonuçları da ortada.

Yani artık bu konuyu bir süreliğine kapatalım. Herkes durumu kavradı bence.  

Ayrıca bir de not: Lansamnda güçlü EB motorlar ve gelişmiş süspansiyonlu modelleri getirseler ve sonra sundukları model gamında bulunmasa ne diyecektiniz?

Performans meraklıları Otosan sizi/bizi pek umursamıyor, kendi yolunu çizmiş, performansı aracın en önemli imaj unsuru olarak görmüyorlar belli ki, nedeni de açık, iştah kabartan bir alıcı kitlesi oluşturamıyoruz. 

Siparişe açık olması tabii iyi olur, ama siparişler devede kulak kalacağı için de ileride özellikle motorla ilgili yedek parça sorunu yaşanır ki, bu şu anda bile geçerli.

Donanım konusu ilk seriler için sıkıntılı görünüyor, zamanla onda da doğru yol bulunacaktır sanırım.

İkinci bir not da fiyatlama üzerine: Focus özellikle pahalı değil, rakiplerine kıyasla ucuz sayılmasa da ortalamalarda gidiyor. Fiyatı paramızın değer kaybı ve fahiş vergi miktarları şişiriyor önemli ölçüde. Otosan'da sürümden kazanmayı filolarla sınırlı tutuyor, hazır müşteri, hazır para. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yahu ağzımı açmayayım diyorum da ? 50 km bile arabayı kullanmaya fırsat bulamayan basının sözleriyle algı oluşuyorsa o tüketiciye çok da üzülmemeli, ne yaparsa yapsın ? Ya da bende öyle beceri yok, arabayı sürmeden yorum yapan kişi kadar. Arkadaşlar 2 saatten fazla arabayla vakit geçiren tek insan yok. Ben akşam bizi teslim eden çocuklardan rica ettim 1 saat daha sürdüm ki iki yorum yapabileyim diye bir de yemeğe geç gittim 1 saate oradan ekledim . Bu kısa sürede video çekip detaylı yorum bırakan adamları çıkarın hayatınızdan. 

Sen çekmedin mi video? Ben instada resmi görünce sabaha video hazır olur umuduyla geldim ama hevesim kursağımda kaldı ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

26 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Sen çekmedin mi video? Ben instada resmi görünce sabaha video hazır olur umuduyla geldim ama hevesim kursağımda kaldı ?

Çektim de ? pilim bitmişti uyudum. Öğleden sonra edit akşama yayın yaparım.  Çok aşırı az zaman vardı 3’ten sonra araba veriyorlar akşam 5’te hava kararıyor saçma sapan işler ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Bence bu grup müşteri kitlesinin küçük bir kısmını oluşturuyor. Yorum yapanlarında çoğu yorum yapmak için yapıyor bence (sana böyle yapıyorsun demiyorum, çoğunluğun böyle olduğunu düşünüyorum).

Potansiyel alıcılar arasında anket yapılsa, çoğunluk "artiz ne arar la pazarda" der bence.

Ayrıca çoğunluğun kullanarak torsiyon veya bağımsız olduğunu kullanarak anlayamayacağını da iddia ediyorum ? 

 

Daha önce de bahsettim kullanarak anlayıp anlayamamak önemli değil. Zaten kaç kişi sürüşü geçtim, para verip aldığı donanımları etkin şekilde kullanıyor ki ? Bu aracın neyiyle ünlü olduğu belli. Türkiye'de vag grubu varken skoda'sı, vw'i, seat'ı varken çoğu kişi gidip aile kullanımı adına Focus almaz. Bu aracı alan kitlenin hedefi ve bu aracın neyiyle ünlü olduğu belli. Dediğim gibi kimse anlayamasa da teoride bir eksikliği varsa ve öyle ya da böyle, az ya da çok pratiğe de etki etmişse algılar olumsuz yöne doğru kayar ki kaydığı da görünüyor. Zaten bir kaç ay sonra da fiyatlara rağmen göreceğiz bireysel tüketici aile kullanımı için octavia, golf, lpg'li civic mi tercih etmiş, hızlı sevenler civic rs falan mı daha çok tercih etmiş focus yerine hepsi belli olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Türkiye'de vag grubu varken skoda'sı, vw'i, seat'ı varken çoğu kişi gidip aile kullanımı adına Focus almaz

Çok büyük yanılgı. Bence böyle bir kırmızı çizgi asla yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Çok büyük yanılgı. Bence böyle bir kırmızı çizgi asla yok.

Bakalım hocam.. Zaten ODD verileri falan gelmeye başladığında az buçuk tahminen filo paketlerle bireysel tercihleri ayırıp bakabiliriz. Umarım satılır, umarım mk3,5'dan daha fazla bireysel ilgiye maruz kalır da ekstra motor seçenekleri de gelir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

31 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

Bu fiyata trend x den filo aracı olur mu?? İlerde trend çıkabilir

2019 hedefi toplam satışlarda Pazar payında %8 ile %10’u arasında olmak. Bu onlar için OK imiş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Bu aracı alan kitlenin hedefi ve bu aracın neyiyle ünlü olduğu belli.

ben diyorum ki, bu arabada torsiyon var diye almayacak kişi sayısı potansiyel alıcılar arasında %1 filandır. 

@Yakup Çağatay  bu konuda bir anket yapmış mıydın? Alacaktım ama torsiyon var diye almıyorum gibi? Bu şekilde düşünenlerin hemen hemen tamamı internet kullanıp bu gibi platformları takip eden kişiler olmasına rağmen sonuç %50yi geçmez diye düşünüyorum, genele vurulduğunda ise dediğim gibi %1 civarı çıkar bence.

ODD verileri ile kıyaslama nasıl yapılacak? Kimin neden aldığını yada almadığını belirten bir sistem yok ki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

ben diyorum ki, bu arabada torsiyon var diye almayacak kişi sayısı potansiyel alıcılar arasında %1 filandır. 

@Yakup Çağatay  bu konuda bir anket yapmış mıydın? Alacaktım ama torsiyon var diye almıyorum gibi? Bu şekilde düşünenlerin hemen hemen tamamı internet kullanıp bu gibi platformları takip eden kişiler olmasına rağmen sonuç %50yi geçmez diye düşünüyorum, genele vurulduğunda ise dediğim gibi %1 civarı çıkar bence.

ODD verileri ile kıyaslama nasıl yapılacak? Kimin neden aldığını yada almadığını belirten bir sistem yok ki.

Bu araçla ilgili 2 eleştiri var. Birincisi tasarımı ikincisi torsiyonu. Onun haricinde konfor, yalıtım, donanım, hacim v.b tüm eksikleri giderilmiş. Genel kanı da bu yönde gördüğüm kadarıyla. Kesin veri olmayacaktır ama aracın genel kanı olarak olumsuz görüldüğü yönlerini bildiğimiz için oradan kabaca bir fikir yürütebiliriz sonuçları gördüğümüzde.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuda tartışılacak bir taraf görmüyorum. Ford torsiyonlu 4 ün en az bağımsız 3,5 seviyesinde yol tutuş ve sürüş dinamiği vereceğini söyledi. Bu benim için yeterli . Ben gene ferah iç mekan konfor vs peşinde koşacağım. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.