Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

4 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

Dizel otomatiğin olmayışı Fiesta'yı bitiren en önemli faktör bana göre. Ayrıca evet araba jilet gibi ama gıdım gıdım beygir tahsis ediyorlar lütfedip. 2003'te 68 ps, 2012'de 70 ps şimdi de 75 ps. Rakipleri 90'lık seçenek sunarken, kendi elinde 95'lik motor varken b sınıfının en güzeline bu motoru koymazsan satılmaz tabi. Hatırlarsan 1,0 yakıt tüketimi ve 0-100 değeri ile pws'ye göre geriye gidince müşteri daha kötü bir yeni versiyonu niye alsın ki demiştim. Satılmayacak bu araba dediğimde sen 0-100 bu kadar mı önemli, bir yazılımla çözülür, demiştin. Fakat müşteri bu işlerle uğraşmak istemez. Herkes aracın orijinal halini bozmaya yanaşmaz. Şimdi de Focus aynı kaderi paylaşacak. Kimse daha çok ödeyip özellik olarak daha geriye gitmek istemez. C sınıfı araba fiystına neredeyse ülkenin tamamında orta sınıf bir ev alınır. Müşteri de parasının karşılığını ister hal böyle olunca. 

2015'te style yerine titanium almamın birkaç sebebi:

Otomatik park

8" ekran ve sync 2

Krom ızgara ve cam çıtaları

Hareketli ön kol dayama (Sabit olan benim için ergonomik değildi.)

Öncelikle 

“Dizel cephesinde eskiye nazaran ciddi bir güç artışı var diyebiliriz, 75 ps güç 85 ps’e; 185 Nm tork 215 Nm tork’a yükseltilmiş. En büyük yenilik ise 5 ileri şanzımandan, 6 ileri şanzımana geçilmiş olması, böylelikle uzun yolda daha yüksek sürat ile daha az yakıt tüketimi elde edilebilir, bkz teknik değeri %10 düşük.
Eski 1.5L 95 ps güç üreten ünite yerine Ford artık 120 ps versiyonu sunmaya başladı, fakat bildiğim kadarıyla şu an bize getirilmesi planlanmıyor.”

Bu benim yazım. Dizel güç ve tork şekildeki gibi. 

 

Hekim kuzen eşine araba alırken Fiesta’yı sordu bana 0-100 yerine şanzıman dayanıklı mı dedi bana, eskiye nazaran yavaşlamış mı demedi. Bu da müşteri ve sözümü yineliyorum bu asla dramatik bir sonuç getirmez. Fiesta az satıyorsa bunun sebebi FİYAT. Focus’un fiyatı dizel cephesinde anormal değil bu da zaten pazarın %60’ı. Fiesta gibi bir sonuç olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Serkan Z. yazdı:

2015'te style yerine titanium almamın birkaç sebebi:

Otomatik park

8" ekran ve sync 2

Krom ızgara ve cam çıtaları

Hareketli ön kol dayama (Sabit olan benim için ergonomik değildi.)

Çift bölgeli klima.

 @Serkan Z. hocam MK4.5 Çıkar mı  ? bence çıkar..

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

75 ps güç 85 ps’e; 185 Nm tork 215 Nm tork’a yükseltilmiş.

Evet ben 85'e geçişi atlamışım. 

0-100 önemsenmiyorsa eskisinden daha fazla yakması dert değilse neden satılmıyoru salt fiyat ile açıklayamayız o zaman. Hele ki 10 bin lira ile asla. Fiesta almayı kafasına koymuş adam birkaç ay bekler veya kredi miktarını arttırır yine de alır. Bu haliyle Fiesta 15 bin lira ucuza bile satılsa sıralaması değişmez. ÖTV indiriminin Fiesta'yı ne kadar etkilediği ortada. Hala yollarda Fiesta yok. Rakiplerinin sunduklarını sunmadığı sürece de değişen bir şey olmayacak.

Benim mal almaktan anladığım şudur:

Eskisini verip yenisini alınca eskisinde sahip olduğum hiçbir şeyi kaybetmemeliyim. Teknolojik bazı oyuncaklar da mutlaka eklenmiş olmalıdır. Yoksa araba değiştirmenin ne mantığı var. Arka oturumu genişlet ama başka bir konfor unsuru olan kol dayamayı çekip al. Nasıl olsa dizin rahat bir yana doğru da kaykılmayıver, dik otur deniyor resmen. Bardağı da elinde öyle vazo gibi tutmak zorundasın bitirene kadar. 

--1 dakika sonra eklendi--
4 dakika önce, okan ali yazdı:

 @Serkan Z. hocam MK4.5 Çıkar mı  ? bence çıkar..

Çok isterim ama Ford veya Otosan hiçbir şey yapmaz kanımca. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

az önce bayide inceledim çok beğendim jantlar hariç tabi? 1.5 dizel otomatik titanıum 182900 tl den 180000 tl bırakıyorlar müzik sistemi hediyeliydi, ellerinde 2018 focus mca 1.5 manuel dizel titanium var 155000 bin tl de diretiyorlar.

Adem Kazıl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fark etmediyseniz şimdiye kadar ben yazayım: Otosan'ın binek araç satmak gibi bir derdi yok.

Dostlar alışverişte görsün diye ilgileniyorlar.

Artık kimseye Ford tavsiye etmiyorum/edemiyorum.

Neyse ki forumda genel konular da bol, yoksa çıkmaz sokaktı...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

türkiye pazarı %38 daralmış ama otosanın 9 aylık karına bakın 1.250.000

malum ihracat ve yüksek kur bunda etkili.. ötv ye takılmayan focus da getirilmemişken adamların f4 satma gibi bir derdinin olmadığı tamamen doğrudur. alan alır almaz mantığı.

%8 pazar payımızı korumak istiyoruz dedi vatandaş, 5 e düşse niye düştü demezler.

Serkan z. nin dediği gibi yeni ne var diye sorarlar adama,

benim 2012 style muhteşem ötesi donanımlara sahip yeni trend x e göre  ? hatta titaniuma rakip

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, H. Cenk yazdı:

Hayırlı satışlar dileyip çıksaydın ?

Abi yanımda patron vardı o bile arkana bakma sakın hemen kaçalım dedi? adamı zor ikna ettim bayiye götürdüm ama araba satmak gibi bir niyetleri yoktu, daha doğrusu onlarda çaresiz gibi geldi bana, bu fiyatları onlar bile kabullenememiş, hal böyle olunca yarın 2017 süperB 1.6 dizel otomatik style almaya gidiyoruz kısmet olursa bu arabayı 150 bine bitirdik gibi, ama birşey çıkarsa bayi sıfırını 182 bine bıraktı ona yönelebiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece bu konular) olarak değiştirdi

Belliki otosan dizel ve lpg üzerine planlama yapmış. Benim öğrendiğime göre Brc ile anlaşılıp, bayi çıkışlı lpg li olarak satılacak araçlar. Toplumun büyük bir bölümünün lpg ve dizele olan ilgiside malum. 

Eğer ben lpg li bir araç alacak olsam kesinlikle ilk ve son tercihim Toyota Corolla olurdu. Zaten satış rakamları bunu söylüyor. 

Şuan focus hem pahalı(dizel olarak) hem güçsüz ve eski teknoloji(benzinli atmosferik,6 ileri otomatik şanzıman ile). 

VW grubunun yeni 1.5 tsi motorları satılmaya başlandı. Bizim ecoboostlar neredeler...?? 

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

Belliki otosan dizel ve lpg üzerine planlama yapmış. Benim öğrendiğime göre Brc ile anlaşılıp, bayi çıkışlı lpg li olarak satılacak araçlar. Toplumun büyük bir bölümünün lpg ve dizele olan ilgiside malum. 

Eğer ben lpg li bir araç alacak olsam kesinlikle ilk ve son tercihim Toyota Corolla olurdu. Zaten satış rakamları bunu söylüyor. 

Şuan focus hem pahalı(dizel olarak) hem güçsüz ve eski teknoloji(benzinli atmosferik,6 ileri otomatik şanzıman ile). 

VW grubunun yeni 1.5 tsi motorları satılmaya başlandı. Bizim ecoboostlar neredeler...?? 

OTOSAN, 1.5 Ecoboostu gömdü Allah rahmet eylesin...OTOSAN'ı da müşteriler gömse Allah rahmet eylese...

--3 dakika sonra eklendi--
6 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Fark etmediyseniz şimdiye kadar ben yazayım: Otosan'ın binek araç satmak gibi bir derdi yok.

Dostlar alışverişte görsün diye ilgileniyorlar.

Artık kimseye Ford tavsiye etmiyorum/edemiyorum.

Neyse ki forumda genel konular da bol, yoksa çıkmaz sokaktı...

Bende aynı şeklilde valla Cem abi kimseye ford tavsiye etmiyorum fiyatlar uçuk diyorum o paraya daha iyisini alırsınız diyorum...Şu an valla Reno megane tavsiye ediyorum birde honda civic ,megane  ve civic fiyat & performans olarak çok iyi özellikle megane,benim sevmedigim reno ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

OTOSAN, 1.5 Ecoboostu gömdü Allah rahmet eylesin...OTOSAN'ı da müşteriler gömse Allah rahmet eylese...

Hocam nedir bu otosan düşmanlığı sende anlayamadım gitti, toprak atmak için bekliyorsun valla? Ford Otosan dediğin şirket 2017 iso 500 sıralamasında ülkenin en büyük 2. sanayi kuruluşu Tüpraştan sonra. 10 binlerce insanın ekmek kapısı.. dert etme bu focusun durumunu bu kadar, yakışıklı 10 numara araba yapmış adamlar. F3 mca kasa tükensin bayilerde, hersey yoluna girer, görürüz hep birlikte..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Erdem Ay yazdı:

Hocam nedir bu otosan düşmanlığı sende anlayamadım gitti, toprak atmak için bekliyorsun valla? Ford Otosan dediğin şirket 2017 iso 500 sıralamasında ülkenin en büyük 2. sanayi kuruluşu Tüpraştan sonra. 10 binlerce insanın ekmek kapısı.. dert etme bu focusun durumunu bu kadar, yakışıklı 10 numara araba yapmış adamlar. F3 mca kasa tükensin bayilerde, hersey yoluna girer, görürüz hep birlikte..

isterse Dünyada 1. kuruluş olsun o kadar müşteriyi sinir ettikten sonra.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zaten bir kere kesinlikle bu Ecoboost ismi değiştirilmeli. Sabıkalı geçmişinden dolayı yeni bir imaj çalışması mutlaka gerekiyor. Ayrıca bu "Eco" ibaresi de çok düşük profilli duruyor. 2.3 motor yap adı Eco ile başlasın. Başka çağrışımlar yapması gereken bir kısaltma ama maalesef sadece zayıflık simgesi gibi geliyor bana. Akla ilk gelen alternatif "powerboost" olabilir mesela illa da boost diyeceksek. (Bu isim kullanılırsa telif hakkı olarak 2,0 dizel bir Mondeo kabulümdür. ?)

  • Beğen 3
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyatlara sallarken şunu hesap etmiyoruz?

 

Focus3.5 satışı devam ediyor. Eminim ellerinde ciddi bir F3.5 stoğu vardır. F4'ü çok uygun tutarlarda F3.5'i kimse almaz.

 

İkincisi bir arabanın yeni bir modeli ilk çıktığında fiyatı hep pahalı olur, sonradan bu fiyata çok zam yapılmaz ve zaman içinde rakiplerinin fiyatları artar ve rakiplerine göre makul rakamlara gelir.

 

Golf7, AstraJ ilk çıktıklarında fiyatları uçuktu. Golf7 normalleşti, Astra J normalden bile ucuz F/P arabası oldu. Focus4 de zaman için rakipleri ile kıyaslanınca normal olacaktır. Otosan şu an öncelikli olarak F4 satmak değil, F3.5 stoklarını bitirmek derdince bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Focus Mk4 Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatlar (Sadece Bu Konular) olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.