Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus MCA 1.5tdci Vnt Turbo_kurum Problemi


Samet Y

Soru

   Merhaba, 

 

   Bir yıla yakın kullanmakta olduğum, 2016 model, 16bin kmdeki garantisi devam eden, Focus 1.5tdci aracımda, sonradan farkettiğim bir husus hakkında sorum olacaktı;

 

   Eklediğim fotoğrafta da görüldüğü gibi, Garrett Vnt1244vz turbonun, eksoz salyangozu kısmında yer alan vnt/vgt mekanizmasını kontrol eden kolun, mil yatağında kurum sızıntısı var. Bu sorunu farkettiğimde, Trabzon'daydım(hâliyle yeni uzun yol yaptığımdan, DPF tıkalı da olamazdı), oradaki yetkili servis normal bir durum olduğunu söyleyince, araca da ihtiyacım olunca üzerinde durmadım pek. Herhangi bir arıza lambası yakma ve çekiş düşüklüğü yok. Motoru görecek bir kamerayla kayıt yapıp izlediğimde, mekanizmanın çalışmasına mani bir durum olmadığını söyleyebilirim.

 

Istanbul'a döndükten bir süre sonra, temizlediğim o bölgenin yine kurum sızdırdığını gördüm. Servisten randevu alarak, ustanın nezaretinde, servis alanında bulunan bir diğer 1.5tdci Focusa da baktığımda, benimkinden de fena halde olduğunu gördüm.

 

   Sizlerde durum nasıl, bu bir sorun mudur; eğer öyleyse nasıl çözüme kavuşturdunuz ? 

 

   Ikinci aracım olan euro5 motorlu c3 1.4hdi'ın aksine, euro6 1.5tdci focusun eksoz borusu görebildiğim kadarıyla yine kurumla kaplı. Serviste sıra beklerken, başka Focuslarda da aynı olduğunu gördüm. Bu nasıl euro6'dır anlamadım doğrusu  ?

 

   Oysa ki yakıtı da bilindik yerlerden alırım hep.

 

   Dpf rejenerasyonunda, rölanti 1000rpm e kadar çıkıp, fan açıyor; gözlemlediğim kadarıyla. Anlık tüketim ise 0.5lt de kalıyor. Rölanti normal seyrine dönmeden kontak kapatmıyorum. Doğru mu yapıyorum?

1aff879d34e47950001e1456d6d47f8a.jpg

 

   Vnt kolu ve milin ucunda, salyangozun iç kısmındaki kanatçıklar var. Kol, vnt kontrolöründen tahrik alarak hareket edip, içerideki kanatların(paller) açılarını değiştiriyor. Kullanımda herhangi bir aksaklık(turbonun geç veya erken dolması gibi) hissettirmiyor bu problem ama kaputun altında kirli bir görünüm oluşturuyor. 

 

   Bu arada, servisten edindiğim bilgiye göre, Otosan tarafından onay alınsa bile(arıza lambası yakmadığı için zor bir olasılıkmış onay çıkması), turbo değişiminden ziyade; revizyona gidilebiliyormuş. Hiç dokunmamalarını yeğlerim..

 

   Aynı marka/model turboyu bazı VW 1.6tdi'lar da kullanıyor;o tarafta böyle bir sorun duymadım. İşin ilginci Ford cephesinde de duymadım ama serviste gözlerimle gördüm ?

 

 

Samet Y tarafından düzenlendi
Ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bence takılacak bir durum yok. Tarafınızdan olayın sağlaması da yapılmış diğer arabalara da bakılarak.  Bütün araçların hatalı olma ihtimali yok ya! Öte yandan söylediğiniz grubun 1,4 dizel motorları oldukça kurum üreten ve dışarı da en fazla siyah dumanı en kısa zamanda atan arabalar. Zaten kıyaslamak da yanlış olur. Çeşitli ayarları tamamen farklı olan iki farklı motor sonuçta. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

Bence takılacak bir durum yok. Tarafınızdan olayın sağlaması da yapılmış diğer arabalara da bakılarak.  Bütün araçların hatalı olma ihtimali yok ya! Öte yandan söylediğiniz grubun 1,4 dizel motorları oldukça kurum üreten ve dışarı da en fazla siyah dumanı en kısa zamanda atan arabalar. Zaten kıyaslamak da yanlış olur. Çeşitli ayarları tamamen farklı olan iki farklı motor sonuçta. 

C3 ile peşpeşe gittik, o 3.8lt , focus 4.5 lt yaktı. Sanırım enjektor v.s bir problemi olsa daha fazla yakardı Focus.

C3te adblue tarzı bir ek yakıt var, 80bin kmde bir serviste dolum yapılan. Onun eksoz borusundan su bile içilir, o derece temiz ?

Focustaki ise, chiptuningli eski seat cordobama benziyor?

 

En yakınımdaki, hatta aynı guzergahı kullanan iki araç arasında kıyaslama yaptım; euro5/6 açısından. Yoksa alakası olmayan karakteri var ikisinin de. Birine kırbacı vurmak gerekirken,öbürünü dizginlemek gerekiyor ?

 

Bu arada araç powershift şanzıman ve bazen o kadar düşük devirde seyir halinde oluyor ki, 1100 devirde hızlanmaya çalışıyor. S modunu kullanıp, değişim var mı bakacağım..

Samet Y tarafından düzenlendi
Edit
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
52 dakika önce, Samet Y yazdı:

Bu arada araç powershift şanzıman ve bazen o kadar düşük devirde seyir halinde oluyor ki, 1100 devirde hızlanmaya çalışıyor. S modunu kullanıp, değişim var mı bakacağım..

Aynı araçtan 2016 model bende de vardı. Gerçekten alt devir falan hiç önemi yok. Güç her zaman ayağınızın altında hazır. S modunda gaz pedalı bir miktar daha canlı ve dolu ama d modunda bile hayli iyi bir performansı var. Çok gerek bile duyulmuyor s moduna almaya.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
59 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

Aynı araçtan 2016 model bende de vardı. Gerçekten alt devir falan hiç önemi yok. Güç her zaman ayağınızın altında hazır. S modunda gaz pedalı bir miktar daha canlı ve dolu ama d modunda bile hayli iyi bir performansı var. Çok gerek bile duyulmuyor s moduna almaya.

S modunu, sürekli D de kullandığım ve düşük devirde gittiği için kurum problemi oluşuyor mu acaba diye deneyeceğim bir müddet. Gaza hafif basıp S modunda kalınca 2500/3000lerde yükseltip, daha akıcı gidilebiliyor, aynı zamanda motor frenini de daha efektif kullandırıyor. D modunda çok pinti ?

 

 

Ayrıca,depoya Liqui Moly Pro - Line Dizel Sistem Temizleyici atıp; 3.köprü yolunda temizlik yaptırmayı düşünüyorum ?

9100034408498.jpg

Dpf'ye lafım yok ama aktif haldeki egr valfi canımı sıkımıyor değil.Eski aracımda kendim iptal etmiştim..

 

Diğer bir husus da s&s sistemi, motoru kapatınca direksiyon desteği kesiliyor. Halbuki 75aH akü saatlerce çalıştırmaya yeter de artar. Freni bırakıp da start hâle geçmesi de ayrı bir cümbüş, silkeliyor adeta. C3de kaymak gibi çalışıyor start&stop ve direksiyon da faal kalıyor?

Samet Y tarafından düzenlendi
Edit
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Erkan C yazdı:

Benimki de aynı durumda. Eksoz borusunun görünen iç kısmı ise ayna gibi. 

IMG_20181009_211206.jpg

Teşekkür ederim, fotoğrafı yeni çektiniz sanırım; zahmet oldu ?

 

Bu vesileyle; "turbosu aynı durumda olanlar, servise gidip de, boş yere kurcalatmasınlar" diyebiliriz ?

 

10 yıldır t.dizel araç kullanırım(ford hariç),ilk defa turbo üzerinde böyle bir şey gördüm.Daha doğrusu kullandıklarım, hep sabit geometrili turboya sahipti.

 Kaçaktan ziyade, mil ve kolun hareketinden mütevellit, sızıntı diyelim. Bu parça, sürekli hareket hâlinde, değişken devirlerde açı degistirmek/basınç ayarlamak için.

Samet Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Erkan C yazdı:

Kurt düşürdün içime ? Üşenmedim indim aşağı çektim. Sonuçta forum bunun için var değil mi ?

   Dh'de sormuştum aynı soruyu; neredeyse unutup kendime cevap verecektim ?

   Servistekiler de şaşırdı; ne de olsa alışmışlar filo müşterilerinin duyarsızlığına. Müşteri temsilcisi, gizli müşteri olduğumdan şüphelendi hatta ?

   Bu sorunu ilk farkettiğimde memleketteydim; tatile biraz tuz serpti ama boşuna endişelenmişim demek ki. Zaten Zigana geçidini tırmanırken patlamadıysa daha da birşey olamazdı..

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birkaç gün önce basınç hortumundan önceki turbo hortumu patladı. Bugün söktük değiştirdik ve o ara farkettim ki aynı yerler simsiyah olmuş, kurum basmıştı. Balata spreyiyle temizledim ama zaten temiz kalmıyor az da olsa kurumlanıyor. Baya duman problemimde oldu hatta tamponu simsiyah etmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Selçuk Öz. yazdı:

Arkadaşlar, nelerle uğraşıyorsunuz, arabalarınızın nelerini/nerelerini inceliyor/kurcalıyorsunuz ya; daha arabamın kaputunu açmışlığım yok ?

 

   Huy edindim araç konusunda, işi tamamen servise bırakmayıp, kendim de kontrol etmeyi. Bunun sayesinde, bakımda 0w30 isteyen 1.5tdci motora, 1.6tdci icin onaylı 5w30 yağı doldurduklarını faturada görünce; geri götürüp düzeltmelerini sağladım. 

 

Aracı ikinci el olarak 10bin kmdeyken aldığımda, oto kuaforden geçmis olması nedeniyle farketmemiştim kurum olayını. Uzun yolda molada farkettim. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

rahat olun sorun yok ama arabaları biraz ezmeden kullanın tork var diye ani hızlanıyorsunuz çoğu zaman bu wasgate fazla gelen basıncı boşaltma işareti  boşaltmasa beyinden istenilen basınç limitinin üzerinde  turbo anlık yüksek basınç basar ...

görüntü kirliğinden rahatsız olan arkadaşlar balata spreyiyle arada yıkayabilirler.

bu turbolarınız çelik mil ve bilyalı olduğu için performans veriyor bu kadar ayrıca aslında pal pervane  ölçüleri küçük fakat teknolojisi gereği  devirli turbolar ?

  • Beğen 4
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.