Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2018 Adac Kış Lastiği Test Sonuçları 205/55 R16 H


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

2018 kış lastiği testinin bir parçası olarak ADAC, C sınıfı araçlar için standart boyut olan 205/55 R16 H‘nin 16 lastik modelini kapsamlı bir şekilde test etti. Ayrıca bu lastik ölçüsü tüm ölçüler arasında %15 pay ile en çok tercih edilenler arasında birinci sırada yer almakta.

 

Tavsiyeler ve tam listehttps://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-kis-lastigi-test-sonuclari-205-55-r16-h/

 

 

Ayrıca, ortasında kar taneciği bulunduran üç tırtıklı dağ piktogramı (Alpin), 1 Ocak 2018’den itibaren üretilen tüm kış lastiklerinde zorunludur. M+S yetersiz.

 

İlk 5

2018 Adac Kış İlk 5.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

34 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

birde fiyat performans olarak ilk 5 ı ver Yakup,lastik fiyatlarını görünce millet koşa koşa petlasa yönelecek göreceğim bu kış conticileri,michelincileri,nokiancıları . 

Kasım ve Aralık aylarında Petlas almaya koşanları göreceğiz ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 sene 205 55 16 ebatta w651 petlas kış lastiği kullanmış biri olarak geçen kış Conti TS 860'lara geçmiş olmak hem zamlar gelmeden fiyatta kar etmek adına hem de sürüş kalitesi açısından benim için altın gol gibi bir şey oldu. Ts 860'ın birinci çıkmasına da pek şaşırmadım. Her ne kadar bu testlerin yanlı olup olmaması hususunda şüphelerim olsa da Ts 860'ın yol üstünde ki başarısına şahit olunca sonucu gayet normal buldum diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende 205/55R16 conti alacağım gibi duruyor (orijinali 205/60R16)

17 üretimleri 390 civarına var. aralık gibi (ilk kar yağıp millet lastiklerini aldıktan sonra) fiyat düşer mi ona karar veremedim.

birde 1250ye ug8 takım var sıfır 18 üretim o da aklımı çelmiyor değil. ug8 eski olsa da kullanıp memnun kaldığım bir model. son iki senesi mükemmel olmasa da 5 sene kullandım. hatta abartma diyen çıkabilir ama karda WR4ten geri kalmadan kuruda 100e katlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A. bu konuyu sabitlemiş ve öne çıkarılmış
13 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

birde fiyat performans olarak ilk 5 ı ver Yakup,lastik fiyatlarını görünce millet koşa koşa petlasa yönelecek göreceğim bu kış conticileri,michelincileri,nokiancıları . 

Bu ölçü Petlas 250 lira çok da ucuz değil. Büyükler kampanya da yapar takip etmek lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu ölçü Petlas 250 lira çok da ucuz değil. Büyükler kampanya da yapar takip etmek lazım. 

239 a varmış Yakup ?Petlasta yapar kampanya ?

--1 dakika sonra eklendi--
12 saat önce, Ozan Kar yazdı:

bende 205/55R16 conti alacağım gibi duruyor (orijinali 205/60R16)

17 üretimleri 390 civarına var. aralık gibi (ilk kar yağıp millet lastiklerini aldıktan sonra) fiyat düşer mi ona karar veremedim.

birde 1250ye ug8 takım var sıfır 18 üretim o da aklımı çelmiyor değil. ug8 eski olsa da kullanıp memnun kaldığım bir model. son iki senesi mükemmel olmasa da 5 sene kullandım. hatta abartma diyen çıkabilir ama karda WR4ten geri kalmadan kuruda 100e katlar.

a4 e 205 60 16 jant lastik bile bisiklet tekeri gibi duruyor 205 55 16 'yı düşünemiyorum bile,bence 215 55 16 takın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kış lastiğinde bence en önemli kriter ıslak asfalttaki yol tutuş. Karda ve buzda çoğu kış lastiği benzer performans sergiliyor. Sürekli karda araç kullanmıyoruz ama kışın genellikle ıslak asfaltta kullandığımız düşünülürse tercihimizi bu yönde yapmak daha mantıklı geliyor bana.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

239 a varmış Yakup ?Petlasta yapar kampanya ?

--1 dakika sonra eklendi--

a4 e 205 60 16 jant lastik bile bisiklet tekeri gibi duruyor 205 55 16 'yı düşünemiyorum bile,bence 215 55 16 takın

Senede 3 ay kullanacağım lastik için en uygununu almak daha mantıklı bana göre. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Fatih Mehmet USLU yazdı:

Kış lastiğinde bence en önemli kriter ıslak asfalttaki yol tutuş. Karda ve buzda çoğu kış lastiği benzer performans sergiliyor. Sürekli karda araç kullanmıyoruz ama kışın genellikle ıslak asfaltta kullandığımız düşünülürse tercihimizi bu yönde yapmak daha mantıklı geliyor bana.

bence de en önemli olan kar performansı ,bir lastiğin karda çıkamadığı yolu başka lastik çıkıyor...Islak zeminde zaten temkinli gidiyor insanlar ,sınırlarıda zorlamıyorlar normal bi lastikte iş görür ıslak zeminde...Kar performansı iyi olmayan bi lastikle yolda kalabilirken,kar performansı iyi olan lastikle yolda ilerleyebilirsiniz ama ıslak zemin performansı normal olan bir lastikle ıslak zeminde kalmazsınız...

--5 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Senede 3 ay kullanacağım lastik için en uygununu almak daha mantıklı bana göre. 

Bence senede 5 ay kullanın hem yazlıklarınız daha az eskir hemde soğuk aylarda (Kasım,aralık ,ocak,şubat,mart)daha güvenli sürüş sağlarsınız

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

bence de en önemli olan kar performansı ,bir lastiğin karda çıkamadığı yolu başka lastik çıkıyor...Islak zeminde zaten temkinli gidiyor insanlar ,sınırlarıda zorlamıyorlar normal bi lastikte iş görür ıslak zeminde...Kar performansı iyi olmayan bi lastikle yolda kalabilirken,kar performansı iyi olan lastikle yolda ilerleyebilirsiniz ama ıslak zemin performansı normal olan bir lastikle ıslak zeminde kalmazsınız...

 

Karı ön görüp yola çıkmazsın ama tehlikeyi sezip aracını kenara çekemezsin. Yavaş gitmek temkinli gitmek vs çözüm değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

bence de en önemli olan kar performansı ,bir lastiğin karda çıkamadığı yolu başka lastik çıkıyor...Islak zeminde zaten temkinli gidiyor insanlar ,sınırlarıda zorlamıyorlar normal bi lastikte iş görür ıslak zeminde...Kar performansı iyi olmayan bi lastikle yolda kalabilirken,kar performansı iyi olan lastikle yolda ilerleyebilirsiniz ama ıslak zemin performansı normal olan bir lastikle ıslak zeminde kalmazsınız...

Hiç katılmıyorum:

  1. Kış lastiklerinin çoğunun kar/buz performansı birbirine yakındır ve hemen hiçbiri yolda bırakmaz.
  2. Kar ve buzda her zaman daha yavaş ve temkinli gidilir, ayrıca yola çıkmama seçeneği de hep akıldadır.
  3. Buna karşılık kuru asfalt ve yağmurda özellikle fren performansı çok farklılık gösterir. Yol koşullarını güvenli hissettiğiniz bir ortamda istemeden çok zor koşullarda kalabilirsiniz. 
  4. Kar ve buzda kullanma oranı çok özel bölgeler dışında kuru ve /veya yağmurlu zeminde kullanmanın %10'u kadar bile olmayabilir. 
  5. İskandinav ülkelerinde yaşamadığınız sürece tercihinizi karsız/buzsuz zemindeki performansa bakarak yapmanızda yarar var. 
  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.