Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Foruma yeni üye oldum , gördüğüm kadarı ile powershift kuru kavrama hakkında bayağı bir konu açılmış , uzun zamandır da tartışılıyor.
Bu konuda sizleri biraz daha detaylı bir şekilde bilgilendirmeye çalışacağım.
Aslında başından beri banttan problem li olarak inen ( kavrama hususunda ) uzun bir süre geçsede henüz sorunu çözülemeyen bir arıza ile karşı karşıyayız..
Arıza ; Titreme , vites geçişinde vurma , çatal / metal sesi gelmesi , tcm arızası , geri vites de hareket etmeme v.s
Soruna sebep olan parçalar ; Kavrama ünitesi , 2 Çatal , Bilya , Şanzıman İç keçesi , Tcm.
Şimdi gel gelelim sorunun nasıl oluştuğuna..
Kavrama sistemi üzerinde bulunan baskı şemsiyeleri ve iç kısımda bulunan sönümleyici yaylar bir süre sonra , aracı kullandığımız süre boyunca özellikle dur kalklarda aşırı derece ısıya maruz kalıyor ( Yüksek Vitesde düşük devirde * 5 ncı vites 60 Km hız da , kavramanın zorlanmasına sebebiyet veriyor ) ve malzeme yorulması dediğimiz olay gerçekleşiyor. Bu sürede 1 nci çatalın eşlediği 1 nci kavrama zarar görüyor..
Bu aracı kullandığınız süre boyunca günde 100 lerce defa gerçekleşiyor ve bu arızanın doğmasına sebebiyet veriyor..
Şimdi gelelim ses kısmına , metal sesi... her iki çatal şanzımaın içersine karşılıklı oturmakta ve üzerine kavrama koyulup , kurma işlemi yapılmaktadır.
çatal iç kısmında gövde üzerinde gidip gelen körüklü bilya ya sahiptir. kurma işleminden sonra çatallar kendileri için görevlendirilmiş kavramaları sarar..
sarma işlemi çatalların , her çatalın uçları ile gerçekleşmekte olup bu uçlar bir süre sonra aşınmaya başlar , bilya yatağı üzerinde ise balata tozu ve yine malzeme deformasyonuna maruz kaldığı için metal sesi duymaya başlıyoruz.
vurma ve sert geçiş , üst ( iç kısma geçen ) bilyanın oturduğu yüzeye / bastığı alanda deforme olmaktadır. ( aslında metal olarak tasarlasalardı iyiydi ama plastik yapmışlar.
Gel gelelim TCM ye.. TCM nin arıza yaptığı durum 1 tanedir. O da iç kısımda lehim çatlaması yaptğı için arıza vermektedir.
Aracınızın aküsü bittiği zaman asla ama asla takviye yaptırmayın , yapmayın. Yeni akü takıp devam edin. servise gidip DTC kayıtlarını sildirin , Problem yaşamazsınız. Ama takviye yaptırırsanız lehim çatlaması - atması olayını yaşayabilirsiniz. Zaten genelde yaz aylarında daha çok yaşanmaktadır..Bildiğim kadarı ile son güncelleme TCM nin ısısnmasını önlemek için gönderilmişti.
Sorusu olan arkdaşlar var ise yardımcı olabilirim.
Soru
Gökmen Adıman
Merhaba ,
Foruma yeni üye oldum , gördüğüm kadarı ile powershift kuru kavrama hakkında bayağı bir konu açılmış , uzun zamandır da tartışılıyor.
Bu konuda sizleri biraz daha detaylı bir şekilde bilgilendirmeye çalışacağım.
Aslında başından beri banttan problem li olarak inen ( kavrama hususunda ) uzun bir süre geçsede henüz sorunu çözülemeyen bir arıza ile karşı karşıyayız..
Arıza ; Titreme , vites geçişinde vurma , çatal / metal sesi gelmesi , tcm arızası , geri vites de hareket etmeme v.s
Soruna sebep olan parçalar ; Kavrama ünitesi , 2 Çatal , Bilya , Şanzıman İç keçesi , Tcm.
Şimdi gel gelelim sorunun nasıl oluştuğuna..
Kavrama sistemi üzerinde bulunan baskı şemsiyeleri ve iç kısımda bulunan sönümleyici yaylar bir süre sonra , aracı kullandığımız süre boyunca özellikle dur kalklarda aşırı derece ısıya maruz kalıyor ( Yüksek Vitesde düşük devirde * 5 ncı vites 60 Km hız da , kavramanın zorlanmasına sebebiyet veriyor ) ve malzeme yorulması dediğimiz olay gerçekleşiyor. Bu sürede 1 nci çatalın eşlediği 1 nci kavrama zarar görüyor..
Bu aracı kullandığınız süre boyunca günde 100 lerce defa gerçekleşiyor ve bu arızanın doğmasına sebebiyet veriyor..
Şimdi gelelim ses kısmına , metal sesi... her iki çatal şanzımaın içersine karşılıklı oturmakta ve üzerine kavrama koyulup , kurma işlemi yapılmaktadır.
çatal iç kısmında gövde üzerinde gidip gelen körüklü bilya ya sahiptir. kurma işleminden sonra çatallar kendileri için görevlendirilmiş kavramaları sarar..
sarma işlemi çatalların , her çatalın uçları ile gerçekleşmekte olup bu uçlar bir süre sonra aşınmaya başlar , bilya yatağı üzerinde ise balata tozu ve yine malzeme deformasyonuna maruz kaldığı için metal sesi duymaya başlıyoruz.
vurma ve sert geçiş , üst ( iç kısma geçen ) bilyanın oturduğu yüzeye / bastığı alanda deforme olmaktadır. ( aslında metal olarak tasarlasalardı iyiydi ama plastik yapmışlar.
Gel gelelim TCM ye.. TCM nin arıza yaptığı durum 1 tanedir. O da iç kısımda lehim çatlaması yaptğı için arıza vermektedir.
Aracınızın aküsü bittiği zaman asla ama asla takviye yaptırmayın , yapmayın. Yeni akü takıp devam edin. servise gidip DTC kayıtlarını sildirin , Problem yaşamazsınız. Ama takviye yaptırırsanız lehim çatlaması - atması olayını yaşayabilirsiniz. Zaten genelde yaz aylarında daha çok yaşanmaktadır..Bildiğim kadarı ile son güncelleme TCM nin ısısnmasını önlemek için gönderilmişti.
Sorusu olan arkdaşlar var ise yardımcı olabilirim.
Hayırlı akşamlar.
Gökmen Adıman tarafından düzenlendiYorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 12 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap