Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0 Ecoboost Focus Hararetin Anlık 120 Dereceye çıkması - Su Eksiltme Olmaksızın


yunus emre üzüm

Soru

Merhabalar.

         Hafta sonu ailemle Ankara’da gezerken (öncesinde şehir içinde dur kalk trafik vardı.sonrasında  muhtemelen 3. Vites ile 30 km hızla orta yükseklikte bir rampa çıkarken) araçta aniden “motor yüksek sıcaklığa ulaştı” gibisinden ikaz lambası yandı ve hararetin 120 dereceye ulaştığını gördüm.rampa yukarı olduğu için 2 3 saniye içinde aracı sağa çekip stop ettim.kaputu açtığımda herhangi bir duman, kaçak, su eksiltme vs hiçbir şey yoktu.fan çalışıyordu. 2 dakika sonra kontağı açtığımda sıcaklık normal 90 derece idi.sonrasında aracı çalıştırdım.herhangi bir sıkıntı görmeyince bekleyip kısa periyotlarla kontrollü olarak sürmeye devam ettim.

          Ertesi gün (pazartesi) 40 50 km yolculuktan sonra aracı yetkili servise götürdüm.ve tabiki o kutsal cümle:”görünen bi şey yok.motoru açmadan bi şey diyemeyiz.”. işten anladığını düşündüğüm ama ağzından cımbızla laf aldığım usta aracı servise bırakmam gerektiğini, kendilerinin gün içinde farklı zamanlarda birkaç kere teste çıkacaklarını ve aynı uyarı ile karşılaşmamaları halinde sıkıntı olmadığından bahisle aracı bana geri vereceklerini söyledi.ben de sizin yapacağınız testi ben yaptım bir sıkıntı olmadı diye belirttim. motora zarar verip vermediğine dair ustanın tahminini sorduğumda da motoru benim talebimle açabileceklerini bi sorun yoksa işçilik masrafı,sorun varsa silindir conta vs değişeceği, gerekirse dışardan bi ustadan rektefiye (sorumluluk tamamen bende kalmak kaydıyla) yapılacağını (10.000 tl) , belki de daha yüksek masraf çıkaracağını söyledi. Testte uyarı vermezse arabayı size vereceğiz cümlesiyle arabayı servise bırakmaktan vazgeçtim.kontrollü binme tavsiyesiyle 300 km yol yapıp kayseri’ye geldim.

 

Not 1:2013 model araç servis bakımlı 58.000 km de.garantisi 2018 mayısta bitmiş.zorlamadan kullanırım (karma yakıt ortalamam 5.4 – 5.7 litre arası) Forumda 1.0 ecobooost hararetle ilgili hemen hemen her şeyi okudum.bende su eksiltme olmadığı için yeni başlık açtım.

Not 2:önceden 20 günde bir 150 ml gibi su eksiltme şikayetim vardı.benden önce 2 kere devirdaim, hortum vs değişmiş.ağustos ayında hararet yükselmeksizin duman çıkması ve tek seferde 1 litre suyun taşma kabı kapağından boşalması üzerine servis, önceki servisteki işlemin eksik olduğunu ve oring denilen parçanın değişmesi gerektiğini söyledi (garantisi bitmesine rağmen ücretsiz olarak değişti.yalnızca triger 1.000 tl).çok şükür 2 aydır tek damla su eksiltmedi sorun çözüldü.(gerçi arabayı servisten aldığım andan itibaren 1500 devirde hafif gaza basmayla birlikte siren sesine benzer ses oluştu o da ayrı bir konu)

Soru 1:arabama ne olmuş olabilir,sebep ve çözüme dair tahminiz nedir?

Soru 2:sorunun, önceki su eksiltmeler ile bir ilgisi var mı?varsa önceki sahibi ve ford a yüklenmek adına mahkeme aracılığıyla delil tespiti yaptırmak istiyorum (1.500 tl bulur mahkeme masrafı) Araba beni iyice yıprattı uğraşacak gücüm ve isteğim de pek kalmadı (en çok da manevi anlamda).son umut olarak buraya yazdım.

Soru 3: bir şey yokmuş gibi arabaya bineyim mi ya da yaptıracaksam hangi serviste yaptırayım?

Detaylı yazdığım için baya uzun oldu kusuruma bakmayın.yardımlarınız için de şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
2 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

termostat ve fan beyni var bunlar  gözden geçirildimi? bir çalışıp bir çalışmıyor olabilir ...

sanmıyorum.sadece motorun açılması gerektiği ve silindir blok vs zarar vermiş olabileceği söylendi.başka yetkili servisteki ustanın önerisi üzerine hortumlarda şişlik olup olmadığına bakıldı sadece.dediğiniz parçaları özellikle sorayım teşekkürer

--4 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Gökmen Adıman yazdı:

Merhaba , 

 

Gaza bastığınızda ses tam olarak nereden geliyor , sadece 1500 d/dk mı geliyor. Siren sesi dediğiniz uğultu ile karışık bir ses mi ?

düşük devirlerde hafif artırarak gaz verdiğimde ve ayağımı gazdan çekince gelen ambulans siren sesi gibi.arkamdan ambulans geliyormus izlenimi veriyor.sessiz bir sokakta duyulabilen trafikte pek duyulamayan bir ses.usta turbo olabilir dedi.servisteki işlemden sonra bu ses oluştu.öncesinde  çok sevdiğim uçak kalkış sesi gibi hoş bir sesi vardı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hımm. Sesi duyabilsek iyi olurdu. Buradan söyleyebileceğim , turbo hortumlarının kontrol edilmesi , buna hava filtresi borusu da dahil olsun.  Araca işlem yaptıkları bölgedeki hortumları daha dikkatli kontrol etmek gerekiyor.. örneğin ; kelepçe tam sıkmaz boşluk bırakır veya tam oturmaz kaçak olur sebebiyet verebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 dakika önce, Gökmen Adıman yazdı:

Hımm. Sesi duyabilsek iyi olurdu. Buradan söyleyebileceğim , turbo hortumlarının kontrol edilmesi , buna hava filtresi borusu da dahil olsun.  Araca işlem yaptıkları bölgedeki hortumları daha dikkatli kontrol etmek gerekiyor.. örneğin ; kelepçe tam sıkmaz boşluk bırakır veya tam oturmaz kaçak olur sebebiyet verebilir.

teşekkürler bunu da not aldım.telefonda ses kaydı yapabilirsem paylaşırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun öncelikle.

 

Hararet göstergesi hararet olmadan kafayı sıyırmaz. Termostat ve/ya aşırma valfi ve/ya devirdaim düzgün çalışmaz ise su olması gerektiği hatta akış gerçekleşmez ve hararet ortaya çıkabilir. (1.6 da aşırma valfi var, 1.0da da var olduğunu varsayıyorum) Her ikisini servis layıkıyla test edebilir.

 

Hararet yüksekken arabada her türlü sorun ortaya çıkabilir. Üst kapak çatlayabilir, conta yanabilir, blok çatlayabilir ve buna benzer bir sürü problem. Basit bir kompresyon testi ile bunların alayını aklınızdan egale edebilirsiniz. Bunu da servis yapabilir. Fakat bir kez araba soğukken, bir kez sıcakken yapılmalı ve karşılaştırılmalıdır. Diğer türlü doğru bir sonuç elde edemezsiniz. Sizin durumda araba ne süre hangi yükte o sıcaklıkta kaldı bilmiyoruz. Anlattığınız kadarıyla ciddi bir problem olduğunu sanmıyorum. Ama aracın evveliyatında devirdaim ve çevre elemanlarıyla oynanmış. Umarız düzgün çalışıyorlardır. 

 

Sesle ilgili açıkcası ben biraz güldüm. Yahu bildiğimiz ambulans siren sesine benzer bir ses arabanın motorundan nasıl çıkar hiç bir fikrim yok. Sesi çok merak ediyorum açıkcası.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Sesle ilgili açıkcası ben biraz güldüm. Yahu bildiğimiz ambulans siren sesine benzer bir ses arabanın motorundan nasıl çıkar hiç bir fikrim yok. Sesi çok merak ediyorum açıkcası.

turbodan intercole giden turbo çıkışı bir vida gevşek kalmış bir vida sıkıysa acayip ses çıkıyor yaşadığım bir tecrübe :d özellikle gaza basıp turbo devir yapmaya başlayınca bro ...tiz şekilde oha dedim yani okadar istemsizce ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Geçmiş olsun öncelikle.

 

Hararet göstergesi hararet olmadan kafayı sıyırmaz. Termostat ve/ya aşırma valfi ve/ya devirdaim düzgün çalışmaz ise su olması gerektiği hatta akış gerçekleşmez ve hararet ortaya çıkabilir. (1.6 da aşırma valfi var, 1.0da da var olduğunu varsayıyorum) Her ikisini servis layıkıyla test edebilir.

 

Hararet yüksekken arabada her türlü sorun ortaya çıkabilir. Üst kapak çatlayabilir, conta yanabilir, blok çatlayabilir ve buna benzer bir sürü problem. Basit bir kompresyon testi ile bunların alayını aklınızdan egale edebilirsiniz. Bunu da servis yapabilir. Fakat bir kez araba soğukken, bir kez sıcakken yapılmalı ve karşılaştırılmalıdır. Diğer türlü doğru bir sonuç elde edemezsiniz. Sizin durumda araba ne süre hangi yükte o sıcaklıkta kaldı bilmiyoruz. Anlattığınız kadarıyla ciddi bir problem olduğunu sanmıyorum. Ama aracın evveliyatında devirdaim ve çevre elemanlarıyla oynanmış. Umarız düzgün çalışıyorlardır. 

 

Sesle ilgili açıkcası ben biraz güldüm. Yahu bildiğimiz ambulans siren sesine benzer bir ses arabanın motorundan nasıl çıkar hiç bir fikrim yok. Sesi çok merak ediyorum açıkcası.

 

 

sağolun çok sevdiğim arabamdan soğudum yeminle.karbon testi yapmaktan bahsetti yetkili servisteki usta ama net bir cevap alamayız dedi.motoru açmamız lazım dedi.motoru açtırayım mı sizce ne öneririsiniz?deneme yanılma gibi olacağı için güvenemiyom.bana net bi cevap verseler maliyetten kaçınmadan direkt yaptıracam ama hiçbir sorun olmamasından motor değişimine kadar geniş bir yelpaze sunuyolar sağolsunlar.direkt nokta atışı yapabileceğim servis ve usta ismi verebilir misiniz iç anadolu sınırları içerisinde?

ses konusunda da arabanın kaputunda tüm parçalar bana göre motor:) turboyu hangisi diye sorsanız gösteremem bile muhtemelen:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, yunus emre üzüm yazdı:

sağolun çok sevdiğim arabamdan soğudum yeminle.karbon testi yapmaktan bahsetti yetkili servisteki usta ama net bir cevap alamayız dedi.motoru açmamız lazım dedi.motoru açtırayım mı sizce ne öneririsiniz?deneme yanılma gibi olacağı için güvenemiyom.bana net bi cevap verseler maliyetten kaçınmadan direkt yaptıracam ama hiçbir sorun olmamasından motor değişimine kadar geniş bir yelpaze sunuyolar sağolsunlar.direkt nokta atışı yapabileceğim servis ve usta ismi verebilir misiniz iç anadolu sınırları içerisinde?

ses konusunda da arabanın kaputunda tüm parçalar bana göre motor:) turboyu hangisi diye sorsanız gösteremem bile muhtemelen:)

arabanızı geri çağırdılar mı baskı balata testi için.. gerçi sizin üretimi kapsıyor mu bilmiyorum..

kapsıyorsa ikisi bir arada aradan çıkar mı acaba alakasız yer ama işçilikten falan yırtılır mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

arabanızı geri çağırdılar mı baskı balata testi için.. gerçi sizin üretimi kapsıyor mu bilmiyorum..

kapsıyorsa ikisi bir arada aradan çıkar mı acaba alakasız yer ama işçilikten falan yırtılır mı?

birkaç ay önce su kaçağı olayını çözerken baskı balata için de çağırma olduğu söylenerek test yapıldı.bi sıkıntı olmadığı söylendi.artık 60 bin bakımında yaptırmayı düşünüyom.olayın sebebini bilsem daha önce değişen devirdaim vs nin garantisine dayanarak olayı daha farklı çözmeye çalışırım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.