Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Hafta sonu ailemle Ankara’da gezerken (öncesinde şehir içinde dur kalk trafik vardı.sonrasında muhtemelen 3. Vites ile 30 km hızla orta yükseklikte bir rampa çıkarken) araçta aniden “motor yüksek sıcaklığa ulaştı” gibisinden ikaz lambası yandı ve hararetin 120 dereceye ulaştığını gördüm.rampa yukarı olduğu için 2 3 saniye içinde aracı sağa çekip stop ettim.kaputu açtığımda herhangi bir duman, kaçak, su eksiltme vs hiçbir şey yoktu.fan çalışıyordu. 2 dakika sonra kontağı açtığımda sıcaklık normal 90 derece idi.sonrasında aracı çalıştırdım.herhangi bir sıkıntı görmeyince bekleyip kısa periyotlarla kontrollü olarak sürmeye devam ettim.
Ertesi gün (pazartesi) 40 50 km yolculuktan sonra aracı yetkili servise götürdüm.ve tabiki o kutsal cümle:”görünen bi şey yok.motoru açmadan bi şey diyemeyiz.”. işten anladığını düşündüğüm ama ağzından cımbızla laf aldığım usta aracı servise bırakmam gerektiğini, kendilerinin gün içinde farklı zamanlarda birkaç kere teste çıkacaklarını ve aynı uyarı ile karşılaşmamaları halinde sıkıntı olmadığından bahisle aracı bana geri vereceklerini söyledi.ben de sizin yapacağınız testi ben yaptım bir sıkıntı olmadı diye belirttim. motora zarar verip vermediğine dair ustanın tahminini sorduğumda da motoru benim talebimle açabileceklerini bi sorun yoksa işçilik masrafı,sorun varsa silindir conta vs değişeceği, gerekirse dışardan bi ustadan rektefiye (sorumluluk tamamen bende kalmak kaydıyla) yapılacağını (10.000 tl) , belki de daha yüksek masraf çıkaracağını söyledi. Testte uyarı vermezse arabayı size vereceğiz cümlesiyle arabayı servise bırakmaktan vazgeçtim.kontrollü binme tavsiyesiyle 300 km yol yapıp kayseri’ye geldim.
Not 1:2013 model araç servis bakımlı 58.000 km de.garantisi 2018 mayısta bitmiş.zorlamadan kullanırım (karma yakıt ortalamam 5.4 – 5.7 litre arası) Forumda 1.0 ecobooost hararetle ilgili hemen hemen her şeyi okudum.bende su eksiltme olmadığı için yeni başlık açtım.
Not 2:önceden 20 günde bir 150 ml gibi su eksiltme şikayetim vardı.benden önce 2 kere devirdaim, hortum vs değişmiş.ağustos ayında hararet yükselmeksizin duman çıkması ve tek seferde 1 litre suyun taşma kabı kapağından boşalması üzerine servis, önceki servisteki işlemin eksik olduğunu ve oring denilen parçanın değişmesi gerektiğini söyledi (garantisi bitmesine rağmen ücretsiz olarak değişti.yalnızca triger 1.000 tl).çok şükür 2 aydır tek damla su eksiltmedi sorun çözüldü.(gerçi arabayı servisten aldığım andan itibaren 1500 devirde hafif gaza basmayla birlikte siren sesine benzer ses oluştu o da ayrı bir konu)
Soru 1:arabama ne olmuş olabilir,sebep ve çözüme dair tahminiz nedir?
Soru 2:sorunun, önceki su eksiltmeler ile bir ilgisi var mı?varsa önceki sahibi ve ford a yüklenmek adına mahkeme aracılığıyla delil tespiti yaptırmak istiyorum (1.500 tl bulur mahkeme masrafı) Araba beni iyice yıprattı uğraşacak gücüm ve isteğim de pek kalmadı (en çok da manevi anlamda).son umut olarak buraya yazdım.
Soru 3: bir şey yokmuş gibi arabaya bineyim mi ya da yaptıracaksam hangi serviste yaptırayım?
Detaylı yazdığım için baya uzun oldu kusuruma bakmayın.yardımlarınız için de şimdiden teşekkür ederim.
Soru
yunus emre üzüm
Merhabalar.
Hafta sonu ailemle Ankara’da gezerken (öncesinde şehir içinde dur kalk trafik vardı.sonrasında muhtemelen 3. Vites ile 30 km hızla orta yükseklikte bir rampa çıkarken) araçta aniden “motor yüksek sıcaklığa ulaştı” gibisinden ikaz lambası yandı ve hararetin 120 dereceye ulaştığını gördüm.rampa yukarı olduğu için 2 3 saniye içinde aracı sağa çekip stop ettim.kaputu açtığımda herhangi bir duman, kaçak, su eksiltme vs hiçbir şey yoktu.fan çalışıyordu. 2 dakika sonra kontağı açtığımda sıcaklık normal 90 derece idi.sonrasında aracı çalıştırdım.herhangi bir sıkıntı görmeyince bekleyip kısa periyotlarla kontrollü olarak sürmeye devam ettim.
Ertesi gün (pazartesi) 40 50 km yolculuktan sonra aracı yetkili servise götürdüm.ve tabiki o kutsal cümle:”görünen bi şey yok.motoru açmadan bi şey diyemeyiz.”. işten anladığını düşündüğüm ama ağzından cımbızla laf aldığım usta aracı servise bırakmam gerektiğini, kendilerinin gün içinde farklı zamanlarda birkaç kere teste çıkacaklarını ve aynı uyarı ile karşılaşmamaları halinde sıkıntı olmadığından bahisle aracı bana geri vereceklerini söyledi.ben de sizin yapacağınız testi ben yaptım bir sıkıntı olmadı diye belirttim. motora zarar verip vermediğine dair ustanın tahminini sorduğumda da motoru benim talebimle açabileceklerini bi sorun yoksa işçilik masrafı,sorun varsa silindir conta vs değişeceği, gerekirse dışardan bi ustadan rektefiye (sorumluluk tamamen bende kalmak kaydıyla) yapılacağını (10.000 tl) , belki de daha yüksek masraf çıkaracağını söyledi. Testte uyarı vermezse arabayı size vereceğiz cümlesiyle arabayı servise bırakmaktan vazgeçtim.kontrollü binme tavsiyesiyle 300 km yol yapıp kayseri’ye geldim.
Not 1:2013 model araç servis bakımlı 58.000 km de.garantisi 2018 mayısta bitmiş.zorlamadan kullanırım (karma yakıt ortalamam 5.4 – 5.7 litre arası) Forumda 1.0 ecobooost hararetle ilgili hemen hemen her şeyi okudum.bende su eksiltme olmadığı için yeni başlık açtım.
Not 2:önceden 20 günde bir 150 ml gibi su eksiltme şikayetim vardı.benden önce 2 kere devirdaim, hortum vs değişmiş.ağustos ayında hararet yükselmeksizin duman çıkması ve tek seferde 1 litre suyun taşma kabı kapağından boşalması üzerine servis, önceki servisteki işlemin eksik olduğunu ve oring denilen parçanın değişmesi gerektiğini söyledi (garantisi bitmesine rağmen ücretsiz olarak değişti.yalnızca triger 1.000 tl).çok şükür 2 aydır tek damla su eksiltmedi sorun çözüldü.(gerçi arabayı servisten aldığım andan itibaren 1500 devirde hafif gaza basmayla birlikte siren sesine benzer ses oluştu o da ayrı bir konu)
Soru 1:arabama ne olmuş olabilir,sebep ve çözüme dair tahminiz nedir?
Soru 2:sorunun, önceki su eksiltmeler ile bir ilgisi var mı?varsa önceki sahibi ve ford a yüklenmek adına mahkeme aracılığıyla delil tespiti yaptırmak istiyorum (1.500 tl bulur mahkeme masrafı) Araba beni iyice yıprattı uğraşacak gücüm ve isteğim de pek kalmadı (en çok da manevi anlamda).son umut olarak buraya yazdım.
Soru 3: bir şey yokmuş gibi arabaya bineyim mi ya da yaptıracaksam hangi serviste yaptırayım?
Detaylı yazdığım için baya uzun oldu kusuruma bakmayın.yardımlarınız için de şimdiden teşekkür ederim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 11 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap