Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

24 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Koltuklar hakkında ne düşünüyorsunuz?

St-line modelini suan tam hatirlayamiyorum ama titanium mk4 ile titanium mk3.5 koltuklari kiyaslandiginda mk4'un ki yumusaklik anlaminda bariz daha konforlu. Surucu koltuguna oturdugum ilk an dedigim; bununkiler benim aractan daha yumusak.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle test sürüşü için çok teşekkürler Yakup.

Ben arabayı çok sevdim. Tasarımı muhteşem. Cantlar yakıyor. Kırmızı dikişli iç mekan çok iyi. Ses sistemi, cam tavan vs, al beni al beni diyor ?  

Head up display pahalı ama güzel bir opsiyon olmuş. Ben bu kadar net gösterdiğini bilmiyordum. Trafik levhası tanıma özelliği de çok iyimiş. Ekranda hemen yansıtıyor levhayı. Hız göstergesi biraz dokunuş istiyor, bu hali ile biraz demode kalıyor. Gerçi headup display olunca, göz de görmüyor onu. Otomatik park da bu defa tam olmuş. Kur sistemi, bas düğmeye, bırak hepsini kendisi halletsin. İşi bitince vitesi P'ye alması vs çok iyi. Dış aydınlatma zati muhteşem, çok da şık. Sürüş her zamanki gibi focus. Direksiyon net, yol tutuş ve sürüş zevki üst sıralarda. Aracı çok zorlamadım, ki tarzım değil ? Döndürmeli vites biraz alışkanlık gerektiriyor ama 1-2 sürüş ile alışılacaktır. Autohold bizde de olsaydı keşke. Çalıştırma düğmesinin ışıklı olmasının faydasını da test ederken gördük. Gece karanlıkta, frene bastığınızda, daha siz aracı çalıştırmadan, start düğmesinin ışığı yanıyor.

Murat Kav. tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

08.12.2018 - 21:19 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Bu da sürpriz video. 

 

 

Mca'da mevcut, ama kapalı.

--6 dakika sonra eklendi--
13 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

  • Farlar güzel aydınlatıyor, dönüyor. Öndeki araca göre seviyeye çat çat azaltıp yükseltiyor.

 

Henüz vakitsizlikten bir kaç günlük alamadım aracı, sellektör hızını düzeltmişlermi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Tuncay A. yazdı:

Henüz vakitsizlikten bir kaç günlük alamadım aracı, sellektör hızını düzeltmişlermi?

BMW gibi değil hızı, aşağıdan yukarıya kalkıyor bence yeter ama selektör sevenler için hız bence hala yetersiz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende bugün o tarafa yolum düşmüşken inceledim yeni focus 4 test sürüşü yaptım 1.5 dizel ecoblue oto 8 ileri olan st line  ile ?

 

iç mekan

 

head display açılıp kapanması güzel keşke sync 3 ekranıda içine girip çıksa bir düğme ile 

kapı cepleri halı kaplanmış başarılı 

kapı açma yeri elimizi koyduğumuz yer kumaş hiç olmamış orası 

koltuk kumaşları güzel fakat keşke mavi dikişli alcantara deri karışımı elektrikli  olsaymış

direksiyon simidi gayet iyi ele oturuyor fakat düğme grubu alışana kadar karışık geliyor 

iç mekan genişlemiş fakat bagaj maalesef küçülmüş gibi geldi bana 

araç kullanımında gözlemlediğim koltuğu ne kadar güzel  ayarlarsan ayarla kör bölge denilen ölü noktalar mevcut 

cam tavan araç içini bayağı ferahlatmış ve siyah tavan döşemesi olması gerektiği gibi 

yalnız hassas kulaktanmıdır yoksa test aracındaki göğüsten gelen tırrr trim sesi hızlanırken beni rahatsız etti ?

b&o müzik sistemi focus 2.5 tan sonra f 3-f3.5 eksik kalan kısmı tamamlamış olması gerektiği seviyeye gelmiş beğendim 

kapılarda bulunan cam düğme grubunu pek beğenmedim basitce 

arka kapılarda bulununan tweteer kapakları tam bir facia kanımca bildiğin plastiği delik delik yapıp takmışlar 

 

teknik değişiklikler

fren westinghaouse değişmiş muhtemel kuvvetle fren sistemi iyileştirmesi var arka fren kaliperleri ve arka fren diskleri büyütülmüş

soğutma sistemindede köklü değişiklikler mevcut radyatör büyütülmüş intercooler iptal edilip watercooler sulu soğutma sistemine geçilmiş

dpf sistemi komple değişmiş  dpf üzerinde bulunan sensör sayısı eskiden 2 , iken 3 e çıkarılmış daha çevreci bir focus 1.5 ecoblue yakalanmak istenmiş muhtemelen 

 

aracın yakıt sistemi bosch enjektörler bosch beyin bosch marka beyinin klasik yeri aynı sol çamurlukta sis ve teker arasında 

turbo garret gtd  1244 vz eskisi ile aynı fakat emme salyangozu değişmiş  burda hava filtresi ve turbo bağlantısı arasında sensörsel bayağı bir artış mevcut burayı tam çözemedim fakat deli gibi merak ediyorum ? maf sensörü map sensörü vs hep iç içe geçmiş bir sistem turbonun wasgatetinide göremedim ?

aracın emme manifold sistemide değişmiş

egr nin yeride değişmiş  

gaz kelebeği aynı eskisi ile 

akünün içine girdiği kutu ortadan kalkmış akü bildiğin ortada duruyor artık ve 80 amperden 70 ampere düşmüş ?

motor içi sigorta tablasının şekli şemalide değişmiş ...

mazot filtresinin yerini tasarlayan  mühendisi ustalar bir ellerine geçirirlerse eşşek sudan gelene kadar döver eşşek sudan gelince suya gönderir tekrar döverler ? değiştirmek için muhtemel kuvvetle sol kısım silecek plastiği komple sökülüyor ? 

ilgimi kaputu açınca sağ sol çamurluk iç kısımında kalın şasi bağlantıları çekti ordada değişiklikler mevcut 

davlumbazlar halı yapılmış ön arka üzerinde yalıtım süngeri mevcut

sürüş sürecince bir iki ızgaraya ve  çukurlara özellikle sert düştüm torsiyonu denemek için benim fikrim bağımsız süspansiyon kesinlikle  daha başarılı ? ve sarsıntısız 

 

şimdilik bu kadar gözüme çarpan birşey olursa devamını yazarım 

 

 

 

 

 

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni focus güzel olmuş ancak opsyon eksiklikleri var deri koltuk,elektrikli koltuk ve arka kol dayama türkiye pazarına sunulmuyor olması kötü olmuş. Genel itibariyle geliştirmeler oldukça başarılı özellikle st line çok hoş, titanium'da o iğrenç jantlar gibi değil. Daha test sürüşü yapamadım 8 ilerideki tepkileri merak ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün  titanium 1.5 dizel otomatik sedan 10-15 km sürme şansı buldum (thanks to @Yakup Çağatay ) ? 

 

Bir kere araba iç mekanda çok daha geniş ferah . bende 9 " multimedya olmasına rağmen yeni focustaki ekran orta konsol direksiyon düğmeleri ve daha derinliksiz olmasına rağmen bol renkli ve ortasında ufak renkli ekran barındıran gösterge bizimkinden daha elgan gösteriyor. Ayrıca test araçlarındaki bol donanımlar auto hold şu bu gerçekten . İnsanı kendi arabasından soğutuyor. Tabii ki yeni olan güzel..

 

17 jant bence ST line daki 18den çok daha iyi olmuş. Yine torsiyonun sesi  duyuluyor yine biraz daha konforsuz ama STline ın 18ine göre çok daha makul. Haddim olmayarak Otosancılara bir önerim var.  İngilterede bile ST line da 17 jant var. 18 olan ST line X. Bence standart ST line ın 17 si bizim yollarımız için çok daha güzel olur. yani Hb ST line lara şu jant getirilse kullanımı daha rahat oluyor (replikasını bulursam anında alırım ?

898403772_1_1080x720_nowy-focus-mk4-15-e

Bugün bir kez daha gördüm. Otomatik şanzıman ilk kalkış ve ilk hızlanmalarda bizimkine göre çok sağır . Vites değişmeleri bazen çok belli oluyor. Gürkan da beni destekleyecektir.  Powershift devam edeydi , STline bağımsız süspansiyon konsaydı daha iyi olurdu sanki

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün Titanium sedan ile yaklaşık 250 km vakit geçirdik, 170 km sinde pws mca ile birebir yakıt karşılaştırması yaptık. 2 araç peşpeşe aynı yol ve trafik şartlarında kullandık. Detayları ve çekimleri Yakup yayınlayacak elbet.

@H. Cenk abi sağolsun arabasını bize test için teslim etti ?

Sabah 11 de Ataşehir’de başlayan yolculuğumuz 21.10 da sona erdi. Mk4 gayet başarılı olmuş; motor yalıtımı güzel, frenleri beğendim 17’ ve 215 50 kombini tanıdık ve başarılı, torsiyon beklentileri karşılıyor bence...

Auto hold işini güzel yapıyor, kalkışta pws ye göre biraz ağır kalsa da ara hızlanmalar iyi. 0-100 de mk4 ün bir tık öne geçeceği konusunda Yakup’la hemfikirim ama spor olması bakımından pws daha hisli.

Sessizlik ve iç hacim eskiye göre çok daha iyileştirilmiş. Yollarda daha fazla görülmesi umuduyla...

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Malum araçi bende bu gün 5-6 km kullanma şansım oldu. ( teşekkürler @Yakup Çağatay )

 

Çok teknik bilgi veremesemde son kullanici olarak ( eski manuel 1.6 dizel mca ) kullanicisi olarak fark ettiklerim.

 

* Araba genişlemiş artik,o muhabbet bitti lakin tavan daha basik mca'ya göre, kafan değiyormu hayir sorun yok.Alışılır.

* Yalitim çok iyi olmuş. Motor sesi içerde yok denecek ayarda. Lastik seside az.

* ön panel geride insani boğmuyor, gayet güzel. Yerli yerinde herşey. Çok kurcalamaya vakit olmadi.

* Topluca degerlendirmek gerekirse.  Vites geçisleri güzel.Yuvarlak vites gayet güzel olmuş,ortalik temiz.. Frenler biraz sert. Araba daha 540 kmde. Vites kulakciklari yok denecek kadar küçük. Motor gücü ayni. Azda onada el atip beygirleri artiraydiniz iyiydi ?Genel kombin olmuş güzel araba.. Fiyatida iyi ama.. Gürkan hocaminda dediği gibi yollarda görmek ümidiyle )

 

Yakup bi pazar kahvalti yapip ayrintili incelesek fena olmaz. Bekliyoruz bi organisazyon..

 

Arabayla olan tek resmim idare edin ?

 

 

IMG-20181211-WA0076.jpg

okan ali tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün st line test ettim Kent Ford Esenyurt’ta. Elektrikli koltuk hariç donanımlar güzel. Headup güzel olmuş, test sürüşü kısa sürdü sayılır ama izlenimim, motor sesini MK 3,5 a göre biraz fazla alıyor, vİtes bence çok kötü inanılmaz hissedilir olmuş, eski nesil mcp edc karışımı birsey gibi. 1ve 2. Vitesler sarsıntılı geldi. Bende 1.5 pws var ve öyle hissettim. Led ve xenon başarılı. Otomatik park eskisine göre bir kademe iyileştirilmiş. Sürüş modlarının tek etkisi gaz tepkisine, sürüş dinamiklerini çok değiştirmedi açıkcası. Direksiyon hissiyatı ve st line yapısı başarılı. Showroom da trendx paket benzinli Sedan vardı ve ilginçtir ki sürgülü orta bardaklık bu donanımda var ama eski nesil vites Topuz’u mevcut. Ekranın yapısı güzel ama orta konsol da Kuman’da/joystck tarzı bir kontrol olmalıydı.Pek resim cekemedim, selamlar 

196D4ABE-4349-4EAB-8756-A6BD015A1F33.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.