Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Her türlü gideri var :kop:

Adaptif hız sabitleyici yeterince başarılı, standart istanbul trafiğinde o kadar mesafe bırakılırsa araya giren girene de mesafe çok olduğu için ani frenlere gerek kalmadan kurtarıyor, virajları da çatır çatır dönüyor.

Portakal alıp sıkıştırdım direksiyona yemedi, bi Tesla kadar olamadın Ford :kıhkıh:

PWS çok kullanmadım da manuel sonrası vites geçişleri filan fena gelmedi bana, kısa süreli çevreyolu darlamasında arka süspansiyon farklılığı bariz ortada değil, ortalama bir sürücünün bir fark iddaa etme ihtimalini pek düşük görüyorum açıkçası.

Ben vitesi sevmedim, büyük ihtimalle audi ve bmw'de oradaki yuvarlak zımbırtıyla oynayıp durduğum için de olabilir.

El freninin üstüne led koyun arkadaş, elaleme özentilikten değil bu lazım bir şey tamamen bence.

Totalde bence gayet güzel ama "upgrade"'e değer mi mca'dan bilemem, şanzıman tork sınırları nasıl acep çiplenir mi bu diye merak etmedim değil. Nalet focusların motor gücü yol tutuş oranı vahim bence de frenleri de amansız olmadığından normal de sayılabilir tabiki de ? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Turbo bilgilerinden sonra ? Arkadaşla Riva’ya gidip köy yollarına daldım ne de olsa Karadeniz uşağıyız ? Kullandıkça daha da bi alışıp sevdim. Alt takım çok iyi Mondeo’yu peşine kullanıp denemek isterdim. Ne kadar fark kalmış diye. 

--0 dakika sonra eklendi--

B7281C04-D591-4781-97FE-2AAB9E86588B.jpeg

--2 dakika sonra eklendi--

Araba sticker takınca tam oldu, o eksik kalmıştı çünkü. Kaç defa dedim koyun şunu standart donanıma diye halbukisi...

  • Beğen 3
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Turbo bilgilerinden sonra ? Arkadaşla Riva’ya gidip köy yollarına daldım ne de olsa Karadeniz uşağıyız ? Kullandıkça daha da bi alışıp sevdim. Alt takım çok iyi Mondeo’yu peşine kullanıp denemek isterdim. Ne kadar fark kalmış diye. 

--0 dakika sonra eklendi--

B7281C04-D591-4781-97FE-2AAB9E86588B.jpeg

--2 dakika sonra eklendi--

Araba sticker takınca tam oldu, o eksik kalmıştı çünkü. Kaç defa dedim koyun şunu standart donanıma diye halbukisi...

Jantları değiştirsinler de  sticker takmaya razıyız :))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23 dakika önce, Oğuz Çevik yazdı:

Turbo diye kafa ütüledik ama Yakup şunun turbosunu bir fotoğraflar mısın sana zahmet? Plaketi olacak modeli neymiş görelim ?

Oğuz, Cumartesi saat 17 de Schloss Arkaden’in önünde buluşalım kendin çek fotoyu ?

--4 dakika sonra eklendi--

Malum siz Favecisiniz, Ford pek yok sizin mahallede...

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Konumuzla alakası yok ancak yolu burada mevcut

http://www.ford.com.tr/SBE/test-surusu

ben bi ara yeni focus gelince bilgilendirme formu test sürüşü formu gibi bir form doldurdum ama geri dönüş sağlamadılar?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kulaklarımdaki turbo vızıltılarından kurtulma arzusu ile ben de yeni Focus ile ilgili kısa deneyimlerimi aktarayım:

Deneme sürüşü aracımız Focus ST Line, alıştığımız mavi, 1,5 dizel 8  ileri otomatik, cam tavandan B&O'ya, 235/40-18 lastikten LED fara tam dolu paket, mağaza girişi 259.500 TL.

Dış tasarım: Şık, eski kasaya göre oturaklı, dengeli çizgilerle yakışıklı bir HB. Olmamış dediğim pek bir şey yok. Sedan aynı heyecanı yaratmıyor ve arkası oldukça huzursuz geldi bana.

İç tasarım: Derli toplu sayılır. Pek kara ama olsun. Kokpit yeterince mesafeli, ferah hissediliyor. Gösterge paneli iyi değil, ama kötü de değil, diğer öğelere göre yine de zayıf kalıyor. HUD çok başarılı, zengin ayar imkanı, tabii meraklısına, ben beş dakika sonra kapatıp rahat ettim, yoksa çorbadaki sinek gibiydi. iPad bozuntusu panel işlevsel sayılır, en iyi yanı onun da kapatma düğmesinin olması. genel olarak kumandalar kullanışlı, rahatsız eden bir yanı olmadı. İşçilik ve malzeme kalitesi de eskiye göre çok daha iyi geldi bana. Sadece kapı iç kaplamalarını sevemedim. Cam tavanı da Allah sevenine bağışlasın, tepemde parlayan güneşten hoşlanmıyorum. Kalsın...

Ses sistemi kaliteli olsa da B&O prestij amaçlı kullanılmış, yani öyle hayran bırakacak bir yanı yok. Sesin stereo dağılımı güçlü, baslar yeterince derin ve gövdeli, orta sesler yeterince detaylı, tizler nispeten sert. Genel anlamda iyi ama güzel setlerde yaşanan "bir de bu parçayı şu sistemde dinleyeyim" hissi yaratmıyor. Maliyeti yükseltiyorsa almaya gerek yok. 

İklimlendirme sessiz çalışıyor, ancak üfleme gücü pek vasat. 

Düğmeli vites ve elektronik el freni kolay alışılabilinecek yararlı değişimler, ama elim sürekli vites kolunu aradı, iki kerede el freniyle dönesim geldi, ama olmadı işte.  Geri görüş kamerası ve otomatik park da kolay alışabileceğim özellikler. 

Küçük bir eleştiri süslemelere, sağda solda karbon desenli dekorlar, orta konsolda fırçalanmış siyah alüminyum falan, biraz rüküş geldi bana. Varsın bu da nazarlık olsun.

Bagaj: Küçük stepne ile son derece yeterli.

İniş biniş: Kapılar kolay ve geniş açılıyor, tok ve kolay kapanıyor. Kaliteli hissi veriyor. Arka kapı kelebek camı arkaya dazla uzanıyor, çarpmamak lazım. 

Sürüş: Gerçek keyif burada başlıyor. Motor bildik ve minik dev karakterinde, boyundan büyük performans gösteriyor. Gaz pedalı karakteristiği ile de ilgili kuşkusuz ama 120 km/h'ya kadar son derece akıcı ve performanslı kullanıma izin veriyor. Şanzıman da oyunbozanlık yapmıyor. Daha yüksek hızlarda dizel ve küçük hacim performansı sıradanlaştırıyor. Yine de şunu belirtmeliyim, kendi arabama göre hiç öyle "yani..." dedirtecek bir güç eksikliği hissetirmedi. İyi mi, kötü mü, bilemedim. 

Herkes pek sessiz dese de bana ne motor ne de yol sesi öyle pek az gelmedi. Yani makyajlı eski kasaya göre farklı değil, hatta lastik sesi daha fazla (235'i unutmayalım).

Şanzıman: Öncelik sağlamlık ve üst viteslerde ekonomi sağlamak. Asla bir çift kavrama ataklığında değil. Ama rahatsız edici de değil. Gayet kararlı, şartlara uygun seçimleri yapıyor. Manüel kullanımda paletler küçük ve vites atmaları biraz yavaş kalıyor. Yani manüel modda kullanmanın pek bir artısı yok. Sorun çıkartmıyorsa bu haline razı gelirim. 

Yol tutuş: Şiir gibi. Yok neymiş torsiyonmuş, gidin Allah aşkına, eski kasayı suya götürür susuz getirir. Tabii ST-Line, kabul, ama bana bunu ST diye satsalar da kabulüm olurdu. Yatmıyor, kaykılmıyor, kıçını asla bırakmıyor, zorlanınca da burundan kayıp frenlemeye başlıyor. Bu haliyle Kemer yollarında kullandığım en iyi araba desem yalan olmaz. Kendi arabam yanında pek mahcup kaldı. Tabii 235/40-18 Michelin Pilot Sport'ların katkısı büyük. Ama ben de aynı lastiği 225/45-17 kullanıyorum. Diğer seriler aynı başarıyı yakalar mı bilemedim. Ama ST-Line tramvay tramvay...

Konfor: Eh işte. Sert. Lastik havaları 35 idi, rolü var, tabii ST-Line süspansiyonun da etkisi var. Yani "ben spor arabayım, yolu hissettiririm arkadaş" havasında. Düzgün asfaltta sorun değil de işte pek kötü yola düşmemek lazım. 65 yanaklı leylek Trend X'ler eminim daha konforludur. 

Direksiyon sistemi: Tek kelimeyle mükemmel. Bir elektrik destekli sistem için inanılmayacak kadar keskin, kararlı, duyarlı.

Frenler: Çok iyi. Eski kasadaki yumuşak hamur havası ve baştaki 1 cm'lik ölü boşluk gitmiş, dokunmaya duyarlı ve kontrollu stabil bir fren sistemi gelmiş. Nihayet!

Tüketim. Test aracı ortalaması, ben dokunmadım, 7,9L/100km. Ben masumum, kullanımımda değişmedi. 

Sonuç: Amacına çok uygun geliştirilmiş bir sportif araç, salt görünüşte değil işlevde de. 160'a verin hemen alayım dedim, sadece güldüler. 

Olmuş, hatta iyi olmuş, yok yok çok iyi olmuş. 

Titanium severler başka kapıya lütfen. 

Nasıl? Yok arkaya oturmadım. Allah düşürmesin, oraya oturmaya muhtaç olmayayım. Ama görünüşte geniş ve rahat gibi. 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Adminlerden biri bu turbo muhabbetini ayrı bir konu başlığı altında toplar mı?

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
Düzenlendi, yeni adres: https://www.focusclubtr.com/topic/59-turbo-nedir-nasıl-çalışır/?page=2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.