Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

26 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

          Yakup Çağatay bey her ne kadar focuslarla laf soylettirmesede güneş balçıkla sivanmiyor.arkada kol dayama olmayan sunroofsuz bir focusa kimse 185.000 TL vermez verse zaten yollarda görurduk

          Yakup bey ilk paylaşımımda arka bagaj kapağını tutan kollarda neden bir plastik yok diye yazmıştım buna cevap vermediniz?.ismini vermeyecektim ama veriyorum Bursa'da üretilen Fiat egea ya  bakarsan kollarda plastik le  kapli oldugunu görürsün.hadi plastikten geçtim o kablo nedir Allah'ını seversen Yakup bey? titanyum modelinde de ayni bu konudaki düşüncelerinizi  bekliyorum

          .kapi sesi deyince benim  yaşım 51 ve epeyi bir zaman ömrüm arabaların kapılarını açıp kapatmakla geçti iddia ediyorum kesinlikle teneke sesi var..

          İşlevsellik tabiki önemli ama motoru açtığımızda da gördüğümüz Broadway motoru gibi heryeri açık motor önceki nesillere göre canımızı sıkıyor.siz sevebilirsiniz yada işlevselliği kafaya takmış olabilirsiniz ama kablo baglantilarindaki bant gerçeği maalesef motordada devam ediyor.

          Çok araç kullanmıyorum çünkü makam aracım var.ancak aracı çok kullanmakla lamba değiştirmek arasındaki bağlantıyı anlayamadım.cok araç kullanan çok lamba mi değiştiriyor? Siz motordaki boşlukların artırılmasını lamba için yapmışlar mi demek istiyorsunuz onuda anlamadım.

        Yakup bey ben ilk focusa bindigimde ( 2000 )  32 yaşındaydım.ancak öncesinde escort ve  Mondeo gibi araçlarımda oldu ve gördü ve fordu  sadece Focus olarak gören  biri değilim .Şunu artık kabul edelim Focus efsanesi yavaş yavaş bitiyor.sahsımin titanyum 2105 TDCİ focusu var.iyikide 2105 almışım çünkü bizim kasalar Ford'un son focus efsanesi olacaklar.

 

Kusura bakmayın insanların ön yargısı ile baş edecek zamanım yok, gördüğüm yanlış bilgiyi düzelttim sadece. Sizin yorum ve görüşünüze bir şey demedim yani cevap vermek için yazılmadı mesajım, tabi anlamak isteyene ?  

Ayrıca benim söylediğim ve yazdığım şeyler açık ve net, anlamak isteyenler iyi ve kötü eleştiriyi görebilir, bakabilir değil. Sonuç olarak lüften dolu bir cevabınız varsa yazın insanları zan altında bırakarak elinize bir şey geçmez, güldürmeyin ? Ve gidin dediğimi yapın, ses farkını kulaklarınızla duyacaksınız böylelikle 20 yıllık deneyimin yanılabileceğini fark edeceksiniz, tabi benim duyduğum ses ise. Ayrıca son paragrafı da üzülerek okuyorum maalesef, ona cevap dahi vermem zaman kaybı olacak benim için kusura bakmayın.

Unutmadan lütfen bana soru sormayı bırakın, ben üretmiyorum aracı ve satmıyorum.İlle de soracağım derseniz, aşağılamadan sorabilirsiniz. Ve zahmet edip benim tüm yazdıklarımı okuyun ve ona göre bu soruları sorun mesala ben sedan bagajı için (veya kol dayama için veya kapı için) ne demişim, dediğim gibi aksi halde sadece gülünecek oluyorsunuz.  Keyifli forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

               Yakup bey eleştiriyi size yapmıyorum.elestri de değil aslında yazdıklarım.uzuntu diyelim belki de beklentimiz buyuktu. Focus 4 den hüsrana uğradımda diyebilirim.komik olmak için yazmıyorum aslında komik biseylerde yazmıyorum.bu forumda bir markayı da karalamiyorum.benim bu markadan aracım var sadece kiyasliyorum.uretici değilsiniz elbette ama bu forumun amacı tüketici memnuniyeti yada memnuniyetsizliginin de dile getirilmesi degilmi?.dostca herkes bi şeylerden bahsediyor..benim 2015 focus almamdaki en önemli etken sizin youtube da bulunan focus videolarinizdir.size bu konuda mutesekkirimdir.

       İnsanlar artık internetten basit bir şey alırken bile yorumları okuyarak alıyorlar.belki otosandan yetkili bir  kimse buraları okuyarak gördüğümüz  eksiklikleri dikkate alabilir.ayrica sunuda söylemek istiyorum ben  focus 4 almayıda çok istiyordum ama beğenmedim burada da begenmememin nedenlerinden bahsediyorum sadece.burdaki yorumlara göre kararı focus clup tr dostları versinler.

        Sizin hatiriniz için yarın gidip focusu kapı örtülmesi sesini tekrardan dinleyeceğim söz ama sorun keske sadece kapılarda olsaydı..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

               Yakup bey eleştiriyi size yapmıyorum.elestri de değil aslında yazdıklarım.uzuntu diyelim belki de beklentimiz buyuktu. Focus 4 den hüsrana uğradımda diyebilirim.komik olmak için yazmıyorum aslında komik biseylerde yazmıyorum.bu forumda bir markayı da karalamiyorum.benim bu markadan aracım var sadece kiyasliyorum.uretici değilsiniz elbette ama bu forumun amacı tüketici memnuniyeti yada memnuniyetsizliginin de dile getirilmesi degilmi?.dostca herkes bi şeylerden bahsediyor..benim 2015 focus almamdaki en önemli etken sizin youtube da bulunan focus videolarinizdir.size bu konuda mutesekkirimdir.

        İnsanlar artık internetten basit bir şey alırken bile yorumları okuyarak alıyorlar.belki otosandan yetkili bir  kimse buraları okuyarak gördüğümüz  eksiklikleri dikkate alabilir.ayrica sunuda söylemek istiyorum ben  focus 4 almayıda çok istiyordum ama beğenmedim burada da begenmememin nedenlerinden bahsediyorum sadece.burdaki yorumlara göre kararı focus clup tr dostları versinler.

        Sizin hatiriniz için yarın gidip focusu kapı örtülmesi sesini tekrardan dinleyeceğim söz ama sorun keske sadece kapılarda olsaydı..

Ben ilk cümlenize istinaden yazdım dediklerimi, tabii ki bir araç her zaman yorumlanabilir ve eleştirilir bunun için varız zaten ancak konumuz o değildi. Neyse ? Söz söyletmiyor dediğiniz için dedim, 2015'te aldığınız araç hakkında gereksiz yere övdüğüm veya bile bile eksiğini söylemediğim bir detay gördünüz mü örneğin? Ben mk4 hakkında bir şey diyorsam emin olun 1 kere bakarak dememişimdir, yukarda gördüğünüz üzere arabayı 1 km bile sürmeden karar verenler var, ben bu aracı 1500 km'yi geçgin her koşulda denemeye çalıştım ve yazıyorum. Emin olun buradaki her şey süzgeçten geçirilip gereken yerlere iletiliyor bu arada, elinize sağlık yorumlar için de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende size teşekkür ederim çünkü sizin gibi değerli otomobil severler sayesinde ve sizin gibi test yaparak bilgi veren  değerli kişiler sayesinde otomobiller evimizin içine kadar giriyor.2015 focus videolarinizdaki samimiyetiniz, eleştirileriniz ve ovguleriniz çok etkileyici idi.mk4 videonuzuda severek ve beğenerek izledim gene herşey yerli yerinde idi emeğinize sağlık.bu foruma herkesin katkısı oldugu gibi benimde olduysa ne mutlu bana saglik ve mutluluklar temennisi ile...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

mk4 videonuzuda severek ve beğenerek izledim gene herşey yerli yerinde idi emeğinize sağlık.

İki tane daha gelecek biri yorumlarımı içerecen biri de teknolojileri gösteren/anlatan. ? 

 

Bu da bonus foto olsun 

foto123456.jpg

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Yalçın Mahir Ökcün yazdı:

Şunu artık kabul edelim Focus efsanesi yavaş yavaş bitiyor.

Focus'un bir efsane olduğunu da, efsanenin sona eriyor olduğunu belirtmek de bence amacını aşıyor.

Birinci kuşak farklı bir tasarım diliyle sınıfında ilgi uyandırdı, seveni de nefret edeni de oldu, ancak zaman içinde başarılı fiyat/performans ürünü olarak kabul gördü ve başarılı satış rakamlarına ulaştı.

Hem şahsi fikrim, hem de bağımsız kişi ve kuruluşların inceleme sonrası yorumları dördüncü kuşak Focus'un şimdiye kadar üretilmiş en başarılı model olduğu yönünde. Hatta sınıfın vazgeçilmez lideri görünen Golf'ten üstün olduğunu yazan incelemeler de var.

Bu elbetteki detay aksaklıkları yok saymamızı gerektirmez. Ve bence bu tür çocukluk hastalıkları da dünya ölçeğinde üst sıralardaki bir üreticinin profesyonelliğine yakışmıyor. 

Ancak bunların hepsi kolay giderilebilecek sorunlar ve üretim sürecinde düzeltileceğinden eminim. 

Benim için ST-Line kasa gerçekten başarılı bir tasarımdır, torsiyona rağmen yol tutuşu mükemmeldir, iç hacim ve rahatlık hissi en azından sınıf standardını yakalamıştır, global ölçekte başarılı bir motor gamı vardır ve Focus'un yine global ölçekte başarısını devam ettirecek bir modeldir.

Ülkemizdeki pazarlama politikaları da, bagajdaki açıktaki kablo da, olmayan kolçak da bu gerçeği değiştirmez.

Otosan'ın fiyat politikasını hep beraber izleyip göreceğiz. 

Kârlılığı farklı kanallardan hedefliyor iseler bineğe önem vermeyebilir ve rekabetçi bir satış politikası uygulamayabilirler, hatta bazı plazaların kapanması dahi söz konusu olabilir ve Focus sokakta her köşe başında rastlayacağımız araç olmayabilir.

Ama bütün bunlar da modelin başarısını gölgelemez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Alıp kullanılabilir olmadıktan sonra aracın çok iyi olması beni pek ilgilendirmiyor. Bu ekonomik kriz bitmeden bu vergilendirme sistemi değişmeden araç alınmaz. Fiyatlandırma da biraz fazla gibi. Golf ten daha pahallı.Golf highline daki Led farlar bide aktif dijital ekranı focus a eklersen focusun fiyatı 200.000 geçer. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 dakika önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Alıp kullanılabilir olmadıktan sonra aracın çok iyi olması beni pek ilgilendirmiyor. Bu ekonomik kriz bitmeden bu vergilendirme sistemi değişmeden araç alınmaz. Fiyatlandırma da biraz fazla gibi. Golf ten daha pahallı.Golf highline daki Led farlar bide aktif dijital ekranı focus a eklersen focusun fiyatı 200.000 geçer. 

Donanımlara iyi bak abi ? Titanium ile Comfortline dizel mesela, çok yazdım şimdi tekrar zaman kaybetmeyeyim arada çok fark var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Alıp kullanılabilir olmadıktan sonra aracın çok iyi olması beni pek ilgilendirmiyor. Bu ekonomik kriz bitmeden bu vergilendirme sistemi değişmeden araç alınmaz. Fiyatlandırma da biraz fazla gibi. Golf ten daha pahallı.Golf highline daki Led farlar bide aktif dijital ekranı focus a eklersen focusun fiyatı 200.000 geçer. 

Focusun satışlarının düşük olmasının başlıca sebebi bu fiyatlar zaten, bayilerde 160.000e golf tdı dsg highline bulunabiliyorken daha düşük donanımlı titanium focusa kimse 178.000 vermek istemez. 

 

Vergilendirme sistemininde çok değişeceğini sanmıyorum, ülkemizde üretilen corollaya bile hibrit mtv desteği sağlanmamışken ülkemizde yatırımı olmayan markaların satışları düştü diye vergiler daha da düşürülmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

        Sn Cem BONEVAL Focus  ilk çıktığı 2000 yılından bu tarafa Türkiye'de hakikaten çok sevildi.her makyajli kasası yada her kasa değişikliği büyük merak uyandırdı ve focusun gelişimi hep iyi yonlerde oldu.bunun soncunda sene 2019,a gelindiğinde beklentilerde çok yükseldi. maalesef Türkiye'de deki  kriz döviz sonrası  fiyat artışları  focus daki " bu fiyata bakalım ne sunuyor" beklentisinide çok artırdı.

         Ben  focusu görmek  için .galeriye bu beklentilerle gidince yaşadığım hayal kırıklarını yazdım.belkide çok beklenti ile gitmiste olabilirim.ama gerçekten yıllardır pazarda lider model adı olan focus benim gözümde beklentilerinin dışında kaldı.

    

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27 dakika önce, Mehmet Yavuz yazdı:

Focusun satışlarının düşük olmasının başlıca sebebi bu fiyatlar zaten, bayilerde 160.000e golf tdı dsg highline bulunabiliyorken daha düşük donanımlı titanium focusa kimse 178.000 vermek istemez. 

 

Birinin 2018 elde kalan ve her yerde olmayan fiyatı birinin liste fiyatını yazarak kendimizi kandırıyoruz ?

 

2019 listesi dahi yok sitelerinde, 2018 de Comfortline dizel otomatik 176.000,00 TL; Focus dizel otomatik Titanium 2018'i de 175.000 TL Options ile alırsan 171K hatta.

Donanım farklarına da bakarsak, Golf'ün yanında pahalı değil. Bir de bayideki araçlara bakarsak böyle bir şey de var.

 

Not: Araştırmadan okuyup yanılan olmasın diye yazıyorum, cevap olarak algılanmazsa şahane olur. 

 

Bu da eski yazımdam

 

Golf'e göre ne fazla

+ 180 derece geri görüş kamerası

+ Anahtarsız giriş ve çalıştırma

+ 17" jant

+ Kablosuz şarj

+ Koyu arka camlar

+ Katlanır ayna

+ Follow me

+ C.C.

+ Kararan dikiz

+ Far sensörü

+ Yağmur sensörü

 

Golf'e göre ne eksik

- Led stop

- S. diz hava yastığı

- Yorgunluk tespit sistemi

- Ön park sensörü

- Arka kol dayama

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Highline tdı dsg golf birçok bayide 160k civarına bulunuyor hatta 2.el sitelerinde 0km olarak 170k civarına satılıyorki yine titanium focustan ucuz. Liste fiyatlarına fazla aldanmamak lazım özellikle vag grubu araçların, liste fiyatı 276k olan passat highline tsı dsg 185-190k civarı liste fiyatı 332k olan audi a4 1.4 dynamic yine 190 civarı alınabiliyor daha bu listeyi uzatabilirim ama gerek olduğunu sanmıyorum. 2018 model golf ler bitmeden ve 2019 model golf ler gelmeden focus fiyatları f/p olarak golfun çok gerisinde kalmaya devam edecek.

 

Birçok kez yazdım ama tekrar yazıcam, liste fiyatlarına bakarsanız 

 

titanium ti-vct 6 ileri otomatik 162.100

titanium dizel 8 ileri otomatik   178.100

atmosferik 6ileri dizel 8 ileri farkı 16.000

 

st-line ecoboost 8 ileri otomatik 169.600

st-line dizel 8 ileri otomatik   186.600

ecoboost dizel farkı 17.000

 

Golf ile kıyaslamaya bile gerek yok, dövizi vergiyi bir kenara bıraktım bu nasıl bir fiyatlandırmadır, otosan atmosferik motoru ,turbo benzinli motordan daha pahalı satmaya çalıştığı müddetçe focus tercih edilebilir bir araç olmayacaktır.

Mehmet Yavuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.