Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus 1.5 Ecoblue 8 ileri Otomatik Test Sürüşü - Neler Değişti? 2018 / 2019


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Cenk abiyle rolling yaparız yan yana ? Başka türlü anlayamayız. Ayrıca Euro 6.2 normlarını düşünüp yeni arabalara bakmakta fayda var. 

Yakup Bey, eline sağlık izlediğim en güzel test sürüşlerinden birisiydi fakat biraz daha gazlamalı, viraj performans çekimleri daha zengin bir sürüş testi yapardı. Sizin de belirttiğiniz gibi; daha fazla sürüş dinamiklerinin anlatıldığı bir test bekliyoruz.. Hele bir de mca kasa 1.5 dizel otom. Focus ile kıyaslamalı olursa tadından yenmez?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27 dakika önce, Tuğra Yanık yazdı:

Bagaj menteşe kollarına sabitlenen kablo elektrik bandı ile tutuyor. Ben bunları görünce çok üzüldüm. 

Bir çok video izledim. Sedan bagajı açılınca, içerde o kaplamasız tenekemsi/kablolu görüntü maalesef çok dikkat çekiyor..Maliyet vs den öte politika olarak o görüntüye nasıl onay veriyorlar..Seni daciadan ayıran o, ismin var..E o zaman dacia da yapsın denilebilir, adamlar ford gibi anlatmıyor ki kendini..Kurulduğu günden beri en iyi arabamız denildi tanıtımda..Bu iddialı cümle şahsen paketler dolasıyla bizim ülkemizde çok havada kalıyor..Son kontroller yapılıyor, nasıl bu haliyle hemfikir olunabiliyor.." E arkada ki açıklık? " boşver, çok sıkıntı olursa makyajla hallediriz der gibi izin veriliyor..Pes.  Ford maalesef okyanusu geçip derede boğuluyor. 2013 titanium + smart aracımda casio göstergesi var..Trendle aynı..Yahu kaç paket be fiyat farkı var arada neden değişmez bu dedim, haklısınız vs? aynı şey..Cam tavan harici gözlüklük yok..Cam tavansız sürücü ışıktan, güneşten etkiyle gözlük kullanmıyor mu? Tamam boş pakete koyma ama dolu diye geçenlere de koy, en dolu paketlerde bile opsiyonel..Arka kol dayamayı kaç kişi aktif kullanıyor tartışılır ama geriye gitmeye gerek yok..Rakipler yeni yeni eklerken sen neden kaldırırsın? kablosuz şarj bu eksiklikler olunca hiç cezbetmiyor..Sanki arabada 10 şey olmalı, 12 oldu 2 tane çıkarmamız gerek gibi olmuş..Arka havalandırma, soğutmalı torpido, amortisörlü kaput, gözlüklük ve arka kol dayama -dolu pakette- standart olmalı..Hatta dolu pakette led farlarda olmalı..Piyasa, kur, bakın herkes böyle diye diye zihnimizi alıştırdılar..Ses etsek, ne biliyorsun onda var mı, şunda var mı git bak, ticaret böyle bir şey vs.? onda yoksa o da eksiktir..Dolu diye diye paketleri boşalttılar..Eniştemde 2004 golf comfortline var..Onda standart olan bir çok özelliği 2010 sonrası opsiyonel sundular..Kalite hissi azaldı vs...Bu açgözlülük, nereden para alsam mantığı..Oradan buradan kısıp, normal gösteren ticaret..Pehh !

 

Yazık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Anlamak zor, Hocam senin gelir artışın ile araba fiyatlarında yurt dışı fiyatı aynı olmasına rağmen Türkiye’de ne kadar artış var bunun farkında mısın? Daha 1 sene önce 100k ucuzdu Kuga, o zaman hayal kuran bugün onu da kuramıyor hala bunu niye düzenliyordunuz demek için ülkeyi eleştirmek veya üretmek yerine satarak para kazanan adama niye satmak istemiyor mu diyoruz ? haha ? 

Dışarda 20 birime 1 ekliyorsun burada 100’e, 1 yerine 10 ekliyorsun. Herkes bir şeyi düzenlemek zorunda yoksa iyice erişilmez olacaklar ki bunu yaşayarak görüyoruz zaten. 

 

“Bu arada ben Focus 2’ye biniyorum; 4’te ses sistemi standart değil diye almıyorum ? Sony gibi olacaktı, yoksa alınmaz. “ daha bunu diyen çıkmadı hayret.

 

Ek olarak sedanın Avrupa'da üvey evlat olduğunu kabul edelim ? Eskiden de gözüken kablo demetini kapatmak için Çin'li dostların kullandığı kapağı sipariş geçerek kapatmak mümkün olacaktır. Bu arada sedanın bagajı iç kullanışlılık ve dizayn olarak çok çok daha iyi. Ben olsam kablo yerine hala halının yukarda tutturma yerinin olmadığını dert ederdim. 

 

SedanBagaj.thumb.jpg.8dede82d4d31276e3120a5f8d27d48bc.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yanlış olan şu bana göre:

Rakiplerinde de şunlar bunlar yok diyerek bu arabanın eksiklerini görmezden gelemeyiz. O zaman Leon'da veya Golf'te üst donanımlarda gösterge panelinin sunduğu farklı grafik kombinasyonları, navigasyon ekranları, canlı harita zeminli dijital gösterge vs. nin sunulmamış olması nasıl açıklanabilir?

Alt donanımda hiçbir işe yaramayacak o koca ekrana ne gerek var? Hele ki o kocaman tuş tasarımı ile. 6 tane saçma sapan buton. Titaniumdakine zamanla herkes alışır ama trend x ekranı kimseye sevimli gelmez. Bir kere ben eski teknolojiyim diye bağırıyor. 

Bir donanım paketinin içeriğini azaltmayı asla mantığım kabul etmez. Titanium 2015 ile kasa değiştirmiş bir arabanın 2018 modelinin titaniumu arasında ileriye doğru bir fark beklenir sadece. Eski versiyonda olmayan bir özellik eklendi diye daha öncekinde çok beğenilen bir başka özelliği tıraşlamak hangi mantıkla açıklanabilir? Zaten teknoloji gelişiyor. Kablosuz şarj vs. sunuyor olmak bir lütuf değil yapılması gereken bir şey. Akıllı telefonlarda yeni çıkan bir versiyonu eskisinden daha zayıf bir kamera çözünürlüğü ile satabilir misiniz?

Gerek kozmetik olarak gerekse işlevsellik bakımından st line özelliklerini isteyen birisi sedan kasa almak isterse sonuç çözümsüzlük. Otomatik park titaniumda nasıl olmaz mesela? Ya istemediğin bir kasaya binip donanımları alma imkanına sahip olacaksın ya da arzu ettiğin gövde tipine binip hiçbir donanıma ulaşamadığın bir arabanın içinde yol alacaksın. Bunlar öyle şu kasayla bu döşeme geliyor, bu pakette tavan rengi bu gibi kolay kabul görecek basit tercihler değil. İnsanları HB ve sedan arasında böyle çıkmaz bir sokağa sürüklerseniz yalnızca başka marka arayışına itersiniz. Bir zamanların pazar lideri Fiesta'nın hali ortada. Focus da aynı stratejinin kurbanı olacak maalesef.

--20 dakika sonra eklendi--

Bir aracın fiyatından dolayı ulaşılmaz olması ve satılmaması ile ulaşılabildiği halde yetersiz bulunduğu için tercih edilmemesi aynı şey değil. Keşke dopdolu, her şeyiyle göz dolduran bir araç olsaydı da pahalı diye alınmasaydı. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ben olsam kablo yerine hala halının yukarda tutturma yerinin olmadığını dert ederdim. 

Öncelikle dert etmek ve eleştirmek farklı şeyler..Bizler eleştiriyoruz sadece..Eleştiri, gelişim için kaçınılmaz bir seçenek..İyi özellikler anlatılırken,  dönütleri/ihtiyaçları dinledik diye övgüyle açıklayanlar kötü/negatif bulunan yönleri de elbet duyacaktır..Bu yüzden eleştiriyoruz..Tutturma yeri de sonradan yapılabilir..Sonradan mantığıyla neler yapılıyor..Bizlerin istediği sağlıklı bir yol izlenmemiş gibi görünüyor..Bu olmayan basit şeyler, hatalar;  yeni özelliklere, yeni araca vay be dedirtmiyor..Elbette bu bana göre motor, size göre bagaj vs olabilir..Ama okuduğum kadarıyla aynı özellikler/konular üzerinde eleştiriler çok..Videoların altında, forumlarda vs..Ayrıca size göre dert(!) olan bagajdaki tutma öğesinin eksik olmasını da önemsiyorum..eksik bir ise iki oldu işte..küçük şeyler bunlar..İlk yazı da dediğim gibi..Okyanusu geçip derede boğulmak bu..Ford belli alanda belki de en iyi aşçı..Lakin servis ve malzemeler iyi tamamlanmazsa o en iyi yemek, normalleşiyor..Bizler en lüksü vs beklemiyoruz, kaliteli butik bir hava olsa kafi..Paketle mi olur, standart mı olur o kısımlar markaya, otosana kalıyor..Bu aktarılanlar aracı ya 5 yıldızlı kötü bir otel yapıyor(şu an kötü olmasa da, orta bir otel gibi) ya da butik güzel bir otel..İkisi birleşirse tadından yenmez o başka.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dert etmiyoruz zira Ford ile evli değiliz. Sadece focus araç sahibiyiz. Ben 12 yıldır focus kullanıyorum. Bence çok uzun bir süre. O kadar fanatik bir ford kullanıcısıydım ki eşime aldığım VW Tiguan aracı hiç sevemedim hep kusurlarını buldum. Böyle olunca biraz beklentim fazla imiş herhalde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben dert dedim diye linç mi başlattınız ? Ne kadar güzel, çok yakışmış. Dert kelimesinin böyle algılanması çok hoş olmuş demek ki daha seçici olmak lazım kelimelerde yoksa fırsat kollayanlar acımasızca laf esirgemiyor ? 

--1 dakika sonra eklendi--
9 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Bir aracın fiyatından dolayı ulaşılmaz olması ve satılmaması ile ulaşılabildiği halde yetersiz bulunduğu için tercih edilmemesi aynı şey değil. Keşke dopdolu, her şeyiyle göz dolduran bir araç olsaydı da pahalı diye alınmasaydı. 

Abi sen ticarete başladığında aynen böyle yapmalısın ? Buna yürekten inanıyorsan da gerçekten helal olsun ? Ben hala her şeyiyle rakipte sırf var diye istenilmesinin doğru olduğunu düşünmüyorum, bu ihtiyaç ise istenmeli; zaten bu yanlış yüzünden hep araçlar saçma sapan geliyor Türkiye'ye.
2 hava yastıklı Fiesta ve Polo'yu kabul eden Türkiye için bu tür şekil talepler daha önemli benim gördüğüm bu - ne yazıkki-.

 

Bu arada LEON'a yükseklik ayarlı emniyet kemeri konulduğunda biri haber verebilir mi? Ben o zaman listemeye almaya düşünüyorum, zira o olmazsa kemeri takamıyorum rahatsız ediyor. Arka kol dayamadan daha elzem benim için ? 

Mk3 ST-line ile de sunulmayan arka kol dayama, Mk4 Focus ST-line ile Avrupa'da çoğu ülkede opsiyon olan sadece bize özgü olmayan, paket halinde geliyor dediğim gibi ?

 

Linç etmeye çalışan arkadaşlara da ayrıca selam olsun lansman günü bu eksikleri diler getirmek için gün boyu bilmem neremi yırttım bakın insanlar neler istiyor yapmayın diye, ancak kimse için değmezmiş ? Fazla kasmayacaksın, insan duymak istediği şeyi duyunca memnun yoksa bir anlamı yok çabaların. @Ozan Altundal da şahittir ?

Lansmandan önce bunu sor onu sor ? Sonra cevap veriyoruz kötü oluyoruz ? Ama sorun değil bir kişi bile doğru anlasa yeterlidir.  Bazı şeylerin açıklaması var ve mantıklılar da ben bunları aktarmaya çalışıyorum kimseye dert veya bahane anlatmıyorum bunu iyi idrak etmek zor ama önemli, sonuç olarak son kullanıcı gözünden ne dersen de bir şey ifade etmiyor o ayrı mesele, bkz şek a1.

--8 dakika sonra eklendi--
6 saat önce, Erhan Er. yazdı:

Bu 1.5 ecoblue motor 16 valf mi? Eski 1.5 tdci motor 8 valf idi. 

Her silindirde 4 valf; 16 ?


Y.dışından gırtlak spek st-line, bakın ne eksiği var ? 

Spoiler

 

DSC0713.jpg

 

DSC0758.jpg

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuyu izliyorum hayretler içerisinde.

Sanki eleştiri yarışması yapılıyor, konu da yeni Focus gibi. 

Arzulanan ile gerçek ihtiyaç arasındaki dengeyi iyi kurmak lazım. 

Detaylara boğulmadan aracın genel karakterini değerlendirmek lazım. 

Bu kadar acımasızca eleştirecek kadar beğenmiyorsak başka markalara da bakmak lazım. 

Fiyatları değerlendirirken ülkenin içinde bulunduğu ekonomik krizden bağımsız düşünmemek lazım. 

En nihayetinde de Focus - Otokoç - Otosan - Ford beklentileri karşılamıyor ise başka markalara yelken açmak lazım. 

Yeni Focus bence de olgunlaşmış, büyümüş, maliyet ile performans arasında kabul edilebilir bir denge kurulmuş.

Donanım özellikleri zamanla revize edilecektir. Biraz sabırlı olmak lazım.

Motor gamı satışı kolay ürünlere yönelik düşünülmüş. Gönül 1.5EB 182 PS Manüel ST-Line ister, belki yeterince talep olursa Otosan da getirir. 

Yeni 8 ileri otomatiğin daha yakından incelenmesi ve bir süre denemesi gerekir. 

Yani özetle başarılı bir araç ve son zamanlarda Almanya'da karşılaştırmalarda Golf'e üstün bulan incelemeler yayınlanmya başladı ki bu hayret verici. 

Yakup eline sağlık, gayet iyi bir iş çıkarmışsın. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Abi sen ticarete başladığında aynen böyle yapmalısın ? Buna yürekten inanıyorsan da gerçekten helal olsun ?

Öncelikle seni incitecek bir ifade olmuşsa özrümü kabul et. ?

Ben rakiplerinin sunduklarını aynen sunsun demiyorum ki bu beklenemez de zaten. Söylemeye çalıştığım yeni kasa ile titaniumun içerik kaybına uğramış olması. Bayide aracı inceleyen bir müşteri eski titaniumu biliyorsa ve o anda bu eksileri öğreniyor ise artık o müşteri temsilcisinin işi gerçekten zor.

Sitemlerini sonuna kadar haklı buluyorum ama benim sözlerim senin emeğini görmezden gelmek asla değil. Sen, sana inanan ve güvenen büyük bir kitleyi temsil ediyorsun ve bu kitlenin sesisin. Bizim birinci elden onlara en yakın temasımızsın. Biz eksik gördüğümüz yanlarını yok sayarsak onlar da müşteriyi memnun zannedecek. Bence en sert eleştiriler bu dönemde yapılmalı ki bazı durumları gözden geçirsinler. Yoksa gerçekten ikinci bir Fiesta faciası geliyor. Az çok beni tanımışsındır. Tam anlamıyla Ford aşığı olarak tabir edilebilirim. 1988 model Taunus'a dayanır Ford'a olan tutkum. 

İnan Fiesta talep görmediğinde herhangi bir showroomda bir satış temsilcisi benim kadar dert etmemiştir bu durumu. Sonuçta başka modelimi satar geçer giderim, diyebilir. Benim gözüm hala yollarda yeni Fiesta arıyor. 

Bu nazı ancak sen çekersin ve ilgililere de ancak sen iletirsin diye ısrarla yazdıklarımla seni üzüp kırdıysam gerçekten özür dilerim.? 

Serkan Z. tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford yakında tükkanı kapar.Rize gibi Ford seven yerde sadece 1 tane yeni Fiesta gördüm. Millet bu ÖTV ve indirim kampanyası furyasında fiyat araştırmalarında Ford un esamesi geçmiyor. Bu furyada satmayan araba ne zaman satacak. Yeni Fiesta da aradığını bulamayan Ford umarım focus da bulur.forum sitelerinde alınan fiyat paylaşımlarına bakıyorum Ford diye bir marka yok. Vw, Seat, Skoda, Kia, Honda . Suzuki bile var bilin hangi marka yok. Ford yakında binek kısmını kapatıp ticariyle devam edecek anlaşılan. Bu ekonomik kriz bi tek Ford a vurdu anlaşılan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Öncelikle seni incitecek bir ifade olmuşsa özrümü kabul et. ?

Ben rakiplerinin sunduklarını aynen sunsun demiyorum ki bu beklenemez de zaten. Söylemeye çalıştığım yeni kasa ile titaniumun içerik kaybına uğramış olması. Bayide aracı inceleyen bir müşteri eski titaniumu biliyorsa ve o anda bu eksileri öğreniyor ise artık o müşteri temsilcisinin işi gerçekten zor.

Sitemlerini sonuna kadar haklı buluyorum ama benim sözlerim senin emeğini görmezden gelmek asla değil. Sen, sana inanan ve güvenen büyük bir kitleyi temsil ediyorsun ve bu kitlenin sesisin. Bizim birinci elden onlara en yakın temasımızsın. Biz eksik gördüğümüz yanlarını yok sayarsak onlar da müşteriyi memnun zannedecek. Bence en sert eleştiriler bu dönemde yapılmalı ki bazı durumları gözden geçirsinler. Yoksa gerçekten ikinci bir Fiesta faciası geliyor. Az çok beni tanımışsındır. Tam anlamıyla Ford aşığı olarak tabir edilebilirim. 1988 model Taunus'a dayanır Ford'a olan tutkum. 

 İnan Fiesta talep görmediğinde herhangi bir showroomda bir satış temsilcisi benim kadar dert etmemiştir bu durumu. Sonuçta başka modelimi satar geçer giderim, diyebilir. Benim gözüm hala yollarda yeni Fiesta arıyor. 

Bu nazı ancak sen çekersin ve ilgililere de ancak sen iletirsin diye ısrarla yazdıklarımla seni üzüp kırdıysam gerçekten özür dilerim.? 

Est. lütfen, benim böyle bir beklentim yok bu arada. Ben sana demedim zaten abicim ? Dert kelimesini, gereksiz üzerine alınanlar için demiştim. Ama benim hatam herkes istediğini diyebilir, ben daha dikkatli olacağım ? 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence kompakt sınıf bir araç bu kadar üstünde durmamak gerek. Bu sınıftaki her aracın birbirinden eksiği ve fazlası var. Herkes kendi kriterlerini karşılayacak bir araç tercih etmeli. Bu sınıfta kusursuz bir araç beklememek gerek. ST Line focus mesela bana fazlasıyla yetecektir. Ama alamayacağım gerçeği beni kahrediyor ?? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.