Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2019 Yeni Mazda 3 Tanıtıldı


Tamer Perperek

Önerilen Mesajlar

Yeni Mazda 3

https://www.autobild.de/artikel/mazda3-2019-erlkoenig-innenraum-bilder-preis-motor-12737625.html

 

+++++++++++++++++++++++++++++++

 

Yeni Mazda3, bugün dünya prömiyerini 2018 Los Angeles Auto Show’da yapıyor. Tamamen yeniden tasarlanan model, 2019’un başlarında Kuzey Amerika’dan başlayarak küresel piyasalarda görücüye çıkacak.

 

Fazlası burada: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-mazda-3-tanitildi/

 

Yeni Mazda 3’te 8,8 inç genişliğinde bir orta ekran mevcut. Sadece komut kontrolünün kullanılmasını gerektiren basitleştirilmiş bir işlem sunmakla birlikte, komut kontrolünün daha kolay çalışmasını sağlayan yeni bir sezgisel yönlendirme sistemine de sahiptir. Buradan anlaşılacağı üzere araçta dokunmatik ekran yok sadece kumanda ile kontrol edilebilecek.

 

Yeni Mazda 3, Mazda’nın yeni geliştirilen Sürücü İzleme sistemi ile kullanılabilir. Sistem, sürüş sırasında sürücünün durumunu gözlemlemek için hem kızılötesi kamera hem de kızılötesi LEDkullanır. Sürücü göz kapaklarının herhangi bir zamanda ne kadar geniş olduğunu, uyuşukluğunun kaç kez olduğunu ve uyuşukluk veya yorgunluk düzeyini belirlemek için ağız ve yüzün açısını izler. 

 

 

2019 Mazda 3_19.jpg

2019 Mazda 3_25.jpg

2019 Mazda 3_17.jpg

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha sonra detaylı aktaracağım arabayı.  Aks aralığı uçmuş aslanın, 2,725mm.

 

SKYACTIV-G 1.5

SKYACTIV-G 2.0

SKYACTIV-G 2.5

SKYACTIV-D 1.8

SKYACTIV-X

 

6 ileri otomatik ve manuel

Arkalar torsiyon çubuğu

 

 

28_Mazda3_SDN_5HB_EXT_2.jpg

27_Mazda3_SDN_5HB_EXT_1.jpg

13_Mazda3_5HB_INT_1.jpg

20_Mazda3_SDN_EXT_6-1024x711.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

HB kasanın C sütununun kalınlığı, arka camların ise çok ufak olmasından dolayı arka hacim yeterli olsa da oldukça karanlık olacaktır. Aile kullanımına ne kadar gider şüpheliyim. Sedan kasa ise tam olmuş. Ford'un tasarımcılarına bunu göstermek gerek. Dokunmatik ekran kolay kullanılsın diye dizayn maliyetinden kaçıp tableti göze sokar gibi yapıştırmalarına karşın, mazda mühendislerinin yaptığı daha şık, sade ve modern gözüken tablet tasarımını da kutlamak gerek.

 

Skyactive X motoru çok güzel bir motor olacağa benziyor. Tabii ülkemizde ki dizel talebi düşünüldüğünde 1.8 hacimli motorla dizel versiyon Türkiye'ye gelmez bile.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 2019 Yeni Mazda 3 Tanıtıldı olarak değiştirdi
Bir saat önce, Murat Kav. yazdı:

Ekran dokunmatik değil mi?

Yok evet. Sadece kumanda ile kontrol mevcut.

 

Konu yeşillendi. Torsiyon ailesi genişliyor. 

https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-mazda-3-tanitildi/

 

 

2019 Mazda 3_3.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sedanda dramatik değişiklik yok çünkü çok güzeldi. Ancak burun yapısını beğenemedim ? Mercedes A gibi değişim yapmışlar. HB de ise C sütunu fazla kalın, tasarımı da bozuyor bence ayrıca arka cam oldukça küçük gerçi tamamına dar diyebiliriz. İç tasarımın yapısı çok iyi, tam sürücü arabası oldukça fazla üst segment havasında.

 

Şanzıman konusunda bir yenilik yok.

Motorlarda hibrit dışında bizi ilgilendiren yenilik yok.

Kadranları eskiye göre daha klasik yapılmış. HUD'dan haber yok ekisinde vardı.

Torsiyonun yanına bağımsız sunan seçenek yok. Mercedes, Vw ve Ford malum seçeneklerle sunuyordu.

Cam tavan yok.

Dokunmatik ekran yok ama bence şart da değil.

Aktif güvenlik konusunda ekstra yenilik yok.

Daha sessiz yapılmış bu çok iyi, genişliği keza iyi olacak gibi henüz iç detaylar yok.

konsol.jpg 

 

2019 Mazda 3_11.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mazda'dan Ford'a alınmasını istediğim tek şey multimedya ekranı kullanım şekli ve buna bağlı olarak da dizaynı olurdu kesinlikle. Focus'a düğmeyle kontrol edilebilir bir vites geldi. Konsolun o kısmı oldukça ferahladı. Özellikle bardaklık kısmına güzel bir çalışmayla joystick eklenip sync 3 ekranını sadece bununla kumanda edebilecek bir kıvama soksalardı mükemmel olurdu. Bu hem otomobile premium bir hava katardı, hem de dokunmatik özelliğinden dolayı kullanımı pratik olacak diye gözümüze sokar gibi bir dizaynla yerleştirilmemiş olurdu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben aynı fikirde değilim. Premium markalar da artık dokunmatiğe geçti. BMW, Mercedes çoktan buna göre dizaynlarını değiştirdi. Mazda'da ki yaklaşımı pek anlamadım açıkcası. Ford aynısını yapsaydı, hep beraber gömerdik burda, iyi ki yapmamış ? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Ben aynı fikirde değilim. Premium markalar da artık dokunmatiğe geçti. BMW, Mercedes çoktan buna göre dizaynlarını değiştirdi. Mazda'da ki yaklaşımı pek anlamadım açıkcası. Ford aynısını yapsaydı, hep beraber gömerdik burda, iyi ki yapmamış ? 

Premiumlar artık sadece dokunmatiğe geçmedi. Bmw, mercedes hem dokunmatik sunuyor hem joystick sunuyor. Joystick kullanımının avantajı; tablet şeklinde üretilmesi planlanan multimedya ekranlarının konsol dizaynı bütünlüğünü bozmaması, sürücünün gözünün içine kadar girmemesi, güvenli kullanım prensibini bozmaması, araç içinde yerleştirilecek konumunun da rahat belirlenebilmesi imkanını sunuyor olması. Oraya joystick koyuluyorsa, ekranın şıklık ve kullanım güvenliği gözetilerek yerleştirilmesi açısından üreticiye daha özgür bir alan sunuyor olmasının payı büyüktür.

 

Yeni nesil araçlarda konsola gömülü olan multimedya ekranlarının bir çoğunda ise zaten konum belirleme, güvenli kullanımdan fazla uzaklaşma, konsol bütünlüğünün kaybolması durumu artık oluşmuyor. Bu sebeple de hemen hemen geneli sadece dokunmatik şeklinde sunuluyor.

 

Zevkler ve renkler pek tartışılmaz ama Focus'un mu tablet ekranı daha bütün, şık ve elit duruyor yoksa Mazda 3'ün mü diye düşündüğümüzde şahsi fikrim Mazda 3 olur.

 

Joystick kullanımının biz tüketiciler için multimedya ekranının işlevselliğini, konumu ve dizaynı açısından sunduğu seyir zevkini bozmadan sunabildiği bunca avantaj varken Ford aynısını yapmış olsa, gömülecek bir durum oluşacağını pek sanmıyorum ki hatta iç dizaynda insanlar tarafından en çok sorun edilen konu olan multimedya ekran konumu eleştirisinin de Focus adına oluşmayacağını düşünüyorum ?

 

 

 

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

tablet şeklinde üretilmesi planlanan multimedya ekranlarının konsol dizaynı bütünlüğünü bozmaması, sürücünün gözünün içine kadar girmemesi,

Fotoğraflar vs yanıltıyor göz hizasında çekimler olmadığı için. Bu iki görselde de zaten göze batmadığını görebiliriz. Bu tür şeyleri akşam denemeden nokta atışı karar vermemek lazım.

 

Screen Shot 2018-11-29 at 01.17.24.png

 

Screen Shot 2018-11-29 at 01.15.37.png

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Fotoğraflar vs yanıltıyor göz hizasında çekimler olmadığı için. Bu iki görselde de zaten göze batmadığını görebiliriz. Bu tür şeyleri akşam denemeden nokta atışı karar vermemek lazım.

 

Screen Shot 2018-11-29 at 01.17.24.png

 

Screen Shot 2018-11-29 at 01.15.37.png

 

Akşam zaten araç ışıkları hariç görünen pek bir şey olmadığından tabletin konumu problem olmaz. Fiesta da benzer dizayna sahip ve gündüz vakti  sürücü koltuğuna oturduğumuz zaman sürücü için estetik açıdan bariz problem oluşturmasa da genel hatlarıyla dışarıdan bakıldığında konsolun gerisine doğru alınmayan bu tablet ciddi anlamda sırıtıyor. Çünkü ekran boyutu yanlara doğru değil, dikey şekilde yukarı doğru daha fazla uzadığından ' çıkıntı ' hissiyatı da artıyor. Zaten araçla ilgili iç mekanda yapılan en fazla eleştiri de bu tabletin dışarıdan genel olarak bakıldığında pek estetik durmadığı yönünde. Tabii dediğim gibi zevkler herkese göre değişkenlik gösterebilir. Neticede beğeni meselesi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.