Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2019 Yeni Mazda 3 Tanıtıldı


Tamer Perperek

Önerilen Mesajlar

1 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Akşam zaten araç ışıkları hariç görünen pek bir şey olmadığından tabletin konumu problem olmaz. Fiesta da benzer dizayna sahip ve gündüz vakti  sürücü koltuğuna oturduğumuz zaman sürücü için estetik açıdan bariz problem oluşturmasa da genel hatlarıyla dışarıdan bakıldığında konsolun gerisine doğru alınmayan bu tablet ciddi anlamda sırıtıyor. Çünkü ekran boyutu yanlara doğru değil, dikey şekilde yukarı doğru daha fazla uzadığından ' çıkıntı ' hissiyatı da artıyor. Zaten araçla ilgili iç mekanda yapılan en fazla eleştiri de bu tabletin dışarıdan genel olarak bakıldığında pek estetik durmadığı yönünde. Tabii dediğim gibi zevkler herkese göre değişkenlik gösterebilir. Neticede beğeni meselesi.

O eleştiriler hep almayanlar tarafından yapılıyor ama değil mi? Alıp da rahatsız olan gördük mü mesela ?  Ve bu tablet olayına neredeyse tüm üreticile bir şekilde geçti ? Vag ve Reno hariç sanırım benzerine pek girmeyen yok.

 

Bu ekran Fiesta'dan daha geride ve daha gömülü ayrıca araba da geniş olduğu için ekran batmıyor kesinlikle.  Kullanışlılık olarak bir sorun göremiyorum ben o yüzden yazdım, zevk renk ayrı tabi ancak dediğim gibi bu arabaları kullanmayıp belki de içine dahi binmeyen bir sürü insanın yaptığı eleştiri aşırı anlamsız, pek ön yargılı. 

 

Örneğin Mazda 3 orta konsol kesinlikle çok daha olgun üst sınıf duruyor ancak orta bölüm fazla kalın ise bu yolcu konforunu rahatsız edecek genelde bu tür seçimler geniş arabalarda iyi oluyor aksi durumda dizler hep değecek bir tarafa. Meganın koltukları bile sığmıyordu arabaya ? Velhasıl her zevki her araçta birleştirmek zor iş belki de imkansız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

O eleştiriler hep almayanlar tarafından yapılıyor ama değil mi? Alıp da rahatsız olan gördük mü mesela ?  Ve bu tablet olayına neredeyse tüm üreticile bir şekilde geçti ? Vag ve Reno hariç sanırım benzerine pek girmeyen yok.

 

Bu ekran Fiesta'dan daha geride ve daha gömülü ayrıca araba da geniş olduğu için ekran batmıyor kesinlikle.  Kullanışlılık olarak bir sorun göremiyorum ben o yüzden yazdım, zevk renk ayrı tabi ancak dediğim gibi bu arabaları kullanmayıp belki de içine dahi binmeyen bir sürü insanın yaptığı eleştiri aşırı anlamsız, pek ön yargılı. 

 

Örneğin Mazda 3 orta konsol kesinlikle çok daha olgun üst sınıf duruyor ancak orta bölüm fazla kalın ise bu yolcu konforunu rahatsız edecek genelde bu tür seçimler geniş arabalarda iyi oluyor aksi durumda dizler hep değecek bir tarafa. Meganın koltukları bile sığmıyordu arabaya ? Velhasıl her zevki her araçta birleştirmek zor iş belki de imkansız.

Zaten aracı para verip almış kişiler muhtemelen beğendiği için almış ki onların sorun etmesi pek mantıklı olmaz. En azından aracı aldırmayacak kadar rahatsızlık vermediği belli.

 

Renault, Tesla vari bir yol izlediği için onun konsepti bambaşka tabii. Vag grubu da konsol içinde olmasını tercih etti ki şahsi fikrim tabletten daha iyi bir çözüm. Yeni Focus'un içine önümüzde ki hafta binmek nasip olacak hayırlısıyla fakat görsellerden edindiğim izlenim ve Fiesta'dan gördüğüm kadarıyla olanı belirttim diyebilirim. Tam fikrim canlı gördüğümde netleşecek fakat şuan için fikrim pek şık olmadığı yönünde. 

 

Aslında düşündüğüm, konsolun kalınlaşmasından ziyade ekranın bir miktar daha enine büyütülüp geriye çekilip bardaklık kısmına da kumanda kontrolü koyulmasının en azından görüntüyü biraz daha şık hale getirmesine yardımcı olacağı yönündeydi. Bu hamle konsolu da kalınlaştırmayacaktır. Dediğim gibi burada sohbet ettiğimiz konu dizayn olduğu için tek bir doğruda yahut mantıklı bir noktada buluşmak güç. Neticede dediğin gibi her zevki tek araçta birleştirmek zor ?

autowp.ru_bmw_328i_sedan_sport_line_23.thumb.jpg.deabd57606abdbabce31bacbbeb122b3.jpg

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence joystick dokunmatikten daha rahat kullanım sunuyor, ideali ikisinin birden olması tabi.

konsolun üstünde çıkıntı olarak duran ekranı görüntü olarak hiç sevmesem de kullanışlılık açısından daha iyi buluyorum, golfte çok aşağıda kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Premiumlar artık sadece dokunmatiğe geçmedi. Bmw, mercedes hem dokunmatik sunuyor hem joystick sunuyor. Joystick kullanımının avantajı; tablet şeklinde üretilmesi planlanan multimedya ekranlarının konsol dizaynı bütünlüğünü bozmaması, sürücünün gözünün içine kadar girmemesi, güvenli kullanım prensibini bozmaması, araç içinde yerleştirilecek konumunun da rahat belirlenebilmesi imkanını sunuyor olması. Oraya joystick koyuluyorsa, ekranın şıklık ve kullanım güvenliği gözetilerek yerleştirilmesi açısından üreticiye daha özgür bir alan sunuyor olmasının payı büyüktür.

Cıks, joystick eski çözüm. Premiumlar şu anda geçiş aşamasında. Joystick kullanımı zamanla biter.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence de dokunmatik yaygınlaşacak ama keşke joystick olsaydı hepsi. Sync 3 dokunmatik hassasiyeti, grafik tasarımı ve işlem hızı yönüyle çok iyi bir performans sunuyor lakin ekrandaki parmak izleri beni son derece rahatsız ediyordu. Sırf temiz bir ekran için bile joystick olurdu tercihim. Tablet ekranların bana göre göze güzel ya da çirkin görünmesi daha çok konumlandırıldıkları bölge ile ilgili. Olabildiğince uzağa koyulanlar ve dikine değil enine büyük olanlar nispeten daha kabul edilebilir oluyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Forum sakinleri Focus saldırmayı seviyor anlaşılan.

Böyle bir arabayı Ford yapsa gerçekten yerden yere vurulurdu.

Hemi de torsiyonlu (?), bir de tasarımcıları Ford'a çağırıyorsunuz. 

İlahi.

Motorları da genelde TR vergi sistemine uygun değil.

Ancak hibrid formatında belki vergi desteği ile cazip olabilir. 

Active-X'i ben de merakla bekliyorum.

2_Mazda-3-2019-1280-04.jpg

1_Ford-Focus_ST-Line-2019-1280-1d.jpg

Buyurun: Güdüklükle zerafetin kıyaslaması...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Forum sakinleri Focus saldırmayı seviyor anlaşılan.

Böyle bir arabayı Ford yapsa gerçekten yerden yere vurulurdu.

Hemi de torsiyonlu (?), bir de tasarımcıları Ford'a çağırıyorsunuz. 

İlahi.

Motorları da genelde TR vergi sistemine uygun değil.

Ancak hibrid formatında belki vergi desteği ile cazip olabilir. 

Active-X'i ben de merakla bekliyorum.

2_Mazda-3-2019-1280-04.jpg

1_Ford-Focus_ST-Line-2019-1280-1d.jpg

Buyurun: Güdüklükle zerafetin kıyaslaması...

Komşunun tavuğu komşuya kaz görünürmüş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben focus 3 MCA HB in de segmentinin en iyi tasarımlarından biri olduğunu düşünüyorum zaten o yüzden aldım (çoğunluk beğenmez o ayrı ). Focus 4 HB ST line in ise bu işin zirvesi olduğunu düşünüyorum. Yani ana akım markaların kompakt HBlerinin tasarım zirvesi. Benim açımdan bunda sıkıntı yok.

 

Güncel Mazda3 ün de bu resimdekine benzer bir sorunu var, sedanı güzel HBi biraz rahatsız ediyor gözü. Bunda bu daha da artmış. 

 

Mazdayı hep sevdim ama hep eleştirdim. 1.5 atmosferik motor Avrupaya uygun değil, gerçi amerikaya da uygun değil. Üst devirlerde çok canlı ve keyifli bir motor ama günlük hayatta maalesef ışıklarda kalkışta ve rampa kalkışlarında çok yetersiz.

 Multimedya kullanımı ergonomik değil. YTta takip ettiğim bir polonyalı var Marek Drives kanalı. Adam gerçek hayatta bir mazda sahibi . Modern mazdaları bu multimedya kullanım zorluğu nedeniyle kimseye önermiyorum diyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Forum sakinleri Focus saldırmayı seviyor anlaşılan.

Böyle bir arabayı Ford yapsa gerçekten yerden yere vurulurdu.

Kendi adıma araçla ilgili ucubelikleri dile getirmeyişim asla bir Mazda almayı düşünmediğimdendir. Yoksa arkadaki o garabeti kabul etmek mümkün değil. Bu haliyle sanayide alalade bir yerde arkası yükseltilmiş de burun üstü çakılmak üzereymiş gibi duruyor hatchback. Sky active dedikleri teknolojinin atmosferik motorda sadece sıkıştırma oranları üzerinde bir etkisi var ki bu da asla belirgin bir performans farkı yaratmıyor. En azından kağıt üzerinde tork değerleri ve hızlanma verileri bunu söylüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dokunmatik ekran yok mu? Sirf bunun icin bile alinir be... umarim geriye donus baslar artik ??

 

İki arabada tek kelime ile sahane ?? Tasarim dedigin boyle olur, ozellikle HB ye bayildim. Sedan onceden de guzeldi zaten... bu aracin tek ihtiyaci kaliteli/verimli bir sanziman. Onun disinda gercekten cok iyi...

--50 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Forum sakinleri Focus saldırmayı seviyor anlaşılan.

Böyle bir arabayı Ford yapsa gerçekten yerden yere vurulurdu.

Hemi de torsiyonlu (?), bir de tasarımcıları Ford'a çağırıyorsunuz. 

İlahi.

Motorları da genelde TR vergi sistemine uygun değil.

Ancak hibrid formatında belki vergi desteği ile cazip olabilir. 

Active-X'i ben de merakla bekliyorum.

2_Mazda-3-2019-1280-04.jpg

1_Ford-Focus_ST-Line-2019-1280-1d.jpg

Buyurun: Güdüklükle zerafetin kıyaslaması...

Güdük olan Mazda mı hocam?

 

Ben bayıldım, nefis duruyor yahu...

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

Ben bayıldım, nefis duruyor yahu...

Hadi be ?

 

Bu arada joystick'te de dokunmatik yokmuş. Bildiğin klasik çevirmeli sistem. Navigasyon datası girmek işkence mesela, android auto ya da carplay olsa bile Çok eskilere gitmiş Mazda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Avrupa lansmanı yapıldı.

 

1.5L benzinli 120 ps motor sadece Türkiye pazarında sunulacak. 

1.8L dizel 116 ps - 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik

2.0L benzinli 122 ps - 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik

2.0L hibrit 122 ps

Bagaj: Sedan 450 lt, Hb 358 lt.

Mazda3_HB_Polymetal_Model-3.jpg

Mazda3_HB_Polymetal_interior-2.jpg

Mazda3_HB_SoulRedCrystal_Interior-4.jpg

Mazda3_HB_SoulRedCrystal_Detail-8.jpg

Mazda3_SDN_MachineGrey_Action-8.jpg

Mazda3_HB_SoulRedCrystal_Action-2.jpg

Mazda3_HB_Polymetal_Action-14.jpg

Mazda3_HB_Polymetal_Action-1.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.