Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2019 Yeni Toyota Corolla Sedan


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

23 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Corolla, ömrü hayatı boyunca ne zaman sürüş keyfi sunmuş abi yapmayın ? Kağıt üzerinde bağımsız sunan birçok makina vardı zamanında hangileri hem yüksek performans sunuyordu, bazısı yapmak zorunda olduğu için kullanıyordu. Kağıt üzerinde araba alacak kişiler için bu kadar üzülmeye gerek yok ?  Bugün Fiesta'nın verdiği keyfi veren C sınıfı bağımsız bile bulmak zor iş, tabi herkesin beklentisi de farklı.

Eskiden olsa uyuşuk şasi ve altyapıyla bu söylediğine ben de katılırdım hocam. Ama yeni TNGA platformu gayet yeterli düzeyde çevik ve sürüş zevki sunabiliyor. Direksiyon tepkisi bir Ford kadar değil ama bazı yeni Toyota modellerinde oldukça tatmin edici. Buna bir de çift salıncak süspansiyonu eklediğin vakit en güzel üçlü tamamlanmış oluyor. He hala bir çift salıncak süspansiyonlu st line focus kadar dinamik ve zevkli sürüş sunmayacaktır. Ama torsiyonlu focus'tan daha iyi olacağı kanısındayım ki zaten Toyota da bu yeni aracının sportif yönüne vurgu yapmıştı. Neticede Civic bile son kasalarında sürüş keyfini o kadar bozmuşken bu güncel kasasıyla bambaşka bir halde çıktı karşımıza.

 

Sürüş zevki konusunu bir kenara bırakırsak sürüş kalitesi ve olgunluğu yönünde de maalesef torsiyonlu Focus selefiyle bile aynı olgunlukta değil. Kaymak asfaltta ilerlerken o mk3,5'un süzülme, daha üst sınıfmış gibi hissettiren yere basma hissi kaybolmuş. Bilindik torsiyonluların kabalığı ve ucuzluğunu hissettirmiyor ama kaliteli gidiş anlamında bir bağımsız seviyesinde değil. Oysa ben sıradan markalar içinde Ford'u en çok bundan dolayı seviyor ve tercih ediyordum. Zaten bu ayrıntılara dikkat eden ve tercihini ona göre yapan kitle torsiyonlu Focus'u almayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1500 km üstünde 4-5 adet farklı Yeni Focus kullandım ben hala böyle fark göremiyorum ve keskin konuşamıyorum tabi bu benim beceriksizliğim olabilir. 

Ayrıca platformun aynı olması her araçta benzer performansı vermez, arabalara önyargılı fikir beyan etmek bana göre değil, deneyip konuşurum zaman bulursam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Süleyman Ünal yazdı:

Yahu şu forumda herkes Focusu dövüyor, ben de ona şaşırıyorum. Bu arada hergun bir tane ST line Mk4 görüyorum bizim buradaki bayinin önünde.?

Her gün bir tane satılıp yenisi mi geliyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

1500 km üstünde 4-5 adet farklı Yeni Focus kullandım ben hala böyle fark göremiyorum ve keskin konuşamıyorum tabi bu benim beceriksizliğim olabilir. 

Ayrıca platformun aynı olması her araçta benzer performansı vermez, arabalara önyargılı fikir beyan etmek bana göre değil, deneyip konuşurum zaman bulursam.

Bu sürüş hissine aşina biri zaten uzun km'ler yapmaya ihtiyaç duymuyor hocam. Bu benim altıncı Ford aracım. Her defasında bu sürüşü istediğim için bu markayı tercih ettim. Bozuk satıhlı, engebeli yolda giderken yahut bir kasisin üzerinden tek tekerlek geçerken bile arka süspansiyonların çalışma düzenini, şeklini hissetmeyi seven, bunu özellikle takip eden biriyim. Yani zevkim, ilgim de bu yönde. Bu forumda da paylaştığım Nedir bu Control Blade isimli süspansiyon içeriğinde geçen detaylı anlatımlarda da zaten Ford'un kullandığı bağımsız süspansiyonların sürüşe ayrı bir his ve lezzet kattığından teknik olarak bahsedilir. Bunu hissedememek, estagfurullah beceriksizlikten değil sadece o konuya büyük ilgi duyulmamasından, tercihlerin birinci kriterinde bu olmamasından dolayıdır muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Bunu hissedememek, estagfurullah beceriksizlikten değil sadece o konuya büyük ilgi duyulmamasından, tercihlerin birinci kriterinde bu olmamasından dolayıdır muhtemelen.

Hissedemedim demedim, fark görmedim diyorum. Yani özetle katılmıyorum ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hissedemedim demedim, fark görmedim diyorum. Yani özetle katılmıyorum ? 

Sence yoksa çok şanslısın hocam senin için bir problem yok demektir. Keşke ben de öyle olabilseydim belki otomobil seçimlerim daha rahat olurdu ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Yahu şu forumda herkes Focusu dövüyor, ben de ona şaşırıyorum. Bu arada hergun bir tane ST line Mk4 görüyorum bizim buradaki bayinin önünde.?

Aslında focusu değilde Otosanı dövüyor dolaylı yönden, focusa kimsenin birşey dediği yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Meraklıları İnstagrama #yenifordfocus yazsın bazı bayiler paylaşım yapıyor böylelikle görmeyenler de görmüş olur forum bi rahatlar ? Ben de 1 HB 1 Sedan gördüm. 

Kayseri bayilerini takipteyim fb. kuga, curier, transit, ford kamyon,vs. hepsinin teslimatını yaptılar Bi yeni focus ve 2018 mondeo teslimatı paylaşımı göremedim. Geçen 1 sedan gördüm Kayseri'de başkada yok,Ankara 'ya gittim orada da tık yok. Hafta sonu yine gideceğim belki görürüm olmazsa bayiye gidip göreyim

--22 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Corolla konusu yine Focus’a nasıl bağlandı hayretle izliyoruz ? Forumu forumu gibi kullanmak varken sosyal medyaya çevirmesek keşke.

Heee bir de o paraya Passat alırım ? vardı onu da yazalım tam olsun. 

İkiside aynı sınıf, yeni çıktı, arada 30 bin fiyat farkı var ya ondandır büyük ihtimal konunun gelmesi... 132500 i atmosferik focusa verene kadar 150800 ü  turbo benzinli D segmenti passata vermek daha mantıklı diyor galiba biniciler. Bİraz daha zorlarlarsa aynı paraya gelecek ikisi.. Ha şöyle diyebiliriz dizel focus yerine  aynı paraya benzinli passat alırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu Japonların arka park sensörüyle bir dertleri mi var? Yoksa tabloda yanlış mı görüyorum??

Edit: İnceledim de geri görüş kamerası sebebiyle herhalde. Flame donanımı iyi. Ayrıca C-HR fiyatları da çok iyi şuan.

Kutluhan A. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2015 yılında sıfır focus alırken corolla focusdan 10 bin TL. Daha pahalı idi. Hemde sis, jant ve curuse control olmamasına rağmen. Ancak şu an tam tersi oldu. Toyota fordu rakamsal anlamda ezdi. 2015 de focus çok mantıklı idi, ancak şuan corolla mantıklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.