Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Geleneksel Ford Bijon Somunu şenlikleri.


Samet Y

Soru

Merhaba,

 

   Tam mevsimi ve döneminde olmamız hasebiyle; yazlık-kışlık lastik değişiminde karşıma çıkan, orjinal 19luk bijon somunları üzerindeki teneke kapaktan/kaplamadan dolayı sorun yaşadım. Kapaklar seyyar moda geçti ve yolda-izde lastik patlasa, mevcut bijon anahtarı ile sorun yaşayacağım yüksek ihtimal. + tip anahtar ve çekiç yardımıyla ancak işlem yapabiliyorum garajdan edinip; bunları devamlı yanımda bulundurmak istemiyorum.. 

 

   Konu zaten ayyuka çıkmış olsa da, güncel çözümleriniz ne yönde oldu? Bijonları piyasadan edinip de tavsiye veren olur mu?

 

   Yetkili servis değişse bile yine kapaklı takacağından; internet üzerinden, tek parça çelik,kapalı tip ve hareketli yüksüklü olanlardan 20 adet sipariş verdim.

 

   Mevcut sorunlu somunu, yukarıda bahsettiğim şekilde söküp, alaşım janttaki karşılığı ve somunun kendine baktığımda, hareketli yüksüklü/yüzüklü almaya karar verdim. Kendimce sebebi de yine orjinal somunda, yüksük bulunmakta olup, sabit halde ve janttaki karşılığını bir miktar hırpalamış. Bundan yola çıkarak hareketli yüksük olan piyasa malı bir ürün tercih ettim. Tercihini bu veya aksi yönde kullanmış olup da; tecrübelerini paylaşabilecek var mıdır aramızda? 

 ?

Saygılar..

   

ford-focus-bijon-somunu-yuksuklu-1998-2012__0264462681778245.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hareketli yüksüklü olanları bir süre kullandım, tanesi 4 liradan almıştık. Değişimi yazlık lastiklere geçerken yapmıştım. Yazın malum cam açmak mümkün. Neyse lastik değişiminden sonra bir kaç hafta sonra camdan sürekli bir şıkırdama sesi geldiğini farkettim. Sebebini bulamayınca servise gittim. Neyse bir sürü saçma teoriden sonra şıkırdamanın bijonlardan geldiğini farkettik. Sonra eksikleri tamamlayarak kapaklılara geri döndüm.

 

Bu süre zarfında servisteki yedek parça sorumlusu bey sağolsun (buradan selamlar ?) sabit yüksüklü olanlarını bir yerden temin etmiş ve haber verdi. Geçmiş zaman fiyatı net hatırlamıyorum 8 tl gibi birşeydi sanırım. Tamamını değiştirdik. 2 senedir sorunsuz bu şekilde kullanıyorum. Çok az miktarda paslanmaya başlamışlar. İlk aldıklarım bir kaç ayda paslanmıştı.

 

Neyse uzatmayayım...

 

Hareketli yüksüklü olanları bir kaç tanıdığıma da almıştım. C max, Kuga, mk3 Focus araçlar. Bu bahsettiğim şıkırdama olayı sadece Kuga’da oldu. Her nedense jantların bijon - saplama deliklerinin kavisleri farklı. Bu nedenle hareketli yüksüklü olanlar kimi jantlara olmuyor. (Style jantı) Yüksüğün janta tam basarak sıkıştırma yapması gerekiyor diye düşünüyorum. Ben o şekilde kullanamadım özetle.

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Ozan Kar ile ilk yaptığımız aktivetelerden biri somunları değiştirmek oldu. Kendimi değiştiririz dedik de 2 kişi üzerinde tepinmemize rağmen çıkmadı, gidip lastikçide değiştirdik. Ankara'daki ford parçacısından tanesi 5 tl'ye aldıydık.

Biz 2 tane eli az çok yatkın, ortalama, belki ortalamanın üzerinde güçte ve ağırlıkta insanlar olarak çıkaramadıysak ilk iş bunlardan kurtulunmalı bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Samet Y yazdı:

Merhaba,

 

   Tam mevsimi ve döneminde olmamız hasebiyle; yazlık-kışlık lastik değişiminde karşıma çıkan, orjinal 19luk bijon somunları üzerindeki teneke kapaktan/kaplamadan dolayı sorun yaşadım. Kapaklar seyyar moda geçti ve yolda-izde lastik patlasa, mevcut bijon anahtarı ile sorun yaşayacağım yüksek ihtimal. + tip anahtar ve çekiç yardımıyla ancak işlem yapabiliyorum garajdan edinip; bunları devamlı yanımda bulundurmak istemiyorum.. 

 

   Konu zaten ayyuka çıkmış olsa da, güncel çözümleriniz ne yönde oldu? Bijonları piyasadan edinip de tavsiye veren olur mu?

 

   Yetkili servis değişse bile yine kapaklı takacağından; internet üzerinden, tek parça çelik,kapalı tip ve hareketli yüksüklü olanlardan 20 adet sipariş verdim.

 

   Mevcut sorunlu somunu, yukarıda bahsettiğim şekilde söküp, alaşım janttaki karşılığı ve somunun kendine baktığımda, hareketli yüksüklü/yüzüklü almaya karar verdim. Kendimce sebebi de yine orjinal somunda, yüksük bulunmakta olup, sabit halde ve janttaki karşılığını bir miktar hırpalamış. Bundan yola çıkarak hareketli yüksük olan piyasa malı bir ürün tercih ettim. Tercihini bu veya aksi yönde kullanmış olup da; tecrübelerini paylaşabilecek var mıdır aramızda? 

 ?

Saygılar..

   

ford-focus-bijon-somunu-yuksuklu-1998-2012__0264462681778245.jpg

Merhaba..Benim bijonlar da ezilip büzüldü , lastikçi kazma kürekle söküyordu.  resimdeki bijonlardan (yüksüklü)20 adet getirttim şimdilik problem yok.Zaten lastikçim de hep değiştir şunları tek parça olanlardan al diyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önce yazmıştım. Normal şartlarda bijonların tork anahtarı ile sıkılması gerekiyor. Ne kadar torklanacağı, üretici firmalar tarafından belirtilmiş durumda. Servise bakıma gittiğimizde de araçların tekerleri sökülüp takılıyor, ancak hiç bir sefer kapaklar bozulmuyor. Ama ne zaman yazlık kışlık lastik değişimi yaptırsam mutlaka en az 4-5 tanesi bozuluyor. Aslında bu kapak gereğinden fazla sıkıştırma yapıldığında, bijon kırılmasını ya da daha da abartarak sıkılırsa porya üzerinde meydana gelebilecek çatlamaları önlemek amacı ile bu şekide tasarlanmış. 

Sorunuzun net cevabı, lastikçinizin tork anahtarı kullanarak bijonları söküp takması. Michelin Euromaster servislerinde, tork anahtarı kullandıklarına şahit olmuştum. Ancak çoğu lastikçi bunu kullanmaz.

Ben de en sonunda pes ederek, yedek parçacıdan tek parça bijon somunu aldım. Hepsine 105 tl gibi bir para verdim 2 ay önce. Bu şekilde sorununuzu çözebilirsiniz.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıkıntı makina ucuna takılan 19 mm anahtar. Lastikçim bana özel anahtar kullanırdı sormadım ama 19 yerine 20 mm olabilir. Eleman işten çıkmış yeni eleman daha ilk değişimde 2 kapağı çıkarttı. 19mm anahtar sıkışıyor. 2 kapağın içini slikonlayıp yapıştırdım.

 

Erol otomotivde tane 5 tl, N11 de de var 100 tl ye

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben 2013te hepsini garantiden değiştirmiştim, takılanlarda kapaklıydı ancak 2018e kadar kapaklarda en ufak bir sorun yaşamadım, en ufak bir paslanma kararma da olmadı. Ama başka bir sorun vardı zor takılıyordu, yani ya metrik değil amerikan ölçüleri yada üretimden kaynaklı bir sorundan dolayı düzgün girmiyordu. hatta bu yüzden saplama bozuldu 2 kere. elle iyice oturttuktan sonra sıkınca sorun olmuyordu ama direk makinayla sıkınca yada tam oturtmadan makinayla sıkınca gene saplamama bozuyordu. her söküp takmada da  talaş çıkartıyordu. Yani demek istediğim fordun elinde gayette bozulmayan bijonlar var ama focusa uygun değil, focusa gelenler dandik. Bildiğim kadarıyla cmaxinkilerde de problem yok.

bu şekilde bozulanları sağdan soldan alarak tamamlamıştım ancak bi süre sonra paslanıp karardılar.

Bunun üzerine erol otodan alıp hepsini değiştirdim, kısa süre sonrada arabayı sattım.

 

@Mertcan Çelik bizim sökememe nedenimiz fazla sıkılmış olması, yada bizim fazla güçsüz olmamız, kapakla alakası yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

@Mertcan Çelik bizim sökememe nedenimiz fazla sıkılmış olması, yada bizim fazla güçsüz olmamız, kapakla alakası yok.

Orjinal kapaklıların bazılarını söktük, takan adamlar kafalarına göre bazılarını çok sıkıp bazılarını az mı sıkmışlar la, o da ilginç. Biz fazla güçsüzsek ortalama Türk erkeği Türk kasına değil adonise sahip demektir la :kop:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Mertcan Çelik yazdı:

Orjinal kapaklıların bazılarını söktük, takan adamlar kafalarına göre bazılarını çok sıkıp bazılarını az mı sıkmışlar la, o da ilginç. Biz fazla güçsüzsek ortalama Türk erkeği Türk kasına değil adonise sahip demektir la :kop:

kapaksızlarıda söktük(kapak takarak), aradaki fark kapaksızların üzerinde tepinmedik bendeki kola güvenmediğimiz için. bizim sökemediklerimizi makinada daha zor söktü zaten, o makinalar düzgün sıkmıyor zaten birini çok birini az sıkması normal yani.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

+tip anahtarın 19 ucu, kışlık lastik değişiminden önce rahatça yerine otururken, sonrasında çekiç istemeye başladı. Yolda kalmayalım diye kışlığa geçip de, lastik patlayınca kalmak, istemediğim bir durum. Lastikçideki havalı tabanca; perişan ediyor demek ki; 2.değişimde kendini bıraktı.

 

Yukarıdaki tavsiye/tecrübe üzerine, 20 adet hareketli/döner yüksüklü yerine sabit olanıyla değiştirdim siparişimi; daha da uyguna geldi(90₺ iken 75e düştü). Janta basan yüzeyleri aynı görünüyor. Bu kadar hayati önem taşıyan bir parçada, hareketli kısım az olmalı kanısına vardım sonradan ? Orjinalindeki de sabit yüksüklü zaten.

 

Ürün elime ulaşıp da montajını yapınca, konuya bilgi gireceğim..

 

 

 

 

 

Samet Y tarafından düzenlendi
Edit
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben daha önce de anlatmıştım. Lastiğe çivi girdi , bijon anahtarı açamadı. Mecburen yeni 4 kollu bijon anahtarı aldım. Sonra gene çivi girdi lanet lastikçi bijonu sökemedi. Yağmurlu havaydı alelacele dışarıdan bir yamamsı bir şey yaptı ama sonra çok hava kaçırdı oradan. Başka lastikçiye gittim onlar zar zor sökebildi abi bize bu eziyeti yapma git yeni bijon aldı dedi. Erol otomotivden 20 tane gönderi dahil 85 e aldım o zaman...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ürün geldi ve iş çıkışı yorgunluğu da olsa değistirdim?

 

Eskileri sökerken, tek temennim, bu kafadaki bir mühendisliği aracın başka yerinde kullanmamış olmaları oldu. Özellikle birkaç tanesi, ızdırap oldu; kamyon lastigi söker gibi çekiçle giriştim yuvasına takmak için. Yolda, aracın kendi bijon anahtarıyla imkansız bunları sökmek☠️

 

Yeniler, şimdilik gayet güzel görünüyor, ilerleyen zamanda ne olur bilemem ama kolay paslanir gibi durmuyor. Kaplaması atmadı takarken. Kılavuz dişlerinde de bir sorun gözlemlemedim; el ile rahatca sona kadar çevirebildim. 

 

Şenliği, fotoğraflarla kapatıyorum.

20181214_173614.jpg

20181214_173617.jpg

20181214_174646.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.