Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2011 1.6 Tdci çekiş Sorunu


Mehmet Şükrü Altunok

Soru

Merhaba arkadaşlar 2011  model aracım var 189 bin km de araç  3  yıldır bende yaklaşık 1 yıldır aracın performansından memnun değilim özellikle şu son zamanlarda çekişten çok düştü şöyleki arkadaşımın  2007 model dizel  focusuna yetişemiyorum

 

 ben kayseriliyim kayserili olan arkadaşlar bilir mimarsinan rampasını mimarsinan organizeye giderken bu rapma dik ve uzun bi rampa aracı ilk aldığımda bu rampayı 140 -150 ile rahat bi şekilde çıkıyordum ama şu an zorlama ile 120 ile güçlük ile çıkıyorum ve hızımda düşmede oluyor ayrıca rampada vites düşüşünde falan araç kendini geç toparlıyor kalkışlardaki atikliği kalmadı koltuğa iterdi şimdi sanki turbosuz gibi ayrıca düz yolda devir saati 3000 e geliyor hızım 140 araç bağırıyor resmen gitmiyor 

 

bugün aracı sanayiye götürdüm  ben turbosu ile baskı balatadan şüphelendim torbonun içindeki pervanelerde ufak tefek kırılmalar vardı daha önce bilgim vardı bundan çok farklı görüşler aldım farklı ustalardan 

 

ilk usta araca bindi test sürüşü yaptı ve partikül filtremin dolduğunu o yüzden gitmediğini söyledi baskı balata iyi dedi turboda sıkıntı olsa öter dedi  sökülüp temizlenmesi gerektiğini söyledi partikül filtremin 500 tl maliyeti olur dedi 

 

ikinci usta test sürüşü yaptı baskı balatamın bittiğini değişmesi gerektiğini komple bilyalar falan ve aracın turbo istediğini söyledi aracımın 90 beygirlik gibi gittiğini söyledi araç kendini toplayamıyor dedi motora baktı buhar falan atmıyor dedi  ve bana 6 bin civarı maliyet çıkardı 

 

üçüncü usta baskı balatamın iyi olduğunu  turboda sıkıntı olmadığını söyledi ilk usta gibi turboda sıkıntı olsa öter dedi ve würt marketten resimde ekli olan malzemeleri aldırdı bana ( yakıt sistemi ve enjektör temizleyici, motor yağı performans iyileştirici,partikül filtre temizleyici ) bunları araca ekledikten sonra düz ve boş bi yolda aracı sıkıştırarak en az yarım saat yol gitmemi istedi sorunun tıkanma olduğunu böyle yaptığım taktirde sorunun ortadan kalkacağını söyledi 

 

Yarın ustanın söylediğini yapacağım inşallah dediği gibi sorunum ortadan kalkar kafam çok karışık hepside farklı şeyler söyledi 

 

arkadaşlar aracı aynı şekilde sıkıntı yaşayan yada bana yardımcı olacak bildilendirecek kimse varmı şimdiden teşekkür ederim 

F95DCA5C-B416-4791-9CD7-B6DB96C1E993.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle turbo basıncını ölçün. Adam gibi marangoz olmayan bir usta bularak. Gerekli basıncı basabiliyor mu? Kaç bar bilmiyorum forumda bilenler vardır. Ondan sonra turboyu aradan çıkarabilirsiniz.

 

İkincisi n75 valfi yani turbonun basıncını ayarlayan küçük parça bir sürü farklı ismi var. Vakumla çalışır. Onu kontrol edin sağlam mı. VNT kanat açılarını ayarlar araç ona göre yürür.

 

Ardından enjektör değerlerinize bakın. Sanırım forscan ile püskürtülen miktarlar gözükür. (program gösterirmi bilmiyorum)

 

En son dpf e bakın. Dolmuş ise temizletin. Temizlenmiyor ise çıkmasını arayın. En son çare iptal edin.

--3 dakika sonra eklendi--

 

Oğuz Çevik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Oğuz bey gittiğim ustaların  hiçbriside ne bilgisayara bağladı aracı nede bi ölçüm yaptı sadece aracı test ederek bu sonuçlara vardılar düzgün bi usta bulamıyorum yetkili servis çok uçuk fiyatlar istiyor bu söylediklerinizi göz önünde bulundurarak tekrar bi araştırma yapacağım sanayiye gidip 

 

peki bu aldığım ürünler işe yarar mı sizde faydadı olurmu  

 Bu arada teşekkürler yardımcı olduğunuz için 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Oğuz bey bende tedirginim zaten bu pervanedeki kırılmalardan 

Bu kırılmaları ustalara bastıra bastıra söyledim fakat hiçbiriside açıp bakma zahmetinde bulunmadı söyledikleri tek şey turboda sıkıntı olsa ses yapar dediler 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Mehmet Şükrü Altunok yazdı:

Oğuz bey gittiğim ustaların  hiçbriside ne bilgisayara bağladı aracı nede bi ölçüm yaptı sadece aracı test ederek bu sonuçlara vardılar düzgün bi usta bulamıyorum yetkili servis çok uçuk fiyatlar istiyor bu söylediklerinizi göz önünde bulundurarak tekrar bi araştırma yapacağım sanayiye gidip 

 

peki bu aldığım ürünler işe yarar mı sizde faydadı olurmu  

 Bu arada teşekkürler yardımcı olduğunuz için 

 

Ben Focus 3 1.6 tdci ile dediğiniz ürünleri kullandım. Yüksek devir olayını abartıp yaklaşık 100 kilometre yolu 180-200 kilometre hız arasında kat ettim. Hiç bir faydası olmadı. Aldığımız yakıtlar zaten şampuanlı yıkama özellikli katkılar var içerisinde. Ayrıca yakıt filtremiz var.

 

Bu katkılar bana plasebo etkisi gibi geliyor.

 

Siz n75 valfi ve enjektörleri kontrol edin. Öyle kullanmak ile turbo ötmüyor ile olmaz bu işler. Dediğim gibi kırık turbo kanatları büyük problem en başta bunları kontrol edin.

 

n75 valfi dediğim cihazın fotoğrafını aşağıya ekiyorum.

 

photo-6f637628-e132-45e1-a983-dc40186322

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu kadarını söyleyim bugün ki gittiğim ustalardan daha açıklayıcı oldu sizin söyledikleriniz dediğim gibi ustalar biri baskı balata turbo dedi diğerleri tıkanıklık var dedi sadece aracı sürüp test ederek 

 

bi yol daha var yetkili servise gidip arızayı buldurayım diyorum bütün sistemleri mevcut onların sanayide de iyi bi usta bulup yaptırmak istiyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazdıklarımı bir kontrol edin. Akabinde yetkili servise gidebilirsiniz tabiki size kalmış. Yetkili servislerden ben hiç verim alamadım. Benim için sanayideki umursamaz ustalardan farkı yok.

 

Yazılım işiyle uğraşan birileri varsa kayseride o size daha fazla yardımcı olur. En azından turbo basıncı vs ölçülecek cihaz var vardır ellerinde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet haklısınız Oğuz bey dediğiniz daha mantıklı öncelikle  bu söylediklerinizi kontrol ettiririm yazılım yapan yerler var sanayide onlarla görüşüp güzel bi sonuç alırım umarım çok teşekkür ederim Yardımınız ve bilgilendirmeniz için 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yorumların hepsini okumadım dediğinize göre dpf sorunu bence. Bilgisayara bağlatırsanız mutlaka kayıt oluşmuştur. Oradan yola çıkabilirsiniz. Yüksek devir kullanmak işe yarar. Jenerasyon yapmıyor mu aracınız?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

DÜn araca enjektör ve yakıt temizleyici ve partikül filtre temizleyici kattım depoya ve depoyu fulledim Bugün 4. Viteste 3500 devirde en az 1  saat çevre yolda bastım araca sıkıştırdım ama hiçbir değişiklik olmadı hala aynı araba 4. Viteste 3.500 devirde araba 120 yaptı normalde 2. Ve 3 viteste falan koltuğa yapıştırırdı ama şimdi zerre kımıldatmıyor kafama takılan yol bilgisayarı ne turbo hatası ne motor hatası ne dpf sorunu veriyor yarın bilgisayara bağlatıp baktıracam bir kafama takılan konu bu partikül filtresini temizlemek işe yarar birde sıvısı varmış bunun o bitmiş olabilir mi yoksa bunu iptal mi ettirsek muaneye giderken egzoz ölçümünde sıkıntı yaşarmıyım 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

naçizane tavsiyem 

ilk olarak turbo basınç kontrolü yapın forscan programı  kullanabiliyorsanız anlık enjektör mazot  püskürtme değerleri turbo basıncı maftan geçen hava debisini görürsünüz ...pc nin videosunu çekebilirseniz inceleriz... 

forscan kullanamıyorsanız

turbo kontrolü gözle ve mekanik  

turbo selenoid kontrolü 

kızdırma bujileri kontrolü

maf sensörü ve map sensörü kontrol ve temizliği

wastegate  ve  vakum hattı kontrolü

intercooler test ve kontrolü

turbo ve intercooler hortumları detaylı kontrol 

en son enjektörlerin kontrolü ....

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16.12.2018 - 19:09 tarihinde, Mehmet Şükrü Altunok yazdı:

DÜn araca enjektör ve yakıt temizleyici ve partikül filtre temizleyici kattım depoya ve depoyu fulledim Bugün 4. Viteste 3500 devirde en az 1  saat çevre yolda bastım araca sıkıştırdım ama hiçbir değişiklik olmadı hala aynı araba 4. Viteste 3.500 devirde araba 120 yaptı normalde 2. Ve 3 viteste falan koltuğa yapıştırırdı ama şimdi zerre kımıldatmıyor kafama takılan yol bilgisayarı ne turbo hatası ne motor hatası ne dpf sorunu veriyor yarın bilgisayara bağlatıp baktıracam bir kafama takılan konu bu partikül filtresini temizlemek işe yarar birde sıvısı varmış bunun o bitmiş olabilir mi yoksa bunu iptal mi ettirsek muaneye giderken egzoz ölçümünde sıkıntı yaşarmıyım 

Enjektör temizleyici ve dpf temizleyiciyi kullandım ama hiç bir etkisini görmedim boş ürünler bana göre. Dpf  sıvısı için ben de zamanın da çok araştırdım ama f2,5 kasalar da 2011 modelleri kuru tip dpf imiş. Yani  dpf sıvısı yok bizim araçlar da. Zaten sıvılı olsa ve bitse motor arızası diye yol bilgisayarın da uyarı veriyor, şu  km ye kadar en az 2-3 defa bitmiş olması gerekirdi zaten. Motordan çok anlamam ama bence de önce bir bilgisayara bağlatın arıza kodu vs var mı baktırın, enjektör değerlerini felan kontrol edin ona göre yol izleyin. Bir de dpf basıncına da bakabilirsiniz forscan programı ile, bildiğim kadarıyla boş bir dpf de rolantide ki basınç değeri 0.4 civarı olması gerek. Değer 3 civarında ise komple tıkanmıştır büyük ihtimalle demişti otokoçta ki ustam. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.