Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2011 1.6 Tdci çekiş Sorunu


Mehmet Şükrü Altunok

Soru

Merhaba arkadaşlar 2011  model aracım var 189 bin km de araç  3  yıldır bende yaklaşık 1 yıldır aracın performansından memnun değilim özellikle şu son zamanlarda çekişten çok düştü şöyleki arkadaşımın  2007 model dizel  focusuna yetişemiyorum

 

 ben kayseriliyim kayserili olan arkadaşlar bilir mimarsinan rampasını mimarsinan organizeye giderken bu rapma dik ve uzun bi rampa aracı ilk aldığımda bu rampayı 140 -150 ile rahat bi şekilde çıkıyordum ama şu an zorlama ile 120 ile güçlük ile çıkıyorum ve hızımda düşmede oluyor ayrıca rampada vites düşüşünde falan araç kendini geç toparlıyor kalkışlardaki atikliği kalmadı koltuğa iterdi şimdi sanki turbosuz gibi ayrıca düz yolda devir saati 3000 e geliyor hızım 140 araç bağırıyor resmen gitmiyor 

 

bugün aracı sanayiye götürdüm  ben turbosu ile baskı balatadan şüphelendim torbonun içindeki pervanelerde ufak tefek kırılmalar vardı daha önce bilgim vardı bundan çok farklı görüşler aldım farklı ustalardan 

 

ilk usta araca bindi test sürüşü yaptı ve partikül filtremin dolduğunu o yüzden gitmediğini söyledi baskı balata iyi dedi turboda sıkıntı olsa öter dedi  sökülüp temizlenmesi gerektiğini söyledi partikül filtremin 500 tl maliyeti olur dedi 

 

ikinci usta test sürüşü yaptı baskı balatamın bittiğini değişmesi gerektiğini komple bilyalar falan ve aracın turbo istediğini söyledi aracımın 90 beygirlik gibi gittiğini söyledi araç kendini toplayamıyor dedi motora baktı buhar falan atmıyor dedi  ve bana 6 bin civarı maliyet çıkardı 

 

üçüncü usta baskı balatamın iyi olduğunu  turboda sıkıntı olmadığını söyledi ilk usta gibi turboda sıkıntı olsa öter dedi ve würt marketten resimde ekli olan malzemeleri aldırdı bana ( yakıt sistemi ve enjektör temizleyici, motor yağı performans iyileştirici,partikül filtre temizleyici ) bunları araca ekledikten sonra düz ve boş bi yolda aracı sıkıştırarak en az yarım saat yol gitmemi istedi sorunun tıkanma olduğunu böyle yaptığım taktirde sorunun ortadan kalkacağını söyledi 

 

Yarın ustanın söylediğini yapacağım inşallah dediği gibi sorunum ortadan kalkar kafam çok karışık hepside farklı şeyler söyledi 

 

arkadaşlar aracı aynı şekilde sıkıntı yaşayan yada bana yardımcı olacak bildilendirecek kimse varmı şimdiden teşekkür ederim 

F95DCA5C-B416-4791-9CD7-B6DB96C1E993.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

                         Ustalar kolay kolay turboyu sökmez. Bunun için Turbo ustasına gitmeniz gerekir. Eğer Turbo'nun içinde yamukluk, çatlak, kurum varsa bu çekişi etkiler...

                         İkinci konu turbo borularında çatlak patlak var mı, buna baktıracaksınız. Boru patlarsa hem çekişten çok düşer, hem de araç çok yakar.

                         3.cü konu enjektörlerin tıkanması olabilir. Enjektörlere baktırmanız gerekir. 

 

                         Bir de Selenoid valfine baktıracaksınız. Üstünde Pierburg yazan parça. 

 

                         Bunlarında dışında herhangi bir sebep olacağını düşünmüyorum. Ondan sonra bir daha konuşalım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.