Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

focus III boya değeri


Namık uslu

Soru

Arkadaşlar yaklaşık 4 aydır kullandığım focus III aracımdaki çiziği tamir için gösterdiğim usta aracın komple boyalı olabileceğinden bahsetti.Bunun üzerine bende boya ölçüm cihazıyla ölçtürdüğümde aracın boya değerlerinin ortalama 200 olduğunu gördüm . Sizce bu değerler normal mi ? Yoksa anarmal bir durum mu söz konusu ? yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum.Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaşlar yaklaşık 4 aydır kullandığım focus III aracımdaki çiziği tamir için gösterdiğim usta aracın komple boyalı olabileceğinden bahsetti.Bunun üzerine bende boya ölçüm cihazıyla ölçtürdüğümde aracın boya değerlerinin ortalama 200 olduğunu gördüm . Sizce bu değerler normal mi ? Yoksa anarmal bir durum mu söz konusu ? yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum.Teşekkür ederim.

Tam değeri bilmiyorum ama bende ölçtürdüm sırf meraktan benim otr 135 civarı 5 artı 5 eksi oluyor en fazla bence her yeri aynıysa problem yoktur çünkü ne kadar serviste de boyansa kalınlık oranları değişiyor her yere aynı kalınlıkta atamıyorlar örnek bazı yerler 150 bazı yerler 400 gbi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başka bir forumdan otomobil kalite yönetimin de görevli bir arkadaşın yalarından alıntı yaparak bu yazıyı yazım arkadaş der ki ''Dünya üzerindeki Ford gruplarının kullandığı WSK M1AA2P4 -002 nolu bir boya speği vardır. (Şartname) Bu Tüm metalik araçlarda kullanılan boya kalınlık speğidir. Boya üzerinde blisterleşme olmadığı sürece, gövde dış yüzey boya kalınlıkları, 110-150 � 10 mikron arasında olma şartı vardır. Boya proseslerindeki süreçler bu değerleri yakalayacak şekilde dizayn edilmişlerdir. boyanın üzerindeki kalınlık bu şartname değerlerinin üzerinde ise dışarıdan müdahale edilmiş demektir. Fordun ve diğer parçok firmaların kullandıkları boya dayanım testleri vardır. Bunlardan en önemlisi ASTM B117 olarak adlandırılan Korozyon testi (Salt Sprey) şartnamesidir. üretilen araçlar lot veya işemri bazında 240 saate varan bu testlere tabii tutulurlar. Eğerki Boya kalınlıkları 110-150 � 10 mikron değeri üzerinde ise bu testi geçemez ve beyaz ve akabinde kırmızı korozyona maruz kalınlar. Sonuç olarak üzerindeki boya kalınlıkları bu değerler üzerinde ise, Araç doğal ortamda, Atmosfer ve çevre şartlarından dolayı Boyada kabarma, kalkma, boya patlaması gibi olumsuzluklar doğabilir. Yani çok fazla boya çok iyi anlamına gelmez.''

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar yaklaşık 4 aydır kullandığım focus III aracımdaki çiziği tamir için gösterdiğim usta aracın komple boyalı olabileceğinden bahsetti.Bunun üzerine bende boya ölçüm cihazıyla ölçtürdüğümde aracın boya değerlerinin ortalama 200 olduğunu gördüm . Sizce bu değerler normal mi ? Yoksa anarmal bir durum mu söz konusu ? yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum.Teşekkür ederim.

çok istedim fabrikadan boyasız versinler, ikinci elde araç boyanmış diye değer kaybediyor dedim ama nafile, gene boyamışlar... :)

Bu boya salantısından halkımızın kurtulması lazım.

Boyalı araçtan zarar gelmez, sağında solunda ufak tefek bereleri olup da onarılmıştan da zarar gelmez.

Ha diyorsanız Otokoç'da veya nakliyede aracı vurup onarmışlar, o zaman bilgilendirilmiş olmak hakkınız.

Bunun için de en önemli kriter değişken boya kalınlıklarının olması.

Ancak bu bile kaza sonrası boyama anlamına gelmeyebilir.

üretim sürecinde boya hataları nedeniyle yeniden boyanması nadir değil, benim eski Fusion her tarafı 300 mikrondu mesela, ona da ikinci elde takasa alırken komple boyanmış demişlerdi, bende fabrikadan boyanmış aldım maalesef dedim.

Normal değerleri arkadaşlar belirtmiş, ancak anormal değerler de her zaman sakıncalı bir duruma işaret etmeyebilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende arabayı aldıktan 1 ay sonra şöför tarafı B direğinde boya akıntısı gördüm, görür görmez hah tamam kazalı arabayı itelemişler diye düşündüm. Doğru arabayı aldığım yere gidip durumu anlattım, bakıp incelediler burası sonradan boyalı değil fabrikadan bu şekilde çıkmış dediler. Şüphelenerek arabanın tamamını ölçmelerini istedim tamamı yüksek çıktı, değeri tam hatırlamamakla beraber 200 ve üstünde idi galiba.

Aklıma takıldı ama moralimi bozmamak için çok fazla üstünde durmuyorum. Eğer bir aldatmaca yapmışlarsa günahı boyunlarına ne diyeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eee boya garantisi nerde kaldı bu arabanın?

Karoserde paslanma veya kabarma olursa garantiden yaparlar zaten, boya garantisinin anlamı o.

2001 Focus umda 4 kapının ek yerleri paslanmıştı garantiden yapalım dediler yaptırmadım, 2004 Focus umda bagaj kapağının ek yerleri paslandı garantiden yapalım dediler yaptırmadım. Focus bu paslanıyo her yeri zaten, kafaya takmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.