Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Alper Sakallı

Soru

Merhaba Arkadaşlar.

 

2012 model 142bin km'de Focus 1.0 EcoBoost Titanium manuel vites ve sadece benzinli aracımdaki bazı durumların çözümü için tecrübelerinizi paylaşmanızı rica edeceğim.

 

Şikayetlerim:

- Rölantide sarsıntılı bir titreşim.

- Yokuş kalkış desteğinin çalışmaması.

 

Öncelikle aracımın rölantide titreme sorunu olduğu için geçen hafta Özel Ford Servisinde buji takımı değişti ve sarsıntı 1 haftalığına %80 oranında düzeldi.

 

Bugün Cruse Control ile giderken emisyon lambası yandı ve rölantideki titreşim arttı. 

 

Gürkan Hocamla buluşmamızda Focccus programı ile gizli özellikleri açarken, yokuş kalkışın devre dışı bırakıldığını gördük. Düzelttiğinde ise gösterge ekranından uyarı verdi.

Arıza kodlarını da okudu ve hafızada şunlar çıktı:

 

P0420 Katalizör sistem verimi eşik değerin altında (Sıra 1)

P0807 Kavrama konumu algılayıcı devresi düşük

P0558 Fren takviye basıncı algılayıcı devresi yüksek giriş

P086A Boş konum sensör devresi açık

P0832 Kavrama pedalı anahtarı A devresi

P0835 Kavrama pedalı anahtarı B devresi yüksek.

 

Arızaların çoğu silindi şuan arıza/emisyon lambası yanmıyor ancak titreşim devam ediyor.

Yokuş kalkış çalışmıyor göstergedeki ayarlardan açınca uyarı veriyor. 

 

Gürkan Hocam sağ olsun Savaş ustayla görüştü P0420 için katalizörün değişmesi gerekir dedi egzozcuya yönlendirdi. Egzozcu katalizör sağlam, ateşlemede sorun var dedi. Mekanik servisine gittiğimde Bujilerin kodu aynı olsa bile markası önemli dedi. Orijinal olmalı dedi. Yarın henüz 7 günlük olan bujiye bakacağım markası ve numarası orijinalle uyuşuyor mu diye.

 

Ekstra olarak aracın evveliyatında motor ve üst kapak değişmiş. Baskı balata değişerek Volant tornalanmış.

 

 

Okuduğunuz için teşekkür eder, değerli fikirlerinizi beklerim.

 

 

 

 

Alper Sakallı tarafından düzenlendi
Manuel Vites belirtildi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benzin enjektörü temizliği sonrası bugün aracımı deneme şansım oldu. Aracın eski hali biraz hantal ve kısmen sarsıntılı vites geçişli haldeymiş. Şimdi daha stabil bir sürüşü ve rölantisi oldu. Tekrar karbon bağlamaması için Benzin Enjektörlerini 50.000 km aralıklarla söktürüp ya da 6 ayda 1 depoyu katkı ile kullanacağım. 

 

Şuna çok dikkat edin; Her enjektörün kütüğe giren taraflarında 1 teflon pul ve 1 de turuncu conta var. 

 

Sağ motor takozunu da bilahare orijinal olmak koşuluyla değiştireceğim. 

 

Alper Sakallı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
‎3‎.‎01‎.‎2019 - 12:46 tarihinde, Alper Sakallı yazdı:

Aracın benzin enjektörlerini temizletmek için servise bıraktım ve enjektörcü püskürtmesine bakmak için cihaza bağlayınca anladık ki çok kurum/kireç bağlamış ve süzgeci de biraz dolmuş. Titreşimi %99 enjektörden yapıyor dedi usta. Sonucu paylaşacağım. 

 

Merhaba,

 

Konunuzu takip ediyorum, konuyu dağıtmamak için araya girmedim ?. Sanırım siz sıkıntınızı hallettiniz, o yüzden bende bir şey  sormak istiyorum. Özellikle 2000 devir civarında ve de biraz altında direksiyonda hissedilen bir titreme oldu mu? Bende aracımda bazen rolantide titreme hissediyorum. Buna ek olarak belirttiğim devirde hissedilen bir titreme var. Bunu sadece direksiyondna hissedebiliyorsunuz. Bu devri geçtiğinizde hiç bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Kaan Zaim yazdı:

 

Merhaba,

 

Konunuzu takip ediyorum, konuyu dağıtmamak için araya girmedim ?. Sanırım siz sıkıntınızı hallettiniz, o yüzden bende bir şey  sormak istiyorum. Özellikle 2000 devir civarında ve de biraz altında direksiyonda hissedilen bir titreme oldu mu? Bende aracımda bazen rolantide titreme hissediyorum. Buna ek olarak belirttiğim devirde hissedilen bir titreme var. Bunu sadece direksiyondna hissedebiliyorsunuz. Bu devri geçtiğinizde hiç bir sıkıntı yok.

2000'de olmuyordu. 1200 devir civarı ve üzerinde bile hiçbir şekilde titreme olmuyordu. Özellikle motor soğukken rölantide dahi hiç olmuyordu. Isınmış motorda kalkışta ve vites geçişinde bir miktar sarsıntı oluyordu. Bunu da 998cc motora bağlıyordum. Ancak şuan anlıyorum ki 998cc sadece kağıtta yazıyor motorun 1800'lük imajı var. 

Pürüssüz kalkış ve geçişler oldu diyebilirim.  Mesela eskiden düz yolda kalkarken bazen gaz vermeden kalkıyordum ayağımı debriyajdan temkinli çekmek durumundaydım. Şimdi gazsız kalkışta daha güçlü olduğunu debriyajdan ayağını çekerken hissettiriyor ve stop etmem diyor. Örnekle 1.4 dizel gibi debriyajı. 

--2 dakika sonra eklendi--

Sizin araçta 2000 devirdeki titreşim giderken mi yoksa dururken mi? Giderkense ön takım, dururkense de motor kulaklarından olma ihtimali çok yüksek 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

2000'de olmuyordu. 1200 devir civarı ve üzerinde bile hiçbir şekilde titreme olmuyordu. Özellikle motor soğukken rölantide dahi hiç olmuyordu. Isınmış motorda kalkışta ve vites geçişinde bir miktar sarsıntı oluyordu. Bunu da 998cc motora bağlıyordum. Ancak şuan anlıyorum ki 998cc sadece kağıtta yazıyor motorun 1800'lük imajı var. 

Pürüssüz kalkış ve geçişler oldu diyebilirim.  Mesela eskiden düz yolda kalkarken bazen gaz vermeden kalkıyordum ayağımı debriyajdan temkinli çekmek durumundaydım. Şimdi gazsız kalkışta daha güçlü olduğunu debriyajdan ayağını çekerken hissettiriyor ve stop etmem diyor. Örnekle 1.4 dizel gibi debriyajı. 

--2 dakika sonra eklendi--

Sizin araçta 2000 devirdeki titreşim giderken mi yoksa dururken mi? Giderkense ön takım, dururkense de motor kulaklarından olma ihtimali çok yüksek 

Bendeki durum hareket halindeyken. Ön takımı serviste kontrol etmişlerdi, rutin bakımda bir sorun yoktu. Bu bakımda bujileri değiştireceğim. Bujiler 65.000 km önce değişmişti. Ön takımda sıkıntı olsa sürekli hissedilir diye düşünüyorum.

Kaan Zaim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
59 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

Bendeki durum hareket halindeyken. Ön takımı serviste kontrol etmişlerdi, rutin bakımda bir sorun yoktu. Bu bakımda bujileri değiştireceğim. Bujiler 65.000 km önce değişmişti. Ön takımda sıkıntı olsa sürekli hissedilir diye düşünüyorum.

Jantlar ve eskiyen lastikler de sebep oluyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
52 dakika önce, Özgür Yıldız yazdı:

Alper bey rolantideki titresim sorunu tamamen bitti mi?

Enjektor temizligini nerede ve ne kadara yaptirdiniz?

Katki koyma kismini temizligi yapan yermi onerdi?

Eger sorun cozulduyse bende yaptirayim

Özgür Bey katalizörü temizletip motor kulağını da değiştireceğim. Zira P0420 kodu veriyor. Motor üst kulağı da patlak olduğu için titreşim devam ediyor. 

--2 dakika sonra eklendi--

Enjektör temizliğini 300tl'ye yaptılar. İkitelli 'de Bağcılar Güngören Sanayi Sitesi' nde özel servise bıraktım onlar söküp temizlemeye götürdü. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ÇÖZÜLDÜ.

 

Evet arkadaşlar bu sabah katalizörü temizlettim. Bu işlem titremeyi bir miktar azalttı.

Motor kulağını da orijinal olarak değiştirdik.

 

Işıklarda durduğumda aracın çalıştığı belli bile olmuyor. O kadar stabil şuanda.

Sorun tamamen çözüldü.

 

Destek olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Titreşimsiz rölantiler dilerim. ?

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Özgür Yıldız yazdı:

Gözünüz aydın. Değişen kulak radyatör su deposunun altındaki mi? Diğerlerini de değiştirdiniz mi? Nerden aldınız ve kaça mal oldu?

Teşekkür ederim. Değişen sadece üst motor kulağı. 700tl'ye Kaya Otomotiv Topkapı'dan aldım. Katalizör Temizliğini şuan için önerebilirim ancak faydası ya da zararı ya da gerekliliği birkaç ay sonra belli olur. O da 250tl temizleme 250tl söküm takım 500tl toplam. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar, p0420 kodu verdiğinde sarı motor arıza lambası da yanmışmıydı sizde?

bende de bi ara katalizör arızası vermişti, motor arıza lambası yanmıstı.

ancak yakıt aldığım yeri değiştirip bir süre kullandıktan sonra kendiliğinden söndü lamba.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Engin Kirtay yazdı:

Merhabalar, p0420 kodu verdiğinde sarı motor arıza lambası da yanmışmıydı sizde?

bende de bi ara katalizör arızası vermişti, motor arıza lambası yanmıstı.

ancak yakıt aldığım yeri değiştirip bir süre kullandıktan sonra kendiliğinden söndü lamba.

 

Evet amber renk emisyon lambası yandı. 6.viteste hız sabitleyicide lambayı yakıyordu. Siliyordum birkaç gün sonra yeniden yakıyordu. 

--1 dakika sonra eklendi--

P0420'nin sebeplerinden biri dediğiniz gibi kalitesiz yakıt. Ateşleme sistemi ile alakalı da olabilir tabi aracın yakıtı seçmesi durumu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
21.01.2019 - 18:59 tarihinde, Alper Sakallı yazdı:

Evet amber renk emisyon lambası yandı. 6.viteste hız sabitleyicide lambayı yakıyordu. Siliyordum birkaç gün sonra yeniden yakıyordu. 

--1 dakika sonra eklendi--

P0420'nin sebeplerinden biri dediğiniz gibi kalitesiz yakıt. Ateşleme sistemi ile alakalı da olabilir tabi aracın yakıtı seçmesi durumu. 

Özellikle 6. Vites hız sabitleyici ile deneyeceğim. Bakalım yakakacak mı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benzer sorunları 2014 1.0 focusumda yaşıyorum rölanti dalgalanması var devir saati aşağı yukarı oynuyor sizin sorun da devir saatinde titreme varmıydı acaba p0420 arıza kodu bende de var oksijen sensörünü değiştirdim 2 ay kadar düzeldi tekrar başladı aynı sıkıntı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.