Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hararet Ve Su Akıtma Problemi Hk.


Furkan Çiçek

Soru

Merhaba arkadaşlar,

 

Sorunu nasıl tarif edeceğim bilmiyorum ama, 4-5 gündür -10 civarı olan havada kısa mesafe kullandığım için akü epey azalmıştı.

Az evel hava -12 iken (gece saatleri) aracı çalıştırıp normal devirlerde 7-8 KM yaptıktan sonra çevre yoluna çıkıp 10 km kadar ek yol yaptım.

Hararet 15 km sonra 90'a çıkabildi. Ama kalorifer bir ara sıcak üfler gibi oldu sonra buz gibi hava üflemeye başladı. Sivas'ta daha önce 25 KM yol gitmeme rağmen hararet dipte duruyordu fakat sıcak hava üflüyordu bir süre sonra.. 
Neyse araç performansı pek değişik gelmedi ama evin önüne geldiğimde farklı bir ses vardı. Bu arada, eve yaklaşmadan önce fark ettim ki fan açmış araba.

Arabayı durdurdum, -12'yi gösterirken (Ki Sivas soğuğu) fanın durmadığını gördüm.

Kaloriferden farklı bir koku gelmeye başladı, arabayı kapatıp kaputu açıp bakınca yere kırmızı bir su aktığını gördüm. Hararet 90'ın üstüne hiç çıkmadı. 
Fan yaklaşık 6-7 dakika durmadan çalıştı ve su haznesine baktığımda MAX'ın üstüne çıktığını gördüm. 
Normalde bu havalarda rampa inerken bile gazdan ayağımı çekince benim aracın harareti dibe düşerdi Sivas'ın gece ayazında. 

Garip bir şekilde araç 90'dan aşağı düşmedi epey bir süre. Yol bilgisayarında hiç bir arıza yoktu. 

Bu arada sabah çalıştırdığım da anlık yakıt ortalaması 2.5 lt'yi gösterip çok gürültülü çalışıyordu ve çiğ mazot kokusu geliyordu.

Bu durum her kış bir tık daha belirgin oluyordu ama bu sabah resmen kontağı çevirince araç zor çalıştı ve 20 saniye boyunca patırtılar kütürtüler geldi sonra normal kış tepkisi vermeye başladı.

Açıkçası su ne kadar akacak diye başında bekleyemedim çünkü hava çok soğuk, hastayım zaten. 
Hiç böyle bir şey ne gördüm ne duydum. Pazartesi günü hiç çalıştırmadan çekici çağırıp servise aldırmayı düşünüyorum. 
Araç KM'si şu anda 197 K


Konu hakkında bilgisi veya tespiti olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

 

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
1 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Bir yerden kaçak olmuş olmalı, hortum-bağlantı yeri-su kabı çatlaması vb...

Gündüz gözüyle bir incele derim. Radyatörde su olmayınca kaloriferin soğuk üflemesi normal ancak durum anormal.

Gürkan abi peki motoru yemiş olabilir miyim? Hep kısa mesafe soğuk kullanıyorum katalizatör dolmasın diye problemi fark etmeyip baya sıkıştırdım aracı. Bir de su seviyesinin maxın üstüne çıkması ne anlama geliyor acaba. Bizim 131 vardı hep su kaynatırdı onunki su haznesinin üstüne çıkardı, o şekilde bir durum mu acaba

--4 dakika sonra eklendi--

Bu arada eklemeyim dedim, Magnatec yerine hep ısrarle Edge koyuyorum. Hatta 90'bin Km'den bu güne kadar her 10 bin km'de bir edge koydum araca. Hayvancağızı bu yüzden bozmuş olabilir miyim? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor sıcakken radyatör hortumunu elle sıkıp bırakın. Eğer sert ise termostat açmıyordur ve içeride hapsolan su genleşerek basınçla bekliyor ta ki termostat açana kadar. Sonrasında da içeride kısmen kaynamış su kaynamamış olan genleşme kavanozundaki normal su ile birleşip toplam suyu normal dereceye kadar 90-98 derece arası ısıtıyor. Herşey normal gözükürken geç açmış olan termostatın vesile olduğu kısmen kaynayan su buharı, sistemi basınçlandırıyor. İşte hortum sertleşmesinin, şişmesinin bir sebebidir. Başka bir sebep de üst kapak contasının aşınması veya bloğun içeriden çatlamasıdır. Bu da soğutma hortumlarını şişiren bir durumdur. Bu 2 ve 3. Durumun diğer belirtisi sıcakken kavanozdaki suyun bitip soğuyunca kendi kendine dolmasıdır. 

--1 dakika sonra eklendi--

Ters olarak da termostat hep açık kalıyorsa motor çok geç ısınır. Termostat ölmüş demektir. 

--2 dakika sonra eklendi--

Yağ soğutucunun contası gitmişse de suya yağ karıştırır. O da ekstra olarak aklınızda bulunsun. İleride lazım olabilir. 

--8 dakika sonra eklendi--

Hortum çatlak ise tesbit için birini şöför koltuğuna geçirin gaza bassın siz de motora bakın hortumların birinden su fışkıracak. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
58 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

motoru yemiş olabilir miyim?

Hararet göstergesini gözlemledin mi bu sıkıştırma esnasında? Hava soğuk olduğu için motora bir şey olmamıştır diye umuyorum. Su seviyesinin max üzerine çıkması; kaynayan suyun bulunduğu ortama sığamaması ve köpürmesi olarak açıklayabiliriz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Alper Sakallı Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Aracı şu anda çalıştırıp test etmenin bir zararı olur mu? Klimanın sürekli soğuk üflemesinden ne anlayabiliriz peki?

 

@Gürkan Çakıroğlu Hararet hiç 90'ın üstüne çıkmadı. Hararet göstergesi direk motor bloğuna mı bağlı yoksa radyotördeki suya mı? Su dönmüyorsa gerçek harareti yansıtmıyor olabilir mi? Çünkü klima hep soğuk üfledi.

--10 dakika sonra eklendi--

Bu arada az evel baktım su seviyesi normallerde. Antifiriz neden akmış olabilir acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
51 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

@Alper Sakallı Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Aracı şu anda çalıştırıp test etmenin bir zararı olur mu? Klimanın sürekli soğuk üflemesinden ne anlayabiliriz peki?

 

@Gürkan Çakıroğlu Hararet hiç 90'ın üstüne çıkmadı. Hararet göstergesi direk motor bloğuna mı bağlı yoksa radyotördeki suya mı? Su dönmüyorsa gerçek harareti yansıtmıyor olabilir mi? Çünkü klima hep soğuk üfledi.

--10 dakika sonra eklendi--

Bu arada az evel baktım su seviyesi normallerde. Antifiriz neden akmış olabilir acaba?

Rica ederim. Şuan çalıştırmada bir sıkıntı olmaz. Önce soğukken sonra da motor ısınınca radyatör hortumunu elinizle bir yoklayın sıkıp bırakın sert mi yumuşak mı diye. Soğukken yumuşaktır ısınınca da yumuşak olması gerekir. Fark çok olmalı. 

 Isı müşürü silindir üst kapağına yandan bağlı ve kapak içinden geçen suyun sıcaklığını ölçer. Beyne iletir ve beyin motorun sıcaklık durumuna göre fanlara komut göndererek bloğu soğutur ya da rölantisini yüksek tutarak motoru ısıtır. 

 

Kaloriferinizin sürekli soğuk üflemesi termostat açık kaldı izlenimi oluşturuyor. Motor eskiye göre daha uzun sürede ısınıyorsa termostat bozuktur. Ortalama 98 santigrat derecede 2. Kademe fan açmıyorsa ya da  motor soğukken açıyorsa ısı müşürü arızalıdır. 

 

Gürkan abi de tecrübeleriyle sizi aydınkatacaktır. 

 

--4 dakika sonra eklendi--

Antifiriz akması da sistemde bir yerde sızma veya çatlak olduğunun habercisi. Radyatör petek aralarına bakın, genleşme kavanozuna ve kapağının sıkıldığına bakın, hortumlarda çatlak, kelepçelerde kaçırma olup olmadığına bakın. Biri gaza bassın siz de motoru seyredin sızma nerede bulun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Furkan Çiçek şu an Savaş ustanın yanındayım. Sen gece durduğunda fan çalışıyorken radyatör yedek haznesini açınca mi kaynama yaptığını gördün yoksa açmadan direk kaynadığını mi? İkincisi ise eğer öyleyse büyük ihtimal conta yanmış olabilir diyor Savaş usta.

Motoru çalıştır ve gaz ver bu arada birisi su haznesine baksın, gaz verince kaynatıyorsa conta yanmış demektir ki İnşallah öyle olmaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Alper Sakallı Hocam verdiğiniz değerli bilgiler için tekrar teşekkür ederim, sabah hepsini deneyeceğim.

 

6 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

@Furkan Çiçek şu an Savaş ustanın yanındayım. Sen gece durduğunda fan çalışıyorken radyatör yedek haznesini açınca mi kaynama yaptığını gördün yoksa açmadan direk kaynadığını mi? İkincisi ise eğer öyleyse büyük ihtimal conta yanmış olabilir diyor Savaş usta.

Motoru çalıştır ve gaz ver bu arada birisi su haznesine baksın, gaz verince kaynatıyorsa conta yanmış demektir ki İnşallah öyle olmaz...

Gürkan abi, Ford servisinde baş teknisyen olan bir tanıdık abiyi aradım çekici ile mi size getirteyim diye. Durumu anlatınca, fanın açık olmasını DPF temizliğine, Klimanın sıcak hava üflememesini de klima ile radyotör arasında sıvı akışı olan bir kısımdan bahsetti orada çatlak patlak olduğundan sıcak üflemiyordur dedi haliyle de ondan akmıştır dedi. Tabi bu varsayım, öncelikle getir bakalım dedi. Biraz içim ferahladı.

Herhangi bir kaynama fark etmedim, sadece MAX seviyesinin üzerine çıktığını görmüştüm yalnız evin önü biraz eğimli sabah gündüz gözü ile bakınca aynı seviyede olduğunu farkettim ( Utanma emojisi ?

Özellikle gaz verince kaynama yapıyor mu ona bakacağım. Bu arada kaynama dediğimiz fokurdama mı (nargile gibi) yoksa bildiğimiz çay suyu gibi kaynama mı? ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

aynı seviyede olduğunu

Keşke öyle olsun, hiç utanmaya gerek yok... Bu durumda hiç endişe etme İnşallah bir şey çıkmaz.

(Fokurdama, nargile gibi)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tekrardan merhaba arkadaşlar,

Yoğunluk sebebi ile aracı dün yetkili servise götürdüm. 10 Km yol gittim hararet yine yükselmedi. 
Gauge menü ile yol aldım, 70 dereceye kadar çıksada ibre oynamadı.. Neyse serviten bu gün aradılar.

Çok şükür motorla alakalı sorun yokmuş. Epey bir yol testi de yapmışlar.. 
Bu arada, yetkili servis yeni açıldı bir çok IDS donanımı yok. Telefonda ki kişi ile gayet samimi olduğumuz için açık açık konuştu.
Sorunu anlayamamışlar, yalancı hararet olabilirmiş. Devirdaim ve Termostatı değiştirecekler.
Ama bunları değişince beyine yazılım atılıp atılmaması gerektiğini tam bilmiyorlar, bende beyinle oynadığım için (Foccuss) güncelleme vs. yapmak istemiyorlar..
Yalnız şöyle bir sorun olmuş, baya yol alıp gittikten sonra rampa çıkışı 100 dereceye ulaşmış fanda açmış fakat yine sıcak hava üflememiş.
Durunca da kaputu açana kadar hemen hararet dibe düşmüş anında.. Bu arada, 2 hafta önce yağ değişiminde antifiriz eklemişler ve max seviyesinin çok üstünde.
Acaba diyorum hava mı yaptı? Çünkü sırf deneme yanılma için 1800 tl servise para vereceğim termostat ve devirdaim için. 
Başka bir yerde havasına falan mı baktırsam? Bildiğim kadarı ile termostat ve devirdaim değişince motor beynine bağlanıp bir güncelleme yapmaya gerek yok. Ama servisteki arkadaşlar henüz yeni oldukları için bu konuda tam bir bilgi sahibi değiller.. 
Bu arada, servis ile beşeri ilişkimiz çok kuvvetli o yüzden bu kadar açık konuştular o yüzden bilgi sahibi olmadıkları için kızamam henüz tam devreye girmiş bir servis değil. 

Sizin bana öneriniz ne olur? Dışarıdan 500 TL'ye termostat ve devirdaim de temin edebiliyorum. Ne yapmamı önerirsiniz?

Not: Su kaynatma, su akıtma gibi sorunlar yokmuş. Belli ki yukarıda yazdığım akan antifiriz fazladan konulan antifiriz ile alakalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

Ne yapmamı önerirsiniz?

Motorda sıkıntı olmaması sevindirici.

Değişim sonucu ids/güncelleme yok evet. Hava yapma olayını net olarak öğrenmelisin/test ettirmelisin ki servis bunu neden açıklayamıyor? Servis her ne kadar yeni olsa da motor ustası ustadır!

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Motorda sıkıntı olmaması sevindirici.

Değişim sonucu ids/güncelleme yok evet. Hava yapma olayını net olarak öğrenmelisin/test ettirmelisin ki servis bunu neden açıklayamıyor? Servis her ne kadar yeni olsa da motor ustası ustadır!

 

Gürkan abi, Servis henüz açılalı 1 ay olmadı. Aslında öncelikle satış plazalarına yatırım yaptılar. Servis kısmını yeni yeni toparlıyorlar, belki ben tanıdığım diye kabul ettiler tam teçhizat olmadığı için belki de bakım ve teçhizata uygun arızalar dışında normal müşteri bile kabul etmiyor olabilirler.
Hava yaptığı için klima ısıtmaması, devirdaimi tam yapamaması gibi şeyler olabiliyor mu acaba? Durduk yere parça değişmek istemiyorum. 
Hava alma işine gelince de google'dan araştırmalar yorumlara falan baktım hiç öyle kolay bir şey gibi durmuyor. Hatta 3-5 sefer deniyorlarmış falan.. ? 

--21 dakika sonra eklendi--

Ayrıca bilmediğim parçalar olduğu için tam kestiremiyorum, mevzu bahis parçalar bunlar mı? Ayrıca orjinal yazıyor ama, Fomoco üretimi mi yada servisin kullandığı bunlar mı? En pahalı olanları bunlar çünkü.

 

https://www.parcafilosu.com/1609417680-orjinal-devirdaim?gclid=CjwKCAiA99vhBRBnEiwAwpk-uPSLpe6JLaQFCzobSraFVwp48-f0hNodylRknJDZfUEG4mnOsHcofRoClZkQAvD_BwE

 

https://www.parcafilosu.com/1336af-orjinal-termostat

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
34 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

Hava yaptığı için klima ısıtmaması

Hiç başıma gelmedi ve teknik olarak bir şey diyemiyorum ama eğer istersen İstanbul da işi bilen usta telefonu sağlarım, en azından fikir alırsın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizin aracın sorunu ısı müşürü gibi duruyor. Isınmayan motorun sıcaklığını yüksek ve yanlış göstererek sizi, kaloriferden ve göstergeden yanıltıyor. Yanılttığı yetmezmiş gibi fanı erken açıp onu da yanlış yönetiyor. Motor da haliyle bir türlü ısınamıyor. 

--4 dakika sonra eklendi--

Genleşme kavanozunun kapağını da değiştirin su taşma durumu için. Ancak öncesinde kapak açıkken 5 dakika rölantide çalıştırın ki su iyice devirdaim yapsın ve sistemde hava kalmasın. Min çizgisinin hemen üstüne kadar antifiriz olmalı, fazlasını çekin. Radyatörü ve hortumların etrafını da gözle kontrol edin antifiriz kalıntısı görürseniz müdahale ettirin o bölgeye. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.