Mustafa Kızıltan Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2019 18 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı: hayır kesinlikle kapatılmamalı daima aktif olmalıdır...Sadece araç sürekli olduğu yerde patinaj çeker ve motoru stop ettirirse o zaman kısa süreliğine kapatılmalıdır onun dışında kesinlikle aktif olmalıdır --8 dakika sonra eklendi-- O tamirci sanırım hiç birşey anlamıyor karda buzda yağmurda asıl olması gerekenden daha çok esp+tcs gibi sistemlere ihtiyaç vardır .Bu sistem aracın kaymasını önlemekte ve yola tutunmasını daha çok saglamaktadir ,örnegin siz gaza fazla basıp aracı patinaja düşürürseniz gazı azaltıp aracın yolu tutmasını sağlamaktadır,Ayrıca araç kaymaya başlayınca her lastiğe farklı güç gönderip aracın kaymasını önlemektedir...Bundan sonra kesinlikle kapatmayın ve o tamirciye uğramayın hiç birşeyden haberi yok...Tcs yani çekiş kontrol sadece araç ilk kalkışta sürekli patiye düşer ve aracı stop ettirirse o zaman kısa süreliğine kapatılır onun dışında hep aktif olmalıdır...Ha ben arabamla drift yapacağım kayacağım diyorsanız sistemi kapatın kapatmazsanız araç bunlara izin vermez... Teşekkürler bilgiler için ? 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2019 yokuş inerken hızlanmasını engellemek için manuele alıp vites küçültüyorum. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2019 32 dakika önce, Osman Türkol yazdı: Bu cevaplar çok faydalı oldu bence cevap verenlerin hepsine çok teşekkür ederim.Yalnış bildiğimiz doğruları düzelttiğiniz için Türkiye de maşallah herkes her konuda bilgi sahibi herşeyi iyi bilirler birde doğru olduğunu iddia ederler ,aman inanmayın bunlara esp +tcs özellikle kaygan zeminde hayat kurtaran sistemlerdir yolunuzda tcs nizde hep açık olsun... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Osman Türkol Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2019 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2019 (düzenlendi) 16 saat önce, Mustafa Kızıltan yazdı: Kışın Çekiş Kontrolü kapatmak mı gerek? Bilmediğim için soruyorum. 15 saat önce, Cem Boneval yazdı: Yapmayın, aklı evvellerin sözlerine kanmayın. Bu daha önce de tartışıldı. Çekiş kontrolu tekerlekler patinaja düştüğünde motor torkunu azaltarak daha güvenli kalkmanızı sağlayan bir özellik. Kapatılması gerekmiyor. Sadece yokuş yukarı ve buzlu zeminde eğer patinaj geçmez ise motor neredeyse stop edecek düzeye kadar dizginlenebiliyor. Kaldım, kalkamıyorum durumunda çekiş kontrolu kapatılarak lastiğin patinajla ürettiği ısı ile üzerinde bulunduğu buzu eriterek altındaki tabakadan tutunma sağlayarak ilerlemesi mümkün olabilir. Yani çekiş kontrolu ancak bu nadir karşılaşılan durumda deneme amaçlı kapatılabilir. 10 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı: hayır kesinlikle kapatılmamalı daima aktif olmalıdır...Sadece araç sürekli olduğu yerde patinaj çeker ve motoru stop ettirirse o zaman kısa süreliğine kapatılmalıdır onun dışında kesinlikle aktif olmalıdır --8 dakika sonra eklendi-- O tamirci sanırım hiç birşey anlamıyor karda buzda yağmurda asıl olması gerekenden daha çok esp+tcs gibi sistemlere ihtiyaç vardır .Bu sistem aracın kaymasını önlemekte ve yola tutunmasını daha çok saglamaktadir ,örnegin siz gaza fazla basıp aracı patinaja düşürürseniz gazı azaltıp aracın yolu tutmasını sağlamaktadır,Ayrıca araç kaymaya başlayınca her lastiğe farklı güç gönderip aracın kaymasını önlemektedir...Bundan sonra kesinlikle kapatmayın ve o tamirciye uğramayın hiç birşeyden haberi yok...Tcs yani çekiş kontrol sadece araç ilk kalkışta sürekli patiye düşer ve aracı stop ettirirse o zaman kısa süreliğine kapatılır onun dışında hep aktif olmalıdır...Ha ben arabamla drift yapacağım kayacağım diyorsanız sistemi kapatın kapatmazsanız araç bunlara izin vermez... Arkadaşlar bu konu ile ilgili problem bendeymiş. Çünkü ben bu cümleyi dinlediğimde havalar karlı olmadığından pek aklıma yazmamışım.Doğrusu @Cem Bonevalabim ve diğer arkadaşlar tarafından belirtilmiş. Bu sabah hemen Tamircimi aradım ve sordum dediğini aktarıyorum "araç durduğu yerde patinaj yapmak istiyorsa sadece kalkış sırasında esp yi kapatıp yerdeki buzu erittikten sonra kalkıyor ve hemen ESP yeniden aktif duruma getiriliyor. Sakın ESP kapalı seyehat etme diyor " ve en yakın Cem abinin dediği ile aynı oluyor. Her yeni makinanın bir öğrenme aşaması oluyor.Bu da benim otomatik vitesi öğrenmek için başımdan geçen tecrübe oluyor. @çağlar çetinkaya da iyi giydirmiş temirciye? Ocak 5, 2019 Osman Türkol tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2019 10 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı: araç kaymaya başlayınca her lastiğe farklı güç gönderip aracın kaymasını önlemektedir.. Her tekerleğe farklı güç göndermesi teknik olarak mümkün değil. Uygun tekerleğe fren yaptırarak çalışıyor ESP. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
çağlar çetinkaya Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2019 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2019 8 saat önce, Cem Boneval yazdı: Her tekerleğe farklı güç göndermesi teknik olarak mümkün değil. Uygun tekerleğe fren yaptırarak çalışıyor ESP. her tekerleğin farkı güçte çalışması demek istediğim olay yani senin dediğin her tekere farklı fren uygulamasını anlatmaya çalışmıştım yanlış ifade etmiş olabilirim Cem abi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap