Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

C-Max üst Kapak Contası


Hüseyin B.

Soru

Merhabalar 2005 dizel 200.000 km de c max sahibiyim 1 hafta önce enjektòr diplerinde mazot birikimi oluyordu bosch pompacıya götürdüm enjektörler söküldü temizlendi ayarları yapıldı oring pul keçe degişimleri yapıldı 2 gün sonra kontrol ettigimde 2. Enjektör dibinde yine bir birikim oldugunu fark ettim kontrol ettgimde yağ olduğunu fark ettim , tekrar pompacıya gittim ve yapılan kontrolde üst kapak (külbütör )contasından yağ kaçırdığını söyledi . Ve orjinal conta almamın daha iyi olucagını söyledi ,fakat orjinalinin marka ismi ne olduğu konusunda bir fikrim yok internette araştırdım bulamadım.. yardımcı olabilecek arkaşlar varmı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Alper bey aracımda bariz sıkıntılar yoktu. Tırlama, cuff sesi,hava kaçırma sesi gibi sesler ve çekişinde çok sıkıntı görmedim hem yaşı ve km,si hemde diplerde mazot görmem sebebiyle enjektör işlemlerini yaptırdım. Şimdi ne degişti derseniz  bir miktar çekiş arttı yada psikolojik

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Hüseyin B. yazdı:

Alper bey aracımda bariz sıkıntılar yoktu. Tırlama, cuff sesi,hava kaçırma sesi gibi sesler ve çekişinde çok sıkıntı görmedim hem yaşı ve km,si hemde diplerde mazot görmem sebebiyle enjektör işlemlerini yaptırdım. Şimdi ne degişti derseniz  bir miktar çekiş arttı yada psikolojik

O halde yağınız eskimiş olabilir. Ancak üst kapak çatlaması ve onun da tepesindeki külbütör kapağının sızdırması sebep olabilir. Enjektör pulları da önemli. Külbütör kapağının sızdırmasını şöyle test edebilirsiniz; araçta ilk marşta egzozdan kirli beyaz duman çıkar. Bunun sebebi Külbütörden sızan motor yağı sübaplardan motor yanma odasına girerek ilk ateşleme esnasında pistona kadar sızmış yağı yakmasıdır. Bu sızıntı aynı zamanda enjektörlerdeki ıslaklığı da açıklayabilir. 

Üst kapak çatlaması için yazıyorum, genleşme kavanozundaki antifiriz seviyesinde azalma ya da yağlanma olmamalı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Alper Sakallı yazdı:

O halde yağınız eskimiş olabilir. Ancak üst kapak çatlaması ve onun da tepesindeki külbütör kapağının sızdırması sebep olabilir. Enjektör pulları da önemli. Külbütör kapağının sızdırmasını şöyle test edebilirsiniz; araçta ilk marşta egzozdan kirli beyaz duman çıkar. Bunun sebebi Külbütörden sızan motor yağı sübaplardan motor yanma odasına girerek ilk ateşleme esnasında pistona kadar sızmış yağı yakmasıdır. Bu sızıntı aynı zamanda enjektörlerdeki ıslaklığı da açıklayabilir. 

Üst kapak çatlaması için yazıyorum, genleşme kavanozundaki antifiriz seviyesinde azalma ya da yağlanma olmamalı. 

Egsozdan çıkan dumana hiç dikkat etmedim açıkçası,Yağını 1 ay olmamıştır değiştireli. Önceki yağı castrol 5/40 idi son degişimde mobil 5/30 . Pompacı ısrarla kapaktaki lastik kaçırıyor diyor. Saplamalardan olabilirmi diyorum yok diyor. Manifold contası olabilirmi diyorum yok diyor.  Enjektör bakımından öncede diplerde siyah mazot kokusu olan sıvı vardı. Muhtemel hem yag hem mazot kaçırıyordu diye düşünüyorum,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Plastik aksamlara fazla sıçratmadan balata spreyi ile kapağın kenarlarını ve yağ gördüğünüz yerleri temizleyin ve günlük olarak takip edin. 

Not: Balata spreyi plastik aksamda renk soldurması yapacağından, eğer plastik yüzeye sıçramış ise lastik parlatıcı ile eski görünümüne kavuşturabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

Plastik aksamlara fazla sıçratmadan balata spreyi ile kapağın kenarlarını ve yağ gördüğünüz yerleri temizleyin ve günlük olarak takip edin. 

Not: Balata spreyi plastik aksamda renk soldurması yapacağından, eğer plastik yüzeye sıçramış ise lastik parlatıcı ile eski görünümüne kavuşturabilirsiniz. 

Tşk ederim alper bey .günlük bakımda yağın nereden geldiğini anlayabilirmiyim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Alper Sakallı yazdı:

Ancak dışarı sızmaları görebilirsiniz. Bu bile fikir verir. 

2 saat önce, Alper Sakallı yazdı:

Plastik aksamlara fazla sıçratmadan balata spreyi ile kapağın kenarlarını ve yağ gördüğünüz yerleri temizleyin ve günlük olarak takip edin. 

Not: Balata spreyi plastik aksamda renk soldurması yapacağından, eğer plastik yüzeye sıçramış ise lastik parlatıcı ile eski görünümüne 

Takibe alıcam inşallah sızıntıyı yakalayabilirim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16.01.2019 - 23:24 tarihinde, Hüseyin B. yazdı:

Merhabalar 2005 dizel 200.000 km de c max sahibiyim 1 hafta önce enjektòr diplerinde mazot birikimi oluyordu bosch pompacıya götürdüm enjektörler söküldü temizlendi ayarları yapıldı oring pul keçe degişimleri yapıldı 2 gün sonra kontrol ettigimde 2. Enjektör dibinde yine bir birikim oldugunu fark ettim kontrol ettgimde yağ olduğunu fark ettim , tekrar pompacıya gittim ve yapılan kontrolde üst kapak (külbütör )contasından yağ kaçırdığını söyledi . Ve orjinal conta almamın daha iyi olucagını söyledi ,fakat orjinalinin marka ismi ne olduğu konusunda bir fikrim yok internette araştırdım bulamadım.. yardımcı olabilecek arkaşlar varmı

Merhaba orijinal üst kapak contasının 60 tl fiyatı var.

İthal olarak orijinale çok yakın ürün olarak tabir edebildiğimiz elring,corteco,glaser gibi ürünlerinde ortalama 40 tl fiyatı var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üst kapak contasi erling marka  takıldı,saplamalara teflon sarılıp yerine takıldı ama kayış tarafından 2 numaralı enjektörün oralarda kısmi yağ oluşuyor. Sıkıntı sanırım üst kapak contasıda değilmiş.bedava extra 100 lira masraf yapılmış olundu .  deneme yanılma,  problemin ne olacağı konusunda fikri olan varmı arkadaşlar

Hüseyin B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.