Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Yılbaşından birkaç gün önce 2015 model 28000 km'de bir Focus SW satın aldım. Ekspertizi ve diğer kontrolleri gayet güzeldi. Eski sahibi Ankara'da Tan Oto'da yaptırmış bakımlarını hep. Oldukça temiz durumda ve zaten az kullanılmış bir araç. Ben de çok beğendim ve severek biniyorum. Uzun yıllar da kullanmayı düşünüyorum.
Kafama takılan birkaç husus var. Sizlerin tecrübe ve fikirlerinizin yardımı olabilir diye düşünüyorum:
1- Birkaç gün önce kaputu açtım öylesine bakmak için. Çok da anlıyor değilim motor işlerinden ancak basitçe bildiğim birkaç temel husus vardır. Neyse, fotoğraflardan da göreceğiniz üzere, kitapçığında Motor Soğutma Sıvısı olarak geçen antifrizin seviyesinin minimum çizgisinin belirgin şekilde altında olduğunu gördüm. Bu arada not: Motor soğuktu, araba en son önceki gün çalışmıştı. Şaşırdım açıkçası. Motor soğukken sıvının fazla olmaması gerektiğini az çok tahmin ediyordum, çünkü motor ısındıkça genleşip taşmasın diye boşluk bırakılmış olabilirdi. Ama motor soğukken minimumun gayet altında olması da normal mi diye kafam karıştı.
Sizce de normal mi?
Bir arkadaşıma anlattım bunu.O da arabalardan ve motorlardan çok iyi anlayan bir arkadaşıma sormuş, endişelenecek bir durum yokmuş, normalmiş,çok kafaya takarsam sadece yarım çay bardağı kaynamış soğumuş su koyacakmışım dedi.
De ,ben sizlere de bir sorayım dedim işte.
Arabayı 26 Aralık'ta Ankara'dan satın aldıktan sonra yaşadığım yere Samsun'a getirdim. Yani uzun yol yaptım. Gayet rahat ve konforlu bir yolculuktu. Motorda olağan dışı hiçbirşey, bir hararet vs. yaşamadım. Bu güne kadar da Samsun'da şu 25 günde de birşey olmadı.
Fakat küçük bir detay, belki önemlidir,bu arabam daha önce kullandığım arabalardan daha kısa sürede kaloriferi sıcak üfletebildiğini farkettim. Malum kış ayındayız ve bu durum iyi olmakla birlikte, antifirz seviyesini de görünce "acaba mı?" diye düşünmeye başlamıştım açıkcası.
O yüzden birgün bir de motoru 90 dereceye getirip baktım antifriz seviyesine. Yükselmişti. Minimum çizgisinin üzerine çıkmıştı. Onun fotoğrafını çekemedim ama. Ekteki fotoğrafta görünen haznenin üst katmanı ile alt katmanının buluştuğu yer hizasında gibiydi. Bir de, garip bir haznesi var aracın. üstte sağdaki çıkıntı bölümü anlayamadım. Orada da sıvı var üstelik...?
2- Benzer bir durum silecek suyu ekleme yerinin sağında, üzerinde direksiyon işareti olan sanırım direksiyon hidroliği haznesinde de var gibi. Orada sıvı seviyesi motor soğukken tam minimumda idi. Motor ısınmışken ise min-max arasında biryerlere çıkmıştı. Bunun da soğukken minimumda olması normal mi acaba?
Bir de bazı yerlerde bazı kullanıcılar 2015 Focusların direksiyonlarının elektrikli olduğunu gayet emin bir şekilde yazıyor. Oysa bunun, direksiyon hidrolik sıvısı olduğunu düşünüyorum. Direksiyonum hidrolik mi elektrikli mi, yoksa hidrolikle takviye mi edilmiş?
Bu konularda Forum üyelerinin görüşlerine ihtiyacım olduğunu belirtir, herkese saygılar sevgiler sunarum
Soru
Can Gerçeker
Merhabalar herkese,
Yılbaşından birkaç gün önce 2015 model 28000 km'de bir Focus SW satın aldım. Ekspertizi ve diğer kontrolleri gayet güzeldi. Eski sahibi Ankara'da Tan Oto'da yaptırmış bakımlarını hep. Oldukça temiz durumda ve zaten az kullanılmış bir araç. Ben de çok beğendim ve severek biniyorum. Uzun yıllar da kullanmayı düşünüyorum.
Kafama takılan birkaç husus var. Sizlerin tecrübe ve fikirlerinizin yardımı olabilir diye düşünüyorum:
1- Birkaç gün önce kaputu açtım öylesine bakmak için. Çok da anlıyor değilim motor işlerinden ancak basitçe bildiğim birkaç temel husus vardır. Neyse, fotoğraflardan da göreceğiniz üzere, kitapçığında Motor Soğutma Sıvısı olarak geçen antifrizin seviyesinin minimum çizgisinin belirgin şekilde altında olduğunu gördüm. Bu arada not: Motor soğuktu, araba en son önceki gün çalışmıştı. Şaşırdım açıkçası. Motor soğukken sıvının fazla olmaması gerektiğini az çok tahmin ediyordum, çünkü motor ısındıkça genleşip taşmasın diye boşluk bırakılmış olabilirdi. Ama motor soğukken minimumun gayet altında olması da normal mi diye kafam karıştı.
Sizce de normal mi?
Bir arkadaşıma anlattım bunu.O da arabalardan ve motorlardan çok iyi anlayan bir arkadaşıma sormuş, endişelenecek bir durum yokmuş, normalmiş,çok kafaya takarsam sadece yarım çay bardağı kaynamış soğumuş su koyacakmışım dedi.
De ,ben sizlere de bir sorayım dedim işte.
Arabayı 26 Aralık'ta Ankara'dan satın aldıktan sonra yaşadığım yere Samsun'a getirdim. Yani uzun yol yaptım. Gayet rahat ve konforlu bir yolculuktu. Motorda olağan dışı hiçbirşey, bir hararet vs. yaşamadım. Bu güne kadar da Samsun'da şu 25 günde de birşey olmadı.
Fakat küçük bir detay, belki önemlidir,bu arabam daha önce kullandığım arabalardan daha kısa sürede kaloriferi sıcak üfletebildiğini farkettim. Malum kış ayındayız ve bu durum iyi olmakla birlikte, antifirz seviyesini de görünce "acaba mı?" diye düşünmeye başlamıştım açıkcası.
O yüzden birgün bir de motoru 90 dereceye getirip baktım antifriz seviyesine. Yükselmişti. Minimum çizgisinin üzerine çıkmıştı. Onun fotoğrafını çekemedim ama. Ekteki fotoğrafta görünen haznenin üst katmanı ile alt katmanının buluştuğu yer hizasında gibiydi. Bir de, garip bir haznesi var aracın. üstte sağdaki çıkıntı bölümü anlayamadım. Orada da sıvı var üstelik...?
2- Benzer bir durum silecek suyu ekleme yerinin sağında, üzerinde direksiyon işareti olan sanırım direksiyon hidroliği haznesinde de var gibi. Orada sıvı seviyesi motor soğukken tam minimumda idi. Motor ısınmışken ise min-max arasında biryerlere çıkmıştı. Bunun da soğukken minimumda olması normal mi acaba?
Bir de bazı yerlerde bazı kullanıcılar 2015 Focusların direksiyonlarının elektrikli olduğunu gayet emin bir şekilde yazıyor. Oysa bunun, direksiyon hidrolik sıvısı olduğunu düşünüyorum. Direksiyonum hidrolik mi elektrikli mi, yoksa hidrolikle takviye mi edilmiş?
Bu konularda Forum üyelerinin görüşlerine ihtiyacım olduğunu belirtir, herkese saygılar sevgiler sunarum
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 13 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap