Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

15 Bin Bakımında Balata Değiştirmek


Lütfullah A.

Soru

Merhaba, 

Bugün 10 ay önce aldığım aracımın 15 bin bakımı için İstinye Otokoç'a götürdüm. Periyodik bakımın yanında aracın ön balatalarının da en fazla 5 bin km götüreceğini söylediler ve ben değişim ücretini sorunca, 600 tl olduğunu söylediler. Ustaya balata değişimi için erken değil mi diye sorduğumda, cevabına anlam veremesem de, otomatik vites için normal olduğunu söyledi. Nihayetinde değiştirdik balataları ve şimdi fren yaptığımda epey ses geliyor balatalardan. Bu muhtemelen balatalar yeni olduğu için fakat 15 binde balata değişimi normal mi? Her 15 bin km'de balata mı değiştireceğim? Garantinin bunu karşılaması gerekmiyor mu? Aklımda deli sorular ve kandırılmışlık hissi... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Çıkan parçanın fotoğrafını çekip atmanız mümkünse ancak yorumlarız aksi sizi yanıltır. Koşullara göre bitebilir, bitmeye yaklaşabilir. Örneğin trafiği az şehirler ile İstanbul kesinlikle bir değil. Babamın arabası 100 bini aştı değiştirilmedi örneğin, aynı araçla çok daha erken değiştiren de var.

Üretim hatası vs yoksa garanti bunu karşılamaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar da değinmiş,balata direk sürücü ve trafik odaklı kullanım a göre değişkenlik gösteriyor, tabii bu değişimde hiç suistimal olmuyor anlamına da gelmez ,Yakup un dediği gibi çıkan parça da sorunun cevabı belli olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fren balatası bu kadar çabuk bittiyse aracınızın yakıt tüketimi de oldukça yüksek olmalı. Balata sarf malzeme garantiye girmez. Yeni balatalar zamanla sesi kesecek. Ses kesilmezse diskler çizilmiştir yani çin malı balata kullanılmıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Balatanın fotoğrafı maalesef yok. Değişen balatanın pabuçları epeyce aşındığını görünce almadım balataları yanıma. Yakıt tüketimim 6.4 lt. Hafta içi her gün köprü trafiğine giriyorum. Biraz daha dikkatli kullanıp bakacağım. Bir sonraki bakımda ne olacak. 

Lütfullah A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben eski Toyota arabamam da 150.000 Km de ustam değişime gerek
yok daha demesine rağmen zorla değiştirtmiştim.
Otomatik vites normal kullanıcılar açısından, bana göre
balataların ömrünü artırır.
Çünkü genelde vitesleri düşürerek yavaşlatmayı yapmıyoruz.
Ama otomatik vites, vites düşürmeyi çok güzel yapıyor.
Bir aksilik olmazsa bende 100K geçebilirim diye umuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracım Manuel, sıfır aldım. Motor freni çok nadir kullanırım. Ayağım hep frende olur. 35000 km. oldu ve fabrika balata takılı hala. 1 hafta öncede muayeneden geçti. Bu yaz tatile çıkmadan güvenlik amaçlı değişecem. Sizinki abartı olmuş. İşgüzarlıkmı bilemedim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.