Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Mk3 Uyarı Vermeden Akü Bitiyor, Kontak Kapalı Ama Araç çalışıyor


Emre Akbs

Soru

Herkese merhabalar, sık sık akü bitmesinden ötürü bir kaç hafta önce oto elektrikçiye gittiğimde kontak elimdeyken aracın stop etmediğini farkettik. Elektrikçi kontrol ettiğinde sigortalardan birinin oksit yaptığını söyledi ve değişimini yaptı. Bugün sabahtan araç yine çalışmadı. Takviye yaptık ve çekmeköyden başakşehire gittik. (Yaklaşık 40km) başakşehire gittiğimizde araç yine stop etmedi. Viteste stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Tekrar stop ettirdiğimde sorunsuz normal bir şekilde stop etti. Geri döndüm ve gauge menuden akü şarj durumuna baktım 14.2 gösteriyor. Birde sizlere sorum şu; torpidonun altındaki sigorta kutusunun önünde kapak vs birşey yok, sadece bir paspas var. Orjinali bu şekilmidir yoksa bir müdahale mi olmuştur. Şimdiden teşekkür ederim

--52 dakika sonra eklendi--

Aracı park edeli yaklaşık 3 saat oldu ve aracın akü durumları şu şekilde; ilk fotoğraf araç çalışmıyorken diğeri ise çalışıyorken. 20B0D53C-38FB-40B2-8841-8366EC5C5C80.thumb.jpeg.4cad6cbc3ba79c63edee7a61d805517f.jpeg255691F9-484A-441C-AB8A-F2CF9C8738D6.thumb.jpeg.19ca88be9e196658874db02bfd5aa2df.jpeg 

 

Birde az önce kitapçıkta farkettim aracın motorunun stop etmeme durumları arasında sürücü kapısı açıkken veya düşük akü geriliminde araç stop etmeyebiliyormuş 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

akü seviyesi düşünce alternatör aküyü şarj ederken voltaj 14.2 ye kadar çıkar.. stop ettikten bir süre sonra verebileceği değere kadar düşer. sabah gidip çalıştırmadan önce bakayım benim araçta 11.9 dur.. akü iyi durumdayken  12.5/7 dir

torpido altında bir kapak mevcut..

benim akü de bitti ve değiştirdim ama hiç stop etmemezlik yapmadı.. kontağı çekip çıkarınca stop etmemesi bilmiyorum hiç duymadığım birşey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim iki oldu başıma geliyor bir anda akü bitiyor. hatta şuan akü garantide. eletrikçiye bir anda akü biter mi zayıfladığında uyarı felan olmaz mı diye sordum. cevap olarak bana: bunlar akıllı akü bir anda bitiverir çalıştırmaz dedi. bilmiyorum ne kadar mantıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

akü seviyesi düşünce alternatör aküyü şarj ederken voltaj 14.2 ye kadar çıkar.. stop ettikten bir süre sonra verebileceği değere kadar düşer. sabah gidip çalıştırmadan önce bakayım benim araçta 11.9 dur.. akü iyi durumdayken  12.5/7 dir

torpido altında bir kapak mevcut..

benim akü de bitti ve değiştirdim ama hiç stop etmemezlik yapmadı.. kontağı çekip çıkarınca stop etmemesi bilmiyorum hiç duymadığım birşey.

Bende sabahtan tekrar kontrol edeceğim şayet akü bitmezse ? 

13 dakika önce, Ali Gök yazdı:

benim iki oldu başıma geliyor bir anda akü bitiyor. hatta şuan akü garantide. eletrikçiye bir anda akü biter mi zayıfladığında uyarı felan olmaz mı diye sordum. cevap olarak bana: bunlar akıllı akü bir anda bitiverir çalıştırmaz dedi. bilmiyorum ne kadar mantıklı.

Bir anda bitivermesine anlam veremiyorum hayır dünde şileye gittim geldim yani yakşalık bi 45kö yolda öyle yaptım illaki akü şarj etmiştir diye düşünüyodum taki bu sabah kumandaya bastığımda kapılar açılmayana kadar. Babamla şöyle birkaç saniye kadar anlamsızca bakıştık ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
41 dakika önce, Emre Akbs yazdı:

45kö yolda öyle yaptım illaki akü şarj etmiştir

şarj kimyasal bir işlemdir, akü kimyasal özelliğini kaybettikten sonra değil 45 45000 kmde yol yapsanız şarj olmaz. değişmesi gerekir.

 

3 saat önce, Emre Akbs yazdı:

Birde az önce kitapçıkta farkettim aracın motorunun stop etmeme durumları arasında sürücü kapısı açıkken veya düşük akü geriliminde araç stop etmeyebiliyormuş 

o kontağı kapatınca değil, start-stopun devreye girmeme durumu. kontağı kapattığınızda stop etmeli.

 

3 saat önce, Emre Akbs yazdı:

sadece bir paspas var. Orjinali bu şekilmidir

evet.

 

3 saat önce, Emre Akbs yazdı:

Aracı park edeli yaklaşık 3 saat oldu ve aracın akü durumları şu şekilde; ilk fotoğraf araç çalışmıyorken diğeri ise çalışıyorken.

şimdi baktım tekrar, 12V %25 şarja denk geliyormuş. çalışırken ki akünün değil, alternatörün voltajı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ozan hocam eline koluna sağlık kafamdaki tüm sorular gitti şuan tekrar teşekkürler. Babam yarın tanıdığı bir otoelektrikçiye göstere ek aracı şimdi indim kutupbaşını söktüm yarın birde takviyeyle uğraşmayalım diye. Sökmeden öncede kontrol ettim tekrardan 11.3e düşmüş voltaj. Ya kaçak var ya da dediğiniz gibi akü ömrünü tamamlamış yarın çözeceğiz inşallah..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu arada konu açılmışken,
MK3 dizel modellerde, her ne kadar akü ömrü,

bir kaç faktöre bağlı olsa da,

tecrübe edenlere göre kaç sene gidiyor.
benim araba 2015 eylül ayı üretimi.

Şimdilik problem gözükmüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Emre Akbs yazdı:

Ozan hocam eline koluna sağlık kafamdaki tüm sorular gitti şuan tekrar teşekkürler. Babam yarın tanıdığı bir otoelektrikçiye göstere ek aracı şimdi indim kutupbaşını söktüm yarın birde takviyeyle uğraşmayalım diye. Sökmeden öncede kontrol ettim tekrardan 11.3e düşmüş voltaj. Ya kaçak var ya da dediğiniz gibi akü ömrünü tamamlamış yarın çözeceğiz inşallah..

Kaçak akımı kontrol edebilirsiniz. Kutupbaşını sökünce 5w ya da 10w'lık halojen ampulün bir ucunu söktüğünüz kutupbaşına diğer ucunu da akü kutupbaşına değdirin. Lambanın yanmaması lazım. Çünkü iki kutup da aynı. Bazı araçlarda bu test için kontağı kapatıp 15 dk beklemek gerekir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

Kaçak akımı kontrol edebilirsiniz. Kutupbaşını sökünce 5w ya da 10w'lık halojen ampulün bir ucunu söktüğünüz kutupbaşına diğer ucunu da akü kutupbaşına değdirin. Lambanın yanmaması lazım. Çünkü iki kutup da aynı. Bazı araçlarda bu test için kontağı kapatıp 15 dk beklemek gerekir. 

Sağolun hocam dün gece aklıma geldi benimde ampul olayı da gerek kalmadı bugün elektrikçiye gidecek araç, bir kaç yerde kontak olayının beyinden kaynaklanabildiğini okudum sanırım beni en çok korkutan da bu. İnşallah kontak olayı kısa devreden falandır diye ümit ediyorum 

--51 dakika sonra eklendi--

Çok şükür sorun kaynağı bulundu ? ön camdan su almış sigorta paneli ve soket ıslanmış buna bağlı olarak. Ön camı serviste söktürüp tekrar silikonlatmamız gerekiyormuş nadirende olsa focuslarda daha önceden karşılaşmış bu sorunla elektrikçi abimiz.7E8F33CC-4266-4A78-B743-DC54E97D07F0.jpeg.af7e89612349721dc52893ea0fdf114d.jpeg146C9706-680F-4A6C-A808-5F236D7B4701.jpeg.971a4c632515f2cab20954d213cb2797.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hyundai era aracımın aküsü 6 yıl

focus 1.0 startstop akü 5 yıl gitti.. 

test menüden sabah aracı çalıştırmadan voltaja bakın, 11.8 idare eder ama 11.5 ise değiştirin derim..  araca az binen biri iseniz değiştirme için emin olmadan önce aküyü dışarda şarj ettirip deneme yapabilirsiniz.

evinizin yeri müsait ise akü şarj cihazı alıp aküyü araba üstünde iken şarj edebilirsiniz.

4 amperlik  https://urun.n11.com/yedek-aku-ve-sarj-cihazlari/einhell-cc-bc-4-m-akilli-dijital-aku-sarj-cihazi-6-12-v-P316571507

10 amperlik daha hızlı şarj için  https://urun.n11.com/yedek-aku-ve-sarj-cihazlari/einhell-cc-bc-10-aku-sarj-cihazi-P286353822

 

@Mustafa Nartkaya

@Serkan erden

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.