Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Subap Problemi Nasıl Anlaşılır?


Vahit G

Soru

iyi günler arkadaşalar aracım focus 2.5  2008 benzin lpgli 115 bg. bir kaç ayda bir uzun yola gidiyorum 100 km de 8 lt gaz yakıyor aracım ve gayet memnunum gerek hızlanma gerek yakıt vs vs.

araçla ilgili iki şikayetim var arıza lambası yakmazdan önce:

1. si araç sabahları bazen benzinde gaz yemiyor gitmek istemiyor ancak gaza geçince gayet iyi.

2. si rölantide beklerken mesela ışıkta arabada hissedilir şekiilde titreşim oluyor (rölantide bir düzensizlik yok ibre yerinde 750 devirde) bu son zamanda arttı ve frene bastığım ayağımı titretecek boyuta geldi. bu olay benzinde de gaz da da aynı hatta benzinde biraz daha fazla.

gelelim esas meseleye:

1,5 aydır silindir 1 tekleme şeklinde arıza lambası yanıyor. Önce ustamız arızayı söndürüp bir müddet benzinde kullan tekrar yanarsa gel dedi. Muhtemelen bobin değişir dedi. Bu arada lpg enjektörlerini de kontrol ettir dedi. Benzinde bindim ve lpg ye geçtim. tekrar yandı arıza lambası arada kafasına göre söndüğünden sanayiye bir hafta  götüremedim. Lpg ciye de uğramadım enjektörlere baktırmadım.

son olarak arıza lambası yandığında gittim ve ustam öncelikle kompresyon testi yapalım dedi sonuç kompresyon iyi dedi. sökmüşken bujilerin de kötü değişelim dedi. buji ve bobin aldım geldim. taktık ustam yine 2 gün benzinde bin dedi. yalnız titreşimde hiç bir değişme yoktu. 2 gün benzin 3. gün gaza geçtim öğleden sonra yine arıza lambası.

yine ustama gittim beklentim arızanın bobin değil de buji kablosundan olması.... ancak ustam baktı ve arabanın subaplar gitmiş üst kapak açılacak subaplar değişecek bu araçlarda kronik dedi. 

ben şaşırdım kaldım. Aracımdan memnunum rölantideki bu ekstra titreşim olmasa bence hiç bir problem de yok.....

kafam kurcalandı özellikle kompresyon testinden geçip de diğer hafta subaplar değişecek demesi bana güven vermedi.

siz ne dersiniz? araç 175 binde ve 60 bin civarı lpg ile kullanılmış. 

Bu titreşim i bir sensör ya da hava emiş manifold ya da oksijen sensörü gibi map sensörü gibi bir yerden düzeltilebilir mi? ya da gaz kelebeği...

 

bu arada lpg ciye de gittim yoğunluktan bakamadı hafta içi gel enjektörlerini temizleyim Afr ayarı takayım dedi subaplar gidikse iş yapmaz ancak bir daha böyle bir sorun oluşmasını engeller dedi????

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 1 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aracın titreşimli çalışması, rölanti ibresinin yerinde durmamamsı, su eksiltmeye başlaması, aracın devir almakta çok zorlanması dolayısı ile tüketimin aşırı artması  lpg li araçlarda artık subap sorunu olduğunun habercisi. 

 

Ford focus SW aracıma 2 defa subap yaptım . Belirtiler hep bu yönde idi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.