Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Boya Kuruması Hakkında


Önerilen Mesajlar

                    Merhabalar.

 

                    Benim sorum olacak. Bir kapı boyandıktan sonra tam olarak boyanın kuruması kaç günü bulur ? Yani boyandıktan sonra kuruyunca genelde teslim ederler aracı. Ama bu boyanın sertleşmesi, artık sürekli aynı kalacak hale gelmesi tam olarak kaç gündür. Bunu şundan soruyorum. Şayet boyanan yere kuruduktan 1-2 gün sonra, bir bant yapıştırdınız, 3-4 gün sonra çıkartınca o boyayı kaldırmaması açısından. 

                    Bir diğer sorum da, benim aracım aytozu grisi. Bu boya kodunu verdiğimizde, farklı markalarda boyalar var. Bunların hepsi de aynı rengi verir mi ? Ya da aynı markanın boyasını atıyorum sağ arka kapıyı boyadım, 1 yıl sonra da sağ ön kapıyı boyadığımda aynı rengi verir mi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Boyanın kuruması bir çok faktöre bağlı, sertleştirici ve boyanın içerik miktarına, malzemelerin kalitesine göre değişir. Yüzeyin kürleşmesi genellikle birkaç saat içinde olup biter ancak derindeki katmanlar için bu süre çok değişken ve uzundur, boya kalınlığına vs. göre değişir. Bazı durumlarda günlerce sürer. Fırınlama benzeri bir uygulama yoksa ben ilk birkaç gün, belki 1 hafta, hiçbir şey yapıştırmazdım.

 

Renk konusuna gelince, beyaz renkte bile aynı rengi tuturmak çoğu zaman mümkün olmuyor, ki metalik bir renkten bahsediyoruz. Burada da yine bir sürü faktör var. Kullanılan baz, pigment kalitesi vs. Fabrikadaki boyayı getirip vursanız bile, aynı kusursuzlukta tutacağını sanmıyorum. 1 yıl sonra aracın maruz kalacağı güneş, sıcaklık, toz ve partiküller birçok farka neden olacaktır. İşin ehlini bulup güvenmekten başka çok yapılacak birşey yok bana kalırsa.

Semih O. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Focus II > Ford Garajı > Mk2- Sorular ve Sorunlar kategorisinden Otomobiller Hakkında > Detailing Car Care (Araç Temizliği) kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Semih O. yazdı:

Boyanın kuruması bir çok faktöre bağlı, sertleştirici ve boyanın içerik miktarına, malzemelerin kalitesine göre değişir. Yüzeyin kürleşmesi genellikle birkaç saat içinde olup biter ancak derindeki katmanlar için bu süre çok değişken ve uzundur, boya kalınlığına vs. göre değişir. Bazı durumlarda günlerce sürer. Fırınlama benzeri bir uygulama yoksa ben ilk birkaç gün, belki 1 hafta, hiçbir şey yapıştırmazdım.

 

Renk konusuna gelince, beyaz renkte bile aynı rengi tuturmak çoğu zaman mümkün olmuyor, ki metalik bir renkten bahsediyoruz. Burada da yine bir sürü faktör var. Kullanılan baz, pigment kalitesi vs. Fabrikadaki boyayı getirip vursanız bile, aynı kusursuzlukta tutacağını sanmıyorum. 1 yıl sonra aracın maruz kalacağı güneş, sıcaklık, toz ve partiküller birçok farka neden olacaktır. İşin ehlini bulup güvenmekten başka çok yapılacak birşey yok bana kalırsa.

              Çok güzel açıklamışsınız. Çünkü ben kapısı boyanan araçlara bakıyorum hemen olmasa da dikkatli bakılınca farkediliyor. Bu ustanın yetersiz bilgisinden ve ustalığından mı kaynaklanıyor yoksa bu mümkün olabilecek birşey değil mi diye merak ediyordum. Çünkü ona göre usta arıcaktım. mesela benim gri olduğu için, içine birazcık mavi,siyah ya da beyaz katarak aynı rengi tutturabilirler diye düşündüm. En iyisi sanırm dediğiniz gibi iyi bir boya ustasına, özellikle gözleri iyi gören ? 'e götürmek. 

 

               Kuruma olayına gelince bende şunu düşünüyorum kesinlikle güneşte en az 1 hafta kalmalı diye tahmin ediyordum. Hemen hemen sizde ona göre bir rakam vermişsiniz. 

--1 dakika sonra eklendi--
2 saat önce, Alptuğ Ö. yazdı:

Boya işi gerçekten sıkıntı.

Ankara'da boya konusunda işin ehli birisini arıyorum hatta foruma konusunu bile açtım okuyan var fakat 1 haftadır hiç cevaplayan olmadı.

İçime sinen bir yer bulamadım henüz.

             Ankara'da olmadığım için bu sorunuza verebilecek cevabım olmucak ne yazık ki. Ama illa ki forumda gören, yazan arkadaşlar olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford yetkili servis kaporta ustalarının söylediğine göre ay tozu gri, manyetik gri, şeker ve yakut kırmızı renkleri sonradan üzerinde çalışılırken en problemli renklermiş. Hatta bir ara ay tozu gri rengindeki Connectlerin sürgü kapıları ile çamurluk bölümlerindeki tonun aynı olanını bulmanın neredeyse imkansız olduğunu söylemişlerdi. 2005 yılında aldığım Fiesta'm ay tozu gri idi. Kapının birisinde bir ton farkı görüp servise gittiğimde söylemişlerdi. Arabayı başka yerde de baştan sona incelettim teslimat öncesi bana çaktırmadan bir işlem yapılmış mı diye hatta. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

güneşte en az 1 hafta kalmalı diye tahmin ediyordum. Hemen hemen sizde ona göre bir rakam vermişsiniz. 

Güneş kuruma için iyi bir ortam sağlamaz, güneş altında kuruma sıcaklıkları çok değişkenlik gösterir bu yüzden çatlaklar ve portakal kabuğu görüntüsü gibi kusurlar oluşur. Bana göre homojen bir kuruma için ideal olan, sabit sıcaklıkta ve nemde, iyi havalandırılan bir ortamdır.

Semih O. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Semih O. yazdı:

Güneş kuruma için iyi bir ortam sağlamaz, güneş altında kuruma sıcaklıkları çok değişkenlik gösterir bu yüzden çatlaklar ve portakal kabuğu görüntüsü gibi kusurlar oluşur. Bana göre homojen bir kuruma için ideal olan, sabit sıcaklıkta ve nemde, iyi havalandırılan bir ortamdır.

           Portakal kabuğu benzetmesi çok iyiydi ? Ne demek istediğinizi çok iyi anladım. Boyamak kadar, kurutmanın da önemli olduğunu anlıyoruz buradan. Bunları bu şekilde, nizami olarak yapan kaç tane boyacı vardır onu bilemiyorum. Tam bir bilgi ve teknolloji takibi isteyen bir iş. Tabii bizim sanayilerimzdeki ustalar belki beceriklisi fazladır ama güncel teknolojik ekipmanları ne kadar takip ediyorlar ya da ne kadar profesyonel bilgisi var onu bilemiyoruz. Burada izlenecek en iyi yol sanırım oranın tecrübesini yaşayan tüketicilerdir. Referansla gitmek en mantıklısı ?

--6 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Ford yetkili servis kaporta ustalarının söylediğine göre ay tozu gri, manyetik gri, şeker ve yakut kırmızı renkleri sonradan üzerinde çalışılırken en problemli renklermiş. Hatta bir ara ay tozu gri rengindeki Connectlerin sürgü kapıları ile çamurluk bölümlerindeki tonun aynı olanını bulmanın neredeyse imkansız olduğunu söylemişlerdi. 2005 yılında aldığım Fiesta'm ay tozu gri idi. Kapının birisinde bir ton farkı görüp servise gittiğimde söylemişlerdi. Arabayı başka yerde de baştan sona incelettim teslimat öncesi bana çaktırmadan bir işlem yapılmış mı diye hatta. 

  •            Bunu ilk defa duyuyorum. Açıkçası çok şaşırdım. Her üretilen araçta mutlaka bir kusur oluyor. Tabii bunların bir kısmını biz kesinlikle göremiyoruz. Bir kısmı dikkatli bakılınca anlaşılıyor. Ama maddenin yapısı gereği tabii ki milimetrik hatalar olacaktır. Hiçbir parça diğerinle birebir aynı değildir sonuç itibariyle. Ama Aytozu grisi sıfır kilometre araçlarda bile böyle hatalar veriyorsa, bizim lokal boyalarımızda ya da parça boyamalarında birebir tutmamasını o zaman çok fazla irdelememek lazım diye düşünüyorum. Bu bilgi için teşekkürler.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.