Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Türkiye'de Yılın Otomobili 'Toyota Corolla'


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Duster'ı 2'ncilik kürsüsüne oturtan bir yarışma aslında diğer modellerin aldıkları derecelerin nesnelliğine de gölge düşürüyor. Duster'ın bana göre tek iyi yanı dci motoru. Böylesi yarışmalarda fiyat performans oranı bir kriter olmamalı bence. Ucuz araba iyi arabadır, diyemeyiz çünkü. Duster'ın T-Rock'tan daha iyi araba olduğunu kim iddia edebilir? Ama T-Rock pahalı. Pahalı olabilir canım. Hangisi ucuz yarışması yapmıyoruz ki. Hangisi iyi onu belirliyoruz madem iyi olana hakkını teslim edeceğiz. Pahalı olduğu için diğer arabaların hiç şansının olmadığı, sonucun önceden belli olduğu bir yarışma olur aksi halde. Ya da aynı fiyata sahip aynı sınıf arabalar arasında yarışma yapmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Corolla'nın seçilmesi de tamamen rakiplerine oranla uygun fiyat sunuyor olmasından ki Duster da aynı prensiple seçilmiş. Listede ki en uygun fiyatlı araçlar 1 ve 2.sırada yer almış. Corolla kendini geliştirdi, daha güzel bir araç haline geldi yalan yok. Ama mtv dezavantajlı 1.8 hybrid motoru ve 1.6 atmosferikten başka seçeneği olmayan Corolla'ya vasatın biraz üstünde cvt şanzıman koyup piyasaya sürmeleri bu aracı nasıl birinci yaptı onu da anlayamadım. Türk tüketicisi atmosferik motoru uygun satın alıp maliyeti + lpg tercihinden dolayı alıyor. Ama Toyota'nın atmosferiği fabrika çıkışlı lpg'li gelmiyor. Amacı lpg olan tüketici direkt Honda Civic gibi araçlara yönelecektir. Ee hybrid bile olsa 1.8 hacimli motor alan kaç tüketici var ?

 

Tüketici eğilimi gereği dizel ve turbo benzinli motor eksiği mevcut ki buna piyasanın iyilerinden olmayan cvt de eklenince bu aracın şanzıman + motor seçeneği gibi ciddi iki dezavantajı bulunurken Türkiye'de birinci seçilmesinin en büyük sebebi görece uygun fiyatıdır. Belli ki diğer kriterler yılın otomobili seçiminde çok fazla etkili olamamış. Zaten ne kadar gelişirse gelişsin mottosu uygun maliyetli otomobil olan Duster'ın da 2.olması bu minvaldedir diye düşünüyorum.

 

Benim asıl anlatmak istediğim; madem seçim kriterinde fiyat böylesine büyük etken, diğer kriterler bunun kadar büyük rol oynamıyor yahut sonucu değiştirmeye etki etmiyor, o zaman yarışmanın adının Türkiye'de Yılın Otomobili değil, Türkiye'de En Uygun Fiyatlı Yılın Otomobili olarak değiştirsinler.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Duster’ı normal karşılayanlara tek sorum var, Avrupa mı yanılıyor? Türkler mi ? hangisi yılın aracını seçmeyi beceremiyor. 

            Puanlama yaparken fiyat-donanım, tasarım, inovasyon, motor, yol tutuş gibi konuları karşılaştırdık diyorlar. Focus burada sanıyorum fiyattan çok puan kaybetti. Ama bu özelliklere göre konuşursak o zaman Hyundai KONA bence birinci seçilmesi gerekirdi. Gidip te 140.000 tl. ye Duster alacağıma KONA alırım. Bu arada FOCUS cidden el yakıyor. Yeni modelden çok fazla görmüyorum ben.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

            Puanlama yaparken fiyat-donanım, tasarım, inovasyon, motor, yol tutuş gibi konuları karşılaştırdık diyorlar. Focus burada sanıyorum fiyattan çok puan kaybetti. Ama bu özelliklere göre konuşursak o zaman Hyundai KONA bence birinci seçilmesi gerekirdi. Gidip te 140.000 tl. ye Duster alacağıma KONA alırım. Bu arada FOCUS cidden el yakıyor. Yeni modelden çok fazla görmüyorum ben.

Bu arada konumuz Focus ve Kona değildi ? ve kişisel tercihler veya benim birincim olayı değil. Yoksa bu listeye giren her araç başarılı ve tercih edilebilir. Çağımızın Euroncap’ından yüksek derece alamayana bu kadar puan vermezdim bu da inovasyon zayıflığıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Juri yılın otomobilini seçerken adaylar arasında TR’de üretilen bir model varsa duygusal davranıp daha yüksek puan verdiklerini düşünüyorum. 2017 yılında megane sedan, 2019 yılında toyota corolla...

Erhan Er. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.