Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç Soğukken Rölanti Dalgalanması Veya Gaz Yememesi


Derya G. B.

Soru

Merhaba arkadaşlar, bende bir Focus alarak aranıza yeni katıldım. Aldığım araç hakkında bir sorum olacak. Öncelikle uzun uzun yazayım ve anlatayım sizlerin derdime derman olacağınızı düşünüyorum.

* Aracım 2011 Model ama 2012 Kasa Focus 1.6 Ti-Vct (97000 km'de)

* Araçta Prins Silver LPG var

* Aracın 77.000 km'de Triger değişimi ve baskı balata vs ağır bakımları yapılmış.

* Aracı 96.000 km'de aldım. Aldığımda 5/30 Castrol yağ koyup bütün filtreleri değiştirdim.

 

Arkadaşlar daha önceki 2 arabamda yaklaşık 15.000 civarı zarar ettim. Dolayısı ile bu sefer araba alırken çok hassas davrandım. Yukarıda bahsettiğim aracı aldım. Araca bakmaya giderken özellikle aracı hareket ettirmeyin ben kendim soğuk iken test etmek istiyorum dedim ve araca gittim önce kendim test ettim her hangi bir problem göremedim. Daha sonra Ümran Komputest'e soktum. 2 parça lokal boya harici hata yok dediler ve aracı aldım. Bir sorun var mı diye  1-2 gün arabayı sürdüm. Bir problem olmayınca Focus 4 Android teyp taktım. Gündüz Ledi uygulaması vs arabayı bozmayacak küçük aksesuarlar taktım.

 

Gelelim aracımın sorununa; Ertesi gün sabah arabayı çalıştım ve işe giderken yaklaşık 7-8 km sonra vites boşta ışıklarda beklerken rölanti dalgalandı ve stop etti. 1 kere olunca dert etmedim ama 2. kez olunca referans vasıtasıyla TANOTO'ya götürdüm, arıza için 10-15 gün sonraya süre verdiler bende oradaki referans önerisiyle TANOTO'dan ayrılan personelin yeni açtığı ÜNAK Otomotive gittim. Derdimi söyledim. Sorunumun bir çok şeyden kaynaklanabileceğini söyleyerek ucuzdan başlayalım dediler. Yağ değişimi filtre değişimi yapıldı. Bujiler değişti. Boğaz Kelebeği temizlendi. Komprasör testi yapıldı. Bir sorun bulamadılar. Buji kablolarını değiştirmek istediğimde sadece kısa olan 1 tanesi 345 TL civarı olduğundan gerek yok dediler. Biraz bin en son çare Sübap, üst kapak açarız dediler(2500-3000 TL). Sonra LPG servisine gittim, LPG ayarlarını yaptırdım, her hangi bir sorun bulamadılar. LPG bakımları yapıldı ve filtreler değişti. Servisten çıktığım günden bu yana yaklaşık 10-15 gündür stop etme sorunum olmadı. Yalnız sorunum tamamı ile geçmiş değil. Sabah ilk çalıştırdığımda geri vites veya 1. vites ile kalkış yaparken sanki araba gaz yemiyor gibi, yerinden kalkması için biraz gaz pedalına basmam gerekiyor. (2.000 devir civarı) Ya da kalkış yapmadan önce biraz gaz verip arabayı ısındırmam gerekiyor. Bu süre içerisinde rölanti 0.9 - 0,6 arasın bir iniyor çıkıyor kafası karışıyor gibi. Yani zorlasa stop edecek ama etmiyor. Arabayı kaldırıp biraz gidince bu sorun düzeliyor. Kusura bakmayın uzun uzun yazdım ki, daha önce yapılanları da bilmeniz açısından. Kısaca söylemek gerekirse, araç soğuk iken gaz yemiyor gibi oluyor 1. vites de yine kalkıyor ama geri vites te kamyon gibi ara gaz ile kalkıyorum. Biraz gittikten sonra bu sorun düzeliyor.

 

Araba alıp satımı yapan arkadaşım bindi arabaya, maşallah taş gibi sorun yok yürüyeni iyi dedi. Komprasör biniyor dedi. Tekleme yok dedi. Kendisi ile konuşurken tabi birkaç sorum oldu çevremdekilerin sözlerine istinaden. Sübap olsa bunu sürekli yapar ısınınca kesmez dedi. Motor durumu iyi gözüküyor. Performans olarak 2500-2600 devirde 5. vites de hızı iyi dedi. Ama 2. vites 5000 devirde 90 görmesi lazım 80 yapıyor motor sağır açılmamış dedi. Sonunda ise araba ısınınca kesiyor muhtemelen buji kablosu görünüyor buji kablosunu değiştir dedi.

 

Bu arada araç herhangi bir arıza vermiyor. Sizin fikirleriniz nedir ?

 

Gökhan Bektürk tarafından düzenlendi
Yanlış yazım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kablo da sorun olmadığını düşündüğüm halde buji kablolarını değiştirdim. Motor soğumadı ama yinede rölanti dalgalandığı için çözüm olmadığı kanaatindeyim. Kabloyu değiştiren usta LPG götürüp ayarlarına baktır dedi, yeni yaptırmama rağmen LPG ustama gittim. LPG ustam ile detaylı konuştuk biraz. Boğaz kelebeği iyi temizlenmemiş olabilir günümüzde boğaz kelebeğine hava tutuyorlar, arka tarafını temizlemiyorlar, boğaz kelebeğinin iyice sökülüp temizlenmesi gerek oda çare olmazsa Sibop ayarı dedi. Aynı arabadan kendisinde daha önce olduğunu bu sorunun başına geldiğini üst kapak sökülmeden triger sökülerek 500 TL gibi rakama Sibop ayarı yaptırdığını söyledi. Sonuç olarak, boğaz kelebeğini iyice temizleteceğim. Çözüm olmaz ise üst kapak açılmadan Şaşmaz da bulunan ustaya giderek Sibop ayarı yaptırmayı düşünüyorum. Arabada başka hiç bir sorun yok ama canımı sıkıyor. Satayım diyeceğim bunu bile bile satamam da kanımda yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün kendi ustama gittim ve çeşitli deneme ve testler sonucunda üst kapağın açılarak çelik sibop takılmasına karar verdik. Aşama aşama yapılanları bilgi olsun diye yazayım belki okuyanlara faydası olur.

* Boğaz kelebeği bakıldı temiz olduğu söylendi. 

* Araba biraz bağırıyor kat tıkalı olabilir dediler bakıldı sorun yok. 

* Ateşleme sorunu olsa sürekli yapar dediler buji ve kablolar yeni değişmişti boşa değiştirmiş oldum. 

* Yolda deneme yapıldı çekişi iyi kat tıkalı olsa veya sibop olsa böyle yürümez dediler. 

* ısı müşiri diyen oldu, rölanti sensörü diyen oldu araç arıza vermiyor buda es geçildi. 

* Sadece benzinde yapıyorsa benzin pompası, ikisinde de yaparsa sibop denildi. 

***** Son kararımız şu yönde şu şekilde alındı. Ustam kapakçıyı aradı ve durumu izah etti. Kapakçı direk şunu söyledi : Focus 3 ün alt kasalarında sibop ayarı yapılıyor ama bu ve üstü kazalarda ayar otomatik. Anlatılan duruma göre üst kapak açılıp çelik sibop takacağız ve 100.000 km garanti veriyorum dedi. Bu durum daha yeni başlamış gözüküyor biraz daha böyle sürülebilir ama ilerledikçe kompresör basma bozulacak, vites geçişlerinde araba kafa atar gibi olacak dedi. Bu durumun bana maliyeti daha önce yazdığım gibi 2500-3000 TL iken, kendi ustam tekrardan bütün parçaları elden geçirerek boğaz kelebeği, konventör sensörler vs, 2000-2500 civarı fiyat verdi. Ayın 15 inde arabayı bırakacağım, inşallah düzelir bende sizlere güzel haber vermiş olurum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

 

Tİ-VCT motorlarda kronik problem benzin pompasının dalgalı basınç üretmesidir. Özellikle gazda bu sorun yok ise kesinlikle benzin pompası diyebiliriz. Boş yere sübap değiştirmeyin düzelmeyecek. Bursa da olsanız size ARKAS oto servisi önerir idim. Benzer sorunlar yaşayanlar var ve sorun kaynağı benzin pompası olması büyük ihtimal. Çıkma bir pompa takarak emin olabilirsiniz. 

Enes Bektaş tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Ustam bu sorunun benzin pompasından kaynaklanabileceğini de söylemişti. O yüzden sübap işine girmeden önce benden aracı direk LPG de çalıştırmamı istedi. LPG çalışınca yapmaz ise benzin pompası gözüküyor dedi. Bende bu sabah işe gelirken direk LPG de çalıştırdım ve sorun olmadı. Burada kafama takılan ise şu oldu, benzin pompası arızalı ise 2500 devirde titreme yapar mı ? 3000 de vites attım diyelim, ara boşlukta 2500 devire inince titreme yapar mı ? Aklıma şu geliyor yüksek devirli kullanımda LPG de, devir yükselince benzinde kattığı için ve benzin pompası arızalı olduğu için yapıyor olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gökhan bey lpg'de nasıl çalıştırdınız aracı? Ayrıca net fiyat bulamadım, benzin pompasından olduğu düşünülürse maliyet yaklaşık ne kadar oluyor?

Gökhan ADIGÜZEL tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın 2. sahibiyim ben. Araca 16500 km de takılmış. Araç şuan 97.000 km de.

 

Bunun haricinde LPG de çalıştırabilmek için kontağı 1 tık çevirdim. Prins ışığı yanıyor, düğmesine bir kere basında ışığı sönüyor. Beyaz yanan Prins ışığı sönük vaziyette iken,  2. kez basıp ve basılı tutarken marşa basıyorum. Direk LPG de çalışıyor. Zaten tek marşta alan araba, direk LPG de çalışınca, 2-3 kere gıv gıv gıv yapıp marşı öyle alıyor ve çalışıyor. Mecbur kalmadıkça yapılacak bir yöntem değil. Sürekli yapılması arabaya zararlı diye biliyorum. Ama arızanın kaynağını bulabilmem için yapmam gereken bir yöntemdi. Bu şekilde çalıştırdığımda araba soğuk iken  ilk çalıştırma da gaz yememe olayı olmadı. Bu şekilde sorunun kaynağını tahmin edebilmiş oldum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim sistem BRC. doğrudan lpgde çalışma yöntemi olduğunu bilmiyordum ama sanırım forumlarda bir arkadaşın da bana benzin pompasına baktır dediğini sizi okuduktan sonra hatırlar gibi oldum. inşallah makul bir masrafla atlatırsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.