Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk4 1.5 Benzinli 123 Ps A/t Şanzıman Yağı Değişim Zamanı?


Furkan Hava

Soru

Focus, 1.5 benzinli,  3 silindir, otomatik aracımı yeni aldım, zamanla araçla ilgili izlenimlerimi paylaşıcam,

GF15 kodlu Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman kullanıldığı söylendi,

aracın şanzıman yağının değişim zamanı ile ilgili bilgisi olan var mı(?)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
19 saat önce, Furkan Hava yazdı:

Sağolun Ramazan bey, 

Araç şuanda 650 km’de, sabit 120 km hızla 200 km’de şehir dışı 5.9 gösterdi, şehir içinde yeni sıfırladım, 9.2 ile yaklaşık 20-30 km dir geziyorum.

ilk bakım 15 bin km de veya 1 yıl sonra, şanzımanla ilgili dediklerinize dikkat edicem...

“1.5 atmosferik 3 silindir” Dragon’da diyorlar , Ford hindistan fabrikasında üretilmiş, alüminyum blok kullanılmış,

bana çok sessiz geliyor şuan motor, Detayları paylaşırım...

 

Bu motorla ilgili internette hiç video bulamadım. Hızlanma vs. ile ilgili. Sizin yorumlarınız nasıl. Daha önce kullandığınız bir araçla kıyaslarsanız mesela.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

dönmeyide kesiyorsun ama ? 

focusunkini okumadım ama mareada corollada uzun süreli beklemelerde N veya Pye alın diye yazıyordu.

Onlar yarı otomatik miydi ? Onlar da sorun yok alınabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Onlar yarı otomatik miydi ? Onlar da sorun yok alınabilir. 

hayır ikisi de tork konvertörlü.

tork konvertörlüde kavrama hiç bir zaman tam ayrılmadığı için motor çalışıp araba duruyorken viteste olmak şanzımanı zorluyor motor tarafı dönüyor şanzıman tarafı duruyor çünkü. boşa alınca şanzıman tarafıda boşa dönmüş oluyor. kavrama boşuna ısınmıyor vs. zararı yok yani aksine faydalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
23 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

hayır ikisi de tork konvertörlü.

tork konvertörlüde kavrama hiç bir zaman tam ayrılmadığı için motor çalışıp araba duruyorken viteste olmak şanzımanı zorluyor motor tarafı dönüyor şanzıman tarafı duruyor çünkü. boşa alınca şanzıman tarafıda boşa dönmüş oluyor. kavrama boşuna ısınmıyor vs. zararı yok yani aksine faydalı.

Hayır değil, aksine D’den N’ye geçmen dahi sürtünmeyle ısıya sebep oluyor. Uzun süreden kasıt nedir neden önermişler bilmek lazım. Bunun bir de acil durum tarafı da var N’ye almak bence anlamsız bir hareket.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

N’ye almak bence anlamsız bir hareket.

Uzun zamandır Peugeot 308 almayı planlıyorum. Malum bu araçta Japon markası Aisin' in ürettiği EAT6 tam otomatik şanzıman kullanılıyor.

Anladığım kadarıyla kırmızı ışıkta beklerken vitesi N konumuna almaya gerek yok.

Bununla ilgili şöyle bir yazı okudum. Sizlerin de yorumlarını almak isterim..

 

''Siz aracı durur halde vitese alır ve frene basarsanız, tekerlek tarafı durur, dönemez. Ama motor tarafı dönmeye devam eder. Bu sistem kapalı bir kutu içerisinde olduğundan motor tarafındaki pervane, tekerlek tarafını, aralarındaki boşlukta bulunan hidrolik yağı sirküle ettirerek sürekli döndürmeye çalışır. Aracın viteste dururken motora yük binmesinin sebebi budur.
Motor, şanzımana bağlı olan pervaneyi döndürmeye çalışıyor ama başaramıyor. Şanzımana bağlı pervane siz frene bastığınız için dönemeyeceğinden, hidrolik yağın akışına karşı bir direnç oluşturuyor. Motor pervanesinin yağı çevirmesi zorlaşıyor bu da motora yük bindiriyor.

İşin kritik noktası şurası. Bu yük binme sırasında aşınma gerçekleşmiyor. Çünkü arada fiziksel bir temas yok. Bütün olay bir kutunun içerisine doldurulmuş yağ üzerinden gerçekleşiyor. Yağ ise aşınacak bir şey olmadığından (sıcaklık ve kullanıma bağlı eskimesi istisnadır) bu kısımda bir sıkıntı yok.
Aynı şekilde şanzımanın içinde de aşınacak bir şey yok. Aşınma yani sürtünme, hareket eden iki cisim arasında olur. Zımpara kağıdını herhangi bir yüzeye sadece dikey olarak bastırdığınızda zımparalamış oluyor musunuz? Hayır çünkü aşınma olabilmesi için sürtünme gereklidir. Hareket yoksa kinetik sürtünme de yoktur. Dolayısıyla aşınma da olmaz.''

 

Şimdi boşa alma konusuna bakalım.

Aracınızın vitese girip çıkmasını- vites yükseltip küçültmesini, yani dişlilerin hareketini kontrol eden şeyler bu debriyaj işlevi gören ufak halkalardır. Bunlar doğal olarak zamanla aşınır. Peki bunların aşınması nasıl olur? Hareket ettikleri zaman. Ne zaman hareket ederler? Vites değişimi yapıldığı zaman.
Yani tam otomatik bir araç sabit viteste iken eskiyen tek şey içindeki yağdır. Vites değişim işlemleri sırasında ek olarak bu kavrama diskleri de aşınır.
Bu disklerin ömrünün manuel viteslerin baskı balatalarından daha fazla olduğu aşikar, çünkü tam otomatik araçlar yüksek km'lere sorunsuz gelebiliyorlar. Ama her duruşunuzda, her yokuş aşağı yolda, vites kolunu kurcaladığınızda bu diskleri aşındırmış oluyorsunuz. Takdir edersiniz ki sökülüp değiştirilmesi başlı başına bir masraf ve sıkıntı, çok karmaşık bir yapıları var.

Bu şanzımanlar tamamen yağ üzerine kurulu olduğu için yağları zamanla eskir. Kullanıma bağlı olarak (şehir içi -şehir dışı- arazi) 6-8 sene veya 60-80 bin km'de bir uygun yağ ile değişmesi önerilir. ''

e57cd66d-7525-4d64-b82f-a59cd90d6bb9.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

-Merak eden arkadaşlar için araç şuanda 1300 km ye geldi,  atmosferik 3 silindir motor gayet sessiz, 

-Şehir içi yakıt tüketimi 9.3 gösteriyor, depo dolu şekilde 100 km akabinde 71 tl lik benzin aldım, yanlış hatırlamıyosam 7.24 Tl den, deposu 52 Lt,

-0<100 değeri fabrika verisi 12.4 gösteriyor

Performansta herhangi bir problem yaşamadım, rodaj sebebiyle üst devirlerde çok kullanmadım,

-Lastiklerden kaynaklı olabileceğini düşündüğüm (60 yanak) ince çakıllı toprak, ıslak çamur olan yollarda arabanın altına doğru tozun toprağın fırladığını hissediyorsun,

-Şanzıman Tam Otomatik, geçişlerde klasik bir tam otomatik gibi davranıyor, kararsızlığı yok, rampalarda ani gazlarda vites atarken geçişleri hissettirebiliyor ama bu çok şikayet edilebilecek bir durum değil, tam otomatik (kavrama değişimi, titreşim sorunu vb. olmadığı için) olduğu için zaten tercih sebebim oldu, 

-Trend x paket olmasına rağmen, elektronik el freni, autohold mevcut,

-Aracın, bilirkişilerce şuan için ülkemizde çekilmiş test videosu yok,

-Daha fazla tecrübe ettikçe araç hakkındaki gözlemlerimi/ düşüncelerimi yine yazarım.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Furkan Hava yazdı:

-Merak eden arkadaşlar için araç şuanda 1300 km ye geldi,  atmosferik 3 silindir motor gayet sessiz, 

-Şehir içi yakıt tüketimi 9.3 gösteriyor, depo dolu şekilde 100 km akabinde 71 tl lik benzin aldım, yanlış hatırlamıyosam 7.24 Tl den, deposu 52 Lt,

-0<100 değeri fabrika verisi 12.4 gösteriyor

Performansta herhangi bir problem yaşamadım, rodaj sebebiyle üst devirlerde çok kullanmadım,

-Lastiklerden kaynaklı olabileceğini düşündüğüm (60 yanak) ince çakıllı toprak, ıslak çamur olan yollarda arabanın altına doğru tozun toprağın fırladığını hissediyorsun,

-Şanzıman Tam Otomatik, geçişlerde klasik bir tam otomatik gibi davranıyor, kararsızlığı yok, rampalarda ani gazlarda vites atarken geçişleri hissettirebiliyor ama bu çok şikayet edilebilecek bir durum değil, tam otomatik (kavrama değişimi, titreşim sorunu vb. olmadığı için) olduğu için zaten tercih sebebim oldu, 

-Trend x paket olmasına rağmen, elektronik el freni, autohold mevcut,

-Aracın, bilirkişilerce şuan için ülkemizde çekilmiş test videosu yok,

-Daha fazla tecrübe ettikçe araç hakkındaki gözlemlerimi/ düşüncelerimi yine yazarım.

Soru başlığı yerine, inceleme konularına veya benim arabam gibi yerlere yazarsanız ancak okunabilir/faydalı olabilir ? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.